Novitec putki 156 V6

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Peltoperkele
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Novitec putki 156 V6

Viesti Kirjoittaja Peltoperkele »

No niin,

Alfonso ei mene läpi katsastuksesta, ennenkuin uusin putken. Auto oli juuri huollossa Milanolla, ja jannut suosittelivat Novitecin putkea hintaan 600 jotain.

Kertokaahan kokemuksia, Luigi kertoi tehojen nousevan 17 hv pelkällä putkella. Olen skeptinen, mutta toisaalta noi jannut osaavat asiansa. Novitecin imusetti maksaisi 200, myös sitä olen miettinyt.

Kaikki näkemykset ovat tervetulleita.

PS. Ei toimi kone kunnolla rikkinäisellä putkella, vaikka päriseekin aivan pirusti. Veto hyytyy 6000 rpm. Tämän kaikki varmaan tiesivätkin.

Edit: Tekivät hienoa työtä tuolla Auto Milanossa muuten.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Hevosista en menisi takuuseen, mutta muuten putki on ihan ehdoton!
Suosittelen!
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

No ei varmasti nouse 17 hepalla tehot. En tiedä nouseeko ollenkaan mutta ainakin itselleni toi rutkasti lisää fiilistä ajamiseen. Suosittelen myöskin! 8)

PS: Peltoperkele, hyvännäköinen kiesi sulla avatarissa. Jos se on sun biilis niin laitapa albumiis kuvia kanssa. :wink:
Viimeksi muokannut Laba, 09 Maalis 2007, 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Putken hinta on muuten Alfisti.netissä ja Novitecin verkkokaupassa nykyään 399€.

Avatar
Peltoperkele
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peltoperkele »

Laba kirjoitti: PS: Peltoperkele, hyvännäköinen kiesi sulla avatarissa. Jos se on sun biilis niin laitapa albumiis kuvia kanssa. :wink:

Oma on. Pistän kuvia kunhan ehdin.
Viimeksi muokannut Peltoperkele, 24 Helmi 2008, 18:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Itseni kuulema väite oli:"yhdistettynä ilmantulon parantamiseen vaikutus olisi tuota luokkaa"
Tämä siis Auto Milanosta

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

En tiedä mistä tämä sakki on skeptisyytensä perinyt, mutta n.200 hv autoissa putkistot hyvinkin antaa jopa 20hv lisää... TV:testattu on.. 8)
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Taitaapi tuo 20hv tulla useammin turbovehkeissä lisää... niissä kun pakopuoli merkkaa suhteessa enemmän kuin imupuoli. Totta kai se vaparissakin merkkaa jotain mutta vaparissa imupuolikin kaipaa yleensä parannusta jotta noihin lisäyksiin päästään kun sieltä puuttuu se niin hyödyllinen paine :)
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Peltoperkele
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peltoperkele »

Pablo Honey kirjoitti:Putken hinta on muuten Alfisti.netissä ja Novitecin verkkokaupassa nykyään 399€.

Jees, tämä oli hyvä tieto. Ajattelin ehdottaa Milanolle sellaista pakettia, että saisin ilmanputsarisysteemin ja pakarin yhteensä 700 egeä, asennettuna. Saa nähdä mitä meinaavat. Toinen vaihtoehto on tilata putki itse, ja viedä se hitsattavaksi. Katsotaan.

Noihin teholisäyksiin en itsekään usko, olettaisin että putsarin kanssa tehoa saa lisää max 5 hp. Anyvays, putken tarvin, joten laitan rosterisen, ja tuo on tällä hetkellä parhaalta kuulostava vaihtoehto. Novitec, siis.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Re: Novitec putki 156 V6

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Peltoperkele kirjoitti:Novitecin imusetti maksaisi 200, myös sitä olen miettinyt.
Kerros tästä muuten lisää. Novitecin webbikaupasta ei löytynyt imusettejä veekuutoseen. Ettei kyse ollu Simotan vastaavasta?

Avatar
Peltoperkele
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peltoperkele »

Ei, se oli se oli Novitec. Sellainen putkisysteemi, jossa oli sininen kartiosuodatin. Hintaa sillä oli yksinään muistaakseni 190 egeä.


Edit: Uskoisin että se oli tämä, tossa kuvassa ei näy sitä suodatinta itse.

http://www.maxi-tuning.ru/post/10219/gtx18.jpg

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Mun autossa mitattu 205 hv,autossa varmuudella novitecin putki katilta taaksepäin,lastusta ei varmaa tietoo,putkisto on varmaan novitecin,ei ihan 17 hv mut melkeen...

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

PS.ne 205 hv lähti n.100000 km ajetulla tulpilla ja tod.likasella ilmanputsarilla,nyt paikallaan uudet tulpat ja vapaa virt.suodatin omassa kotelossaan....

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Aivan,aivan.. Se on kumma juttu vaikka dynometri löytäis 2-30 hv lisää,niin aina on dynometrejä viisaampiakin miehiä.... :lol: :lol: Mikähän siinä on niin v...n vaikeeta myöntää että jotkut omalla viitseliäisyydellään saa niitä hepoja lisää..????
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

pekkal kirjoitti:Mun autossa mitattu 205 hv,autossa varmuudella novitecin putki katilta taaksepäin,lastusta ei varmaa tietoo,putkisto on varmaan novitecin,ei ihan 17 hv mut melkeen...
Tohon taidetaan vaparissa päästä useimmiten jos on putki + lastu... mutta eihän se mahdotonta oo. Jos alkuperänen putki on oikeasti tosi ahdas niin mikseipä se vois noinkin paljon nousta... Ihmetyttää vaan että miksi sitten ois tukahdutettu moottori tehtaalla noin tehokkaasti? Ellei kysymyksessä ole esim. joku vakuutus tms. maksuihin vaikuttava tehoraja joissain maissa... :shock:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Ei siellä mitään tukahdutettu ole,tuon/tän kokosissa koneissa vaan on aina marginaalia+yksilöerojakin....
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Tässä foorumissa oli joskus puhetta just 156 V6:sesta(ja varmaan koskee myös muita alfan V6:sia), että siellä jo vakiona ilman mitään tuning henkisiä lisäyksiä irtoo yli kuin 200 pferttiä :P . En tiedä vaikuttaako tuning putki jotenkin, kun alfassa on jo alunperin hyvin virtaava putkisto. Ja eikö ole niin, että vappari tuhoa ennen myöhään turboa?(myös sitä on mainittu jossain ketjussa).
Nothing beats cubic inch

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Silvio kirjoitti:Ei siellä mitään tukahdutettu ole,tuon/tän kokosissa koneissa vaan on aina marginaalia+yksilöerojakin....
Jos tehtaalla asennetaan 20hv marginaalia pakoputkivirittäjiä varten, niin mä ainakin kutsun sitä tukahduttamiseksi :twisted:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

Laitatin muutama viikko sitten Alfaan magnaflown pörinäputken katista taatepäin. Kustannus oli n. 350€ paikkeilla. Putki rakennettiin siihen.

Tehoista en sano yhtään mitään, mutta äänet on nätit :twisted:

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Eihän se auto ikinä tehtaalta tullessa täydellinen ole,siis eihän sitä tehtaalla tappiin asti viritetä! Tottakai niistä sitä marginaaliakin löytyy...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Chubster
Administrator
Administrator
Viestit: 12345862
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 17:52
Car(s): F31 330dx ms
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Chubster »

Offtopic,
ois varmaan parempi dynottaa se auto ennen ja jälkeen, samalla dynolla ja katsoa sen kautta miten paljon tuli lisää..
Eihän siitä nyt muuten saa paljon irti?

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

166 3.0 V6:een asennutin Muukkosella Ragazzon keskipöntön ja takapöntön mukavat äänet ja parasta siinä on se että on rosteria, tehosta en tiedä kun en ole "penkittänyt".

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Chubster kirjoitti:Offtopic,
ois varmaan parempi dynottaa se auto ennen ja jälkeen, samalla dynolla ja katsoa sen kautta miten paljon tuli lisää..
Eihän siitä nyt muuten saa paljon irti?
Täysin samaa mieltä. Jos näin ei ole tehnyt voi mennä sinne essonbaariin huutelemaan. Voisi kerätä kolehti niin Peltoperkele voisi penkittää ennen ja jälkeen. Tai vaikka lyödä vetoa, yli vai alle 15hp eroa ja maksaja on selvä.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

En mäkään usko pelkällä putkella niin paljon lisähepoja irtoovan,mutta jonkin verran kuitenkin.. Mutta kuten aiemmin sanoin, tappiin asti niitä tehoja ei tehtaalla oteta...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Nimenomaan. Nämä on kuitenkin ihan siviilipelejä joissa on kaikenlaista kompromissia ja resonaattoria jne. tehty melutason yms. nimissä. Eli lähtökohtaisesti on aika varmaa että "optimoitavaa" pelivaraa löytyy johonkin asti.
Paljonko "hyöty" on esim käytännössä ja osuuke se sellaiselle kierrosalueelle että sitä voisi oikeasti käyttää on sitten varmaan toinen juttu.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Mut kai noi koneet on suunniteltu kestään esim.just joku +17hp ettei leviä ?

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Tuskinpa 2 jopa 30hv:nkään teholisäys kutoskonetta rikkoo... Kompromissejahan nämä tehasasetukset on,esim alustankin suhteen. Alfa romeolla tiedetään varmasti miten alusta tehtäisiin sporttityyliin,sitä vaan ei voi autoon laittaa koska sen pitää sopia mahdollisemman monille eri tyylisille kuskeille... Eli alustankin suhteen tilanne on se että parhaalla mahdollisella ajettavuudella+ulkonäöllä se ei sieltä tehtaalta tule..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

Onko teillä käsitystä rikkooko vapari ilmamassamittarin? Putki ei varmaan sitä aiheuta, mutta jostain on kuullut, että vapaavirtaussuotimet aiheuttaisivat autossa ongelmia, kuten esim. ilmin kosahtelua.
(mm. kaverin autossa kävi näin syystä tai toisesta ja vapari sai lähteä.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

itellä on apexin vapari,ja mulle informoitiin että öljyvoiteluinen vapari (mikä sitten onkaan),voi rikkoa ilmin,mutta kuivasuodatin ei.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Olen kuullut samaa öljytyistä vaparisuodattimista.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Kuulemma tämä kyseinen on "paras" tähän autoon.. En tiiä mutta hyvin toimii,hengittää huomattavasti helpommin ja antaa myöskin melko miehekkäät imuäänet lujempaa poljettaessa... Asennettu alkup.suodattimen paikalle, koteloa leventämällä,eli on yhtä lähellä ilmiä kuin orkkissuodatinkin. Hintaa oli 89e.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Novitec putki 156 V6

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Peltoperkele kirjoitti:
Pablo Honey kirjoitti:
Peltoperkele kirjoitti:Novitecin imusetti maksaisi 200, myös sitä olen miettinyt.
Kerros tästä muuten lisää. Novitecin webbikaupasta ei löytynyt imusettejä veekuutoseen. Ettei kyse ollu Simotan vastaavasta?
Ei, se oli se oli Novitec. Sellainen putkisysteemi, jossa oli sininen kartiosuodatin.
Uskoisin, että meinaat nyt kuitenkin tätä Simotan mallia, niinkuin pablo jo arveli. Milanon kaverit sitä mulle kauppaili ja viime kesänä tuli se sitten hommattua. Itsellä on noi molemmat kiinni ja hymy nousee korville joka kerta kun pamauttaa päälle ja vähän käskyttää :D
Ja mitä nyt noihin koneihin tulee, niin en ole penkittänyt, mutta noin perstuntumalta tuntuu että vääntöä lisää - hauskuutta ajamiseen sitäkin enemmän.

Ot: onkos se sun auto, joka paistattelee päivää milloinmissäkkin kadunkulmassa linjojen ja porthaninkadun kulmilla?

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Mistäs tuota simotaa saa ja mihin hintaan? Ja kuuluuko kaikki kilkkeet mukaan ettei tarvi säätää mitään ylimääräista?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Menisköhän tuo sama Simotan härpäke GTV:n? Noin äkkiseltään näyttäis aika sopivalta. Simotan luettelosta en ainakaan löytänyt getvoselle omaa mallia..
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Sleepperi kirjoitti:Menisköhän tuo sama Simotan härpäke GTV:n? Noin äkkiseltään näyttäis aika sopivalta. Simotan luettelosta en ainakaan löytänyt getvoselle omaa mallia..
Kyllähän siellä näyttäs olevan GTV:hen oma sarja.
Viimeksi muokannut dimmu, 13 Maalis 2007, 00:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

ragazzon putki istuu ainakin getvoseen tosi hyvin ja äänetkin on kohillaan 8) kuvia albumissa

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Jatketaan tuosta simotasta täällä ,ettei häiritä tätä ketjua ;)
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Peltoperkele
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peltoperkele »

Tuo Simota se nimenomaan oli. Ymmärsin liikkeessä että se olisi ollut Novitec.

Putki laitetaan paikoilleen huomenna, ilmanputsaria en vielä osta, koska auto oli juuri huollossa ja siinä on nyt uusi vakioputsari. Epäilen tuota putsarijuttua vähän, orkkisputsarihan ottaa ilman nimenomaan alhaalta, jossa se on viileämpää kuin kannen vieressä. Lisäksi originaaliputsari on ainakin omaan silmään pätevän näköinen, eli siis tarpeeksi iso.

Lupasivat tehdä homman asennettuna 650 egeä, putken alkupää katille asti on lahohko, joten se pitää irroittaa ja fiksata.

Ei tuo varmasti halvin paikka ole remonttia teettää, mutta haluan ton kerralla kuntoon ja Milanolla on näissä putkihommissa hyvä maine ainakin tällä foorumilla.

Kerron lisää kunhan kilkkeet on paikoillaan.

Avatar
Peltoperkele
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peltoperkele »

No niin, tässä luvattu päivitys.

Homma meni niin, että Milanolla ei ollut joustopalaa putkeen, joten kävin ostamassa sellaisen Herttoniemestä putkipajasta ja vein sen Milanoon. Putki oli ruostunut, sekä ennen joustopalaa, että myös joustopalasta. Joustopala oli irti.

Autoon laitettiin Novitecin putki katalysaattorista eteenpäin, ja originaali alkupää fiksattiin kuntoon.

Olihan hieno hetki antaa koneen kiertää putkenvaihdon jälkeen. Äänet olivat kohdallaan, kone tuntuu vetävän hieman orkkisputkea paremmin kun kierrokset lähestyvät seitsemäätuhatta. Tehoa on tullut lisää, mutta en usko että muutamaa prosenttia enempää. Eron kuitenkin huomaa.

Lisäksi Alfonso käy nyt joutokäyntiä mukavan syvällä äänellä. Ääni on hienostunut, ei mikään pörötys.

Milano otti hommasta 700 euroa, jota itse pidän kohtuullisena ottaen huomioon että alkupää hitsattiin kuntoon. Aikaa ukoilla meni varmaankin 3-4 tuntia hommaan.

Kokonaisuudessaan hommasta jäi hyvä kuva. Siinä vaiheessa kun vein joustopalan Milanoon, Luigi nosti auton ylös ja näytti mitä he olivat putkelle siinä vaiheessa tehneet. Jälki oli hyvää.

Avatar
Peltoperkele
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Novitec putki 156 V6

Viesti Kirjoittaja Peltoperkele »

hamppi kirjoitti:Ot: onkos se sun auto, joka paistattelee päivää milloinmissäkkin kadunkulmassa linjojen ja porthaninkadun kulmilla?

Juu, sama auto. Nyt se on Oivan edessä. Aiemmin se oli Erottajan parkissa, kun firma maksoi sen.

Vastaa Viestiin