gtv klonksuttaa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

gtv klonksuttaa

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Viime perjantaina kun lähdin duunista,niin getvosen etupää rupesi klonksuttamaan.Yritän kuvailla vähän oireita:ratin asento ei vaikuta klonksuntaan,kaasun lisäys pahensi asiaa.ääni voimistui välillä.Ajattelin ajaa auton varovasti himaan,mutta ääni häipyi kokonaan kun pääsin valtatielle.Ajelin autolla vielä illalla ja ääntä ei enää kuulunut.Sama juttu sattui jo viime kesänä,eli auto klonksuen himaan ja uusinta testissä ääntä ei enää kuulunut.sen jälkeen autolla on ajettu useita tuhansia kilometrejä ilman ongelmia ennen viime perjantaita.ääni kuuluu vasemmalta edestä.klonksaus kuuluu aina kun rengas/vetoakseli pyörähtää kieroksen.etulaakerit on kunnossa.Mitään sivuääniä ei kuulunut kun oli etupää ilmassa ja veto oli päällä.Toivottavasti joku sai jotain tolkkua tästä diaknoosista :-D

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Paino irronnut vanteesta?
Kivi jarrukilven välissä ?
Vetoakselirikko - epätodennäköinen.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

vetoakselin nivel sökö? Vähä kummastuttaa kun ei kuulu jatkuvasti :shock: :shock:

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

veikkaan myös tuota kiveä jarrukilven ja levyn välissä. jarrulevyn reuna on aina epätasainen ja jos kivi jää tuohon väliin on se aina alareunassa. Joten jos levyssä on joku kuonanyppy yhdessä kohtaa ja kivi lojuu vaälissä voisi se noin tehdä.
Tätä puoltaa myös se että se katoaa yhtänopeasti kuin tuleekin, eli monesti kivi lähtee sitten kun peruuttaa tms...

Voihan se olla muutakin mutta tuosta edellisestä on kokemusta ainakin mouutamasta eri autosta.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Vanteen painoa epäilen... jos se ensin irtoaa vähän ja rupee klonksumaan, ja sitten pitemmällä matkalla irtoaa kokonaan!?

Syksyllä kun hommasin uudet talvirankaat niin ne tasapainotettiin ja kun kurvailin pajalta pois niin kuulu hirveä klonksunta joka kiihtyi ajaessa kovempaa... olivat asentaneet yhden painon päin hemmettiä ja se otti kiinni johonkin :shock:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

G.TV
Viestit: 15
Liittynyt: 27 Elo 2005, 20:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja G.TV »

katoppa onko sisemmän vetonivelen kiinnityspultit kireellä. jos joku irti niin naputtaa sillontällön ja voi pitää pitkänkin tauon.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

joo,kiitti vastauksista.Pitää tsekata toi sisimmäisen vetonivelen kiinnitys.Muutenkin epäilen tuota sisimmäistä vetoniveltä,jos se jää jotenkin kantamaan välillä,ja aiheuttaisi ton klonksumisen?en ole perehtynyt vielä koko akselistoon.painotus renkaissa on kunnossa,ja jos ei olisi niin autohan klonksuisi kokoajan,auto kulkee tosi hienosti toimiessaan.Tuota kiveä vanteen ja jarrun välissä epäilin itsekin viimekesänä,kun klonksutus ilmeni ekan kerran,ja kun ääni häipyi niin luotin siihen että kivihän siellä vain oli :wink:,mutta ei.Joo pitää tutkia toi vetoakselisto huomenna,ja välttää ajoa,ettei revi koko konetta/vaihteistoa irti ,jos alfa innosttuu taas klonksumaan :?

Vastaa Viestiin