164 V6 sammui kesken ajon
Valvoja: Moderators
164 V6 sammui kesken ajon
Juu 164 V6 päätti sammua kesken ajon. Epäilys olisi polttoainepumppuvika. Siihen liittyen olisin kysynyt neuvoa viisaammilta:
- Polttoainepumpun rele taitaa olla vasemman ajovalon takana, rele jossa on suleke kiinni?
- Pitäisikö jommasta kummasta letkusta, joka tulee PA-suutin jakotukille tulla polttoainetta paineella kun virrat on päällä?
- Mistäs siihen PA-pumppuun pääsee käsiksi?
- Polttoainepumpun rele taitaa olla vasemman ajovalon takana, rele jossa on suleke kiinni?
- Pitäisikö jommasta kummasta letkusta, joka tulee PA-suutin jakotukille tulla polttoainetta paineella kun virrat on päällä?
- Mistäs siihen PA-pumppuun pääsee käsiksi?
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Tuossa kuva konehuoneen releistä V6:ssa
http://koti.mbnet.fi/deicer24/Releitten ... neessa.PDF
http://koti.mbnet.fi/deicer24/Releitten ... neessa.PDF
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
Löysin releen. Totesin että rele ei saa ohjausta, eli ei käytä pumppua. Kytkin pumpun pakkosyötöllä pumppaamaan, mutta auto ei silti käynnisty. Mistähän tuo rele saa ohjaustiedon? Taitaa viitatata johonkin muuhunkin vikaan.
Nyt olis muuten myytävänä edullinen Alfa, ei jaksais millään paneutua tuohon korjaukseen. Pihallakin seisoo jo uusi auto, kunhan sais verot maksettua...
Nyt olis muuten myytävänä edullinen Alfa, ei jaksais millään paneutua tuohon korjaukseen. Pihallakin seisoo jo uusi auto, kunhan sais verot maksettua...
Ainakin 75 TS:ssä (Motronic 4.1) menee näin:vesku kirjoitti:Löysin releen. Totesin että rele ei saa ohjausta, eli ei käytä pumppua. Kytkin pumpun pakkosyötöllä pumppaamaan, mutta auto ei silti käynnisty. Mistähän tuo rele saa ohjaustiedon? Taitaa viitatata johonkin muuhunkin vikaan.
-Ruiskuboxi ohjaa bensapumpun relettä (vetää maihin)
-Alussa pitäisi olla muutaman sekunnin esikäyntiaika virta-avainta käännettäessä, jonka jälkeen pumppu pyörii auton käydessä
Itselläni oli samat oireet ja syyksi paljastui lopulta virtalukolta pääreleelle (josta tulee veto bensapumpun releelle) tuleva piuha. Vika ilmaantui muutaman kerran vuodessa ja kerran ehtin vaihtaa turhaan polttoainepumpun. Tähän auttoi tärinä, koska kerran trailerilla 50 kilsaa vedetyn auton sai ajaa omin voimin trailerilta alas. Ihmekäynnistyminen siis.
Joo nyt sain virtapiirit tarkistettua ja totesin että PA-pumpun relettä ohjataan maadoittamalla. Releen käämin jännite tulee Motronicin pääreleen kautta. Maadoituksen tekee Motronicin ohjausyksikkö. Viittaisi ohjausyksikkö vikaan, koska tätä ohjausta ei tule. Pitää varmaan seuraavaksi tutkia tuleeko kipinää tulpille, niin näkisi onko koko moottorin ohjaus pois pelistä.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Mulla oli ihan samat oireet ja sama vika. En tosin vaihtanut pumppua, kun vika löytyi sitkeän etsimisen jälkeen. (Tulppalitin hanskalokeron takana. Hiukan kun levitti liittimien sieluja ja laittoi crc:tä niin taas toimii kuin uusi.)Murzik kirjoitti:Ainakin 75 TS:ssä (Motronic 4.1) menee näin:vesku kirjoitti:Löysin releen. Totesin että rele ei saa ohjausta, eli ei käytä pumppua. Kytkin pumpun pakkosyötöllä pumppaamaan, mutta auto ei silti käynnisty. Mistähän tuo rele saa ohjaustiedon? Taitaa viitatata johonkin muuhunkin vikaan.
-Ruiskuboxi ohjaa bensapumpun relettä (vetää maihin)
-Alussa pitäisi olla muutaman sekunnin esikäyntiaika virta-avainta käännettäessä, jonka jälkeen pumppu pyörii auton käydessä
Itselläni oli samat oireet ja syyksi paljastui lopulta virtalukolta pääreleelle (josta tulee veto bensapumpun releelle) tuleva piuha. Vika ilmaantui muutaman kerran vuodessa ja kerran ehtin vaihtaa turhaan polttoainepumpun. Tähän auttoi tärinä, koska kerran trailerilla 50 kilsaa vedetyn auton sai ajaa omin voimin trailerilta alas. Ihmekäynnistyminen siis.
Kannattaa tarkistaa, että se päärele vetää, kun startataan. Muistaakseni ei riitä, että virrat on päällä.
Näin siis 75TS:ssä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Näyttäisi siltä että YKK anturi on rikki. Anturin käämi on maakosketuksessa, joten signaalijännite häviää sinne. Toivottavasti vain johto olisi hankautunut sen verran lohkon kylkeen... pääsisi korjauksessa helpommalla. Ei auta muu kuin alkaa purkamaan koteloita... Testasin muuten sytytyksen myöskin, eikä myöskään kipinää tule.