164:sen madallus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

164:sen madallus

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Eli on tarkoitus madaltaa hieman 164:sta. Ideana vaan se että ei saisi maksaa mielettömästi vrt; auton arvo 2000€ ja 17" vanteen söi jo tilipussia aika kohtuullisesti...

Vinkkiä kaivattais...

Vaihtoehto A: jouset rälläkällä poikki
Vaihtoehto B: Madallusjouset ja orkkis iskarit
Vaihtoehto C: Madallus- jouset ja iskarit (=alustasarja?)


A) olisi halvin mutta kun pidän Alfan ajo-ominaisuuksia tärkeänä en viitsisi pilata niitä ja katsastusmies ei tykkää.

B) on ilmeisesti toimiva ja katsastuksessakin olisi ok, mutta minkälaisesti orkkis iskarit toimivat matalammilla jousilla. Jos esim pyörä putoaa monttuun niin pysyykö jousi paikallaan vaikka iskarin ulos jousto on pidempi?

C) taitaa tulla melko hintavaksi mutta onko ainoa vaihtoehto joka toimisi oikeasti ja olisi hyvä ajaa.


Siis:

Auto 164 TS -89
Vanteet Azev A 17x7,5 ET 30
Renkaat 205 leveet ja 40 korkeet
Alusta ?

Ja sitten vielä sekin ongelma et mahtuukohan renkaat pyörimään jos madaltaa... Vanteet ovat jo tallissa mutta en halua laittaa ennen madallusta kun näyttäisivät hieman traktorilta.

Vinkkejä, linkkejä ja hinta tietoo kaivattais. Kiitos jo etukäteen.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Omassa on vakioiskarit (tosin ne on ne sähköiset mokomat) ja madallusjouset. Mielestäni toimii ihan ok.
Etsin vielä linkin mistä noi jouset löytyy.
Edit : äkkiäpäs se löytyi http://tinyurl.com/26vhjt
Ai juu, aiemman omistajan asentama setti on. Itse olen vaan ajellut noilla jousilla.
Edit 2: Omassa on ollut alla 215/45-17 ja 225/45-17 renkaat, ET35 vanteissa.
Ei tuo kovin tunnu ottavan kiinni. Noi leveämmät renkaat vaan ei mahdu kääntymään kunnolla, ottaa sisälokariin kiinni :silent:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Jotain tuollaista haen. Onko 35-40 mm madallus kuinka matala, toisin sanoen jääkö pohjan ja tienväliin tarvittavat 8 cm?

edit: ilmeisesti selviää siitä pdf linkistä. Saksaa en oikeen taida mutta ilmeisesti H&R:n valmistamat ja TUV hyväksyntä löytyy.

onko tuo 184€ hinta sarjalle vaiko kappaleelle.

Ja vielä sekin että tuntuu olevan perä aina hieman matalampi kuin nokka, onko järkee laittaa eteen 40mm madallus ja taakse 30mm. Ei olisi niin laahaavan näköinen perä.
Viimeksi muokannut Satakuusnelonen, 05 Maalis 2007, 10:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Mikäli aikoo käyttää orggis iskareita madallusjousien kanssa niin niiden kuntoa voisi arvioida vaikka iskaritestin perusteella.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Ovat ihan kunnossa, eivät vuoda ja suojakumitkin ihme kyllä ehjät

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Madallusjousten jäykkyys varmaan määrää aika pitkälle riittääkö nyt paikallaan olevissa iskareissa paluuvaimennusta tarpeeksi.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Valitsisin vaihtoehto C:n.
Omaa on pudotettu vähän reilummin, keulaa noin 65mm ja perän pudotusta en nyt kyllä muista.
Alkuun alla pyöri 225/45x17" ja nyt 215/45x17".
Vanteet 17"x7,5" et35, edestä otin alkuperäiset spacerit pois ja pistin taakse.
Hyvin on mahtunut alla pyörimään.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Kyllä mä ymmärrän tuon kupongin niin että niillä on TÜV-hyväksyntä. Pitää tarkistaa kunhan hyppään autoon. Sieltä löytyy paperit muistaakseni noille.
Ainakaan mulla ei katsastusinssit ole koskaan valittaneet, ihan kivutta nousee nosturille, jarrumonttuun jne. Ja mulla kun on QV, niin siinä on noi julmetun matalat helmat, edes ne ei ota kiinni.
Eiköhän tuo hinta ole sarjalle, lisäksi tulee tietty postikulut, veikkaisin jotain parinkympin luokkaa. Ei varma tieto tosin.
Kuva mun autosta 17-tuumasilla löytyy tuosta http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3358
Albumissa on muitakin kuvia, mutta niissä on vakio 15-tuumaiset pyörät alla.

P.S. Voihan noita jousia kysellä tarvikeliikkeistäkin varmaan jos sais järkevään hintaan ihan kotimaasta.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Niin ja tältä se keksintö näyttää.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Hanskalokerossa oli sama lappu kun löytyy tuolta linkin takaa PDF:nä.
Jotakuinkin samaltahan tuo näyttää kun Carloksella (paitsi mulla on paljon hianompi :P )
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Re: 164:sen madallus

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Satakuusnelonen kirjoitti:

A) olisi halvin mutta kun pidän Alfan ajo-ominaisuuksia tärkeänä en viitsisi pilata niitä ja katsastusmies ei tykkää.
Ihan validi ratkaisu eikä katsarilla sanomista, jos hyvin tehty.

http://www.ake.fi/pdf/3367-208-2003.pdf
"Hyväksyttävät madalluskeinot

EY-tyyppihyväksyntävaatimuksen alaisen auton jousitus saadaan madaltaa automalliin tarkoitettuja madallusjousia tai madallussarjaa käyttäen. Tällöin on noudatettava auton tai madallusosien valmistajan taikka tutkimuslaitoksen antamia ohjeita. Autoon voidaan hyväksyä muutossarja, joka rajoittaa sallittua akselimassaa. Sallittujen akselimassojen summan tulee olla vähintään suurimman sallitun kokonaismassan suuruinen. TÜV:n hyväksymiin jousiin on aina merkitty hyväksyntänumero. Valmistajan alkuperäisissä jousissa saattaa tunnistamista varten olla väri- tai muita merkintöjä.

Muun auton jousituksen saa madaltaa jousia säätämällä, takomalla tai vaihtamalla. Jouset saavat olla tarkoitettu myös muuhun automalliin. Alkuperäiset tai muuhun automalliin tarkoitetut kierrejouset saa tällaisessa autossa lyhentää. Epäasianmukaisesti katkaistut tai käytössä katkenneet jouset on hylättävä."

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Ai että kun Carloksen ja Nellin nelkut on hyvän näköisiä. Tuo jousien poikkaisun laillisuus oli minulle uutta tietoa. Minulla on ylimääräinen orkkis jousi ja iskari setti, joten voisin testailla niihin hieman rälläkkää. Tarkoituksena kuitenkin hankkia madallusjouset, mutta niitten tuleminen/hakeminen voi kestää. Tuli vaan mieleen että pirkkalaan avattiin Motonetti, olisikohan siellä jousia myynnis?

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Satakuusnelonen kirjoitti:Ai että kun Carloksen ja Nellin nelkut on hyvän näköisiä.
Itselläni on nuon H&R:n jouset jotka ymmärtääkseni on myös Nellillä. Ts ei tipu noin paljoa. Omani ei paljoakaan tullut alas (itse olin tyytyväinen tähän). Ajo-ominaisuudet on loistavat, mutta jos ulkonäön takia valitset jousia niin tulos ei ole sama kuin Nellillä.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Mulla taitaa vaikuttaa auton ulkonäköön noi helmat. Ne kun ottais pois niin ei näytä läheskään niin matalalta. Nythän toi on ihan maassa kiinni. Talvella helmat raapii korkeampiin hankiin, auton pohja kuitenkaan ei tunnu ottavan kiinni.
Voihan Motonetistä kysyä, mutta epäilen että eivät myy kun vakiojousia.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Ei se paljo madallus ole minulle järkevä kun teiden kunto on mitä on.

Mitä enemmän sitä ajattelee niin H&R:n madallusjouset ja vakio iskarit alkaa olemaan se hinta/laatu suhteeltaan paras vaihtoehto. :-D

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Joo, H&R jouset pitäis olla hyvät. Jos alkuperäisiä alkaa katkomaan niin ainakin etummaisista pitäis saada lineaariset ja tän jälkeen jousilautaseen istuminen voi olla huonoa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itselläni on Eibachin jouset, madallus 30mm joka minulle juuri sopiva, eli maavara on normaalin auton luokkaa, mutta ulkonäkö vähän parempi.

Iskarit ovat vakiot, ja kyllähän tuolla setillä ihan maantiellä ajelee, radalle on setti aivan liian löysä.

Minulle ei raavi mihinkään kiinni vaikka olisi auto täynnä porukkaa, tosin minulla onkin vain 15"

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Satakuusnelonen kirjoitti:Ei se paljo madallus ole minulle järkevä kun teiden kunto on mitä on.

Mitä enemmän sitä ajattelee niin H&R:n madallusjouset ja vakio iskarit alkaa olemaan se hinta/laatu suhteeltaan paras vaihtoehto. :-D
Sitten kyllä suosittelen H&R:n jousia. Itselläni on tosin alla konin sport iskarit. Mutta aloita vakioiskareilla ja vaihda sitten kun siltä tuntuu :lol:

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Tutkin tuossa suomen hintoja ja vähä yllätyin:

Saksassa reifenversandilla H&R:n 29712 mallinumeron madallus jouset 184€.

Samat jouset suomessa SRT:llä ja Königillä 379€ ja Bayermann Ay:llä 390€.

Sanoisin että on kate kohdallaan.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jos sitten yksi visa jälleen!

Alla -30mm eibachit, ja kesäkiekkoina on pyörinyt 195/65 15.

Nyt nakit on loppu ja varaa ei ole ostaa uusia, kaverilla olis jotkut halvat paskat kokoa 205/65 15. Onko tuo ero korkeudessa kauhean merkittävä, eli saanko mahtumaan? Korkeathan noi on ku mitkä, mutta pakko saada jotkut kun alkaa kesä tulemaan.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Laskurin mukaan 195/65-15 halkaisia on 634 mm ja 205/65-15 on 647 mm, eli eroa äkkiälaskien 13 mm.

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sape »

Paljonko tuo renkaan halkaisija ja ympärysmitta "kestää" kasvaa? Kun 215/45R17 rengastuksella halkaisija kasvaa 1cm ja ympärysmitta 3,2cm verrattuna alkuperäiseen rengaskokoon, niin tuolla muutoksella ei taida olla suurta merkitystä?

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Meinasin tässä tilata saksasta tommoset H&R madallusjouset Nellin antaman linkin kautta. Tarviiko mun vaihtaa iskareita? Ajettavuutta en hae vaan ulkonäön muutosta. Totta kai jos ajettavuus muuttuu sietämättömäksi niin sitten kyllä vaihdan nekin.
hevoinen

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kaveri uusi erimerkkiseen autoon orkkis iskarit ja alle H&R jouset. Alle vuosi mennyt ja iskarit ovat ihan surkeat.. Kyllähän ne kannattaisi vaihtaa, menisi samalla, mutta voi ne sitten vaihtaa kun ovat omasta mielestä liian löysät.

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Laaban kirjoitti:Meinasin tässä tilata saksasta tommoset H&R madallusjouset Nellin antaman linkin kautta. Tarviiko mun vaihtaa iskareita? Ajettavuutta en hae vaan ulkonäön muutosta. Totta kai jos ajettavuus muuttuu sietämättömäksi niin sitten kyllä vaihdan nekin.
Jos iskareita ajettelit vaihtaa niin www.arparts.nl tilasin omat konit ja vuosi sitten olivat edullisimmat mitä löysin ja palvelu pelasi. Heiltä ei tuolloin saanut H&R jousia. Ainoastaan jotain heidän omiaan, oli edulliset mutta päädyin hyväksi tiedettyyn.

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

toi ruotti/norja/tanska ei oikein taivu niin onko noi hinta/kpl 160€ vai /4kpl? niin ja mites noi jouset, niin onko se hinta/4kpl?
hevoinen

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Hollantiahan tuo ja siellä lukee "Prijzen zijn per stuk, incl. BTW." eli per kipale sisältäen alv.

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

onkos noissa H&R:ssä sama homma, /kpl...?
hevoinen

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Andros »

Laaban kirjoitti:onkos noissa H&R:ssä sama homma, /kpl...?
Konin hinnat oli per kpl, ja jousien hinnat sarjan hinta (näin ainakin vuosi sitten). Paiskaa meiliä tai soita kaverit hablaa hyvin englantia ja vastaukset tulee nopsaan.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jousisarjoissa luki "per set" eli varmaan sitten koko setti. Muutenhan ne olisi ihan jäätävän kalliita :-D

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

joo jos olis ollu 180€/kpl jouset niin olis tainnu jäädä hommaamatta, minä kun noiden hinnoista mitään tiedä. tommoset H&R:ät vois tilata ja katsoa sitten jos tarvitsee laittaa lyhyempiä iskareita.

Edit: mites noi H&R:ät onko ne pehmeydeltään/kovuudeltaan minkälaiset? ja entäs laatu?
hevoinen

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

H&R on laatukamaa, ei ainakaan kaverin autossa ole liian kovat ainakaan.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Juu ei tunnu kovalta. Yhtä lailla toi on mukava ajaa kun faijan entinen 164 TS tai nykyinen 166:kin.
Kyllä mun ymmärtääkseni myös H&R on laadultaan ihan hyvä merkki.
Mullahan on tosiaan muuten vakioalusta, poislukien tietysti ne jouset, en näe mitään syytä miksei vanhoja iskareitakin voisi käyttää. Tietty jos ne on jo ihan sohlot ja lähellä vaihtoikää muutenkin niin sitten ne olis helppo samalla uusia.

Kerrohan lisää sitä mukaan kun mietityttää tai tilailet/teet jotain autolle :)
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Olisko täs jo kimppatilauksen paikka? Minä en ole netistä tilannut mitään joten on vähä sormi suussa. Suomen hinnoissa on kyllä niin paljon katetta ettei ole mitään järkeä jousia täältä ostaa.

Porinfarina pistikin jo PM:ää kimppatilauksesta minulle, mutta jos vain joku joka taitais tän kielipuolen hoitais jouset suomeen niin olisin ainakin omasta puolestani valmis hieman maksamaankin tälle henkilölle vaivan palkkaa.

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

joo kimppatilaus olis ihan jees, mutta itse en varmaankaan osta niitä jousia kun vasta joskus touko-kesäkuu aikana. tässä nyt pitäis kännykät uusia ja tietokonekkin mutta en nyt tiedä millä aikataululla. noh vähän offtopic mutta tuskin se ketään tappaa...
hevoinen

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Nyt tuli pulma, meinaan ostaa tohon vanteet ja renkaat, 215/45-R17 ja vanteet 7x17 ET38. Ja kun madallan ton niin mahtuuko noi pyörimään? Nelli tossa sano että sen renkaat mahtuu joten kuten... Netistä kun tilaan niin pitää olla varma asiasta.
hevoinen

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

MUTU: Herkkä kohta taitaa olla bensan täyttöputki. ET voisi olla isompi mutta jos ottaa kiinni niin voi sitten heittää spacerit väliin.

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Eikös tuota spacerit ole laittomat? Ainakin tämmösen käsityksen olen saannut. Ja tarkotus on tosiaan ottaa -40mm kummastakin päästä. Vai pitäiskö suosiolla ottaa profiili 45:n sijasta 40, auttaisko se asiaan millään lailla?
hevoinen

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tämän ketjun perusteella pitäisi kyllä mennä sellaisenaan. Tuossa mennyt leveämpiäkin vanteita ET35 niin pitäisi mahtua sun vanteet haarukkaan.

Ja nykyään kaikki on laitonta joten miten sen nyt sitten haluaa ottaa..

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Laaban kirjoitti:Eikös tuota spacerit ole laittomat?
ei kai. onhan noita vakionakin autoissa. Esim. GTV V6 24V:ssä on edessä spacerit että menee vakiovanteet alle.

Tietty jotkin hyväksynnäthän noiden spacereiden pitää täyttää, itse ei saisi sorvissa pyöräyttää :wink:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

eikös noihinkin riitä TUV-hyväksyntä?
omassta 164 superistakin moiset löytyi ja käsittääkseni ovat ihan tehdasmalliset..

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Mulla on 8x17 vanteet ja ET on 35, kyllä täyttöputkessa on jälkiä, mutta ne saattaa olla vanhempaa perua.
En ole ainakaan näiden noin kolmen vuoden aikana renkaita vaihdellessa huomannut että se jälki täyttöputkessa olisi mihinkään muuttunut.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Eli jos mä varmuuden vuoks otan 40-profiilin renkaat niin sitten ainakin pitäis mahtua, ei siitä tule kun about 10€ lisää hintaa.

Vanteet
Renkaat

Älkää nyt totaallisesti tyrmätkö noita mun valitsemia osia.
hevoinen

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Näkisin että koska sulla on tuuman kapeampi vanne kuin Nellillä niin ei mene kuitenkaan sisäreuna yhtä syvälle vaikka onkin ET 3mm isompi. Lisäksi Nellillä taisi olla 225/45 fillarit joten pitäisi sen perusteella sopia kyllä tuo alkuperäinen paketti.

205/45x17" olisi tasan saman kokoinen kuin orkkis 185/70x14", 215/40 vastavaasti yhtä paljon pienempi kuin 215/45 on isompi tuota orkkista. Joko meni tarpeeksi sekavaksi? :mrgreen:

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Minulla olisi kuusnepan täysin käyttämättömät JR-madallusjouset hyllyssä. Hankittu Muukkoselta eli luulisi jollain foorumilaisella olevan kokemuksia ko. jousista. Myin auton ennen kuin ehdin asentamaan ne, joten ne jäivät hyllyyn.

Tarjouksia otetaan vastaan PM:nä!

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Joo no enköhän mä tosta jotain tajunnu. Hyvä tietää että pitäis mahtua, jos ei niin voihan ne spacerit sitten hommata jälkeen päin.
hevoinen

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

40 profiilinen on aika pieni alfaan.. Minulla oli BFgoodrich Gforce profiler 215/40/17 ja olivat aivan liian pienet. nyt alla on 215/45/17 ja hyvin pyörii. Vanne on 7.5x17 ET30.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Laaban kirjoitti:Eikös tuota spacerit ole laittomat?
164:n orggisalujen mukanakin tulee spacerit, eli eivät ainakaan kokonaan kiellettyjä ole. Eikös lakiteksti mennyt jotakuinkin niin, että niillä läystäkkeillä on oltava vannevalmistajan hyväksyntä koskien käyttöä tietyssä autossa tiettyjen vanteiden kanssa?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Rolle kirjoitti:Lisäksi Nellillä taisi olla 225/45 fillarit joten pitäisi sen perusteella sopia kyllä tuo alkuperäinen paketti.
Joo-o, takana on tosiaan 225 leveet vielä toistaseks.
Tuleeko noitten orkkisalujen kanssa tosiaan spacerit? Enpä ole mokomaa tienny. Mulla on kahdet moiset mutta ei mitään välikäikäleitä, heittämällä ne menee paikalleen, eikä pahemmin edes kahise.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Joo elikkä pitää unohtaa se madaltaminen kun katsottiin niin en pääsis madaltamisen jälkeen koti pihasta pois, ilman naarmuja äänenvaimentimeen.

Sitten vaihdettiin väliaikaset kesärenkaat alle niin talvirenkaat oli tehny jälkiä iskareihin, pitänee hommata ens talveks spacerit sinne. Niissä on ET40(tai muutaman millin yli) joten ei ihme. Näillä näkymin niin pitää hommata niihin tuleviin vanteisiin kanssa spacerit vai mitä mieltä, talvirenkaat on 185/65-15 ja hankaa kiinni. Niissä vanteissa mitä meinasin niin niissä on ET38, ainoat hienot 4x98:sit mitä vannetukku.fistä löyty, muuten pitäis turvautua epäkeskopultteihin.
hevoinen

Vastaa Viestiin