Meni Alfasta kannentiiviste, olisi tarkoitus vaihtaa ammattikoululla uusi ja koneistaa kansi jos tarpeen. Onko ketään joka
osaisi antaa hyviä vinkkejä esim tuohon nokkaketjuun liittyen. Eikös tuo ole vielä märillä sylinteriputkilla oleva kone, joutuuko putkien tiivisteet vaihtamaan?
164 2.0ts -89 kannentiivisteen vaihto
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
kyllä on putkilla oleva kone. Tiivisteet tuskinpa säilyvät käyttökelpoisina. Olen kuullut että putkia on saanut hakata kunnon nuijilla (kantta myös) että on lähtenyt irti, joten tiivisteet siinä tuskin ehjänä pysyy. Venttiilikopan tiivistekin menee varmasti entiseksi, tosin sitä voi kyllä jollain mömmöillä paikkailla.
Nokkaketjun kanssa en valitettavasti osaa auttaa, fiksummat saavat jelpata.
Nokkaketjun kanssa en valitettavasti osaa auttaa, fiksummat saavat jelpata.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Eipä siinä mitään ihmeellistä pitäisi olla. Pyörittää koneen ajoitusmerkkien kohtadalle ja katkaisee ketjun. Siinä ketjua katkaistaessa kannatta laittaa rätti tai jokin muu tukko siihen ketkun alle, ettei vaan pääse mikää osa putoamaan öljypohjaan. Sitten nokat pois ja kaikki kannen pultit (tai mutterit) irti ja kansi käteen. Putkien alla olevia tiivisteitä tuskin kannattaa vaihtaa jos ei vuoda jääd.nestettä öljyn sekaan. Ne putkien alapään o-renkaat pitäisi pysyä ehjänä, kunhan et vaan pyöritä konetta milliäkään kannen ollessa irti. Jos pyörittää eikä ole lukinnut putkia mitenkään, ne saattavat nousta ylös ja sitten niitten o-renkaiden vaihto on ajankohtainen.