2,5 litrasen v6 24venttiilisen tulpat

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

2,5 litrasen v6 24venttiilisen tulpat

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Täältä löytyy hienot ohjeet tulpan vaihtotyöhön. Pitäis viikonloppuna ryhtyä tuohon ja ihmettelin vähän näiden orgistulppien kärkiväliä. Eli pitääkö niitä säätää, vai heitänkö paketista suoraan padan kanteen?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Uusissa tulpissa kärkiväli yleensä OK, eli ei tarvitse säätää =)
VMP

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

tulpat

Viesti Kirjoittaja SP »

toivottavasti sulla on paineilmaa käytössä,että saat tulpan kolot puhtaaks !!
tein pari vuotta sitten n 3000 euron remontin asiakkaan autoon,asiakas säästi ja vaihto tulpat kotona,tulpan kolossa oli jotain paskaa mikä kulkeutu imusarjaan = 1 venttiili väärään molemmista kansista :roll:

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: tulpat

Viesti Kirjoittaja Antieko »

SP kirjoitti:toivottavasti sulla on paineilmaa käytössä,että saat tulpan kolot puhtaaks !!
tein pari vuotta sitten n 3000 euron remontin asiakkaan autoon,asiakas säästi ja vaihto tulpat kotona,tulpan kolossa oli jotain paskaa mikä kulkeutu imusarjaan = 1 venttiili väärään molemmista kansista :roll:
Kiitos kummallekin nopeasta vastauksesta!
Käytössä on paineilmaa ja korjaamovermeet.
Alumiinikannesta lie tulppa syytä kiertää pois niin, että kone (kansi) on jäähtynyt. Kannattaako puhdistuksen jälkeen varuiksi ruiskuttaa koloihin crc:tä tai vastaavaa? Ajatuksena että se kierteissä jotakin auttaisi, vai ovatko ne yleensä miten kovassa?

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

mitä paine ilma vehekeitä tuohon tarvitaan pelkkä pistooli ei taida riittää vai riittääkös? tarviiko muuta kun kolot pudistaa jne.. entäs kierteissä olevat mahdolliset ruosteet poistettava?

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

välineet

Viesti Kirjoittaja SP »

piesuli kirjoitti:mitä paine ilma vehekeitä tuohon tarvitaan pelkkä pistooli ei taida riittää vai riittääkös? tarviiko muuta kun kolot pudistaa jne.. entäs kierteissä olevat mahdolliset ruosteet poistettava?
paineilmapistooli riittää että saa kolot puhtaaks :wink:

Vastaa Viestiin