Novitec putki 156 V6
Valvoja: Moderators
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
Novitec putki 156 V6
No niin,
Alfonso ei mene läpi katsastuksesta, ennenkuin uusin putken. Auto oli juuri huollossa Milanolla, ja jannut suosittelivat Novitecin putkea hintaan 600 jotain.
Kertokaahan kokemuksia, Luigi kertoi tehojen nousevan 17 hv pelkällä putkella. Olen skeptinen, mutta toisaalta noi jannut osaavat asiansa. Novitecin imusetti maksaisi 200, myös sitä olen miettinyt.
Kaikki näkemykset ovat tervetulleita.
PS. Ei toimi kone kunnolla rikkinäisellä putkella, vaikka päriseekin aivan pirusti. Veto hyytyy 6000 rpm. Tämän kaikki varmaan tiesivätkin.
Edit: Tekivät hienoa työtä tuolla Auto Milanossa muuten.
Alfonso ei mene läpi katsastuksesta, ennenkuin uusin putken. Auto oli juuri huollossa Milanolla, ja jannut suosittelivat Novitecin putkea hintaan 600 jotain.
Kertokaahan kokemuksia, Luigi kertoi tehojen nousevan 17 hv pelkällä putkella. Olen skeptinen, mutta toisaalta noi jannut osaavat asiansa. Novitecin imusetti maksaisi 200, myös sitä olen miettinyt.
Kaikki näkemykset ovat tervetulleita.
PS. Ei toimi kone kunnolla rikkinäisellä putkella, vaikka päriseekin aivan pirusti. Veto hyytyy 6000 rpm. Tämän kaikki varmaan tiesivätkin.
Edit: Tekivät hienoa työtä tuolla Auto Milanossa muuten.
No ei varmasti nouse 17 hepalla tehot. En tiedä nouseeko ollenkaan mutta ainakin itselleni toi rutkasti lisää fiilistä ajamiseen. Suosittelen myöskin!
PS: Peltoperkele, hyvännäköinen kiesi sulla avatarissa. Jos se on sun biilis niin laitapa albumiis kuvia kanssa.
PS: Peltoperkele, hyvännäköinen kiesi sulla avatarissa. Jos se on sun biilis niin laitapa albumiis kuvia kanssa.
Viimeksi muokannut Laba, 09 Maalis 2007, 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
Laba kirjoitti: PS: Peltoperkele, hyvännäköinen kiesi sulla avatarissa. Jos se on sun biilis niin laitapa albumiis kuvia kanssa.
Oma on. Pistän kuvia kunhan ehdin.
Viimeksi muokannut Peltoperkele, 24 Helmi 2008, 18:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taitaapi tuo 20hv tulla useammin turbovehkeissä lisää... niissä kun pakopuoli merkkaa suhteessa enemmän kuin imupuoli. Totta kai se vaparissakin merkkaa jotain mutta vaparissa imupuolikin kaipaa yleensä parannusta jotta noihin lisäyksiin päästään kun sieltä puuttuu se niin hyödyllinen paine
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
Pablo Honey kirjoitti:Putken hinta on muuten Alfisti.netissä ja Novitecin verkkokaupassa nykyään 399€.
Jees, tämä oli hyvä tieto. Ajattelin ehdottaa Milanolle sellaista pakettia, että saisin ilmanputsarisysteemin ja pakarin yhteensä 700 egeä, asennettuna. Saa nähdä mitä meinaavat. Toinen vaihtoehto on tilata putki itse, ja viedä se hitsattavaksi. Katsotaan.
Noihin teholisäyksiin en itsekään usko, olettaisin että putsarin kanssa tehoa saa lisää max 5 hp. Anyvays, putken tarvin, joten laitan rosterisen, ja tuo on tällä hetkellä parhaalta kuulostava vaihtoehto. Novitec, siis.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Re: Novitec putki 156 V6
Kerros tästä muuten lisää. Novitecin webbikaupasta ei löytynyt imusettejä veekuutoseen. Ettei kyse ollu Simotan vastaavasta?Peltoperkele kirjoitti:Novitecin imusetti maksaisi 200, myös sitä olen miettinyt.
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
Ei, se oli se oli Novitec. Sellainen putkisysteemi, jossa oli sininen kartiosuodatin. Hintaa sillä oli yksinään muistaakseni 190 egeä.
Edit: Uskoisin että se oli tämä, tossa kuvassa ei näy sitä suodatinta itse.
http://www.maxi-tuning.ru/post/10219/gtx18.jpg
Edit: Uskoisin että se oli tämä, tossa kuvassa ei näy sitä suodatinta itse.
http://www.maxi-tuning.ru/post/10219/gtx18.jpg
Aivan,aivan.. Se on kumma juttu vaikka dynometri löytäis 2-30 hv lisää,niin aina on dynometrejä viisaampiakin miehiä.... Mikähän siinä on niin v...n vaikeeta myöntää että jotkut omalla viitseliäisyydellään saa niitä hepoja lisää..????
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Tohon taidetaan vaparissa päästä useimmiten jos on putki + lastu... mutta eihän se mahdotonta oo. Jos alkuperänen putki on oikeasti tosi ahdas niin mikseipä se vois noinkin paljon nousta... Ihmetyttää vaan että miksi sitten ois tukahdutettu moottori tehtaalla noin tehokkaasti? Ellei kysymyksessä ole esim. joku vakuutus tms. maksuihin vaikuttava tehoraja joissain maissa...pekkal kirjoitti:Mun autossa mitattu 205 hv,autossa varmuudella novitecin putki katilta taaksepäin,lastusta ei varmaa tietoo,putkisto on varmaan novitecin,ei ihan 17 hv mut melkeen...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Tässä foorumissa oli joskus puhetta just 156 V6:sesta(ja varmaan koskee myös muita alfan V6:sia), että siellä jo vakiona ilman mitään tuning henkisiä lisäyksiä irtoo yli kuin 200 pferttiä . En tiedä vaikuttaako tuning putki jotenkin, kun alfassa on jo alunperin hyvin virtaava putkisto. Ja eikö ole niin, että vappari tuhoa ennen myöhään turboa?(myös sitä on mainittu jossain ketjussa).
Nothing beats cubic inch
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Täysin samaa mieltä. Jos näin ei ole tehnyt voi mennä sinne essonbaariin huutelemaan. Voisi kerätä kolehti niin Peltoperkele voisi penkittää ennen ja jälkeen. Tai vaikka lyödä vetoa, yli vai alle 15hp eroa ja maksaja on selvä.Chubster kirjoitti:Offtopic,
ois varmaan parempi dynottaa se auto ennen ja jälkeen, samalla dynolla ja katsoa sen kautta miten paljon tuli lisää..
Eihän siitä nyt muuten saa paljon irti?
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Nimenomaan. Nämä on kuitenkin ihan siviilipelejä joissa on kaikenlaista kompromissia ja resonaattoria jne. tehty melutason yms. nimissä. Eli lähtökohtaisesti on aika varmaa että "optimoitavaa" pelivaraa löytyy johonkin asti.
Paljonko "hyöty" on esim käytännössä ja osuuke se sellaiselle kierrosalueelle että sitä voisi oikeasti käyttää on sitten varmaan toinen juttu.
Paljonko "hyöty" on esim käytännössä ja osuuke se sellaiselle kierrosalueelle että sitä voisi oikeasti käyttää on sitten varmaan toinen juttu.
Tuskinpa 2 jopa 30hv:nkään teholisäys kutoskonetta rikkoo... Kompromissejahan nämä tehasasetukset on,esim alustankin suhteen. Alfa romeolla tiedetään varmasti miten alusta tehtäisiin sporttityyliin,sitä vaan ei voi autoon laittaa koska sen pitää sopia mahdollisemman monille eri tyylisille kuskeille... Eli alustankin suhteen tilanne on se että parhaalla mahdollisella ajettavuudella+ulkonäöllä se ei sieltä tehtaalta tule..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Kuulemma tämä kyseinen on "paras" tähän autoon.. En tiiä mutta hyvin toimii,hengittää huomattavasti helpommin ja antaa myöskin melko miehekkäät imuäänet lujempaa poljettaessa... Asennettu alkup.suodattimen paikalle, koteloa leventämällä,eli on yhtä lähellä ilmiä kuin orkkissuodatinkin. Hintaa oli 89e.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Re: Novitec putki 156 V6
Uskoisin, että meinaat nyt kuitenkin tätä Simotan mallia, niinkuin pablo jo arveli. Milanon kaverit sitä mulle kauppaili ja viime kesänä tuli se sitten hommattua. Itsellä on noi molemmat kiinni ja hymy nousee korville joka kerta kun pamauttaa päälle ja vähän käskyttääPeltoperkele kirjoitti:Ei, se oli se oli Novitec. Sellainen putkisysteemi, jossa oli sininen kartiosuodatin.Pablo Honey kirjoitti:Kerros tästä muuten lisää. Novitecin webbikaupasta ei löytynyt imusettejä veekuutoseen. Ettei kyse ollu Simotan vastaavasta?Peltoperkele kirjoitti:Novitecin imusetti maksaisi 200, myös sitä olen miettinyt.
Ja mitä nyt noihin koneihin tulee, niin en ole penkittänyt, mutta noin perstuntumalta tuntuu että vääntöä lisää - hauskuutta ajamiseen sitäkin enemmän.
Ot: onkos se sun auto, joka paistattelee päivää milloinmissäkkin kadunkulmassa linjojen ja porthaninkadun kulmilla?
Kyllähän siellä näyttäs olevan GTV:hen oma sarja.Sleepperi kirjoitti:Menisköhän tuo sama Simotan härpäke GTV:n? Noin äkkiseltään näyttäis aika sopivalta. Simotan luettelosta en ainakaan löytänyt getvoselle omaa mallia..
Viimeksi muokannut dimmu, 13 Maalis 2007, 00:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
Tuo Simota se nimenomaan oli. Ymmärsin liikkeessä että se olisi ollut Novitec.
Putki laitetaan paikoilleen huomenna, ilmanputsaria en vielä osta, koska auto oli juuri huollossa ja siinä on nyt uusi vakioputsari. Epäilen tuota putsarijuttua vähän, orkkisputsarihan ottaa ilman nimenomaan alhaalta, jossa se on viileämpää kuin kannen vieressä. Lisäksi originaaliputsari on ainakin omaan silmään pätevän näköinen, eli siis tarpeeksi iso.
Lupasivat tehdä homman asennettuna 650 egeä, putken alkupää katille asti on lahohko, joten se pitää irroittaa ja fiksata.
Ei tuo varmasti halvin paikka ole remonttia teettää, mutta haluan ton kerralla kuntoon ja Milanolla on näissä putkihommissa hyvä maine ainakin tällä foorumilla.
Kerron lisää kunhan kilkkeet on paikoillaan.
Putki laitetaan paikoilleen huomenna, ilmanputsaria en vielä osta, koska auto oli juuri huollossa ja siinä on nyt uusi vakioputsari. Epäilen tuota putsarijuttua vähän, orkkisputsarihan ottaa ilman nimenomaan alhaalta, jossa se on viileämpää kuin kannen vieressä. Lisäksi originaaliputsari on ainakin omaan silmään pätevän näköinen, eli siis tarpeeksi iso.
Lupasivat tehdä homman asennettuna 650 egeä, putken alkupää katille asti on lahohko, joten se pitää irroittaa ja fiksata.
Ei tuo varmasti halvin paikka ole remonttia teettää, mutta haluan ton kerralla kuntoon ja Milanolla on näissä putkihommissa hyvä maine ainakin tällä foorumilla.
Kerron lisää kunhan kilkkeet on paikoillaan.
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
No niin, tässä luvattu päivitys.
Homma meni niin, että Milanolla ei ollut joustopalaa putkeen, joten kävin ostamassa sellaisen Herttoniemestä putkipajasta ja vein sen Milanoon. Putki oli ruostunut, sekä ennen joustopalaa, että myös joustopalasta. Joustopala oli irti.
Autoon laitettiin Novitecin putki katalysaattorista eteenpäin, ja originaali alkupää fiksattiin kuntoon.
Olihan hieno hetki antaa koneen kiertää putkenvaihdon jälkeen. Äänet olivat kohdallaan, kone tuntuu vetävän hieman orkkisputkea paremmin kun kierrokset lähestyvät seitsemäätuhatta. Tehoa on tullut lisää, mutta en usko että muutamaa prosenttia enempää. Eron kuitenkin huomaa.
Lisäksi Alfonso käy nyt joutokäyntiä mukavan syvällä äänellä. Ääni on hienostunut, ei mikään pörötys.
Milano otti hommasta 700 euroa, jota itse pidän kohtuullisena ottaen huomioon että alkupää hitsattiin kuntoon. Aikaa ukoilla meni varmaankin 3-4 tuntia hommaan.
Kokonaisuudessaan hommasta jäi hyvä kuva. Siinä vaiheessa kun vein joustopalan Milanoon, Luigi nosti auton ylös ja näytti mitä he olivat putkelle siinä vaiheessa tehneet. Jälki oli hyvää.
Homma meni niin, että Milanolla ei ollut joustopalaa putkeen, joten kävin ostamassa sellaisen Herttoniemestä putkipajasta ja vein sen Milanoon. Putki oli ruostunut, sekä ennen joustopalaa, että myös joustopalasta. Joustopala oli irti.
Autoon laitettiin Novitecin putki katalysaattorista eteenpäin, ja originaali alkupää fiksattiin kuntoon.
Olihan hieno hetki antaa koneen kiertää putkenvaihdon jälkeen. Äänet olivat kohdallaan, kone tuntuu vetävän hieman orkkisputkea paremmin kun kierrokset lähestyvät seitsemäätuhatta. Tehoa on tullut lisää, mutta en usko että muutamaa prosenttia enempää. Eron kuitenkin huomaa.
Lisäksi Alfonso käy nyt joutokäyntiä mukavan syvällä äänellä. Ääni on hienostunut, ei mikään pörötys.
Milano otti hommasta 700 euroa, jota itse pidän kohtuullisena ottaen huomioon että alkupää hitsattiin kuntoon. Aikaa ukoilla meni varmaankin 3-4 tuntia hommaan.
Kokonaisuudessaan hommasta jäi hyvä kuva. Siinä vaiheessa kun vein joustopalan Milanoon, Luigi nosti auton ylös ja näytti mitä he olivat putkelle siinä vaiheessa tehneet. Jälki oli hyvää.
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Novitec putki 156 V6
hamppi kirjoitti:Ot: onkos se sun auto, joka paistattelee päivää milloinmissäkkin kadunkulmassa linjojen ja porthaninkadun kulmilla?
Juu, sama auto. Nyt se on Oivan edessä. Aiemmin se oli Erottajan parkissa, kun firma maksoi sen.