Uusi Alfa hommattu ja heti engine failure!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Mozzarella
Viestit: 36
Liittynyt: 19 Huhti 2007, 21:42

Uusi Alfa hommattu ja heti engine failure!

Viesti Kirjoittaja Mozzarella »

Ajelin tänään Jyskään "uudella" Alfallani ja eikös Engine failure ilmaantunut näyttöön. Nyt eikun aamulla telttaan asiaa selvittämään. Selailin jo palstaa ja moottoripesu tai lambdan liitin lienee vikana minullakin. Tai sit jotain pahempaa..... Ei hyvin ala tämä yhteiselo :?

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

No voi paska. Muista pistää kova kovaa vastaa teltassa, jos rupee siellä jotain vastaan haraamaa. :?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

No höh. Mutta DA saa hoitaa asian kuntoon ilman muuta. Kyllä se siitä.

Ja tervetuloa raatiin. :)
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Tuo on harmittava "ominaisuus" JTS:ssä. Omassa tilanne rauhoittui kun hälytyksen aiheuttaman lambdan liitin ohitettiin. Se on sitä samaa mallia kuin ovissa olevat liittimet (mallia ovikajarit ei toimi). Jokaviikkoinen hälyttely loppui. Itse hommasin varmuuden vuoksi kätevän testerin, jolla voidaan nuo vikakoodit nollata. Pitäisi olla vakiovarusteena JTS:ssä :evil: Saa muuten Jyväskylän seudulta 59e hintaan.
Pitäsiköhän alkaa puuhata ryhmäkannetta... :twisted:

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

csr kirjoitti: Itse hommasin varmuuden vuoksi kätevän testerin, jolla voidaan nuo vikakoodit nollata. Pitäisi olla vakiovarusteena JTS:ssä :evil: Saa muuten Jyväskylän seudulta 59e hintaan.
Pitäsiköhän alkaa puuhata ryhmäkannetta... :twisted:
kerro lisää tuosta testeristä? Hinta edukas. Onko se niitä jaripetterin?

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Nettivaraosassa noita on myynnissä. Pystyy lukemaan ja nollailemaan vikakoodit. Malli on Autel GS100. Tuossa linkki:

http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... find_agent

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

csr kirjoitti:Tuo on harmittava "ominaisuus" JTS:ssä. Omassa tilanne rauhoittui kun hälytyksen aiheuttaman lambdan liitin ohitettiin. Se on sitä samaa mallia kuin ovissa olevat liittimet (mallia ovikajarit ei toimi). Jokaviikkoinen hälyttely loppui. Itse hommasin varmuuden vuoksi kätevän testerin, jolla voidaan nuo vikakoodit nollata.
Eipä ole kahdessa omistamassani JTS:ssä vikakoodeja nollailla ? Itse asiassa ensimmäinen kerta kun kuulen asiasta. Takana on kuitenkin 150 tkm kahdella eri JTS:llä.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Minulla vian aiheutti kosteus/lika kaasuläppä systeemin liittimissä... DA:ssa vaihtoivat ilmamassamittarit, kaasuläppä systeemin kokonaan ja ties mitä muuta.... Vika ei mennyt vaan pois!!!

Sitten konalan pikahuollossa putsasivat liittimen eikä vikaa ole sen jälkeen ilmaantunut :roll:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Tuossa kulkineessahan on 4 lambda-anturia. Jostain syystä kahden anturin liittimet on mallia lelu. Hyvällä tuurilla vikakoodeja ei tule mutta tuntuu, että normaalilla tuurilla tulee. Tosin toisen leluliittimen kanssa ei ole ollut ongelmia (vielä). :crazyeyes:

Avatar
Mozzarella
Viestit: 36
Liittynyt: 19 Huhti 2007, 21:42

Viesti Kirjoittaja Mozzarella »

Aamusella testeri näytti kuulema jotain häiriötä 3. ja 4. pytyssä???. Rullat tai puolat mennyt..enpä nyt muista. Noh valo nollattiin ja samalla sanottiin että moottoripesu saattanut aiheuttaa moiset ja valo ei välttämättä enää syty. No ei kun iltapäivällä valot alkoi uudelleen vilkkua ja eikun Deltaan. Tällä kertaa lambda-anturi syynä. Taas nollaus ja liittimien kanssa puuhastelua. Nyt sitten odotellaan jatkoa. Miksiköhän niiden pitää aina pestä koneet!?! prkl! Toivotaan, että kuntoon tulisi. Hieno peli ajella.

Niin ja palvelusta vielä..nihkeän alun jälkeen sain todella hyvää palvelua.

Avatar
Mozzarella
Viestit: 36
Liittynyt: 19 Huhti 2007, 21:42

Viesti Kirjoittaja Mozzarella »

Lauantain ajelut meni ilman valoshowta! Ehkei asiat olekaan niin huonosti kuin kuvittelin. *kopkop*

Vastaa Viestiin