Laakeriko ?
Valvoja: Moderators
Laakeriko ?
Mun 156 ulisee n. 80 km/h vauhdissa aivan kuin pyörän laakeri olisi mennyt,mutta kun eilen nostin auton ylös ja yritin pyöritellä renkaita,niin mitään ääntä en saanut kuulumaan.
Pienemmissä nopeuksíssa (eikä suuremmissa) ulinaa ei erota.
Tuo ääni on kyllä kuulunut jo aika kauan,mutta vasta viimeaikoina olen siihen kiinnittänyt enemmän huomiota.
Onkohan siitä kuitenkin mennyt joku laakeri vai voisiko tuo kuulua renkaista ?
Renkaina mulla on Nokian NRH2:t 205/60-15
Toinen asia.
Jos tuollaisen 156:n ruostesuojauttaa,niin ottavatko ne liikkeessä ennen
massausta pois sen pohjassa olevan oman "massan" ja jos ottavat niin kuinkahan hyvin se irtoaa ?
Sitä kun näkyy olevan aika paksu kerros.
Pienemmissä nopeuksíssa (eikä suuremmissa) ulinaa ei erota.
Tuo ääni on kyllä kuulunut jo aika kauan,mutta vasta viimeaikoina olen siihen kiinnittänyt enemmän huomiota.
Onkohan siitä kuitenkin mennyt joku laakeri vai voisiko tuo kuulua renkaista ?
Renkaina mulla on Nokian NRH2:t 205/60-15
Toinen asia.
Jos tuollaisen 156:n ruostesuojauttaa,niin ottavatko ne liikkeessä ennen
massausta pois sen pohjassa olevan oman "massan" ja jos ottavat niin kuinkahan hyvin se irtoaa ?
Sitä kun näkyy olevan aika paksu kerros.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Eikös laakerivikaa huomaa hyvin kun ajaa kovaa, heittää vapaalle ja kurvailee tien laidasta laitaan. Samalla kuunnellen mitä ääni häviää ja tulee takaisin.
Ruostesuojauksessa ottavat kaikki irtopaskat pois jos on kallis paikka. Eihän sitä vanhaa tarvitse ottaa pois jos on täysin kiinni siinä? Jos on halpa paikka niin uutta päälle ja rahat pois
Ruostesuojauksessa ottavat kaikki irtopaskat pois jos on kallis paikka. Eihän sitä vanhaa tarvitse ottaa pois jos on täysin kiinni siinä? Jos on halpa paikka niin uutta päälle ja rahat pois
Tuo alkuperäinen mömmö näyttää sellaiselta,että kun se on rikki jostain kohdasta,niin se lähtee levyinä irti aika helposti,joten sen päälle tuskin kannattaa mitään uutta laittaa.Rolle kirjoitti:Eikös laakerivikaa huomaa hyvin kun ajaa kovaa, heittää vapaalle ja kurvailee tien laidasta laitaan. Samalla kuunnellen mitä ääni häviää ja tulee takaisin.
Ruostesuojauksessa ottavat kaikki irtopaskat pois jos on kallis paikka. Eihän sitä vanhaa tarvitse ottaa pois jos on täysin kiinni siinä? Jos on halpa paikka niin uutta päälle ja rahat pois
Mulla oli oikea etulaakeri hajalla, eikä oikeastaan pitänyt kummallistakaan ääntä. 80:stä ylöspäin säksättävää ääntä hieman. Ei siis juuri mitään tasasella nopeudella, mutta heti nopeuden tai suunnan muuttuessa rupesi säksättämään oikeen urakalla. Hitaissa nopeuksissa ei mitään ääntä kuulunut, eli tuskin pyörittelemällä selviää.
Ystävällinen DA kuittasi 380€ ...onneksi meni vaihtotakuun piikkii.
Chryslerissä mulla on samat noksut ja vinkuivat kyllä oikeen urakalla. Ei kuitenkaan ikinä suoraan ajettaessa vaan pienemmissäkin mutkissa. Eipä taida tuo noista renkaista olla kiinni.
Ystävällinen DA kuittasi 380€ ...onneksi meni vaihtotakuun piikkii.
Chryslerissä mulla on samat noksut ja vinkuivat kyllä oikeen urakalla. Ei kuitenkaan ikinä suoraan ajettaessa vaan pienemmissäkin mutkissa. Eipä taida tuo noista renkaista olla kiinni.
Re: Laakeriko ?
Itsellä oli samanlaiset renkaat ja uutena ne oli kohtuullisen hiljaiset, mutta jo muutaman tuhannen ajokilometrin jälkeen renkaat alkoivat ulista jo melko kovasti.Zenery kirjoitti:Onkohan siitä kuitenkin mennyt joku laakeri vai voisiko tuo kuulua renkaista ?
Renkaina mulla on Nokian NRH2:t 205/60-15
Laakerivian ollessa kyseessä, pitäisi äänen tosiaan muuttua ajon aikana rattia kääntelemällä. Ajele esim. jollain uudella sileällä tiellä ja pahimman äänen nopeudessa kurvaile loivasti puolelta toiselle tyhjäkäynnillä. Näyttäs 156:ssa yleisesti menevän etupyöränlaakerit n. 100 tkm:n kohdilla, riippuen tietenkin käytöstä ja vanteista
Oikeassa ruostesuojausliikkeessä auto pestään alustasta edellisenä iltana kuumalla painepesulla kunnon aineiden kanssa. Siinä pitäisi lähteä ainakin irtolaatat ym.Jos tuollaisen 156:n ruostesuojauttaa,niin ottavatko ne liikkeessä ennen
massausta pois sen pohjassa olevan oman "massan" ja jos ottavat niin kuinkahan hyvin se irtoaa ?
Sitä kun näkyy olevan aika paksu kerros
Jos jotain ruostetta ym. paikattavaa löytyy, kys. ongelmat korjataan ennen massausta. Ja asiallista ruostesuojausta ei voi saada millään 200:lla egellä!
Re: Laakeriko ?
Ulina ei muutu mielestäni mitenkään vaikka kuinka kurvailisi tien laidasta laitaan.R@gdoll kirjoitti: Itsellä oli samanlaiset renkaat ja uutena ne oli kohtuullisen hiljaiset, mutta jo muutaman tuhannen ajokilometrin jälkeen renkaat alkoivat ulista jo melko kovasti.
Laakerivian ollessa kyseessä, pitäisi äänen tosiaan muuttua ajon aikana rattia kääntelemällä. Ajele esim. jollain uudella sileällä tiellä ja pahimman äänen nopeudessa kurvaile loivasti puolelta toiselle tyhjäkäynnillä. Näyttäs 156:ssa yleisesti menevän etupyöränlaakerit n. 100 tkm:n kohdilla, riippuen tietenkin käytöstä ja vanteista
Ääni on kovin (tai parhaiten erottuva) 75-85 km/h nopeudessa.
Jos tuo ei tuosta pahene niin täytynee odottaa kun saa kitkarenkaat alle ja katsoa vieläkö ulisee.
- Naiko
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
- Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Laakeriko ?
Vetarin laakeri vaihdelaatikosta paskana? Näin kävi vanhassa volvossani ja meni koko loota vaihtoon. Ainakin oireet vaikuttavat samoilta. Oli päässyt valumaan kuivaksi öljystä ja tämä söi laakerin... Toivottavasti ei ole samaa vikaa...Zenery kirjoitti:Ulina ei muutu mielestäni mitenkään vaikka kuinka kurvailisi tien laidasta laitaan.R@gdoll kirjoitti: Itsellä oli samanlaiset renkaat ja uutena ne oli kohtuullisen hiljaiset, mutta jo muutaman tuhannen ajokilometrin jälkeen renkaat alkoivat ulista jo melko kovasti.
Laakerivian ollessa kyseessä, pitäisi äänen tosiaan muuttua ajon aikana rattia kääntelemällä. Ajele esim. jollain uudella sileällä tiellä ja pahimman äänen nopeudessa kurvaile loivasti puolelta toiselle tyhjäkäynnillä. Näyttäs 156:ssa yleisesti menevän etupyöränlaakerit n. 100 tkm:n kohdilla, riippuen tietenkin käytöstä ja vanteista
Ääni on kovin (tai parhaiten erottuva) 75-85 km/h nopeudessa.
Jos tuo ei tuosta pahene niin täytynee odottaa kun saa kitkarenkaat alle ja katsoa vieläkö ulisee.
Re: Laakeriko ?
Taidan toistaiseksi kuitenkin pidättäytyä uskomasta tuota vaihtoehtoa ja uskoa,että ulina tulee vain renkaista.Naiko kirjoitti:Vetarin laakeri vaihdelaatikosta paskana? Näin kävi vanhassa volvossani ja meni koko loota vaihtoon. Ainakin oireet vaikuttavat samoilta. Oli päässyt valumaan kuivaksi öljystä ja tämä söi laakerin... Toivottavasti ei ole samaa vikaa...Zenery kirjoitti:Ulina ei muutu mielestäni mitenkään vaikka kuinka kurvailisi tien laidasta laitaan.R@gdoll kirjoitti: Itsellä oli samanlaiset renkaat ja uutena ne oli kohtuullisen hiljaiset, mutta jo muutaman tuhannen ajokilometrin jälkeen renkaat alkoivat ulista jo melko kovasti.
Laakerivian ollessa kyseessä, pitäisi äänen tosiaan muuttua ajon aikana rattia kääntelemällä. Ajele esim. jollain uudella sileällä tiellä ja pahimman äänen nopeudessa kurvaile loivasti puolelta toiselle tyhjäkäynnillä. Näyttäs 156:ssa yleisesti menevän etupyöränlaakerit n. 100 tkm:n kohdilla, riippuen tietenkin käytöstä ja vanteista
Ääni on kovin (tai parhaiten erottuva) 75-85 km/h nopeudessa.
Jos tuo ei tuosta pahene niin täytynee odottaa kun saa kitkarenkaat alle ja katsoa vieläkö ulisee.
Muuten kuuluuko vaihteistoöljyn vaihto tai edes tarkastus mihinkään 156:n määräaikaishuoltoon ?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Laakeriko ?
Ainakin 160tkm:n huoltoon kuuluu, siitä voisi kuvitella sen kuuluvan 80tkm:n huoltoonkin.Zenery kirjoitti: Muuten kuuluuko vaihteistoöljyn vaihto tai edes tarkastus mihinkään 156:n määräaikaishuoltoon ?
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 08 Elo 2003, 02:07
- Paikkakunta: Helsinki
kun painaa jarrua ääni ei häviä, muuta kuin nopeuden laskiessa ulinan taajuus muuttuu. Tästä vois päätellä että ei johdu jarruista.pinokkio70 kirjoitti:... ja olet varma, ettei ääni tule jarruista? Tunnettu tyyppivika on, että jarrut eivät palauta kunnolla ja jäävät hankaamaan sen verran, että päästää ulinaa.
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Juuri näin se menee, jarruttaminen ei poista välttämättä ääntä, mutta laahauksesta aiheutuvan äänen sävy muuttuu nopeuden muuttuessa.Olli79 kirjoitti:kun painaa jarrua ääni ei häviä, muuta kuin nopeuden laskiessa ulinan taajuus muuttuu. Tästä vois päätellä että ei johdu jarruista.pinokkio70 kirjoitti:... ja olet varma, ettei ääni tule jarruista? Tunnettu tyyppivika on, että jarrut eivät palauta kunnolla ja jäävät hankaamaan sen verran, että päästää ulinaa.
Tuo jarrujuttu pani miettimään.
Kun yritin testailla pyörän laakereita,niin takajarrut kyllä laahasivat hieman,tosi vähän mutta kuitenkin.
Olen myös huomannut,että kun pysähtyy vaikka valoihin,niin heti liikkeelle lähdettäessä kuuluu lyhytaikainen kimeä vinkaisu.
(siis kun olen pysähtynyt jarruttamalla ja liikkeelle lähdettäessä nostan kytkimen niin siinä vaiheessa kun auto lähtee liikkeelle kuuluu vinkaisu)
Olisikohan nuo äänet yhteydesä toisiinsa ja äänet tulisivat kuitenkin takajarruista ?
Ainakin toisessa takajarrulevyssä on uria jonkun verran.
Kun yritin testailla pyörän laakereita,niin takajarrut kyllä laahasivat hieman,tosi vähän mutta kuitenkin.
Olen myös huomannut,että kun pysähtyy vaikka valoihin,niin heti liikkeelle lähdettäessä kuuluu lyhytaikainen kimeä vinkaisu.
(siis kun olen pysähtynyt jarruttamalla ja liikkeelle lähdettäessä nostan kytkimen niin siinä vaiheessa kun auto lähtee liikkeelle kuuluu vinkaisu)
Olisikohan nuo äänet yhteydesä toisiinsa ja äänet tulisivat kuitenkin takajarruista ?
Ainakin toisessa takajarrulevyssä on uria jonkun verran.
- Naiko
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
- Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
- Paikkakunta: Vaasa
Teidä häntä... kun painoin soratiellä normaalisti jarrua sain pian huomata että perä se lähti alta. Menin hetken aikaa sivuluisussa ennekuin auto oikeni... Oman käsitykseni mukaan ainakin minun 156:sen takajarrut ottavat aika vahvasti kiinni.Rolle kirjoitti:Aika kovaa saa jarruttaa että takajarrutkin jarruttaisivat kunnolla. Minkä takia olisi hyvä tehdä hätäjarrutuksia silloin tällöin, miellään muualla kuin neljän ruuhkassa Kehä I:llä
Selvisikö tämä homma? Itse ostin pari viikkoa sitten käytetyn 156:n ja pari päivää sitten alkoi samat vinkeet. 60:n vauhdissa alkaa ulina, tuo vinkaisu liikkelle lähtiessä on alkanut myös samaan aikaan. Ajon jälkeen oikea etulevy oli aika lämmin (huomattavasti lämpimämpi kuin vasen).Zenery kirjoitti:Tuo jarrujuttu pani miettimään.
Kun yritin testailla pyörän laakereita,niin takajarrut kyllä laahasivat hieman,tosi vähän mutta kuitenkin.
Olen myös huomannut,että kun pysähtyy vaikka valoihin,niin heti liikkeelle lähdettäessä kuuluu lyhytaikainen kimeä vinkaisu.
(siis kun olen pysähtynyt jarruttamalla ja liikkeelle lähdettäessä nostan kytkimen niin siinä vaiheessa kun auto lähtee liikkeelle kuuluu vinkaisu)
Olisikohan nuo äänet yhteydesä toisiinsa ja äänet tulisivat kuitenkin takajarruista ?
Ainakin toisessa takajarrulevyssä on uria jonkun verran.
Ostin kärryn DA:sta, sain siihen 6kk:n "takuun", se ei korvaa kuluvia osia. Luulisi, että tuon hintaisen kotteron pitäisi toimia pidempään kun viikon, varsinkin kun tarkistettujen osien lista oli varsin vakuuttava. Myyjäähän ei kiinnostanut nämä ongelmat enää minkään vertaa, vaan käski ottaa yhteyttä huoltoon. No, huoltoaika on varattu, mutta ei huvittaisi alkaa maksaa heti 300 euron laakeriremonttia. Onko tiedossa mitään pykälää, johon voisi vedota..?
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
En tiedä auttaako, mutta oma etupään laakerikokemukseni on seuraava. Auton (156 2.0TS) ensioireet eivät olleet melua tai kolinaa, vaan hetkittäisiä "jänniä" hetkiä maantiellä. Tuntui kuin autoa olisi ykskaks tempaissut raju sivutuuli, selkäytimestä tullut vastaliike ja taas jatkettiin. Olin itse ajanut oikean etupyörän räntäsateessa routamonttuun, laakeri vaurioitui todennäköisesti tuossa rytäkässä. Kävin näyttämässä autoa pajalla jos toisella, eikä kukaan huomannut laakerissa mitään ihmeellistä ensialkuun.
Tuota tempoilua oli satunnaisesti talvirenkailla ajaessani, epäilin renkaan vaurioitumista, sillä se alkoi vasta oireilla kunnolla kun kesärajoitukset alkoivat ja tiet olivat täysin sulia. Talvella autoa oli aivan ok ajaa, eikä ongelmia ollut. No, laakeri oli vain "valmistunut" tuolla ajanhetkellä, renkaassa ei ollut mitään vikaa kuten luulin. Samaisessa routamonttuepisodissa alatukivarret olivat saaneet siipeensä ja kolisivat muutenkin, joten myöhemmin kesän jo saavuttua aivan finaalissa olleen laakerin kolinoita ei harjaantumaton korva enää erottanut. Kun laakeri ja molemmat alatukivarret vaihdettiin, auto tuntui taas tehdasuudelta.
Tuota tempoilua oli satunnaisesti talvirenkailla ajaessani, epäilin renkaan vaurioitumista, sillä se alkoi vasta oireilla kunnolla kun kesärajoitukset alkoivat ja tiet olivat täysin sulia. Talvella autoa oli aivan ok ajaa, eikä ongelmia ollut. No, laakeri oli vain "valmistunut" tuolla ajanhetkellä, renkaassa ei ollut mitään vikaa kuten luulin. Samaisessa routamonttuepisodissa alatukivarret olivat saaneet siipeensä ja kolisivat muutenkin, joten myöhemmin kesän jo saavuttua aivan finaalissa olleen laakerin kolinoita ei harjaantumaton korva enää erottanut. Kun laakeri ja molemmat alatukivarret vaihdettiin, auto tuntui taas tehdasuudelta.
Mulla meni aikoinaan etupyörän laakerinvaihto kokonaan myyjäliikkeen (Delta) piikkiin ilman mitään mutinoita. Kannattanee kysellä kuluttajaneuvojan kantaa myöskin asiaan.teho kirjoitti:Noniin, vika selvisi. Vasen etupyörän laakerihan se oli sitten mennyt. DA:n korjaustarjous 410 e, josta omavastuuosuus 410 e. Loistava vaihtotakuu.. Tuli yllättäen mieleen vaihtaa tuo jossain muualla. Onnistuuko tuon vaihto Oulussa esim. linnanmaan autohuollossa/saa suosittaa muitakin.
VMP
Minun ymmärtääkseni autoliikkeen on korjattava ne viat, jotka autossa olivat jo kaupantekohetkellä mutta joita ostaja ei voinut huomata. Laakeri ei rikkoudu parissa viikossa joten vaikkei mitään vaihtoautotakuutakaan olisi niin silti pitäisi mennä myyjäliikkeen piikkiin.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Tässä otteita käyttöturvaehdoista:
<clipclip>
Käyttöturvan piiriin eivät kuulu:
- Polttoaineet, nesteet, voiteluaineet, suodattimet, polttimot ja sulakkeet.
- Lasien ja ajovalojen pyyhkimien sulat.
- Käyttövirheestä tai normaalista kulumisesta aiheutunut huononeminen, joka kohdistuu esimerkiksi renkaisiin, akkuun, käyttöhihnoihin, palloniveliin, iskunvaimentimiin tai kytkin -ja jarrupintoihin.
- Ulkoisen tekijän aiheuttamat vauriot, kuten esim. kiven iskeymästä aiheutuneet maalipintojen ja lasien rikkoutumiset.
- Määräaikaishuoltoihin kuuluvat toimenpiteet.
2. Virheen määritelmä
..
Autossa on virhe, jos auton käyttökelpoisuus ja laatu eivät säily normaalina turva-aikana.
Virhettä arvioidessa otetaan huomioon auton ikä ja autolla ajettu matka. Virheenä ei pidetä normaalia kulumista, korroosiota tai maalipinnan vanhenemista.
<clipclip>
DA:n kanta on, että laakerin hajoaminen on normaalia kulumista, noin paljon ajetulle autolle (178000). Kyllähän nuo ehdot ovat niin ympäripyöreitä, että melkein mikä vaan vika voidaan sanoa olevan normaalia kulutusta.
<clipclip>
Käyttöturvan piiriin eivät kuulu:
- Polttoaineet, nesteet, voiteluaineet, suodattimet, polttimot ja sulakkeet.
- Lasien ja ajovalojen pyyhkimien sulat.
- Käyttövirheestä tai normaalista kulumisesta aiheutunut huononeminen, joka kohdistuu esimerkiksi renkaisiin, akkuun, käyttöhihnoihin, palloniveliin, iskunvaimentimiin tai kytkin -ja jarrupintoihin.
- Ulkoisen tekijän aiheuttamat vauriot, kuten esim. kiven iskeymästä aiheutuneet maalipintojen ja lasien rikkoutumiset.
- Määräaikaishuoltoihin kuuluvat toimenpiteet.
2. Virheen määritelmä
..
Autossa on virhe, jos auton käyttökelpoisuus ja laatu eivät säily normaalina turva-aikana.
Virhettä arvioidessa otetaan huomioon auton ikä ja autolla ajettu matka. Virheenä ei pidetä normaalia kulumista, korroosiota tai maalipinnan vanhenemista.
<clipclip>
DA:n kanta on, että laakerin hajoaminen on normaalia kulumista, noin paljon ajetulle autolle (178000). Kyllähän nuo ehdot ovat niin ympäripyöreitä, että melkein mikä vaan vika voidaan sanoa olevan normaalia kulutusta.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
Mulla ujelsi auto ihan perkeleesti... luulin myös laakeriviaksi... kuului jostain repsikanpuolelta... vein Konalaan Deltan Alfa hemmoille... diagnoosi: takajarrut laahasi ja piti vaihtaa palat ja herkistää jarrusylinterit ja vaihtaa vielä uudet käsijarruvaijeritkin...ongelma loppui... tosin hintaa oli yli 400 €......... elämä on.
- maantiesika
- Viestit: 23
- Liittynyt: 03 Helmi 2009, 10:31
- Paikkakunta: Kemi
Uusi 156:n omistaja ilmoittautuu, ja heti itse asiaan:
Kysymys pyöränlaakereilla pelanneille Alfisteille: etupää tuli jo apukuskin puolelta purettua, ja SKF:n VKBA 3502 odottaa pöydällä kiinnilaittoa, mutta mutta...
Vanhassa laakerissa ABS anturi näyttäisi saavan pulssinsa suoraan laakerin pölysuojaan liimatusta 'tarranauhasta' jota ei tietenkään uudessa ole. Mistäs tuommoisia oikein hankitaan?
Kuvassa vasemmalla vanha sisäkooli ja pölysuoja.
Laakeri Etralta kustansi 155€
Kysymys pyöränlaakereilla pelanneille Alfisteille: etupää tuli jo apukuskin puolelta purettua, ja SKF:n VKBA 3502 odottaa pöydällä kiinnilaittoa, mutta mutta...
Vanhassa laakerissa ABS anturi näyttäisi saavan pulssinsa suoraan laakerin pölysuojaan liimatusta 'tarranauhasta' jota ei tietenkään uudessa ole. Mistäs tuommoisia oikein hankitaan?
Kuvassa vasemmalla vanha sisäkooli ja pölysuoja.
Laakeri Etralta kustansi 155€
Viimeksi muokannut maantiesika, 12 Helmi 2009, 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
156 2,5 V6 1998
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Ja se ei irtoa vanhasta ja mene uuteen? Voipi tietysti olla vaikea saada kiinni enää kunnolla, mutta voi olla vielä vaikeampi saada erillisenä. Ja kaikista vaikein jättää se laittamatta niin että absit ei pelaa...
Edit: mutta jos jollakin on tähän ratkaisu niin kuulolla ollaan, itselläkin taitaa olla tuo laakeri menollaan.
Edit: mutta jos jollakin on tähän ratkaisu niin kuulolla ollaan, itselläkin taitaa olla tuo laakeri menollaan.
- maantiesika
- Viestit: 23
- Liittynyt: 03 Helmi 2009, 10:31
- Paikkakunta: Kemi
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski