missä sijaitsee vm. 99 alfa romeo 2.5 24v V6 kaasu läppä
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
- Paikkakunta: Pietarsaari
missä sijaitsee vm. 99 alfa romeo 2.5 24v V6 kaasu läppä
missähän mahtaa sijaita kaasu läppä ja voiko se olla rikki kun auto nostelee ja laskee kierroksia eikä ota enää 4000 kierroksen jälkeen kierroksia muutaku mooaa vaa...
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mullakin teki samoin joskus vuosi sitten. Olin pessyt moottoria ja seuraavana aamuna kun laitoin käyntiin, niin parin minuutin päästä moottorin kierrokset käyttäytyivät juuri noin. Samaan aikaan syttyi ruiskutuksen varoitusvalo. Moottori sitten viimein sammui. Odotin aikani ja starttasin. Kaikki toimi normaalisti, eikä sen jälkeen ole temppuillut.
Vaihdoin viikko sitten sytytystulpat (viiden tunnin homma!) ja näki että ainakin alemmalla lohkolla oli tulpan koloissa ollut vettä.
Kerran ,kun vielä käytin vapaavirtaussuodatinta, puhdistuksen/öljyämisen jälkeen meno alkoi hyytyä. Ei ottanut kierroksia yli viiden tuhannen. Pidin poljinta pohjassa ja heureka, juuri kun olin vaipumassa epätoivoon, veto löytyi ja kone kävi normaalisti. Seuraavan kerran en enää askaroinut vapaavirtaus filtterin kanssa vaan vaihdoin sen paperiseen.
Vaihdoin viikko sitten sytytystulpat (viiden tunnin homma!) ja näki että ainakin alemmalla lohkolla oli tulpan koloissa ollut vettä.
Kerran ,kun vielä käytin vapaavirtaussuodatinta, puhdistuksen/öljyämisen jälkeen meno alkoi hyytyä. Ei ottanut kierroksia yli viiden tuhannen. Pidin poljinta pohjassa ja heureka, juuri kun olin vaipumassa epätoivoon, veto löytyi ja kone kävi normaalisti. Seuraavan kerran en enää askaroinut vapaavirtaus filtterin kanssa vaan vaihdoin sen paperiseen.
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
- Paikkakunta: Pietarsaari
joo mulla on kans tuo kartio filtteri mutta se on hiilikuitu kotelon sisällä oiskohan se siitä sitten... ja palaa se ruiskunvaroitusvalo mutta entisellä omistajalla auto oli samoilla osilla toiminut ihan moitteettomasti... mitenhä muuten kannattas virittää että sais kivasti tehoja irti tosta roomeosta?
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
- Paikkakunta: Pietarsaari
No jos et oo ajanu sillä ku se on ollu kunnossa ni turha vielä haaveilla virityksistä, ku kutosen veto alkaa vasta siinä 4000rpm kohallamikkotheking kirjoitti:nii mutta pitäs vielä lisää saada että voittais veli pojan gti golfin:D minkähän lainen lastu on paras mahdollinen? ja mikä liike sen osais laittaa parhaiten? onko kellään kokemusta?
Suurin viritys on se kun saat sen kuntoon, ni johan gti golfkärrytkin jää taakse.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Silloin kun sitä filtteriä on just öljytty, niin siitä saattaa singota öljypartikkeleita ilmin lankaan. Silloin tulee häiriöitä. Minulla oli kai tuuri kun se kuivas sen imuilmalla. Crc:llä on kai nykisin jotain ilmin puhdistukseen tarkoitettua aerosolia.mikkotheking kirjoitti:joo mulla on kans tuo kartio filtteri mutta se on hiilikuitu kotelon sisällä oiskohan se siitä sitten... ja palaa se ruiskunvaroitusvalo mutta entisellä omistajalla auto oli samoilla osilla toiminut ihan moitteettomasti... mitenhä muuten kannattas virittää että sais kivasti tehoja irti tosta roomeosta?
Vapaasti hengittävää konetta on kai aika kannattamatonta yritellä virittää.
Lastuvirityksen hyöty taitaa olla tuntuva vasta turbon kanssa.
Jos kuutonen on kunnossa muuten niin kyllä sillä ihan peruskunnossakin sakkonopeuksille pääsee. On kokemusta!