Murheita 75:n nopeusmittarissa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Murheita 75:n nopeusmittarissa

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

75 1.6 TC -89:n (uudemmalla mittaristolla, jossa värillinen rundarin asteikko) nopeusmittari on villiintynyt aina väilllä hyppäämään tappiin, samalla matkamittari pyörii villiä vauhtia. Välillä mittari taas toimii ihan normaalisti.

Onko kellään kokemusta vastaavasta, ja mahtaako vika olla mittaristossa, anturissa vai jossain liitoksessa? Ja löytyykö tuohon mistään sähkökuvia?
- Epäkelpokeräilijä -

Jacx
Viestit: 1
Liittynyt: 07 Syys 2004, 22:48

Viesti Kirjoittaja Jacx »

sama homma mullakin ainut et pölläytti savut nopeusmittarista n.5kk oireitten alkamisen jälkeen ja ei inahakkaan enää.
muuten muut mittarit pelaa ok.

Ookko saanut selvitettyä kyseistä asiaa?

Elukka
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 22:11

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Aikanaan mun 75 2.0ts:n mittaristo meni itsekseen n. 50km/h, kun virrat oli päällä. Sulakkeiden läheltä spagetista oli irronnut 1 johto.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Tuotahan sitä edellisessä 164:ssäni oli. Vaihdelaatikon anturikin vaihdettiin ja se trimmeri. Ratkaisua ei löytynyt.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

En ole vielä ehtinyt tutkimaan. Abarthilta lainattu vaihtomittaristo odottaa takakontissa, jos ei sen vaihto auta niin vika löytynee anturista.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

vilaseppas scuderia samalla minkämallinen anturi teikäläisen seiskafemassa on ja osaatkos sanoa löytyykö siitä sitä boxia takapenkin alta..

SS900
Viestit: 32
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 12:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja SS900 »

Minulla meni tossa viime viikolla nopeus/matkamittari pimeäksi (75 ts),
kun ajoi alle 80 km/h mittari toimi normaalisti , nopeuden noustessa yli 80 km/h nopeusmittari tippui nollaan tätä jatkuin muutamanpäivän, nyt nopeusmittari täysin pimee :crazyeyes: Antura on kaksijohtoinen ja johdot on kiinni ja boxi sijaitsee takapenkin alla. Mistäköhän vikaa alakaisi etsiä ?

gtj
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Syys 2003, 00:21
Paikkakunta: Kauniainen

vika

Viesti Kirjoittaja gtj »

En osaa neuvoa mikä on rikki, mutta löytyy ehjä boxi ja nopeusmittari sekä Ts että 1.6seen.

SS900
Viestit: 32
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 12:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja SS900 »

Mites katsastus suhtautuu mykkään nopeusmittariin ??

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:En ole vielä ehtinyt tutkimaan. Abarthilta lainattu vaihtomittaristo odottaa takakontissa, jos ei sen vaihto auta niin vika löytynee anturista.
Sen anturin toiminnan pystyy tarkistamaan seuraavalla tavalla.
1. Takapenkin istuinosa irti.
2. Kuskinpuoleinen takarengas ilmaan.
3. Autosta Virrat päälle.
4. Yleismittari käteen, pyöritä takarengasta hitaasti ja mittaa nopeusmittarille menevästä piuhasta, että katkooko anturi jännitettä.

Pieni juttu aiheesta löytyy täältä:
http://www.clanger9.org.uk/alfa/electrical/speedo.html
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

mittareista

Viesti Kirjoittaja BB »

Mullakin 166 kiekkamittari pysähtyy kiihdyttäessä 5000 kohalle ja välillä muutenki hyppi vähän sinne tänne?? Onko vika anturissa vai mittarissa itessään???

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rundarilla ei ole mitään varsinaista anturia, vanhemmissa autoissa se saa pulssin puolan ensiöpuolelta ja uudemmissa ruiskun aivolaatikolta. Se 166:n vika on siis luultavasti joko mittarissa tai johdotuksissa/liittimissä, veikkaan ensimmäistä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Nyt on asiaa tongittu, vika on itse mittarissa. Avasin rakkineen, ei siellä mitään ihmeempää näkynyt mutta parantelin kuitekin varmuuden vuoksi kylmän näköisiä juotoksia. Jos ei vehje tuolla konstilla elvy niin ohjelmassa on mittariston vaihto.

90 kirjoitti:vilaseppas scuderia samalla minkämallinen anturi teikäläisen seiskafemassa on ja osaatkos sanoa löytyykö siitä sitä boxia takapenkin alta..
Anturi on vaalea muovinen pötkylä, johtojen värit taisivat olla pinkki, harmaa ja musta. -89 1.6:ssa ei näköjään ole penkin alla mitään loodaa, anturin johdot liittyvät suoraan kynnyskotelon vieressä kulkevaan johtosarjaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Perinteinen ja yleisesti hyväksytty(jopa suositeltu) keino mittarin korjaamiseen on terävä isku nyrkillä kojelautaan mittarin päälle :lol:
Tähän mennessä on aina palauttanut mittarin näyttämään oikeita lukemia :wink:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Anturi on vaalea muovinen pötkylä, johtojen värit taisivat olla pinkki, harmaa ja musta. -89 1.6:ssa ei näköjään ole penkin alla mitään loodaa, anturin johdot liittyvät suoraan kynnyskotelon vieressä kulkevaan johtosarjaan.
juu kiitti...olen tässä kartoitellut että tuo boxi löytyy vain 88- mallisista ja uudemmista ruiskuversioista...kaasarikoneisissa ei näy löytyvän yhdestäkään..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

karkin kirjoitti:Perinteinen ja yleisesti hyväksytty(jopa suositeltu) keino mittarin korjaamiseen on terävä isku nyrkillä kojelautaan mittarin päälle
Onko tuota tullut käytettyä Seiskavitoseen vai onko tyyppiä "one trick fits all"? :wink:

Jos mittari kaipaa väliin hellyyttä niin sehän voisi juoruta huonoista kontakteista.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Joo 75:sta joutuu välillä silittelemään
Itseasiassa tuo vinkki löytyi joltain Londonin kieliseltä 75 sivulta(oli siellä ohimennen mainittu mahdollisista aktihäiriöistäkin ja niiden korjausohjeitakin:roll:) En vaan jaksa muistaa linkkiä sinne
:oops:
Ei ehkä toimi joka vaivaan :roll:

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Ex. 75:ssa tuo edellä mainittu "pieni" kopauttelu vaikutti jonkin aikaa kunnes sekään ei tuonut toivottua tulosta. Ainoa toinen hyöty oli et öljynpaineen merkki valko sammui! En kyllä varsinaisesti suosittele kenellekkään korjausmetodiksi

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

SS900 kirjoitti:Mites katsastus suhtautuu mykkään nopeusmittariin ??
olisi varmaan vähintäänkin suotavaa että toimii.....

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Ei ainakaan meillä ole valittanut kun ei ole toiminut! kokemusta 75:n ja GTV kanssa. Ei ole tullut edes huomautusta, sillon jos nopeusmittari ainoa niin varmaan toinen juttu!
Viimeksi muokannut GiuliaSuper, 10 Syys 2004, 16:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no teillä katsatusmies ottaa lunkisti tuon..täällä valitti valtion konttorilla..yksityisellä ei...eihän tuosta kyllä tullut korjauskehotusta kummempaa..

olisi tuolla mustalla 75.lla kohta rekisteröintikatsastus edessä ja silloin pitää ainakin toimia...

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Varsinaista nopeusmittaria ei tarvitse olla, mutta auton nopeus pitää pystyä jotenkin toteamaan. Elikkä jos ihan pykälien mukaan mennään, niin jos autossa ei ole toimivaa nopeusmittaria, niin sitten pitää olla kierroslukumittari ja kuljettajan näkökentässä pitää olla taulukko josta selviää millä vaihtella/millä kierrosluvulla on minkäkin verran vauhtia.

Yleensä on tehty niin, että lasketaan eri vaihteille kierrosluvut 60, 80, 100 ja 120 nopeudelle.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no kiva tietää..jos mittaria saa toimimaan..niin pitänee tehtailla tuo lappu kojelautaan.. :)

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

90 kirjoitti:
SS900 kirjoitti:Mites katsastus suhtautuu mykkään nopeusmittariin ??
olisi varmaan vähintäänkin suotavaa että toimii.....
1.1.84 tuli nopeusmittari pakolliseks. sen jälkeenhän se on vaatimuksena sen toiminta, mutta korjauskehotuksella siitä normaalikatsastuksessa selviää.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

niin selviää..mutta mitenkähän rekisteröintikatsastuksessa...tuleeko kilpiä vai ei...

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

GTV:ssä vm. 70 kun vietiin rek katsastukseen neljä vuotta sitten, niin ei ne sanonut mitään siitä kun ei toiminut. Uudemmil taitaa olla eri juttu! Toivottavasti sattuu mukava katastusmies kohalle!

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

90 kirjoitti:niin selviää..mutta mitenkähän rekisteröintikatsastuksessa...tuleeko kilpiä vai ei...
Ei... riippuu tietty katastajasta "huomaako" se... mutta ei pitäs tulla kilpiä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei näköjään juotosten parantelu auttanut :?

Nopeusmittarin käyttömoottorissa on kiinni pieni piirikortti, jossa se vikakin todennäköisesti piilee. Kortilla ei ole kovin montaa papattia, eli ne mahdolliset vikapesät voisi vaihtaa vaikka harrastuksen vuoksi. Hommassa on vaan yksi mutta: Levyllä istuu tyytyväisen näköisenä "92957 RCA 906" -merkinnöillä varustettu kahdeksanjalkainen satiainen. Osaisiko joku elektroniikkavelho vihjaista mikä lutikka on kyseessä? Googlettamalla en löytänyt mitään, saattaapi olla jo ajat sitten tuotannosta poistettu malli.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no joo..nyt on alfaan vaihdettu uusi anturi myös piuhat pelaa mittariston ja anturin välillä..vaan ei pelaa nopmittari sittenkään... :?
perskeles kun ei tiedä tuosta mittaristosta että mikä versio se oikein on kun noissa on kuulemma hieman eroja..

kuuluuko tuonne anturille mennä 12V jännite vai onko semmoista mallia että kehittää pulssijännitteen itse....

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Niitä on ainakin kahta eri mallia, enempää en tiedä. Vanhassa mallissa ainakin mulla erilainen ku uudessa. Toisessa muistaakseni isommalla luvut ku toisessa+muotoilu eri, vanhemman mittaristo selkeempi!

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps. ylkonäölliset erot on tiedossa mutta nyt tarkoitin lähinnä noita mittariston sisuskalujen eroja...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Päätin rakentaa omaan autoon uuden nopeusmittarin ohjainkortin, saas nähdä syntyykö siitä toimiva :roll: Jos et Ysikymppi muuten saa mittaria henkiin niin tuota omaa kytkentää on helppo modata vaikka mihin mittariin ja anturiin sopivaksi, eikä osat maksa montaa euroa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ok, katsotaan jos ei suht pienellä vaivalla rupea toimimaan niin olen yhteydessä...pari kikkaa on vielä kokeilematta...

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

90 kirjoitti:ok, katsotaan jos ei suht pienellä vaivalla rupea toimimaan niin olen yhteydessä...pari kikkaa on vielä kokeilematta...
kikka pikka barbakikka....auttava popo pulukka :wink: :mrgreen:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no nih.. anturi on vaihdettu, mittaristo on vaihdettu, johdot mitattu miljoonaan kertaan VAAN EI PELAA..... :bad-words:

no ostinpas sitten tuommoisen Digitaalisen polkupyörän nopeusmittarin.... :mrgreen:

välttää ainakin katsastuksen ajaksi..nop näyttö 300km/h ast, kilometrinäyttö 10tkm trippi 999km että eiköhän tuolla toimeen tule.. :)

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Saitko sitä paskaa koskaan toimimaan? Meikäläisellä heittää mittari volttia minkä ehtii. Josku toimii, yleensä ei. Värisee jossain 40 km/h kohdalla, joskus näyttää oikein 80 kohdalla, mutta uupuu jo satasessa. Kuolee pian, siis mittari. Muuten kulkee hyvin.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Seiska5mma kirjoitti:Saitko sitä paskaa koskaan toimimaan? Meikäläisellä heittää mittari volttia minkä ehtii. Josku toimii, yleensä ei. Värisee jossain 40 km/h kohdalla, joskus näyttää oikein 80 kohdalla, mutta uupuu jo satasessa. Kuolee pian, siis mittari. Muuten kulkee hyvin.
olisko vaihdelaatikon kyljeesä olevassa anturissa hieman kosketusvikaa?
oireet melko lailla samat kuin allekirjoittaneella 90:ssä..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Seiska5mma kirjoitti:Saitko sitä paskaa koskaan toimimaan?
Kenen paskaa? Mulla kävi mittariprojektille hassusti kun juoksi peura nokkaan ja tuli vähän muuta mietittävää. Ostin yhden auton varaosiksi ja otin siitä toimivan nopeusmittarin piirikortin, jäi elektroniikkaharrastus siltä osin sikseen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Seiska5mma kirjoitti:Saitko sitä paskaa koskaan toimimaan?
Ostin yhden auton varaosiksi
Hyödynnän huomena tuosta varaosa-autosta laatikon. Tuli ostettua laatikkovikainen 75 1.6.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Siinä laatikossa oli, yllätys yllätys, kakkosen synkka vähän huonona.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Siinä laatikossa oli, yllätys yllätys, kakkosen synkka vähän huonona.
Osasyy saattaa olla "hieman" väljässä vaihteensiirtovivustossa. Ei se synkkakaan kyllä mikään maailman paras ole!

Mullakin sitten kusahti yksi nopeusmittari. Aloin laittelemaan tuota ikuisuusprojektia leimauskuntoon ja yllättäen nopeusmittari lopetti toimintansa. Pulssi tulee mittarin taakse asti, joten taitaa olla itse mittari sökö. Mahtaakohan kaasarikoneisen 1.6/2.0:n ja V6:n nopeusmittarin elektroniikkaosat olla keskenään vaihtokelpoisia?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos se vika on itse mittarin moottorissa niin mulla on tuossa ylimääräinen mittaristo, josta on nopeusmittarin piirikortti pöllitty. Saat sen kyllä jos siitä mitään apua on.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jos se vika on itse mittarin moottorissa niin mulla on tuossa ylimääräinen mittaristo, josta on nopeusmittarin piirikortti pöllitty. Saat sen kyllä jos siitä mitään apua on.
Pidetään mielessä! Mullakin on yksi irtonainen mittaristo, mutta se taitaa jonkun "jääkärin" (olikohan se Jaeger?) valmistama ja tuossa projektissa on Veglian valmistama mittaristo. Pitää käydä tonkimassa varastoja huomena ja katsoa löytyykö osia!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Nostetaanpas välillä...

Eli omaan nopeusmittariin tuli semmonen ongelma, että mittari toimi jonkunaikaa hyvin kun se alkoi heittelehtimään ja näyttään täysin väärää nopeutta ja veti koko paskan täysin toimettomaksi, noh hain uuden mittarin purkuautosta ja mittari pelas noin 10km ja veti pimeeks.. :? missä mättää?? Vaihdelaatikon kyljessä olevan anturin navat olen putsannut ja vaihtannut liittimet uusiin= tuloksetta :evil:

kalski
Viestit: 44
Liittynyt: 04 Marras 2006, 14:26
Paikkakunta: koria

Viesti Kirjoittaja kalski »

mikäs siinä oikeen on kun mun 2.0 tc kierrosmittari näyttää sammuksissa sen 500.

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Ei sen kuulukkaan näyttää nollaa.. Siinä on semmonen rajoitin tappi, näin ainakin tessussa..

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kyllä tuo tappi on kaikissa 75:ssa...

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

90 kirjoitti:kyllä tuo tappi on kaikissa 75:ssa...
Ja 164:ssakin
Nothing beats cubic inch

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Jos nopeusmittari näyttää mitä sattuu, niin rajottakaa sitä kaasun painamista :D

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

mikäs siinä oikeen on kun mun 2.0 tc kierrosmittari näyttää sammuksissa sen 500.
Onkos 75:en rundimittariin olemassa korjauskonstia kun se ei joko nouse ollenkaan tai sitten aivan hivenen sillon tällön...??

Vastaa Viestiin