Jakohihnan vaihto Lappeenrannan seudulla?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Artiste
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 20:47
Paikkakunta: Taipalsaari

Jakohihnan vaihto Lappeenrannan seudulla?

Viesti Kirjoittaja Artiste »

Hei. Löytyykö Lappeenrannan seudulta Delta-autoa halvempia jakohihnanvaihtopaikkoja? Auto on 156 2.0 TS vuosimallia 2001 ja hihnanvaihto alkaa olla ajankohtainen. Olen vähän kysellyt eri paikoista, huonolla menestyksellä. Osat ovat jo valmiina nokka-akseleiden lukituspaloineen. Missä olette ylipäänsä vaihtaneet hihnoja Lappeenrannan seudun alfistit?

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

en oo vielä vaihtanu omaani, mutta käyppäs kysymässä tepalmet motorsportilta niiden luulis osaavan homman kun ovat viritykseen erikoistuneet ja moottorihommia ropailevat, kunhan tulee itselle ajankohtaiseksi meinaan viedä kyseiseen firmaan!!!

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Snage tuossa aikaisemmin kehuskeli päässeensä Joensuun suunnalla halvalla jakohihnarempan kanssa -> klik!

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

hyvä juttu muuten mutta lappeenrannasta on matkaa joensuuhun kuitenkin 220km, itse en ainakaan lähtisi ajamaan :roll: mutta säästäähän siinä kuitenkin jos jaksaa ajella :wink:

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Onko todella niin, että Lappeenranta-Imatra alueella ei ole yleiskorjaamoita tekemään Alfan jakopääremppaa?

Esimerkiksi Kotka-Karhula seudulla on varmaan ainakin 5-6 paikkaa sen tekemiseen, ainakin TS-malleihin.

Itsellä piankin ajankohtainen GTA:han ja sama tilanne pojalle siirtyneen 2.0:n kanssa. Molempiin on kaikki hilppeet jo hankittu. GTA:n osalta on harkinnassa Kouvolassa oleva Autokorjaamo Master Esa Häkkinen tai sitten H:gin reissu Automilanoon.


Asenteista kyllä kertoo paljon se, että soittelin tuossa syksyllä Tiippanalle, joka on tässä lähellä. Hän sanoi kovin tylysti, että "rahan saa helpommallakin".

Elikä ehdotuksia kaivataan Lappeenranta-Imatra talousalueelta.

Tähän liittyen - onko GTA:n jakopääremppa vaativampi toimenpide kuin muihin V kutosiin (2.5 tai 3.0) eli voiko viedä korjaamolle, jossa ovat vaihtaneet muihin V kutosiin, muttei ole varmaankaan kokemusta GTA`sta? (Onko 3.2 esimerkiksi leveämpi ja näin ahtaampi vai onko iskutilavuuden nosto tuotettu iskun pituudella - paljastan täydellisen tietämättömyyteni :roll: )

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

teuhka kirjoitti:Asenteista kyllä kertoo paljon se, että soittelin tuossa syksyllä Tiippanalle, joka on tässä lähellä. Hän sanoi kovin tylysti, että "rahan saa helpommallakin".
Tuntuu kaiken kaikkiaan olevan vähän ristiriitainen kaveri.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
teuhka kirjoitti:Asenteista kyllä kertoo paljon se, että soittelin tuossa syksyllä Tiippanalle, joka on tässä lähellä. Hän sanoi kovin tylysti, että "rahan saa helpommallakin".
Tuntuu kaiken kaikkiaan olevan vähän ristiriitainen kaveri.
ennen tehnyt pelkästään alfoja, nykyisin kännytetty huonolle tielle ja suhaa autoja saksasta suomeen ja ropailee niitä, enimmäkseen visin mersuja :wink:

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

teuhka kirjoitti:Elikä ehdotuksia kaivataan Lappeenranta-Imatra talousalueelta.
Jos Mikkeli ei ole liian kaukana, niin www.prorex.fi on vaihtanut mun 75 3.0:aan jakohihnan ja muutkin huollot/korjaukset Alfaani ovat onnistuneet ongelmitta.

Niin ja jos jätät Alfasi Mikkeliin huoltoon, niin lupaan toimittaa sen Imatralle takaisin ilman eri veloitusta, ainakin GTA:n 8)

Avatar
Artiste
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 20:47
Paikkakunta: Taipalsaari

Viesti Kirjoittaja Artiste »

Vein Alfan kuitenkin Deltaan jakohihnaremppaan, kun en löytänyt innostunutta vaihtajaa muualta. Tulipahan homma hoidettua, vesipumppu vaihdettiin samalla. Entisessä jakohihnassa oli hampaat tallella. Entisessä jakohihnankiristimessä oli näköjään muovinen hammaspyörä, uudessa onneksi metallinen. Vanhalla hihnalla kilometrejä tuli n. 49 tuhatta, aikaa n. 2 vuotta 9 kk. Nyt asia on hoidettu :-D

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Artiste kirjoitti:kun en löytänyt innostunutta vaihtajaa muualta.
Kiinnostaisi tietää kuinka laajasti kyselit? Ettei tarvitsisi itse käydä läpi samaa kierrosta.. :-D

edit. Niin, kerrohan vielä Deltan tämän hetken vaihtokustanne.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Savo kirjoitti: Jos Mikkeli ei ole liian kaukana, niin www.prorex.fi on vaihtanut mun 75 3.0:aan jakohihnan ja muutkin huollot/korjaukset Alfaani ovat onnistuneet ongelmitta.

Niin ja jos jätät Alfasi Mikkeliin huoltoon, niin lupaan toimittaa sen Imatralle takaisin ilman eri veloitusta, ainakin GTA:n 8)
Tämä viesti oli aikanaan jäänyt huomaamatta. Tuonne pitää olla yhteydessä heti tuossa alkuvuodesta.

Ja se entinen 2.0TS menee ensi viikolla Imatran Autokulma Ky-nimiseen liikkeeseen. En tiedä kokemuksia, mutta voin kertoa ensi viikon lopulla.

Po. yritys huolsi noin vuoteen 2001 asti Delta-Auton tiloissa tämän myymät autot, joten kai jotain kokoemusta on jäänyt. Näin ainakin toivon.

Avatar
Artiste
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 20:47
Paikkakunta: Taipalsaari

Viesti Kirjoittaja Artiste »

Okei, en kysellyt laajasti. Auto- ja Dieselasennus ei ryhtynyt, Astepa ei ryhtynyt, myöhemmin selvisi että Pamex olisi tehnyt. Hommaa pidettiin odotetustikin vaikeana. Otin varman päälle ja vein Deltaan.

Deltan normaalihinta hihnanvaihtotyölle ja vesipumpun vaihtotyölle oli noin 450 eur. Pyysin ja sain alennusta, kun olin tänä vuonna käyttänyt autoa Deltassa 100 tkm huollossa, vikakoodien luvussa ja ilmamassamittarin vaihdossa. Maksoin 380 eur eli pelkästä jakohihnanvaihtotyöstä, joten sain vesipumpun vaihtotyön kaupan päälle. Osat hankin erikseen.

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

teuhka kirjoitti: GTA:n osalta on harkinnassa Kouvolassa oleva Autokorjaamo Master Esa Häkkinen
Tähän liittyen - onko GTA:n jakopääremppa vaativampi toimenpide kuin muihin V kutosiin (2.5 tai 3.0) eli voiko viedä korjaamolle, jossa ovat vaihtaneet muihin V kutosiin, muttei ole varmaankaan kokemusta GTA`sta?
Tuskinpa tuo GTA:kaan mitään rakettitiedettä on......

Omalta osaltani suosittelisin erittäin lämpimästi Esaa ,sillä itse olen kaikki alfani käyttänyt Esalla niin jakopään vaihdoissa,kuin muissakin kimuranteimmissa huolloissa ja AINA olen saanut erittäin asiantuntevaa,nopeaa,ystävällistä ja suht` edullista palvelua. :-D :-D
QUORTHON 1966-2004

Jannu
Viestit: 65
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 22:32
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jannu »

Onko kukaan kysynyt alfa korjauksista Asennuspaikasta? Siellä käytin Lanciaani huollossa ja oli reilusti edullisempaa kuin deltassa. Ei ollut ainakaan Lanciaa vastaan ennakko luuloja kuten Pamex:lla joka ei suostunut hommaa tekemään.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jannu kirjoitti:Onko kukaan kysynyt alfa korjauksista Asennuspaikasta?
Voisihan tuonne soitella ihan..huvikseen. Kiitosta vaan tiedosta.

Pamexille en autoani vie. Meininki on kuin amiksessa, paitsi että amiksessa saa parempaa palvelua ja syleskellään vähemmän lattialle. Myös kavereillani on samoja kokemuksia. Ihme tyyppejä..siis ne Pamexilla.

Artiste kirjoitti:Deltan normaalihinta hihnanvaihtotyölle ja vesipumpun vaihtotyölle oli noin 450 eur.

Olisiko sydänverta luovuttamalla saanut lisää alennusta? Normi meininki Teltalla.. Kiitosta vaan tästäkin tiedosta.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Asennuspaikka ei tee jakohihnan vaihtoja Alfaan. Soitalsin äsken. Vaatii kuulemma liikaa erikoistyökaluja.
Saa ehdottaa lisää paikkoja.. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

teuhka kirjoitti:Ja se entinen 2.0TS menee ensi viikolla Imatran Autokulma Ky-nimiseen liikkeeseen. En tiedä kokemuksia, mutta voin kertoa ensi viikon lopulla..
Eilen tämä ex oli rempassa. Kaikki hihnat ja hilppeet (myös moniurahihna), ajoituksenmuunnin, nokka-akselin asentotunnistin sekä lambda vaihdettiin. Hinta oli 300 € töistä. Hihnat vaihtaa 200 €`lla.

Ajoituksenmuuntimen kanssa oli ollut vaikeuksia (sehän vaatii erikoisavaimen ja on kai aika tukevasti kiinni), samoin nokka-akselin asentotunnistimen kanssa.

Auto kuulemma pelittää hyvin nyt.

Avatar
teuhka jr.
Viestit: 25
Liittynyt: 07 Syys 2006, 14:59
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka jr. »

Ja kun kysyin, että saako mainostaa (lue: ottavatko mielellään Alfoja työn alle?), niin vastaus oli kyllä. Ovat kuulemma jonkin verran tehneetkin. Kilometrejä ei ole vielä tullut varmaan edes sataa täyteen tuon jälkeen, mutta tuntuu tuo kone vielä läjässä olevan.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

teuhka kirjoitti:Ajoituksenmuuntimen kanssa oli ollut vaikeuksia (sehän vaatii erikoisavaimen ja on kai aika tukevasti kiinni)
Niitä erikoisavaimia saa rautakaupasta kauppanimellä Isot Putkitongit :mrgreen: Tosin kyllähän se vähän sydäntä kylmää pistää nenäkeppi ruuvipenkkiin ja kääntää toisesta päästä puolen metrin varrella, mutta irti ovat möltit lähteneet vaikka vastaan ovat pistäneetkin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

teuhka kirjoitti:
Asenteista kyllä kertoo paljon se, että soittelin tuossa syksyllä Tiippanalle, joka on tässä lähellä. Hän sanoi kovin tylysti, että "rahan saa helpommallakin".


Tuntuu kaiken kaikkiaan olevan vähän ristiriitainen kaveri.
Kyselin itsekin kesällä Tiippanalta, josko olisi vaihtanut Alfan mossahtaneen takajarruputken. Veinkin auton jo sinne asti ja hetken tutkittuaan totesi, että auto joutaisi jo romuttamolle eikä sitä putkea kannata vaihtaa... :? No, homma hoidettiin kotivoimin ja auto meni leimasta läpi ilman mitään huomautuksia... Vähän oli mielestäni outoa meininkiä... Meni muute vähän OT:n puolelle, sori :oops:

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Hain GTAn jakopäärompevaihdosta. Kaikki tuntui menneen erittäin hyvin kohdalleen.

Nyt toisen kokemuksen (juniorin 2.0TS) jälkeen voin vain suositella
tätä firmaa myös Lappeenrannan seudun alfisteille;

Imatran Autokulma Ky
Anssinkatu 4
55100 IMATRA
05-472 9155

Ystävällinen ja asiallinen palvelu. Ammattitaitoiset tekijät (ei ihan pikkupaja - 4 nosturia). Firma toiminut vuoteen 2001 saakka Deltan autojen huoltajana.

Hintataso kohdallaan eli laskeskelin GTAn vaihtotyölle jopa alle 250 euroa. Kaksilitraseen oli 200 euroa.

GTAhan jakopäätyön lisäksi öljyn ja suodattimen vaihtotyö (omat tarpeet), ohjaustehostinöljyn vaihto (öljy firmasta Mobil SHC) sekä
pakokaasu - ja OBDtodistukset yhteensä 317 euroa.

Jakopäätarpeista (hihna,kiristin ja 2 rullaa) maksoin 278 euroa Saksasta eli jakopäärempalle hintaa karvan verran yli 500 euroa. Hieman edullisempi kuin 100 metrin päässä Deltassa, jossa kai olisi ollut varmaan 1200 euron korvilla.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Saakohan sieltä vielä jonkinlaisen takuun työlle? Maksavat puolet konerempasta, jos hihna porsii? :wink:

Tuohan kuulostaa ihan hyvälle vaihtoehdolle.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Enpä kysellyt takuista, mutta varmaankin yleinen korjaamotakuu.

Molemmat Alfat teki sama nuorehko asiallinen kaveri. Hän oli selvästi ns. asiaan paneutuvaa tyyppiä. Esitteli poisotetut osat, jotka olivat kohtuukunnossa, hihnassa kuitenkin jo pykälien puolelta väännettäessä halkeamamuodostusta. Kysyttyäni mahdollisista vaikeuksista sanoi, että konehuoneeseen on pantu liian iso kone - eli ahdastahan siellä todella on!

GTAhan on rekisteröity 11/2002 Saksassa ja nyt on ajettu vajaat 47 tkm, joista Saksassa 29 tkm. Eli ikää tavaroilla oli 4 v 4 kk. Varmaan vielä olisi ajanut vaikka kuinka, mutta jotenkin tuntui vaan riskipeliltä. Kun nyt näyttää siltä, että tämä auto on nk. pitoauto, niin seuraava vaihto on vuorossa sitten joskus 4-5 vuoden kuluttua, jolloin 60 tkm ei kyllä täyty meikäläisen ajoilla.

Kertoi vielä ottaneensa yhden apuhihnan rullan tai vastaavan irti ja laittaneensa siihen vaseliinia kun oli hänen mielestään pitänyt vähän ääntä.

Ja sen verran pitää editoida, että kerron olevani tähän ostokseeni todella tyytyväinen. Tämä reilu puoli vuotta on auton osalta ollut huoletonta ja nautinnollista aikaa eli autossa ei vähäisintäkään ongelmaa.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

teuhka kirjoitti: Eli ikää tavaroilla oli 4 v 4 kk. Varmaan vielä olisi ajanut vaikka kuinka, mutta jotenkin tuntui vaan riskipeliltä. Kun nyt näyttää siltä, että tämä auto on nk. pitoauto, niin seuraava vaihto on vuorossa sitten joskus 4-5 vuoden kuluttua, jolloin 60 tkm ei kyllä täyty meikäläisen ajoilla.
Meinaat siis uskaltaa ylittää kolme vuotta? Ainakin minun ´01 2,5 V6:sen huoltokirjassa sanotaan 60 tkm tai 3 vuotta.

´91 75 3,0:ssa hihna kyllä ehti olla viisi vuotta ja kesti.

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Savo kirjoitti: Meinaat siis uskaltaa ylittää kolme vuotta? Ainakin minun ´01 2,5 V6:sen huoltokirjassa sanotaan 60 tkm tai 3 vuotta.
Kyllä tuo 4 v 4 kk vanha hihna ja etenkin muut roippeet näyttivät kuitenkin vielä niin hyvältä, että minä ainakin uskaltaudun jatkossakin siihen 4-5 vuoden vaihtoväliin ainakin minun vähäisillä ajokilometreillä. 5 vuotta on varmaan kuitenkin maksimi vaikka olisi ajettu vain 20 tkm.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ja täällä säästetään taas aivan väärässä paikkaa.. :wink:

mitähän varten ne vaihtovälin suosistukset siellä huoltokirjassa on?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Sanos muuta. Juttujen perusteella jakohihna kestää paremmin Saksassa, ilmeisesti erilaisten olosuhteiden takia joten kannattaa ottaa se huomioon.

Avatar
JT-Racing
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Loka 2006, 15:39
Car(s): Alfa 156 "2,5" V6, Alfa 156 TS, Alfa 164 Super V6, Alfa 166 Super, Alfa 75 "1,6", Alfa 75 Ts
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja JT-Racing »

Käsittääkseni nimenomaan kovat pakkaset niitä hihnoja syö. Keski-euroopassa tilanne hieman toinen ja varmasti kestääkin sen 120tkm.
" No risk, no fun"

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Niin ei tuo ajatusmallini ollut mikään suositus:) Kyllähän se taitaa melkoinen olla se lämpötilavaihtelu nimenomaan sinne yläsuuntaan, joka remmiin vaikuttaa. Siellä on todella kuumaa!!! Kyllä pakkanenkin, mutta ilmeisesti kuumuus enemmän - ainakin lämpötila ero + 20 asteesta on suurempi, eikös?

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

teuhka kirjoitti:
Savo kirjoitti: Meinaat siis uskaltaa ylittää kolme vuotta? Ainakin minun ´01 2,5 V6:sen huoltokirjassa sanotaan 60 tkm tai 3 vuotta.
Kyllä tuo 4 v 4 kk vanha hihna ja etenkin muut roippeet näyttivät kuitenkin vielä niin hyvältä, että minä ainakin uskaltaudun jatkossakin siihen 4-5 vuoden vaihtoväliin ainakin minun vähäisillä ajokilometreillä. 5 vuotta on varmaan kuitenkin maksimi vaikka olisi ajettu vain 20 tkm.
Kyllähän sitä miettii, kun QV:llä on tarkoitus ajaa max 3 tkm vuodessa, niin voisiko hihnan vaihtoa venyyttää.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

allekirjoittaneella oli gtv6:ssä neljä vuotta vanha hihna jolla ajettu vähän yli tonni/ vuosi ja on sen verta koppuran näköinen että vaihtoon menee ennen ajoon ottamista..

itse aion jatkossakin uusia hihnan max kolmenvuoden välein...

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Okei, okei, lopetetaan sitten se haaveilu.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jollei autolla aio paljoa ajaa niin riittänee, kun vaihtaa vain lämmönvaihtelujen ja ajan haurastamat osat eli hihnan ja mahdolliset muoviset kiristin- ja tukipyörät.

Ainakaan 12v kuutosessa ei ole jakopäässä mitään muovihiluja ja se kiristinlaakeri kyllä kestää pitempään kuin kolme vuotta, itse vaihtaisin ko. pataan pelkän remmin ja tunnustelisin vaihdon yhteydessä onko se kiristin vielä kuosissaan. Kyllä sen kädellä tuntee jos laakeri alkaa olla väljä tai pyörii epätasaisesti.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

näinhän se on, itse olen tuon rullan vaihtanut siinä vaiheessa kun on alkanut pitämään voimakasta kahinaa/rahinaa tuo ääni on helppo todeta käsin pyöräyttämällä siinä vaiheessa kun remmi ei ole paikallaan tuossa vaiheessa rullan vapaa pyörähdyskin hyytyy melko nopeasti..

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

teuhka kirjoitti: Imatran Autokulma Ky
Anssinkatu 4
55100 IMATRA
05-472 9155

Ystävällinen ja asiallinen palvelu. Ammattitaitoiset tekijät (ei ihan pikkupaja - 4 nosturia). Firma toiminut vuoteen 2001 saakka Deltan autojen huoltajana.
Juu, tuli käytettyä autoa tuolla ja hyvä maku jäi itsellekin. Osat olin tilannut jo aiemmin Heikalta ja vaihtotöiden lista oli melkoisen pitkä:

-jakohihna (oli kulunut, muttei nyt vielä kovinkaan paha)
-jakohihnan kiristin
-jakohihnan ohajainrulla
-alapyörä
-vesipumppu (päällisin puolin näytti ihan hyvältä)
-ajoituksenmuuntimen korj.sarja (ei ollut vielä oikeasti särki)
-sytytystulppa x 8 (vanhat täysin ruosteessa!?!)
-apulaitehihna (oli pahasti jo pykinyt)
-ap.laitehihnan ohjainrulla
-ap.laitehihnan kiristin
-nokka-akselin stefat
-tasapainoakselien hihnan poisto (hihna näytti kuluneelta, mutta ehjältä)
-tukivarsien kunnonarviointi, että osaan taas tilata osia heikalta...

-> osat Heikalta = 490 €
-> työt ja tarvikkeet autokulmassa = 370 €
= 860 €
Ei paha, jos miettii, että maksoin suunnilleen saman hinnan Joensuun Deltaan kolme vuotta sitten pelkästä jakohihnasta ja asennuksesta sekä tasapainoakselien hihnasta ja asennuksesta.

Paljon tuo ajoituksenmuunnin muuten maksoi? Korjaus-sarja on kuulemma melko työläs asentaa...

Juu, Suosittelen tosiaan sekä Heikkaa että Autokulmaa. Autokulmassa herrasmies Ferrari-paidassa kertoi, että Lappeenrannasta on tullut jonkinverran Alfoja laitettavaksi! :-D Ketäs muita siellä on pyörinyt?
Olisihan tuolla mielellään turissut pitenpäänkin, mutta molemmilla taisi olla hieman kiire... Annoin kuitenkin Alfabbs:n osoitteen.

Ainiin. Tas.pain.aksl.hihnan poiston jälkeen kone mylvii eläimellisesti n. 6 tuhannen kierroksen korvilla. Ehkä myös hivenen kierrosherkempi? Muuten ei mitään eroa.

Sitten tilamaan tukivarsia Heikalta.
:wink:
Senza cuore saremmo solo macchine

Vastaa Viestiin