Alfa Romeo 155 Q4 2.0 TURBO !
Valvoja: Moderators
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Alfa Romeo 155 Q4 2.0 TURBO !
Hmm,onko tällästä kellää täällä ? Tai ylipäätään onko näitä myyty Suomeen ?
http://www.carfolio.com/specifications/ ... ifications kerrotaan olevan Garretin T3 Turbo ja mukavat 187hp ja 297Nm @ 2500rpm ! Pystyyköhän tohon mun vehkeeseen laittaan turbon
http://www.carfolio.com/specifications/ ... ifications kerrotaan olevan Garretin T3 Turbo ja mukavat 187hp ja 297Nm @ 2500rpm ! Pystyyköhän tohon mun vehkeeseen laittaan turbon
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no löytyyhän noita foorumilaisiltakin, ainakin nimim sataviisviis ja garret on moiset alfat..
mikkelissä on muuten kyseisen mallinen peli myytävänä rintajuipilla..
mikkelissä on muuten kyseisen mallinen peli myytävänä rintajuipilla..
Viimeksi muokannut 90, 09 Maalis 2007, 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Ei ole alunperin yhtään suomeen tuotu mutta jälkeenpäin useita. Tälläkin hetkellä on Rinta-Joupilla Mikkelissä yksi myynnissä. Kyseessähän on aikalailla eri auto kun sinun TS, moottori on Lancia peräinen ja alustassa merkittäviä eroja, onhan se nelipyörä vetoinenkin.
No on täällä varmaan parempiakin 155 Q4 tuntijoita joten en selittele enempää.
No on täällä varmaan parempiakin 155 Q4 tuntijoita joten en selittele enempää.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kyllähän tavalliseen 155:een pystyy turbon laittamaan, mutta ongelmaksi saattaa muodostua alusta sekä voimansiirto. Ne kun pitäisi päivittää vastaamaan mallisarjan tehokkainta->Q4. Paitsi jos käytät verrokkina V6 konetta etkä penkitä koneestasi tehoja enempää, kuin mitä tuossa V6:ssa.
Q4:sista löytyy varmasti lisää tietoa haku toiminnolla. Suomessa on suunnilleen 12 kpl näitä malleja. Tälläkin foorumilla niitä majailee useampia. Yhdestä löytyypi kuvia tuolta mun albumista.
Q4:sista löytyy varmasti lisää tietoa haku toiminnolla. Suomessa on suunnilleen 12 kpl näitä malleja. Tälläkin foorumilla niitä majailee useampia. Yhdestä löytyypi kuvia tuolta mun albumista.
Eiköhän melkein mihin tahansa vanhempaan autoon pysty turbon laittamaan. Onko järkeä, se on toinen juttu se. Itse suosittelen ostamaan valmiin turbo auton, vaikkakin sen ylläpito ei ole sieltä halvimmasta päästä, kun loppujen lopuksi mikään ei enään riitä. Onhan toi auto ihan kiva ajettava vakionakin, mutta kyllä sen luonne muuttuu, kun korvaa ton ahdistavan putkiston sekä lastuttaa auton. Loputon suohan tämä on, mutta kyllä ne palkitsevat hetket sen korvaa käyttis-projektiksihan tämä omakin tuli ostettua...
Sen verran pitää kysyä vielä Keltsiltä. Eikö se jälkiturbottaminen mene niin, että V6:sen tehot + 20% ja siitä tulee maximi tehot?
Ps. Munkin albumissa muutama räpsy.
Sen verran pitää kysyä vielä Keltsiltä. Eikö se jälkiturbottaminen mene niin, että V6:sen tehot + 20% ja siitä tulee maximi tehot?
Ps. Munkin albumissa muutama räpsy.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Siis jokaiseen autoon kait voi sen turbon lykätä. Jos on -87 uudempi tulee ongelmia, jos on vähäpäästöinen alkaa jo tulemaan todella kalliita ongelmia saada kilpiinAutonAlfa kirjoitti:Eiköhän melkein mihin tahansa vanhempaan autoon pysty turbon laittamaan.
Täysin samaa mieltä, kunnes menee vähän piristetyn kyytiin ja toteaa että vakiona aivan turha vessaOnhan toi auto ihan kiva ajettava vakionakin
Munkin albumissa yksi kuva. Foorumilla taitaa olla/ollut näitäkin lähempänä 10 joten massa auto tämäkin, joten pakko virittää että erottuu joukosta
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Nii ja siis tossa on 16-venttiiliä ton linkin mukaan,eli se on sitten hihnalla vai ? Ja onko kaikki Q4:set tolla koneella ?
E: Eilen muuten näin kaverin kaverin FIAT Uno 1.3 Turbo:n Kivastihan se puuskutti ko kaasua polki,130hp kuulema (onneks jää alfalle? ) Mut ei tietenkään oltu alfalla liikenteessä vaan 1.5 Civicillä
E:Ja muuten,tuo Garretin T3 on myös nähty kossusierroissa
E: Eilen muuten näin kaverin kaverin FIAT Uno 1.3 Turbo:n Kivastihan se puuskutti ko kaasua polki,130hp kuulema (onneks jää alfalle? ) Mut ei tietenkään oltu alfalla liikenteessä vaan 1.5 Civicillä
E:Ja muuten,tuo Garretin T3 on myös nähty kossusierroissa
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Onko tämä jonkun foorumilaisen ?
http://www.youtube.com/watch?v=9jY2aht3KfY
http://www.youtube.com/watch?v=9jY2aht3KfY
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kyllä ja kyllä. Turbo ei kuitenkaan ole sama kuin cossuissa.willez kirjoitti:Nii ja siis tossa on 16-venttiiliä ton linkin mukaan,eli se on sitten hihnalla vai ? Ja onko kaikki Q4:set tolla koneella ?
Q4:ssa on jonkinlaiset sähköisesti säädettävät tolpat. Yksi maksaa puolet enemmän kuin koko kierros konin keltaisia joten siinä jo yksi syy vaihtaa ko. alusta. Ja onhan se korkeakin kuin mikä..
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Yhden kuva löytyy albumistani. Minäkin joskus haaveilin edellisen 155:sen turbottamisesta. Mutta Suomen lakien mukaan se on täysin mahdotonta, eli halvemmaksi tuli vaihtaa tuohon Q4:seen.
Ja tottahan se on, mikään ei riitä. Lastu tuli itsekin hankittua.
Alustan joutuu varmaan ihan rahotusteknillisistä syistä vaihtamaan Koniin tai vastaavaan. Vaikka olisikin kiva pitää se vakiona, ei kovin monessa -93 vuoden autossa ole sähköisesti säädettävää alustaa (paitsi meijän -82:ssa volvossa oli paineilmalla toimiva)!
Ja tottahan se on, mikään ei riitä. Lastu tuli itsekin hankittua.
Alustan joutuu varmaan ihan rahotusteknillisistä syistä vaihtamaan Koniin tai vastaavaan. Vaikka olisikin kiva pitää se vakiona, ei kovin monessa -93 vuoden autossa ole sähköisesti säädettävää alustaa (paitsi meijän -82:ssa volvossa oli paineilmalla toimiva)!
En tiedä eroa ts:n ja Q4:n alustojen välillä, joten en osaa sanoa siitä mitään. Ja mulla ei ole omassa autossani ollut tota sähköalustaa, joten sinne oli helppo tunkea paremmat iskarit vanhojen tilalle. Jousiin en ole koskenut, kun oli madallettu jo Saksassa.Jarama kirjoitti:Mitä eroa siinä alustassa sitten on vakio TS:ään? Etkö sinäkin Autonalfa ollut alustaasi madaltanut jne. eli ei q4:n alusta riittänyt?
En kai mä nyt autoa rupeis tollai tuunaamaan
Muutenkin toi mun kosla on "karvalakki" eli oikea sportti
Ei ilmastointia, ei sähköisiä iskareita, ei perus penkkejä...
turha paino pois "urheilullisesta" autosta
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 10 Kesä 2005, 16:45
- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Njoo. Täälläkin siis yksi (Suomen 2.) Q4. Onhan tuosta tullut jo juttua, alustasta vähän tarkennusta. Kaikissa ei tosiaan ole ollut tuota sähköalustaa, mutta ero tavan 155:n välille tulee etuolkavarren koossa. V6:ssa käytetään samaa olkavartta ja eroa tavalliseen tulee silloin raidetangonpään(*) ja iskarin kiinnityksissä. Samaten jarrut ovat isommat ja satulan kiinnitys eri.
Takana menee samat iskarit ja jouset - jopa Eibachin tuotenumeroiden mukaan. Takana myös samat jarrulevyt ja palat.
(*) Multa saa noita raidetangonpäitä. 30 e kipale. Yleensä aika nihkeä löytää.
Takana menee samat iskarit ja jouset - jopa Eibachin tuotenumeroiden mukaan. Takana myös samat jarrulevyt ja palat.
(*) Multa saa noita raidetangonpäitä. 30 e kipale. Yleensä aika nihkeä löytää.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Mikä on 155 Q4:n voimansiirtosuhde? Eli että onko takapainotteinen ja minkä verran. Kun liukkaalla painaa oikeaa pedaalia niin lähteekö perä herkästi leikkisälle tuulelle? Toissatalvena minulla oli Mitsun nelikko ja siinä oli todella herkän tuntuinen perä, säädöissäkin tosin oli sanomista. Oli nelipyörä-ohjaus. Foorumilaisilla tuntuu olleen tämä vuoden loppupuolisko Q4 hehkutteinen. Itse en ole koskaan 155:sta niin välittänyt, tylsä omaan silmään sisältä ja päältä. Ja nykyään tosiaan aika 'kansanauto'. Oma mielenvika kun seuloo yleiset pelit pois.. S4 olisi tietysti Alfistille harvinaisuus Nelikkohan tietysti talveksi olisi must.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Minä joskus haaveilin 155Q4:sta, sitten loppujenlopuksi alle tuli samalla, Lancia Delta Integralesta perityllä 2.0 16v turbokoneella varustettu Fiat Coupé, keltaisena tietysti ai että on ikävä sitä välillä, vaikka kyseinen auto olisikin saanut olla taka- tai nelivetoinen niin oli se vaan ihana Sitäpaitsi viscodriven* ansiosta se meni radallakin varsin nöyrästi kovemmistakin mutkista lähdettäessä. Omassani oli lastu, isompi bensanpaineensäädin (lastu oikeastaan sellaisen vaati), omatekoinen (ei kovin kaunis ) putkisto, vapaavirtaussuodatin ja dumppi (toiset vihaa, toiset rakastaa, minä rakastan.) Ainiin ja olihan se myös 30mm matalampi, kiitos Eibachin
Palatakseni 155 Q4:en, sähkösäätöinen alustahan löytyy ns. Super-mallista, kuten kai myös sähkösäätöiset penkit kun taas Sport-mallissa on hieman matalampi ja jäykempi alusta...
*=löytyy vain turbomalleista
Palatakseni 155 Q4:en, sähkösäätöinen alustahan löytyy ns. Super-mallista, kuten kai myös sähkösäätöiset penkit kun taas Sport-mallissa on hieman matalampi ja jäykempi alusta...
*=löytyy vain turbomalleista
47/53 eli hieman takapainotteinen. Liukkaalla en ole päässyt ajamaan joten siitä saakin sitten kertoa joku muugYdEbUh kirjoitti:Mikä on 155 Q4:n voimansiirtosuhde? Eli että onko takapainotteinen ja minkä verran. Kun liukkaalla painaa oikeaa pedaalia niin lähteekö perä herkästi leikkisälle tuulelle?
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kyllä se hieman takapainotteinen on, kuten geetee totesi. Lähtihän se työntämään perää mutkassa, jos kuskilla oli tarpeeksi munaa.
Q4:sta en ole kuullut olevan erikseen mitään Sport ja Super mallia, tavallisissa kylläkin. Kansa-autoa siitä on vaikea saada, kun ei niitä kovin paljoa alun perin tehty, mutta kaikki on tietty suhteellista. Käsittääkseni ei tehty wide-bodynä, olisi nopea ohjaus kova sana tuohon Q4:seen.
Q4:sta en ole kuullut olevan erikseen mitään Sport ja Super mallia, tavallisissa kylläkin. Kansa-autoa siitä on vaikea saada, kun ei niitä kovin paljoa alun perin tehty, mutta kaikki on tietty suhteellista. Käsittääkseni ei tehty wide-bodynä, olisi nopea ohjaus kova sana tuohon Q4:seen.
Muistelisin joskus noista sport ja super malleista lukeneeni kun moista autoa kaavailin, mutta siitä on jo aikaa joten voin hyvinkin olla väärässä..Rolle kirjoitti:Kyllä se hieman takapainotteinen on, kuten geetee totesi. Lähtihän se työntämään perää mutkassa, jos kuskilla oli tarpeeksi munaa.
Q4:sta en ole kuullut olevan erikseen mitään Sport ja Super mallia, tavallisissa kylläkin. Kansa-autoa siitä on vaikea saada, kun ei niitä kovin paljoa alun perin tehty, mutta kaikki on tietty suhteellista. Käsittääkseni ei tehty wide-bodynä, olisi nopea ohjaus kova sana tuohon Q4:seen.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Mitä tässä nyt on muutaman vuoden aikana tullut tutkittua näitä Q4 juttuja, niin olen antanut itseni ymmärtää 155 Q4:ää löytyvän kolmena erillaisena versiona.
1. Alkupään autot, vm.-92 ja 93
2. "Välimalli" kapea kylkinen, mutta widebodyn sisusta. Olikohan näissä niskatuet reijälliset...
3. Widebody, näitä tehtiin kai yhtenä vuotena muutama sata yksilöä...
Näihin on sitten saanut erillaisia varusteita, mutta sitä en tiedä onko tietyt varusteet tulleet esim. sport-pakettina.
Suomesta löytyvistä yksilöistä (nykyisin n. 15 kpl) löytyy muistaakseni kaikkia lisävarusteina saatavissa olleita varusteita, mutta ei yhtäkään ns. fully loaded-yksilöä. Tosin osa noista varusteista ovat toisensa pois sulkevia vaihtoehtoja...
Muutenkin tuntuu ettei näistä Q4:sta löydy todellista fakta tietoa mistään internetin syövereistä. Nämäkin tiedon muruset on kerätty useasta eri lähteestä ja siten niissä on varmasti virheitä...
Kaikenkaikkiaan erikoinen ja kohtuu harvinainen auto jonka kanssa joutuu/pääsee harrastamaan Joitain osia löytyy vaikka Motonetista, mutta jotain ei saa kuin teettämällä...
1. Alkupään autot, vm.-92 ja 93
2. "Välimalli" kapea kylkinen, mutta widebodyn sisusta. Olikohan näissä niskatuet reijälliset...
3. Widebody, näitä tehtiin kai yhtenä vuotena muutama sata yksilöä...
Näihin on sitten saanut erillaisia varusteita, mutta sitä en tiedä onko tietyt varusteet tulleet esim. sport-pakettina.
Suomesta löytyvistä yksilöistä (nykyisin n. 15 kpl) löytyy muistaakseni kaikkia lisävarusteina saatavissa olleita varusteita, mutta ei yhtäkään ns. fully loaded-yksilöä. Tosin osa noista varusteista ovat toisensa pois sulkevia vaihtoehtoja...
Muutenkin tuntuu ettei näistä Q4:sta löydy todellista fakta tietoa mistään internetin syövereistä. Nämäkin tiedon muruset on kerätty useasta eri lähteestä ja siten niissä on varmasti virheitä...
Kaikenkaikkiaan erikoinen ja kohtuu harvinainen auto jonka kanssa joutuu/pääsee harrastamaan Joitain osia löytyy vaikka Motonetista, mutta jotain ei saa kuin teettämällä...
"No smoke => no power => no hope"