missä sijaitsee vm. 99 alfa romeo 2.5 24v V6 kaasu läppä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
mikkotheking
Viestit: 60
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
Paikkakunta: Pietarsaari

missä sijaitsee vm. 99 alfa romeo 2.5 24v V6 kaasu läppä

Viesti Kirjoittaja mikkotheking »

missähän mahtaa sijaita kaasu läppä ja voiko se olla rikki kun auto nostelee ja laskee kierroksia eikä ota enää 4000 kierroksen jälkeen kierroksia muutaku mooaa vaa...:D

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Ilmeisesti ilmi paskana!
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^jep, ilmi sökö.


Btw, Mikolla on tosi vaatimaton nicki. :-D
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Mullakin teki samoin joskus vuosi sitten. Olin pessyt moottoria ja seuraavana aamuna kun laitoin käyntiin, niin parin minuutin päästä moottorin kierrokset käyttäytyivät juuri noin. Samaan aikaan syttyi ruiskutuksen varoitusvalo. Moottori sitten viimein sammui. Odotin aikani ja starttasin. Kaikki toimi normaalisti, eikä sen jälkeen ole temppuillut.

Vaihdoin viikko sitten sytytystulpat (viiden tunnin homma!) ja näki että ainakin alemmalla lohkolla oli tulpan koloissa ollut vettä.

Kerran ,kun vielä käytin vapaavirtaussuodatinta, puhdistuksen/öljyämisen jälkeen meno alkoi hyytyä. Ei ottanut kierroksia yli viiden tuhannen. Pidin poljinta pohjassa ja heureka, juuri kun olin vaipumassa epätoivoon, veto löytyi ja kone kävi normaalisti. Seuraavan kerran en enää askaroinut vapaavirtaus filtterin kanssa vaan vaihdoin sen paperiseen.

JK
Viestit: 16
Liittynyt: 21 Huhti 2007, 02:05

Viesti Kirjoittaja JK »

Antieko kirjoitti: Vaihdoin viikko sitten sytytystulpat (viiden tunnin homma!)
Häh? :shock:

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^No kutostahan joutuu jonkin verran purkamaan, että kaikkiin tulppiin pääsee käsiksi.

JK
Viestit: 16
Liittynyt: 21 Huhti 2007, 02:05

Viesti Kirjoittaja JK »

Tiedän, mutta peräti 5 tuntia? :lol:

mikkotheking
Viestit: 60
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja mikkotheking »

joo mulla on kans tuo kartio filtteri mutta se on hiilikuitu kotelon sisällä oiskohan se siitä sitten... ja palaa se ruiskunvaroitusvalo mutta entisellä omistajalla auto oli samoilla osilla toiminut ihan moitteettomasti... mitenhä muuten kannattas virittää että sais kivasti tehoja irti tosta roomeosta?

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »


Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

mikkotheking kirjoitti:Mitenhä muuten kannattas virittää että sais kivasti tehoja irti tosta roomeosta?
Laitat sen kuntoon, että kiertää yli 4000 :wink:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

mikkotheking
Viestit: 60
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja mikkotheking »

nii mutta pitäs vielä lisää saada että voittais veli pojan gti golfin:D minkähän lainen lastu on paras mahdollinen? ja mikä liike sen osais laittaa parhaiten? onko kellään kokemusta?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

JK kirjoitti:Tiedän, mutta peräti 5 tuntia? :lol:
Aikaa vievää puuhaa se on. Tosin olin yli huolellinen. Pesin ja puunasin irroitetut osat, sekä voitelin jokaisen ruuvin, jotta ne lähtis seuraavan sadan tonnin jälkeen helpommin auki. Ja en itelle niin kovaa tuntiliksaa laskenut kuin Deltta-autossa! :)

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

mikkotheking kirjoitti:nii mutta pitäs vielä lisää saada että voittais veli pojan gti golfin:D minkähän lainen lastu on paras mahdollinen? ja mikä liike sen osais laittaa parhaiten? onko kellään kokemusta?
No jos et oo ajanu sillä ku se on ollu kunnossa ni turha vielä haaveilla virityksistä, ku kutosen veto alkaa vasta siinä 4000rpm kohalla ;)

Suurin viritys on se kun saat sen kuntoon, ni johan gti golfkärrytkin jää taakse.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

mikkotheking
Viestit: 60
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja mikkotheking »

selvä pyy:D

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

mikkotheking kirjoitti:joo mulla on kans tuo kartio filtteri mutta se on hiilikuitu kotelon sisällä oiskohan se siitä sitten... ja palaa se ruiskunvaroitusvalo mutta entisellä omistajalla auto oli samoilla osilla toiminut ihan moitteettomasti... mitenhä muuten kannattas virittää että sais kivasti tehoja irti tosta roomeosta?
Silloin kun sitä filtteriä on just öljytty, niin siitä saattaa singota öljypartikkeleita ilmin lankaan. Silloin tulee häiriöitä. Minulla oli kai tuuri kun se kuivas sen imuilmalla. Crc:llä on kai nykisin jotain ilmin puhdistukseen tarkoitettua aerosolia.
Vapaasti hengittävää konetta on kai aika kannattamatonta yritellä virittää.
Lastuvirityksen hyöty taitaa olla tuntuva vasta turbon kanssa.

Jos kuutonen on kunnossa muuten niin kyllä sillä ihan peruskunnossakin sakkonopeuksille pääsee. On kokemusta!

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Tommonen sähköisellä kaasuläpällä varustettu vapari on helppo lastuvirittää.

Laitetaan vaan kaasulle vastetta enemmän niin johan tuntuu lähtevän :shock:

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

^ Juu, mulla on 166:ssa ihan valmiina tuollainen nappi kojelaudassa. STR = Sport throttle response - tai jotain sinne päin. :-D

Vastaa Viestiin