156 2.5 v6 OSTO-ONGELMA

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

156 2.5 v6 OSTO-ONGELMA

Viesti Kirjoittaja aannttii »

Olisin tässä ostamassa 156 2.5 v6:sta, yhden löysinkin edullisesti, mutta ongelmana on että sillä on ajettu lähes 300 000...
Eli ajattelin kysyä että uskaltaako niin paljon ajettua alfaa ostaa ;)?

tiimitoimii
Viestit: 19
Liittynyt: 17 Syys 2006, 22:18

Viesti Kirjoittaja tiimitoimii »

Jos siihen on isommat remontit tehty, eli kytkin ja jakopää kunnossa niin ei ole mitään hätää vielä noilla kilometreillä, v6 on kestäviä alfan koneita!

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Onko yksityinen vai liike myyjänä? Noita näyttää olevan 6000-9000 hintaluokassa runsaasti tarjolla. Varaa tonni tai pari yllättäviin remontteihin.
Ne perustarkistukset eli vedet, öljyt, jakoremmin vaihdot, alustan äänet, yms. pitää tehdä. Muutamia lähes 300000 km ajettuja näkyy olevan myynnissä. Sellainenkin saattaa olla ihan yhtä hyvä kuin 200000 km ajettukin, koska molempiin on pitänyt jo vaihtaa niitä tukivarsia , jakoremmejä ja muuta kuluvaa. Kuuntele tarkkaan auton ääniä ja aja koeajo erilaisilla tienpinnoilla jos mahdollista. Tarpeetonta kai mainita että poppikone pois päältä ja lämppärin puhallin hiljaiselle, mutta tarkista että se toimii kuitenkin normaalisti.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

juu ihan yksityisellä on myynnissä..

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Ota selvää kuinka kauan Alfa on ollut nykyisellä omistajalla. Jos se on ollut yli vuoden niin todennäköisesti on tehty jotakin remonttia ja siitä pitäisi olla kuitteja. Voihan siellä olla kuitteja pidemmältäkin ajalta. Huoltokirjassa tuskin on enää Deltan leimoja ihan viime ajalta.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Jep, hyviä vinkkejä tuossa yllä. Ja mikäli mahdollista, käy ajamassa useampaa yksilöä, niin pystyt hiukan vertailemaan. Kuten todettu jo on, ei kilometrit välttämättä korreloi auton kuntoa.

Onnea AR:n hankintaan!
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

jukiba
Viestit: 1
Liittynyt: 29 Marras 2006, 14:31

Viesti Kirjoittaja jukiba »

Huomenta vain.

Ensimmäinen postaus tänne foorumille. :wink: Itsellänikin on tässä kiikarissa tuommoisen 156 V6 2.5L ostaminen ja parin ihmisen kans hieman hieronu jo kauppoja. On vaan niin kaunis auto ja kuullu hyviä kokemuksia niin ajattelin kääntyä Alfan leiriin itekkin. Semmoista reilut 12 000e ois tarkotus pistää pirssiin niin sillä ois nyt 120 000 - 150 000km ajettuja pirssejä kiikarissa. Ilmoittelen jos (eli kun) saan auton ja pistän kuvia tänne. :mrgreen:

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Onnea hankintoihin ja pitäkää sopivasti jäitä pipossa. Merkki ja malli ovat kohdallaan, seuraavaksi vaan sopiva yksilö haltuun :wink:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

156 V6 se muakin polttelee. Oliko se niin, että -2000 täyttää päästöissä euro 2 -normin ja 2001- euro 3. Mitähän se käytänössä tarkoittaa? Oliskohan se miten positiivinen asia, jos päästöjä aletaan verottaa?

Onko laatueroja 98/99 vs 00/01. Itse pidän enemmän uudempien mallien sisustuksesta, joten sellaista pidän ykkösvaihtoehtona.

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Savo kirjoitti:156 V6 se muakin polttelee. Oliko se niin, että -2000 täyttää päästöissä euro 2 -normin ja 2001- euro 3. Mitähän se käytänössä tarkoittaa? Oliskohan se miten positiivinen asia, jos päästöjä aletaan verottaa?

Onko laatueroja 98/99 vs 00/01. Itse pidän enemmän uudempien mallien sisustuksesta, joten sellaista pidän ykkösvaihtoehtona.
Ei noi 01:set oo vielä uudemmalla sisustuksella, jos sellasta mietit... mulla on itellä 98 ja 01 malliset 156:set ja ihan samalta tuntuu kaikin puolin, ei tosin oo uudempi ollu vasta kun reilun kuukauden, eli niinkin pitkällä kokemuksella... :wink:

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Mutta netistä bongaamani 98/99 on puuratilla ja 00- ei. 02:ko tapahtui sisustuksessa muutoksia. Budjetti ei kyllä veny sinne saakka.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

-00 mallisessa voi olla sport pack tms. jonka mukana on tullut nahkaruori.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

-02 mallista alkaen kabiini on kokenut nuo uudistukset.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Keisari kirjoitti:Ei noi 01:set oo vielä uudemmalla sisustuksella, jos sellasta mietit... mulla on itellä 98 ja 01 malliset 156:set ja ihan samalta tuntuu kaikin puolin...

Vissiin niissä -01:ssä jotka oikeasti ovat -01:ä, (eli ne yksilöt jotka eivät pelkästään ole rekisteröity -01 vaan ovat silloin pullahtaneet tehtaan linjalta) on puuruori ja keskikonsolin puujäljitelmä vaihdettu nahkaruoriin ja harmaaseen keskikonsoliin. Oli sitten Sport Pack tai ei. Mutu tietoa tosin, eli ei pidä lukea kuin piru raamattua tätä hommaa. Kuva Tuusulan vaihto+ liikkeessä myynnissä olevasta -01 V6:sta.

Kuva
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Sportpack-versiossa on nahkaratin lisäksi mm. "hiilikuitu" keskikonsoli ja mustat mittarinpohjat.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Tuo Autoplussan yksilö ei siis ole Sportpack.

Nyt on kolme erittäin mielenkiintoista autoa vaihtoehtoina, joista yksi on se Vaihtoplussan auto. Valitettavasti ykkösehdokas on puuratilla ( vuosimalli 2000).

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Mulla on 9/2000 vuosimalli ylläolevalla sisuksella, eli ilmeisesti vaihtunu sen vuoden aikana?

Paras vinkki varmaan on tuo "Jäitä hattuun". Itse käytin vielä autotohtorilla siinä vaiheessa kun alkoi tuntua että tämä yksilö se on. Kun siellä ei löytynyt oikein muuta kuin rikkinäinen käsijarruvaijerin kiinnike niin tehtiin kaupat. Jos ei muuta niin tiesin että ihan heti ei mene yksikään tukivarsi vaihtoon. Tohtori kustansi vähemmän kuin yksi ylätukivarsi :wink:
Ayrton Senna da Silva forever

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Tuommosen hopeapaneelin +nahkaratin ja vaihekepinnupin kuten -01:ssä ajattelin itellekkin tohon 99:siin vaihtaa.Nahkaratti kivempi käyttää sekä hopeapaneeli pelkistetyn hieno..Niitähän käsittääkseni saa tarvikkeenakin..Tuo keskipaneeli on sinänsä hölmö juttu että se on eri sävyäkin kuin ratti,huomattavasti tummempi,ainaski mulla.Alkuperäseen topicciin palatakseni oon sitä mieltä että tuskin kannattaa 300 tkm ajettuna ostaa... Huomattavasti vähemmän ajettujakin löytyy edullisesti. Vähän yli 100 tkm taitaa olla siinä mielessä ihannematka,että siihen on jo ne kriittiset osat keretty vaihtaa,silti auto vielä uudenkarhea 8)
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Nyt on kahta veekutosta käyty kokeilemassa.

Eka tuntui hyvällä, mutta tuulilasin reunassa ruostetta ja keulassa paljon kiveniskemiä.

Tokassa tyhjäkäynti tuntui hieman epänormaalille. Saattaa olla, ettei siinä mitään vikaa ole oikeasti. Toinen huomio oli, että kiihdytyksessä ohjaus veteli enemmän kuin ekassa. Ero saattoi syntyä erilaisesta kelistäkin. Korilattan auto oli kyllä siistimpi.

Vielä täytyy muutamaa käydä kokeilemassa. Eiköhän se hyvä yksilö pian löydy.

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Itselläkin on kiikarissa tommonen V6. Ainoo huonopuoli on se että en ole vielä päässy koeajaan tommosta laitosta ku täällä ei kauheesti noita alfoja ole saati sitten V6:sta... :?
Mutta missä on kaikki mustat/metallimustat 156:set?? Kyllä punasia ja jotain
samperin metallivihreitä kyllä löytyy :x

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Ja se punainen värihän on tietenkin kaikkein epäsovinnaisin väri italiaanosporttiin... :lol: :lol:
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Savo kirjoitti:Tokassa tyhjäkäynti tuntui hieman epänormaalille. Saattaa olla, ettei siinä mitään vikaa ole oikeasti.
Ei olisi ensimmäinen V6, jossa epänormaali tyhjäkäynti johtuisi pielessä olevasta jakopäästä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Hyvä tietää.

Rosso 130 sopii erittäin hyvin 156:seen.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Vinkki peruspunasien ostajille,jos meette maaliliikkeestä oikeaa väriä esim.Pikkuosiin jne.ostamaan niin sillä rosso 130b:llä ei löydy kun harmaita hiuksia!! :-D Oikea koodi on Fiat-2-ct. Aina kannattaa varmistaa tankin korkista.... Mutta kummiskin mielestäni nimenomaan se OIKEA väri on siinä... Mutta mielipiteitä,mielipiteitä... Yhtä totuuttahan ei tässäkään asiassa ole... Ja eihän Romeon värillä ole väliä, kunhan se on punainen.. :roll: :roll:
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

En vielä ymmärttänut mikset pitää sitä puurattista?ihan hieno näköinen toi on ja näyttää jotenkin klasisempi kuin nahka?ratti, mutta kuin toisessa ketjussa mainitsin, makuja on paljon.
Onnea vaan, ja kyllä sopiva ehdokas löytyy kunhan jaksat odottaa vähän
Nothing beats cubic inch

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Silvio kirjoitti: Ja eihän Romeon värillä ole väliä, kunhan se on punainen.. :roll: :roll:
Niin ... edellisen 156 renkaankaarien sisäosia, joista maali oli koriintunut, paikkasin punaisella miranolilla vähänväliä.... 99% orkkis väri :D

tai ei ainakaan sieltä kaarista erottunut ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Tosta aikasemmasta en oikeen jymmärtany.....
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

TestarosaFinland kirjoitti:En vielä ymmärttänut mikset pitää sitä puurattista?ihan hieno näköinen toi on ja näyttää jotenkin klasisempi kuin nahka?ratti, mutta kuin toisessa ketjussa mainitsin, makuja on paljon.
Onnea vaan, ja kyllä sopiva ehdokas löytyy kunhan jaksat odottaa vähän
Mulla on ainakin ratti ja puujäljitelmä konsolissa suunnilleen yhtä tummia, samoin vaihdekepin nuppi. Mielestäni klassisen tyylikkäät. Sitä paitsi puuratti on helppo pitää puhtaana näin työautossa. :-D
Ehkä ainut haitta on että villalapaset vähän liukkaat, mutta kuka sitä nyt lapasissa alfaa ajelis? :P

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

TestarosaFinland kirjoitti:En vielä ymmärttänut mikset pitää sitä puurattista?ihan hieno näköinen toi on ja näyttää jotenkin klasisempi kuin nahka?ratti, mutta kuin toisessa ketjussa mainitsin, makuja on paljon.
Onnea vaan, ja kyllä sopiva ehdokas löytyy kunhan jaksat odottaa vähän
Ei vaan istu silmään puuratti, jossa on musta keskiö.

Tyylikkäs puuratti näyttää mielestäni tältä:

Kuva

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

No sitten ostaa 70 luvun Ferrari 8)
Nothing beats cubic inch

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Savo kirjoitti:156 V6 se muakin polttelee.
ET KAI SINÄ HYVÄ MIES MEINAA OSTAA ETUVETOISTA AUTOA :crazyeyes: :roll:

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Vaimo vaatii uudempaa auto, minkäs teet. Kyllä mulle seiskavitonenkin jää, että ei se elämä tähän lopu.

Jaa, pidetäänkös tuossa joskus keväällä tai kesällä 75 (tai laajemminkin Alfa) miitti Mikkelissä?

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Kyllä mulle vaan sopii :-D

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Hei, mulla on uusi selitys. Tää auto tulee niinku vaimolle :mrgreen:

Että ihan takaveto miehiä edelleen 8)

Laitetaan sit vähän myähemmin oma topicci Mikkeli Alfa-tapaamiselle.

anttip
Viestit: 14
Liittynyt: 11 Maalis 2007, 16:52

Viesti Kirjoittaja anttip »

Huuh,löyty tämmönen threadi onneks :D

Kaveri alkoi kauppaamaan 156 v6:sta ajettu 240 000, jakohihna vaihdettu 200 000 paikkeilla..

Kestääkö toi kone eli tohtisko ostaa nimittäin MUUTEN olen TOTAALISEN myyty :)..

Avatar
Peltoperkele
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peltoperkele »

Koeajoin aikanaan useita 156 veekutosia ennenkuin löysin omani. En itse pidä noita kilometrejä kovin tärkeänä kutoskoneella, tärkeintä on että auto on huollettu ja hyvin pidetty. Ajoin yhdellä 200 tkm ajetulla yksilöllä, joka oli tiukka kuin hanska kädessä, kuten tuon auton pitääkin olla. Omistaja ei ollut tehnyt mitään varsinaista isoa huoltoa (venttilien vaihtoa tms.). Auto oli huollettu ohjekirjan ohjeiden mukaan, ja omistaja oli aina korjauttanut kaikki ilmenneet viat. Autossa oli tosin muutaman kuukauden vanha alustasarja, mikä tietenkin tukevoittaa muuten vähän löysän oloista alustaa. Mielestäni vakio V6 on liian löysä, se keulan hissiliike oli ärsyttävää vähänkin ajetuissa vakioalustaisissa.

Edit: Omani on nyt myynnissä, avovaimoni haluaa tavallisen auton. Mun mielestä v6 156 on tavallinen auto. Näkemyseroja.



Tämä on täysin off-topic, mutta niin hieno pätkä. V6 0-240 km/h.

http://www.youtube.com/watch?v=3mv14T6i ... ed&search=

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Ai teillä nainen valitsee auton ? :mrgreen:
Mitäs epätavallista tossa 156ssa muuten on avovaimon mielestä?
Mun vaimo kyllä tykkäs kovasti.
Sorry, kyselyikä..
- Alfaholic -

Avatar
Peltoperkele
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peltoperkele »

Noh, vaimo sai kortin viime syksynä, ja en oikeastaan halua selittää, koska oon turhautunut aiheeseen josta meillä on keskusteltu aika paljon. Auto on myynnissä, ja tilalle hommataan joku kioski a la A2.



Edit: On muuten hieno perhepotretti herralla Albumissa.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Peltoperkele kirjoitti: Edit: Omani on nyt myynnissä
Huhut kertoo ettei ole enää? Taisi mennä Valkeakoskelle?

Jos näin, niin joudut tarjoamaan ainakin virtuaalikaffet :-D

Avatar
Peltoperkele
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peltoperkele »

savijo-r kirjoitti:
Peltoperkele kirjoitti: Edit: Omani on nyt myynnissä
Huhut kertoo ettei ole enää? Taisi mennä Valkeakoskelle?

Jos näin, niin joudut tarjoamaan ainakin virtuaalikaffet :-D


Virtuaalikahvit pöydässä.. Joo, Valkeakoskelle meni. Harmittavaa luopua autosta, nyt meillä on uusi kupla. Ei ole aivan yhtä hyvä ajaa.

Mutta mutta, hankin kyllä Alfan joskus tulevaisuudessa. Auto oli meillä pari vuotta, ja niitä pelättyjä vikoja ei ollut. Ylläpito tuli maksamaan osien ja huoltojen puolesta 1900 euroa, johon kuului uusi rosteriputki. Mielestäni hyvinkin kohtuulliset kulut, alle sen mihin olin varautunut. Kilsoja tuli 15 tkm, eli ajamme vähän.

Muutenkin jäi autosta luotettava kuva, en jäänyt kertaakaan tielle, auto lähti aina käyntiin (myös 28 pakkasella) jne.. Ja naama aina messingillä ajellessa. Kortti olisi lähtenyt seuraavasta ylinopeudesta. Kuplalla tuskin tulee innostuttua.

Aion kyllä seurailla tätä palstaa jatkossakin, Alfan voi ottaa mieheltä pois, mutta ei Alfaa miehestä.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Peltoperkele kirjoitti:nyt meillä on uusi kupla
Päivittäin tulee liikuttua kalliossa ja oli aina piristävä näky bongata kaikkien muiden merkkien keskeltä tämä alfa. NYt se näky on poissa ja tilalla SIRo punainen kupla...

Avatar
Volere
Viestit: 108
Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Volere »

Peltoperkele kirjoitti: Alfan voi ottaa mieheltä pois, mutta ei Alfaa miehestä.
Kerrassaan hyvin kiteytetty :mrgreen:
C'è Una Strada In Cielo

Avatar
Peltoperkele
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peltoperkele »

hamppi kirjoitti:
Peltoperkele kirjoitti:nyt meillä on uusi kupla
Päivittäin tulee liikuttua kalliossa ja oli aina piristävä näky bongata kaikkien muiden merkkien keskeltä tämä alfa. NYt se näky on poissa ja tilalla SIRo punainen kupla...

Juu. Sori. Se nyt vaan on sitten se kupla. Alfa meni kuitenkin hyvään kotiin, joten enköhän selviä pari vuotta ilmankin. Aika koominen auto toi kupla ajaa, siihen ottaa tuuli aivan helvetisti.


Edit: Olin täysin hämilläni tänään kun kuplan vuosihuolto oli vähän yli satkun. Seuraava huolto on vuoden päästä, ja arvio oli 200 egeä silloin :crazyeyes: . Olin varannut 600 huoltoon, Alfaan tottuneena. Jotain positiivista tässä vaihdossa. Lisäksi kuplan pystyy ajamaan meidän talliin, Alfa jäi pohjasta kiinni yrittäessäni.

Vastaa Viestiin