Laaban kirjoitti:Joo elikkä pitää unohtaa se madaltaminen kun katsottiin niin en pääsis madaltamisen jälkeen koti pihasta pois, ilman naarmuja äänenvaimentimeen.
Itsellä on alla -30mm eibachit ja aikamoista röykkiötä ja kuoppaa olen mennyt eikä ole vielä kertaakaan ottanut kiinni.
Tuo 164 on vakiona sellanen maasturi että jos sitä tuollaiset 30mm madaltaa niin alkaa oleen maavaraltaan lähellä sellasta normaalia korkeutta.
Laaban kirjoitti:Joo elikkä pitää unohtaa se madaltaminen kun katsottiin niin en pääsis madaltamisen jälkeen koti pihasta pois, ilman naarmuja äänenvaimentimeen.
Niinkuin Epezi tossa jo sanoi niin on vakiona niin horokki että voi tolla Eibachin satsilla lässähtänyt vakio perä jopa nousta.
Näillä näkymin niin pitää hommata niihin tuleviin vanteisiin kanssa spacerit
Siltä vaikuttaa. Talvirenkaat olettaisin olevan 6" niin noi 7" ottaa taatusti kiinni vaikka olisikin ET muutaman millin pienempi.
Kattelin että ainakin Eibackilta löytyy mutta arvatenkin niissä pelkkä Eibach -merkki maksaa yli 50%, mutta aika laajalti että 10-60mm. Oiskohan jollain tiedossa pk-seudulla liikkeitä mistä noita vois saada, vai riittääkö että lampsin lähimpään rengasliikkeeseen?
Onhan noilla speissereillä hintaa. Mielummin etsiä jos jostain rengasliikkeestä sais 4x98 jaolla jotain 17" vanteita. Pitäis kanssa kysellä noista epäkeskopulteista jostain, kun en niistä tiedä mitään.
Epäkeskopultitkin maksaa rahaa. Soittele isommat vannemyyjät läpi jos tärppäisi. Suurin osa on vain siinä ET35 hujakoilla.
Katotko mikä on tarkka ET ja leveys noissa talvivanteissa niin vois siitä yrittää jotain päätellä.. Ei siinä, varmaan riittää taakse ne speisserit, 30 euroa.
Mä yritän huomenna katsella ne ET luvut ja leveyden jos vaan selvää niistä saan koska on meinaa ruosteessa niin ne tekstit on mekein näkymättömissä. Muistelisin että ET on välillä 40-45, alle 40 se ei ollu ja yli 45 ei mennä.
Tota noin, niissä oli merkintä 5Jx15 49,5 eli onkohan toi viimenen luku se ET? Jos on niin sitten muistelin ihan väärin. Ne peltivanteet on ollu 155:ssa kiinni.
Äääh nyt tulee ajateltua liian pitkälle väärässä paikassa, eli tuon talvifillarin ET vastaa nyt sitten ET25 7" vanteella jos pitää paikkaansa. Alkaa olla Luigilla toleranssit kohdallaan jos voi heitellä näin paljon miten itse kullakin mahtuu fillarit alle
Viimeksi muokannut Rolle, 14 Huhti 2007, 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Satakuusnelonen kirjoitti:^ Alkuperäinen ET taisi olla 28 joten mitä lähempänä sen parempi. Omat 7,5/17 on ET:ltään 30 ja ovat juuri ja juuri lokarin sisäpuolella.
Laaban kirjoitti:Joo elikkä pitää unohtaa se madaltaminen kun katsottiin niin en pääsis madaltamisen jälkeen koti pihasta pois, ilman naarmuja äänenvaimentimeen.
Itsellä on alla -30mm eibachit ja aikamoista röykkiötä ja kuoppaa olen mennyt eikä ole vielä kertaakaan ottanut kiinni.
Tuo 164 on vakiona sellanen maasturi että jos sitä tuollaiset 30mm madaltaa niin alkaa oleen maavaraltaan lähellä sellasta normaalia korkeutta.
No siten 164 on oiva peli venäjän paskoilla teilla
Talvivanteet ja renkaat: 185/65-15 5x15 ET49,5
Kesävanteet ja renkaat: 185/65-14 5,5x14 ET40
Mietinnässä olevat vanteet ja renkaat: 215/45-17 7x17 ET38 tai 40-profiili
Talvivanteet on hangannu iskareihin ja nyt yritetään miettiä mahtuisko noi 17" vanteet tohon.
Speissereitä en mielellään hommais lisähinnan vuoks ja en tiedä saako niitä 4x98 jaolla.
Epäkeskopultitkin on vaihtoehto mutta siinä on taas se lisähinta, mutta eiköhän niistä tingittyä saa.
Vannetukku olis halpa mutta kun ei sieltä meinaa löytyä noita vanteita.
Verrattuna talvi- ja mietinnässä oleviin vanteisiin niin toi 10 pienempi ET on hyvä mutta kun vanteen leveys on 2" isompi niin sen ET:n pitäis olla pienempi vieläkin.
En tiedä, miten muut ovat saaneet sopimaan ET35:n vanteita 7.5" leveinä. Entiset omat vanteet oli itsellä ET20 7.5" leveinä 215/45-17 ja sittenkin otti välillä bensaputkeen kiinni, hyvin mahtuivat kurakaarien sisäpuolelle..
Madalluksesta en tiedä, mutta kuva on albumissa, jokainen päätelköön itse.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Sori, kun ohi aiheestä, mutta on pakkoa kysyä Onko sinulla Alfissimo itse tekemä facelift vai? kun ulkoapäin sinun 164 on FL versio, mutta sisäkalut ovat vanhemmasta kuusnepasta?vai se on joku "väliaikainen" versio?
225mm/45%siitä ja 17"rengas, vanne 7"x17" et35 ja keulasta pudotettu
-65mm.
Mahtuu pyörimään.
Penssaputki onpi pyörivää mallia ja hempulamuovia jonka taakse pakkautuu pasurkkaa, joka taaseen työntää helposti tätä tarkkuustuotetta rengasta kohden.
Helpoimmalla pääsee, kun vääntää jonkun suojan siihen putken päälle ensmäisen raapasun jälkeen.
TestarosaFinland kirjoitti:Onko sinulla Alfissimo itse tekemä facelift vai?
Auto on alkup. -89, edellinen omistaja on vaihtanut autoon -94 Superin valot, sisustan, takapuskurin ja oikean puolen kylkimuovit.
Etupuskuri ja vasemman puolen kylkimuovitkin on olemassa, mutta puskuri ei ilmeisesti käy suoraan ja muovit kaipaisivat vielä maalia ja kromilistat ovat hieman mutkalla.
Puutteet eivät kuitenkaan ajoa haitanneet, joten jäi vähän "vaiheeseen" . Tarkoitus tuo olisi viimeistellä, kun sais aikaiseksi.
OT loppu.
Käyttäkää sitä PM-nappulaa näihin. - Rolle
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Laaban kirjoitti:Nyt tuli pulma, meinaan ostaa tohon vanteet ja renkaat, 215/45-R17 ja vanteet 7x17 ET38. Ja kun madallan ton niin mahtuuko noi pyörimään?
Minulla on nyt juuri samankokoiset ja samalla ET:llä olevat vanteet alla, kumit tosin 205/45-R17. Takana iskarin ja vanteet välillä ei ole tilaa kuin ~5mm mutta mistään ei ota kiinni. Madallusta on ~25mm.
Nyt tuli laitettua madallusjouset paikalleen. Eli -30mm JR-jousilla ja ET30 7.5/17, renkaat 215/45 ja joka puolella on sormille tilaa (jopa iskarin ja renkaan välis).
Madalluksesta kyssäriä: netissä kahlaamalla näyttäisi siltä, että Eibach tarjoaa koko 164-kirjolle samaa madallusjousisettiä 1008-140. Pitääkö tämä tosiaan paikkansa, luulisi TS ja V6 -pannuilla olevan elopainossa jonkinmoista eroa?
Kyselen, koska pihalla asuu korkeaperäinen super-v6 ja kaapista löytyisi vähänkäytetyt -30mm Eibachit jotka ovat olleet TS:n alla. Jos pelittää, Konit ajattelin kavereiksi. Onko kollegoilla suosituksia punainen/keltainen vaihtoehdoista? Haussa on hiukkasen tanakampi ote mutta edelleen mahdollisuus kruisata mukulakivillä ilman hellasäröä.
Tällä hetkellä tessun alla on -30mm eibachit, ongelmana se että se saisi tippua vaikka toiset 30mm
Ehdotuksia? Minun kaivelulla en ole löytänyt 164:seen kuin 30-40mm madaltavia. Jos lähtee rälläkkämadallukseen, täytyisi tolpan rakenteen takia ottaa pois kokonainen kierros, jos eibacheista ottaa kokonaisen kierroksen pois taitaa pudota jo aivan liikaa, vai? Vakiojousista jos ottaisi kierroksen pois, saattaisi madallus olla jopa hyväkin, mutta jäykkyys sitten jotain ihan muuta.
Itse kyselin 164:n madallusjousia tänä keväänä, ja ainakin GTS merkkisiä jousia löytyi 55/30 madalluksella. Noita jousia tarjottiin tuolta nettivaraosassa tälläkin hetkellä Alfan alustoja kauppaavasta puljusta. Hintaa vaan taisi olla ~350 euroa.
Tarviiko tosiaan rälläkkämadalluksessa ottaa tasakierroksia pois? Itse otin 1,5 kierrosta toisesta etujousesta, kun toinenkin oli sen verran katkennut. Takajousista en sitten tiedä.
Pällistelin hieman noita tolppia ja saattaisi olla mahdollista että pystyy myös katkaisemaan vain osan. ainakin etutolpissa ala ja yläpää pitää olla samassa kohtaa, mutta tuon yläpään kumia pystyisi todennäköisesti pienellä modauksella pyörittämään sopivaan kohtaan.
Nyt kun olisi vielä rohkeutta lähteä katkomaan noita eibacheja
Rupesi harmittamaan tuo madalluksesta johtuva pyöränkulmien muuttuminen. Olen miettinyt tällaista ratkaisua:
Eli laskin vektorigrafiikka ohjelmalla tarvittavan pyöränkulmien muutoksen, kuvassa 5 astetta. Muutos toteutettu iskunvaimentajan alapäähän muuttamalla pulttien reikien paikkoja.
Mitähän laki sanoo asiasta? Saako muuttaa hitsaamalla vanhat reiät umpeen ja porata uudet viereen.
Pientä vahvistusta tuo yläkulma kaipaa, tai sitten muuttaa reikien paikat hieman sisemmäksi.
Edit: Punaiset renkaat merkkaavat siis orginaalia pulttien reiät ja vihreät ovat 5 asteen kulmassa noihin punaisiin verrattuna.
Hmm. Mitä tuolla olisi tarkoitus säätää, ilmeisesti camberia? Itse kun olen vienyt kulmille autoa niin madalluksen johdosta ei kulmat ole juurikaan muuttuneet, eli pelkkä auraus-säätö on riittänyt.
Itse itselleni vastaten noihin ylempiin kysymyksiin. Madallusta ei todennäköisesti tullut ihan niin paljon kun lupasivat, täyttä varmuutta en saa sillä alkuperäisiä korkauksia ei ole tiedossa. Jäykkyydestä sen verta että ovat hieman eibachin pro-kit jousia löysemmät. Eli ihan ok jouset, sika hintaset tosin.
Tän topicin perusteella madallusjouset vakio-iskareille homma näyttää toimivan ? Pitäis omaan ostaa madaltavat jouset ja saanut kritiikkiä niin paljon että ei tiedä kannattaako ? Mites tollanen -30mm - -40mm madallettu auto vakio-iskareilla käyttäytyy ?
Auto voi toimia hyvinkin. Vähän aikaa. Mutta ei ne vakio iskarit kestä yhtä kauan kuin madallettuun alustaan tarkoitetut. Siinä se ero. Kuinka kauan vakiot kestää alla? 1kk, 3kk vai vuoden? Se selviää vain kokeilemalla.
Mulla oli omassani vakiot ja madallus jouset. Kaikkiin olen jo uudet iskarit vaihtanu, eikä ole ollut enää huolta.
Edessä on konin keltaiset ja takana bilsteinin sportit. Eli asiaan kuuluvat heilahduksen vaimentimet.
Vakio iskareilla: Etuiskarit oli ihan loppu n. 1,5 vuoden jälkeen. Takaiskarit kesti kai 2 vuotta kauemmin.
Mutta kuten sanoin, kokeile. Monroet tai ihan mitka muut tahansa ja siihen -30mm jousi setti. Kyllä kai sen ihan uusilla iskareilla varustettuna ainakin sen vuoden parin röykytyksen pitäis hyvänä kestää.
Tälle lausunnolle en kyllä myönnä mitään takuuta
EDIT: Tietenkin ensin ajat ne vanhat loppuun, niillä uusilla jousilla ja maksimoit niiden iän.
niin ajattelinkin , että ostan noi H&R:än -40mm jouset noihin vakioiskareihin (huhutaan että H&R olis jäykempi jousi kuin esim.eibach) , sitten jos tuntuu paskalta niin ostaa uudet iskarit motonetistä esim .
Muutamat kyselivät mittoja tuon GTS:n jousisarjan kanssa, joten tässä ovat:
VE 348 OE 347
VT 355 OT 368
Mitta on otettu pystysuoraan lokarinkaaresta pyörän keskelle. Kannattaa huomioida että mitat takaa eivät ole ihan vertailukelpoisi sillä kaaret eivät ole välttämättä täsmälleen alkuperäisessä kohdassaan.
omassa autossa on 5mm spacerit eikä katsastus asemalla sanoneet mitään mokomista...täytyy vain sit muistaa et kun asentaa spacerit niin mutterit tai pultit kiertyy tarpeeksi
kuusi täyttä kierrosta on minimi
mut palataanpa asiaan itse valitsisin vakio jousien tilalle madallusjouset jos haluaa päästä ns halvalla kierros ei kumminkaan hirveesti yli 200€ ole
mikäli myymälän hinta luettelot on päivitetty
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.