Kannen irroitus ja kiinnitys(75 turbo)
Valvoja: Moderators
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Kannen irroitus ja kiinnitys(75 turbo)
Nonni.
Nyt täytyy pikkuhiljaa alkaa suunnittelemaan tota turbon kannen irrotusta kun meni se pahvi tossa viime kesänä.
Koskaan en ole auton kantta nostanut pois, joten kaikki vinkit ovat tervetulleet!
Onko tossa irrotus/ kiinnitysprosessissa jotain tärkeetä muistettavaa?
Olikos tossa myllyssä "kelluvat" sylinteriputket ja mitenkä ne vaikuttavat operaatioon?
Kansipultit eivät tainneet olla "venyvää" mallia, joten niitä ei ilmeisesti tarvitse vaihtaa?
Tarkotus oli käyttää kansi pajalla paranneltavana ja laittaa kuparitivarin kanssa kiinni.
Tietääkö joku kiristysmomentteja?
Nyt täytyy pikkuhiljaa alkaa suunnittelemaan tota turbon kannen irrotusta kun meni se pahvi tossa viime kesänä.
Koskaan en ole auton kantta nostanut pois, joten kaikki vinkit ovat tervetulleet!
Onko tossa irrotus/ kiinnitysprosessissa jotain tärkeetä muistettavaa?
Olikos tossa myllyssä "kelluvat" sylinteriputket ja mitenkä ne vaikuttavat operaatioon?
Kansipultit eivät tainneet olla "venyvää" mallia, joten niitä ei ilmeisesti tarvitse vaihtaa?
Tarkotus oli käyttää kansi pajalla paranneltavana ja laittaa kuparitivarin kanssa kiinni.
Tietääkö joku kiristysmomentteja?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
sylinterinputket kiristetään kannella lohkon pohjaan, sen kummempaa kiristystä noissa ei ole, lisäksi sylinterinputkien alapäässä on kumiset o-renkaat tiivistämässä neste/öljy-tilaa jotta jäähdytysnesteet ei valahda öljyjen sekaan nämä o-renkaat saattavat olla hieman koppurana jo vanhuuttaan ja voivat ottaa itseensä koska putket pääsevät kuitenkin hieman elämään kantta irroitettaessa joten tuon suhteen kannattaa olla varovainen, jos et sitten halua uusia noita o-renkaita..
kansipultit ovatkin itse asiassa mutterit joilla kansi kiristetään lohkonpohjasta tulevia pinnapultteja vasten..mutterit voi käyttää uudelleen..
kansipultit ovatkin itse asiassa mutterit joilla kansi kiristetään lohkonpohjasta tulevia pinnapultteja vasten..mutterit voi käyttää uudelleen..
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
kansi
Osta nyt ihmeessä uudet putken tiivisteet, eli o-renkaat, eivät maksa juuri mitään ja nehän vaihtuu siinä samalla. Tai no joutuu siinä tietysti männänrenkaat asentamaan uudestaan mutta sitten voit samalla tarkistaa männänrenkaitten kunnon ja välyksen. Ja varmistu sitten 100% että putket ovat pohjassa ennenkuin asennat kannen uudestaan.
Samallahan tuota tarkastaa kaikki sisäkalut varsinkin runkolaakerit ym.
Muuten tässäkin voi käydä niin että "olis pitännyt kattoa kun kansi oli irti".
Seurava vinkki tulee muistin mukaan:
Moottoria edestäpäin katsottuna oikeassa takanurkassa on öljykanava.
Siinä on muistaakseni o-rengas tiivisteenä. Tämä kohta on yksi yleisimmistä öljyvuodon aiheuttajista.
Parannusvinkki: Isonnetaan kanavansuut ja taisi olla ( ulkomitta ) 8mm. holkki mikä siihen asennetaan.
Pakosarjan pinnapultit olisi myös helppo uusia kun kansi on irti ja ym.
Muuten tässäkin voi käydä niin että "olis pitännyt kattoa kun kansi oli irti".
Seurava vinkki tulee muistin mukaan:
Moottoria edestäpäin katsottuna oikeassa takanurkassa on öljykanava.
Siinä on muistaakseni o-rengas tiivisteenä. Tämä kohta on yksi yleisimmistä öljyvuodon aiheuttajista.
Parannusvinkki: Isonnetaan kanavansuut ja taisi olla ( ulkomitta ) 8mm. holkki mikä siihen asennetaan.
Pakosarjan pinnapultit olisi myös helppo uusia kun kansi on irti ja ym.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Jees.. eli noi syl. -putkien o-renkaat oli yksi asia mikä mieltä askarrutti.
Ilman muuta menee vaihtoon jos homma ei ole kovin vaikea ja jos uudet tiivisteet vain on saatavilla.
Uudet kampuran laakerit odottaa hyllyssä ja konetta nokalle asetettaessa tuli uusittua kk-laakerit.
Hmm... samalla vaivalla kait tulisi veivit kiillotettua ja vauhtipyörä kevennettyä. Lopuksi sitten koko paketin tasapainotus.
Eli melkein saa koneen nostaa pois paikaltaan? Noh, sehän ei loppupeleistä iso homma ole...
Ilman muuta menee vaihtoon jos homma ei ole kovin vaikea ja jos uudet tiivisteet vain on saatavilla.
Uudet kampuran laakerit odottaa hyllyssä ja konetta nokalle asetettaessa tuli uusittua kk-laakerit.
Hmm... samalla vaivalla kait tulisi veivit kiillotettua ja vauhtipyörä kevennettyä. Lopuksi sitten koko paketin tasapainotus.
Eli melkein saa koneen nostaa pois paikaltaan? Noh, sehän ei loppupeleistä iso homma ole...
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
No kun kerran aletaan hommiin...Abarth kirjoitti:Eli melkein saa koneen nostaa pois paikaltaan? Noh, sehän ei loppupeleistä iso homma ole...
Tarkistaisin samalla ne kannenpultit. Jos ovat pahasti ruostuneet, niin uudet tilalle.
Samalla tietysti kiilottaisi veivit ja "terottaisi" kampuran.
Muistetaanhan sitten kiillottaa ne veivit aina pituussuuntaan!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Toi kampuran terotus kyllä kävi mielessä. Täytyy ottaa siitä vähän enemmän selvää kun ei ole vielä ihan varma, että kuinka homma hoituu hyvin..jknracing kirjoitti: Samalla tietysti kiilottaisi veivit ja "terottaisi" kampuran.
Muistetaanhan sitten kiillottaa ne veivit aina pituussuuntaan!
Ffp:n sivuilla oli hyvät kiillotusohjeet veiveille.