gtv

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
korikorjaus
Viestit: 13
Liittynyt: 17 Touko 2006, 20:10
Paikkakunta: eepee

gtv

Viesti Kirjoittaja korikorjaus »

tuossa olen tiiraillut tommosta 94-97 väliin sopivaa autoa (gtv)
kertokaas nyt kokemuksia noista moottoreista,eli turbolla vai ilman.v6 taitavat kummatkin olla?

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

GTV:n moottorivaihtoehdot ovat 1.8 T.Spark, 2.0 T.Spark, 2.0 V6 Turbo, 3.0 V6 ja uudemmissa 2.0 JTS ja 3.2 V6.

korikorjaus
Viestit: 13
Liittynyt: 17 Touko 2006, 20:10
Paikkakunta: eepee

Re: gtv

Viesti Kirjoittaja korikorjaus »

niin meinasin noita v6 koneisia ja niiden luonnetta ja luotettavuutta.kumpi sopii paremmin"käteen"

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

korikorjaus kirjoitti:niin meinasin noita v6 koneisia ja niiden luonnetta ja luotettavuutta.kumpi sopii paremmin"käteen"

Oon ajanut vain kolmelitrasella ja koneen luonne on aika ylävireinen. Toki konee vääntää ihan mukavasti jo alhaalta, mutta varsinainen vetoalue alkaa jostain 4000rpm tienoilta. Sopii ainakin mun mielestä autoon kuin nyrkki silmään 8) Olis joskus kiva kokeilla samaa vehjettä 6-vaihteisella laatikolla, että millanen ero niissä on..
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

JRA
Viestit: 144
Liittynyt: 18 Elo 2004, 17:52
Paikkakunta: PK-seutu

Viesti Kirjoittaja JRA »

Sleepperi kirjoitti: Olis joskus kiva kokeilla samaa vehjettä 6-vaihteisella laatikolla, että millanen ero niissä on..
Hiukka ylävireinen se 6-vaihteinenkin on.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Olen ajanut kerran V6 TB:lla, ihan kunnon peli mutta pitää varattaa melkoinen summan bensarahaa, koska kaikki voimat tulevat esiin n. 4000rpm kun turbo lähtee mukaanja ennen sitä voimaa ei juuri tunne. Minun mielestäni 3.0L V6 on jotenkin tasapainoisempi, vaikka ei ole niin "hullu" luonteeltaan.
Nothing beats cubic inch

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

TestarosaFinland kirjoitti:pitää varattaa melkoinen summan bensarahaa, koska kaikki voimat tulevat esiin n. 4000rpm kun turbo lähtee mukaanja ennen sitä voimaa ei juuri tunne.
Paskaa. Vaikka ajatuksessasi on jotain itua niin 1.5v kokemuksella lancia 2.0 turbosta ja 6kk alfa 3.0sta voin sanoa turbo vie selkeän voiton kulutuksessa. (kyllä molemmille jaoin ihan tasapuolisesti kenkää) Tosin alfan turbolla tuskin on kovin selkeä voitto.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Mitäs muutoksia noihin on vuosien mittaan tullut? V6:ssa on uudemmissa 6vaihdetta, onko jotain muuta oleellista?

E:Kaikkien mallien ominaisuudet kiinnostaa 2.0ts-3.2v6

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

gYdEbUh kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti:pitää varattaa melkoinen summan bensarahaa, koska kaikki voimat tulevat esiin n. 4000rpm kun turbo lähtee mukaanja ennen sitä voimaa ei juuri tunne.
Paskaa. Vaikka ajatuksessasi on jotain itua niin 1.5v kokemuksella lancia 2.0 turbosta ja 6kk alfa 3.0sta voin sanoa turbo vie selkeän voiton kulutuksessa. (kyllä molemmille jaoin ihan tasapuolisesti kenkää) Tosin alfan turbolla tuskin on kovin selkeä voitto.
Hetkinen,Themassa on aivan erilainen turbo kone kuin gtv:ssa, eikö niin?
Nothing beats cubic inch

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Themassa taitaa olla 8v nelosturbo ja gtv:ssä v6tb.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Gasolina kirjoitti:Themassa taitaa olla 8v nelosturbo ja gtv:ssä v6tb.
Juuri sen vuoksi sun vertailu on aivan väärin! Ja se, että sanoit että mun puhetta on paska, sinun mietisin vielä kerran.
Nothing beats cubic inch

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

TestarosaFinland kirjoitti:
Gasolina kirjoitti:Themassa taitaa olla 8v nelosturbo ja gtv:ssä v6tb.
Juuri sen vuoksi sun vertailu on aivan väärin! Ja se, että sanoit että mun puhetta on paska, sinun mietisin vielä kerran.
Ei tarvi ton asian tiimoilta, olen selvittänyt useilta v6T:n omistajilta kulutuksen, ja se on juuri niin järkeenkäypä kun järjelläkin voi pähkäillä sillä eihän sama 3.0v6 kaan paljoja vie, paitsi kylillä. Ja lisäisin vielä että pelkässä 2.0v6 ilman turboakin on miltei sama määrä tehoa kun T.sparkissa, eikä sitä alavääntöäkään kaiketi erityisemmin vähempää, tunne sekoittuu turbon ottaessa napakasti kiinni. Olisin kyllä myöskin kiinnostunut näkemään vääntö/tehokäyrät, koitan vähän selata nettiä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

gYdEbUh kirjoitti:Olisin kyllä myöskin kiinnostunut näkemään vääntö/tehokäyrät, koitan vähän selata nettiä.
teho: vakio vs. squadran lastu.

Kuva

vääntö: vakio vs. squadran lastu.

Kuva

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Niin kuin kerroin ei siellä alavääntöä juuri ole. tuulilasi turbo lehti tuli samaan tulokseen, kun heidän Italiasta tuoma 164 TB penkitetiin.
Kulutus eroista V6 TB:n ja 3 litraisen välissä on vaikea sanoa, kun siellä ei ollut ajotetokonetta, mutta voisi olettaa, että TB kuluttaa enemmän kun joutuu kepitamaan jatkuvasti. Mutta kokeneet on viisammat :wink:
Nothing beats cubic inch

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mikä nyt sitten on paljon. Näyttää tuo V6 TB vääntävän 2000 rpm:llä suunnilleen 2.0 tessun maksimit ja en nyt sanoisi että 2000 rpm on kauhean paljon ja maksimikin näyttää olevan 3000 paikkeilla.

Vastaa Viestiin