Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Valvoja: Moderators
Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Ajattelin tähän threadiin saada kerättyä mahdollisimman paljon mitä ihmeellisimpiä sähkövikoja ja mahdollisia korjauskeinoja vioille.
Kertokaa myös auton malli, vuosiluku ja moottori.
Mieleeni tuli muutama 156 V6 -98:ssa ilmestyvää vikaa.
1. Vilkut lopettavat toimintansa n. kerran puolessa vuodessa myös hätävilkku. Toimivat yleensä taas muutaman tunnin päästä vaikka mitään ei ole autolle tehty, joten en vikaakaan ole lähtenyt jäljittelemään. On vain erittäin ärsyttävä vika jos ajelee vähänkin ruuhkaisemmalla ajalla kaupungilla.
2. Kierroslukumittari jää pari kertaa vuodessa pelistä pois käynnistyksen yhteydessä, mutta korjaantuu kun sammuttaa ja käynnistää auton uudestaan.
3. Ajovalojen pesulaite toimii vähän silloin kuin huvittaa vaikka valot ovatkin päällä. Eli joskus voi säkällä saada sieltä vettä ruiskuamaan, mutta yleensä sieltä ei tule mitään. En tiedä sitten vaikuttaako noi jälkiasennus xenonit niiden toimintaan, toisinsanoen luuleeko systeemi ajovalojen olevan pois päältä? Toimiiko muilla xenon autoilijoilla tuo pesulaite?
Kertokaa myös auton malli, vuosiluku ja moottori.
Mieleeni tuli muutama 156 V6 -98:ssa ilmestyvää vikaa.
1. Vilkut lopettavat toimintansa n. kerran puolessa vuodessa myös hätävilkku. Toimivat yleensä taas muutaman tunnin päästä vaikka mitään ei ole autolle tehty, joten en vikaakaan ole lähtenyt jäljittelemään. On vain erittäin ärsyttävä vika jos ajelee vähänkin ruuhkaisemmalla ajalla kaupungilla.
2. Kierroslukumittari jää pari kertaa vuodessa pelistä pois käynnistyksen yhteydessä, mutta korjaantuu kun sammuttaa ja käynnistää auton uudestaan.
3. Ajovalojen pesulaite toimii vähän silloin kuin huvittaa vaikka valot ovatkin päällä. Eli joskus voi säkällä saada sieltä vettä ruiskuamaan, mutta yleensä sieltä ei tule mitään. En tiedä sitten vaikuttaako noi jälkiasennus xenonit niiden toimintaan, toisinsanoen luuleeko systeemi ajovalojen olevan pois päältä? Toimiiko muilla xenon autoilijoilla tuo pesulaite?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Laitan härskinä äijänä heti offtopikkina Lancian kerran 1.5v sisään tapahtuneen seikan että käyttäessäni kusipoikaa, se jumiutui valot välkky kun lasinpesimet heilu koko ajan, samoin lasinpyyhkijät ja pesusäiliö tyhjeni, vika ei korjaantunut auton sammuttamisella eikä vivun renklaamisella mutta pidemmän tauon jälkeen ei ikinä tullut takaisin. Onneks nykyisessä mitsussakin on vähän samoja oireita kuten 6kk sisään KERRAN toiminut varoituspiippaus
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
33:n keskikonsolin valot palaa/ei pala päivästä riippuen. Puhallin ei toiminut samaan aikaan valojen kanssa. Korjaus: MVHJ (maavika, heiluta johtoa). Sai haluamansa toiminnon toimimaan ellei sulake palanut. Syylliseksi paljastui myöhemmin sulanut ja oksidoitunut liitin. Sitä putsaamalla alkoi toimimaan.
Toisen parkin sulake palaa säännöllisesti rikki. Korjaus: Irroita tupakansytyttimen valon johto. Ei pala enää läheskään niin usein sulakkeita. Vasemman takaoven lukko toimii joskus keskuslukon mukana. Vikaa ei vielä paikannettu. Sumuvalot palavat kumpi milloinkin päälle kytkettäessä. Aina ei kumpikaan mutta välillä molemmat. En ole jaksanut vikaa paikantaa kun ovat niin turhat kapineet muutenkin.
Toisen parkin sulake palaa säännöllisesti rikki. Korjaus: Irroita tupakansytyttimen valon johto. Ei pala enää läheskään niin usein sulakkeita. Vasemman takaoven lukko toimii joskus keskuslukon mukana. Vikaa ei vielä paikannettu. Sumuvalot palavat kumpi milloinkin päälle kytkettäessä. Aina ei kumpikaan mutta välillä molemmat. En ole jaksanut vikaa paikantaa kun ovat niin turhat kapineet muutenkin.
Tein itse - säästin
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Wolffis
- Viestit: 245
- Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
- Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
- Paikkakunta: Kouvola
itsellä oli sama vika omassa 33:ssa ja sen mittariston toimintaa sai ohjailla nyrkillä! tosin viimekesänä purin mittariston irti ja putsailin liittimet niin sillä asettu eikä ole oireillut sen jälkeen!TestarosaFinland kirjoitti:33:ssa kerran vuodessa ja AINA tammikuussa nopeus mittari lakkaa toiminnasta. Se ei toimii AINA 2 viikkoa ja sitten taas pelaa koko vuosi. Kun se ei ole pysyvää haittaa niin en tietenkaan lähtenyt mitään purkamaan.
@lfat...
Hehe, eikö muissa oo sähkövikaa ku 33:ssa? Mulla on nopeusmittari toiminut ihan kunnolla. Kierroslukumittari lakkasi toimimasta vähän auton hankinnan jälkeen. Alkoi kuitenkin toimimaan kun vaihtoi mittarivalot. Ilmeisesti pelkäsi pimeää. Saas nähdä alkaako katon digitaalikello toimimaan vaihtamalla taustavalo.. Nyt nollaa itsensä aina välillä.
Tein itse - säästin
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
156:sissa vilkun viikset tuntuu olevan melko hepposia, itselläni meni viiksi mutta sain onneks romuttamolta uudesn melko halvalla
toinen takavalo sammuu itsestään yleensä pesun jälkeen, pieni napautus takavaloon nyrkillä ja taas pelaa
no ne perkleen ABS anturit!!! toimii, ei toimi, toimii, ei toimi... kerkesin jo ostaa uudet anturit ja nyt toimii taas vanhatkin, tammikuussa rupes ledi palamaan mittaristossa ja ei sammunut yhtään kertaa ennen viime viikkoa, viime viikolla sammui itsestään ja ABS:ät toimi taas olis laatikollinen ylimääräisiä antureita, mutta vaihdan ne sitten kun seuraavan kerran syttyy valo!
toinen takavalo sammuu itsestään yleensä pesun jälkeen, pieni napautus takavaloon nyrkillä ja taas pelaa
no ne perkleen ABS anturit!!! toimii, ei toimi, toimii, ei toimi... kerkesin jo ostaa uudet anturit ja nyt toimii taas vanhatkin, tammikuussa rupes ledi palamaan mittaristossa ja ei sammunut yhtään kertaa ennen viime viikkoa, viime viikolla sammui itsestään ja ABS:ät toimi taas olis laatikollinen ylimääräisiä antureita, mutta vaihdan ne sitten kun seuraavan kerran syttyy valo!
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Entisestä tuo vilkkujen toimimattomuus korjaantui aina hätävilkkua painamalla. Hävisi kyllä ajan mittaan kokonaan.dimmu kirjoitti:
1. Vilkut lopettavat toimintansa n. kerran puolessa vuodessa myös hätävilkku. Toimivat yleensä taas muutaman tunnin päästä vaikka mitään ei ole autolle tehty, joten en vikaakaan ole lähtenyt jäljittelemään. On vain erittäin ärsyttävä vika jos ajelee vähänkin ruuhkaisemmalla ajalla kaupungilla.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Vaikka hullulta kuulostaa, mutta alfa itse korjaa sen viat
Pari kuukautta sitten 33:ssa jarruneste on alkanut katoa kovaa vauhtia. Joka viikko jouduin lisämään reilusti nestettä ja tilanne oli näin noin kuukauden verran siihen asti kun...se on alkanut pysyä säiliössä ilman mitään tomeenpiteotä Avasin konepellin lisääkseni ainetta ja hups, se on täynnä. katsoin tilannetta uudelleen noin viikko sen jälkeen ja ihan täynnä se on jo reilu kuukausi. Ja jotta ei menis OT:ksi niin mitä sanotte tästä?: 164:n kello joka toinen päivä säädön jälkeen näytti aivan väärä aikaa, kunnes se alkanut pitää aika myös pitempää. Nyt ei taarvi enää säätä kelloa
Pari kuukautta sitten 33:ssa jarruneste on alkanut katoa kovaa vauhtia. Joka viikko jouduin lisämään reilusti nestettä ja tilanne oli näin noin kuukauden verran siihen asti kun...se on alkanut pysyä säiliössä ilman mitään tomeenpiteotä Avasin konepellin lisääkseni ainetta ja hups, se on täynnä. katsoin tilannetta uudelleen noin viikko sen jälkeen ja ihan täynnä se on jo reilu kuukausi. Ja jotta ei menis OT:ksi niin mitä sanotte tästä?: 164:n kello joka toinen päivä säädön jälkeen näytti aivan väärä aikaa, kunnes se alkanut pitää aika myös pitempää. Nyt ei taarvi enää säätä kelloa
Nothing beats cubic inch
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Omassa 33:ssa mittaristo pelannut hyvin,polttimot justiin vaihoin. Pyyhkijät joskus jumiutuu ku räpsäyttää kerran tihkuasentoon ja nolliin. Saattaa jäädä pyyhkiin sen jälkeen. Muutaman kerran ku renkkaa viiksestä ni taas pysähtyy. Puhaltimen säädinpaneeli pimenny kaks kertaa. Ekalla kerralla vaihoin pätkän maajohtoa ku vanha oli ihan kuplinut ja liitos hapettunut. Pelitti hyvin kunnes tuli -30 pakkasta ni eikös se sillon menny mykäks. Pihalla si virtapiuhojen liittimet uusiks ja rupes taas pelittään. Kuumeha siitä nousi ku pihal pilkkihaalari päällä sitä korjas Nii ja summeri joka ilmottaa et on jääny valot päälle, se vinkuu aika harvoin vaik jäis valot päälle.joskus ilman syytäkin hetken.
164:ssa talvella ylilämmön merkkivalo palaa/vilkkuu omia aikojaan vaikka kone on kylmä. Toinen etusumari toimii tai ei. Jos ei toimi niin pieni hipaisu varpailla auttaa. Peruutusvalot toimii kun on kylmää ja märkää, jos sillonkaan. Lämpösillä keleillä nopeusmittari sekoaa ja sen seurauksena jousitus sekoaa. Pari keskikonsolin taustavaloista toimii kun haluaa.
Toinen takaparkki aikanaan vaati pientä hivelyä nyrkillä kunnes sekään ei tehonnut, "Mitä, onko siitä lamppu palanut" Kun vaihdoin lampun meni vika rikki.
Elämä on, ei jaksa huolestua moisista.
Edittiä : 33:n sähkövikoja ei jaksa edes muistaa, niitä oli.
Toinen takaparkki aikanaan vaati pientä hivelyä nyrkillä kunnes sekään ei tehonnut, "Mitä, onko siitä lamppu palanut" Kun vaihdoin lampun meni vika rikki.
Elämä on, ei jaksa huolestua moisista.
Edittiä : 33:n sähkövikoja ei jaksa edes muistaa, niitä oli.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
Re: Alfan mystisiä sähkövikoja topic.
Mä olen havainnut saman mutta vain kovilla pakkasilla ja korjaantuu kun kabiini lämpenee. Tuumasin ettei voi olla viiksestä kiinni kun hätävilkkukaan ei toimi joten aika varmasti korjaantuis vaihtamalla vilkun releen mut ei oo jaksanu vaihtaa...dimmu kirjoitti:1. Vilkut lopettavat toimintansa n. kerran puolessa vuodessa myös hätävilkku. Toimivat yleensä taas muutaman tunnin päästä vaikka mitään ei ole autolle tehty, joten en vikaakaan ole lähtenyt jäljittelemään. On vain erittäin ärsyttävä vika jos ajelee vähänkin ruuhkaisemmalla ajalla kaupungilla.
Tuota... ettei vois johtua siitä että tarpeiks paskaa kertyny pyöränlaakeriin siihen mistä tuo abs anturi haistelee sitä pyörimistä? Tuos joskus tuli vaihdettua pyöränlaakeri ja sen laakerin reunaan oli jo kertynyt metallijauhetta/rasvaa/pölyä yms paskaa sen verran että se anturi oli aivan siinä töhnässä kiinni. Itellä kyllä ei ollu ongelmia vielä mutta vois kuvitella että sellanen määrä vois jo haitata toimintaa.KauGoH kirjoitti:no ne perkleen ABS anturit!!! toimii, ei toimi, toimii, ei toimi... kerkesin jo ostaa uudet anturit ja nyt toimii taas vanhatkin, tammikuussa rupes ledi palamaan mittaristossa ja ei sammunut yhtään kertaa ennen viime viikkoa, viime viikolla sammui itsestään ja ABS:ät toimi taas olis laatikollinen ylimääräisiä antureita, mutta vaihdan ne sitten kun seuraavan kerran syttyy valo!
Tuosta tulikin mieleen, että itelläni myös neula laskee n. 1krt / kk vasemmalle ja valo syttyy vaikka olis puolikin tankkia bensaa. Sitten vähän ratilla renkkaa autoa edestakaisin ni rupee taas pelittämään.Laba kirjoitti:Ainoa sähkövika toistaiseksi on bensamittarin toimimattomuus muutaman päivän ajan. Tuli itsestään kuntoon.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
156:ssa ollu ongelmia valojen, pyyhkijöiden, nopeusmittarin, hälyn, airbagin merkkivalon ja vaikka minkä kanssa. Yleensä syynä ollu joku liitin ja tuo valo/pyyhinkytkinhässäkkä on melkoinen murheenkryyni myöskin. Nyt taitaa olla kaasupolkimen potikka tai joku pa*kana kun ei heti käynnistyksessä reagoi kaasuun vaan pitää pari kertaa käyttää pohjassa, bootata ja taas pari kertaa pohjassa. Myöskin erinäisiä käyntihäiriöitä/sammuiluja on aiheutunu konehuoneen puolella kuoriutuineista piuhoista. Vikakoodejakin heitelly ihan kiitettävän määrän, pääasiassa aivan syyttä. Jarrujen merkkivalo jaksaa myös vilkkua välillä syyttä.
75:ssä ongelmana se perinteinen alfa control-varoitusvalotaulu. Pakkasella kaikki valot vilkkuu käynnistyksen jälkeen hetken nopeaan tahtiin kuin strobo, sitten alkaa vilkkua hitaammin ja auton lämmetessä sammuvat yks kerrallaan. Joku kyllä aina palaa vaikka kaikki kunnossa oliskin. Hauska ominaisuus omassa 75:ssa on myös se, että matkamittari juoksee vaikka auto ei liikkuiskaan
Italialaisissako muka sähkövikoja?! JA PAH!
Onneks nää ei niin kovin vaarallisia vikoja ole.
Offtopic: CX sitikassa ilmaantui kyllä aika erikoinen sähkövika.. Sisätilavalon toiminta muuttui käänteiseksi. Eli kun ovi oli auki, valo sammui ja kun ovi oli kiinni, valo paloi.
Kaikille 156:ssa vilkkujen, valojen, pesurin ja pyyhkijöiden kanssa taisteleville suosittelen sen kytkinhässäkän purkamista ja putsaamista + liittimien kiristelyä. Voisin vaikka kirjoitella siitä jonkinlaisen kuvallisen ohjeen.
dimmu: Xenonit ei kyllä vaikuta pyyhkijöihin/pesuriin mitenkään ainakaan omassa autossani.
75:ssä ongelmana se perinteinen alfa control-varoitusvalotaulu. Pakkasella kaikki valot vilkkuu käynnistyksen jälkeen hetken nopeaan tahtiin kuin strobo, sitten alkaa vilkkua hitaammin ja auton lämmetessä sammuvat yks kerrallaan. Joku kyllä aina palaa vaikka kaikki kunnossa oliskin. Hauska ominaisuus omassa 75:ssa on myös se, että matkamittari juoksee vaikka auto ei liikkuiskaan
Italialaisissako muka sähkövikoja?! JA PAH!
Onneks nää ei niin kovin vaarallisia vikoja ole.
Offtopic: CX sitikassa ilmaantui kyllä aika erikoinen sähkövika.. Sisätilavalon toiminta muuttui käänteiseksi. Eli kun ovi oli auki, valo sammui ja kun ovi oli kiinni, valo paloi.
Kaikille 156:ssa vilkkujen, valojen, pesurin ja pyyhkijöiden kanssa taisteleville suosittelen sen kytkinhässäkän purkamista ja putsaamista + liittimien kiristelyä. Voisin vaikka kirjoitella siitä jonkinlaisen kuvallisen ohjeen.
dimmu: Xenonit ei kyllä vaikuta pyyhkijöihin/pesuriin mitenkään ainakaan omassa autossani.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
hyvin paljon mahdollista, itsekin tuota olen miettinyt mutta en ole vielä jaksanut paneutua asiaan tarkemmin, luulisn että se johtuu kuitenkin kosteudesta, eilen satoi taas vettä ja valo syttyiVode kirjoitti:Tuota... ettei vois johtua siitä että tarpeiks paskaa kertyny pyöränlaakeriin siihen mistä tuo abs anturi haistelee sitä pyörimistä? Tuos joskus tuli vaihdettua pyöränlaakeri ja sen laakerin reunaan oli jo kertynyt metallijauhetta/rasvaa/pölyä yms paskaa sen verran että se anturi oli aivan siinä töhnässä kiinni. Itellä kyllä ei ollu ongelmia vielä mutta vois kuvitella että sellanen määrä vois jo haitata toimintaa.KauGoH kirjoitti:no ne perkleen ABS anturit!!! toimii, ei toimi, toimii, ei toimi... kerkesin jo ostaa uudet anturit ja nyt toimii taas vanhatkin, tammikuussa rupes ledi palamaan mittaristossa ja ei sammunut yhtään kertaa ennen viime viikkoa, viime viikolla sammui itsestään ja ABS:ät toimi taas olis laatikollinen ylimääräisiä antureita, mutta vaihdan ne sitten kun seuraavan kerran syttyy valo!
ens viikolla menevät vaihtoon mokomat!
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
mulla sama... ääni muuttui kun vaihdoin tuon vilkun viiksen, sanoivat asentajat että olis pitäny laittaa vanhasta viiksestä rele tähän uuteen niin ääni olis ollu sama, ei häiritsevä mutta välillä hiukan ärsyttävä!!Wile E. Coyote kirjoitti:Onko minun 156 ainoana "laulavat" vilkut? Aina joskus kumman tahansa vilkun ollessa päällä Tik-tak ääni muuttuu sellaiseksi hiljaiseksi, kimeäksi ja huvittavan kuuloiseksi viu-viu ääneksi. Ratin asento tuntuu vaikuttavan asiaan???
tämä uusi viiksi on vm99 autosta niin luultavasti siinä on toisenlainen rele???
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 22:09
- Car(s): 156 2.0 TS 1999
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
- Paikkakunta: Oulainen
156:ssa bensamittari näyttää aina joskus ihan mitä sattuu.. korjaantuu (yleensä) käyttämällä virtoja pois.. Parkkipolttimot on todellista kulutuskamaa.. Ei muuten kannata ostaa niitä halvimpia, palaa heti.
Yhen syvemmän lätäkön jälkeen syttyi ABS-nyteijarruttoimi-valo vähäksi aikaa..
Kerran pimeni koko auto ku otin akun pois..
Yhen syvemmän lätäkön jälkeen syttyi ABS-nyteijarruttoimi-valo vähäksi aikaa..
Kerran pimeni koko auto ku otin akun pois..
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!
Ite tankkaan auton aika käydessä ja viisari on noussut silläaikaa kun on käynyt maksamassa.Laku kirjoitti:Jos jättää auton käymään tankatessa, niin bensamittari ei nouse ylös.
Alkaa toimia kun tankkaa auton sammutettuna . Kävi talvella kun oli 30 pakkasta , enkä viittiny sammuttaa.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Kontaktivika:
Kuskin puolen takasähkölasin kytkin pelaa vain kun kuskin ovi on tietyssä asennossa (=kontaktivika liitinnipussa, joka menee kuskin oveen).. Pitäisköhän mennä avaamaan ja putsaamaan!
Eli takasähkölasin toiminta on kiinni kuskin oven asennosta (kun ovi on kiinni niin ei pelaa ko. sähkölasi
Välillä jumppaan sitä, ettei moottori ruostu..
-V
Kuskin puolen takasähkölasin kytkin pelaa vain kun kuskin ovi on tietyssä asennossa (=kontaktivika liitinnipussa, joka menee kuskin oveen).. Pitäisköhän mennä avaamaan ja putsaamaan!
Eli takasähkölasin toiminta on kiinni kuskin oven asennosta (kun ovi on kiinni niin ei pelaa ko. sähkölasi
Välillä jumppaan sitä, ettei moottori ruostu..
-V
Onko 164:ssa sama homma ku 156:ssa, että ku laittaa takavalon päälle ovien ollessa kiinni, ni se sammuu kun oven avaa? Mulla kävi joskus kans samoin ja nyt se takasisävalo räpsyy niinku storbo, kun oven avaa.Mokoma kirjoitti:Avasin 164:sen oven, muut sisävalot syttyivät paitsi toinen takasisävalo. Ovi kiinni ja kun valot sammuivat niin se takavalo syttyi
Jatkan ihmettelemistä....
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
33:ssa starttauksen jälkeen laturin merkkivalo jää aina palamaan ja sammuu heti kun polkaisee kunnolla kaasua Ja toissapäivänä pimeällä huomasin myös, että samalla kun laturin merkkivalo palaa, kaikki auton valot palavat himmeämmin ja kirkastuvat kun valo sammuu... Ja sähkölasit toimii vaikkei olis virrat päällä. Tämä tosin on vain hyvä ominaisuus, mutta samalla myös katkaisimien valot palavat jatkuvasti...
I do my loving in the winter.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Sprintin tuulilasinpyyhkijöiden tihkukytkin on alkanut ajattelemaan: Kun sateella laittaa tihkukytkimen päälle, se pyyhkii ensin viisi kertaa yhtäjaksoisesti ja sitten vasta pätkittäin.
Jos Sprintissä on useita sähkölaitteita päällä yhtäaikaa, latauksen merkkivalo alkaa hohtaa himmeästi mutta pahaenteisesti (ei siis "täpöillä" punaisena). Joskus kun auto oli ihan käyttöautona ja piti ajaa pimeässä, märässä ja kylmässä pitkiä korpitaipaleita pyyhkijät, lämmityslaite ym. päällä oli vähän pelko persiissä että hyytyykö auto, mutta eipä tuo hyytynyt.
75 tekee kerran vuodessa liikkeelle lähtiessä sen, että nopeusmittari pamahtaa nollasta tappiin alta sekunnin ja yhtä nopeasti takaisin ja lopettaa sitten toimimisen kokonaan. Aiheesta oli joskus keskustelu tällä palstalla ja opin siitä, että mittarin saa toimimaan nyrkillä . Olin tosin todennut jo ennen sitä että mittari alkaa toimimaan vähän ajan päästä ihan itsestäänkin.
Jos Sprintissä on useita sähkölaitteita päällä yhtäaikaa, latauksen merkkivalo alkaa hohtaa himmeästi mutta pahaenteisesti (ei siis "täpöillä" punaisena). Joskus kun auto oli ihan käyttöautona ja piti ajaa pimeässä, märässä ja kylmässä pitkiä korpitaipaleita pyyhkijät, lämmityslaite ym. päällä oli vähän pelko persiissä että hyytyykö auto, mutta eipä tuo hyytynyt.
75 tekee kerran vuodessa liikkeelle lähtiessä sen, että nopeusmittari pamahtaa nollasta tappiin alta sekunnin ja yhtä nopeasti takaisin ja lopettaa sitten toimimisen kokonaan. Aiheesta oli joskus keskustelu tällä palstalla ja opin siitä, että mittarin saa toimimaan nyrkillä . Olin tosin todennut jo ennen sitä että mittari alkaa toimimaan vähän ajan päästä ihan itsestäänkin.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Tämä on taas ihan vakiojuttu 33:n kanssa. En tiedä koskeeko kaikkia mallisarjoja, mutta tästä oli aika-ajoin juttua 33 foorumilla siihen aikaan kun tuota tuli seurattua. Omanikin toimi tuolla lailla kaikki kuusi vuotta kun se oli minulla ajossa. Latauksen kanssa ei ollut ikinä mitään ongelmia.Kirk kirjoitti:33:ssa starttauksen jälkeen laturin merkkivalo jää aina palamaan ja sammuu heti kun polkaisee kunnolla kaasua
Ajattelin kirjoitella tästä asiasta jo aikaisemmin tuohon itse aloittamaani ketjuun http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=12300 mutta tässä lienee hyvä paikka.
Autossanihan paloi latauksen merkkivalo vain hetken ja sammui, silti laturi oli täysin pois pelistä seuraavat 70 kilometriä. Olen saanut asiantuntijoilta tietoa, että nykyautoissa tämä tapahtuukin näin eli laturin vikaantuessa merkkivalo ei jää välttämättä palamaan jatkuvasti. Tähän vaikuttavat monet asiat mm. moottoriohjausjärjestelmässä.
Tämä asia yllätti ainakin minut täysin.
Eli jos uudemmassa autossa latauksen merkkivalo vilahtaakin, niin on syytä tarkastaa hetimiten tilanne mahdollisimman hyvässä paikassa esimerkiksi alamäessä. Sammutta auto ja pane kaikki virtaa vievät toiminnot pois. Jos tämän jälkeen normaalissa startin esivaiheessa virrat päällä laturin merkkivalo ei pala on laturissa vikaa eli se on pois pelistä - jos taas palaa, niin kaiken pitäisi olla kunnossa.
Autossanihan paloi latauksen merkkivalo vain hetken ja sammui, silti laturi oli täysin pois pelistä seuraavat 70 kilometriä. Olen saanut asiantuntijoilta tietoa, että nykyautoissa tämä tapahtuukin näin eli laturin vikaantuessa merkkivalo ei jää välttämättä palamaan jatkuvasti. Tähän vaikuttavat monet asiat mm. moottoriohjausjärjestelmässä.
Tämä asia yllätti ainakin minut täysin.
Eli jos uudemmassa autossa latauksen merkkivalo vilahtaakin, niin on syytä tarkastaa hetimiten tilanne mahdollisimman hyvässä paikassa esimerkiksi alamäessä. Sammutta auto ja pane kaikki virtaa vievät toiminnot pois. Jos tämän jälkeen normaalissa startin esivaiheessa virrat päällä laturin merkkivalo ei pala on laturissa vikaa eli se on pois pelistä - jos taas palaa, niin kaiken pitäisi olla kunnossa.
Apukuskin sähkölasi lakkas toimimasta kuskin puolelta ja oikealta puoleltakin toimii vain alaspäin... Meni kuitenkin hyvin vaivalloisesti kiinni kun puristi apparin katkaisijan liitintä lujasti. Ja kun painaa kuskin puolelta ylöspäin niin apparin katkaisijan valo sammuu (ei tapahdu kun painaa alaspäin)... Vielä pari viikkoa sitten toimi molemmilta puolilta molempiin suuntiin eikä valo sammunut.
I do my loving in the winter.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
75:en käy huonosti. röpöttää niinkuin kolmella pytyllä ja kiekkamittari näyttää tuplasti kierroksia.
Kun tyhjäkäyntisäätimen johdon ottaa irti niin käynti loppuu kokonaan, syynä se että kipinä hukkuu molemmista puolista
No, kun "oikosulkee" johdonpätkällä tyhjäkäynninsäätimen niin auto toimii täysin normaalisti (tyhjäkäyntiä kylmänä lukuunottamatta) ja hauskuus jatkuu
Mutta mikä ihme tuon aiheuttaa? Maadoitukset mittailin ja siellä kaikki kunnossa.
Kun tyhjäkäyntisäätimen johdon ottaa irti niin käynti loppuu kokonaan, syynä se että kipinä hukkuu molemmista puolista
No, kun "oikosulkee" johdonpätkällä tyhjäkäynninsäätimen niin auto toimii täysin normaalisti (tyhjäkäyntiä kylmänä lukuunottamatta) ja hauskuus jatkuu
Mutta mikä ihme tuon aiheuttaa? Maadoitukset mittailin ja siellä kaikki kunnossa.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Ilmastointi/ tuuletus 156 V6
Onko tietoa, ohjataanko sitätilan puhallinta miinus virralla (yleensä +)? Puhaltimelle tulee + virtaa jatkuvana, mutta miinus tuntuu olevan mykkä. Purin jo kojelautaa katsoakseni automaatti-ilmastoinnin ohjainlaatikkoa, ja huomasin, että on 'Assembled in Mexico' ja valmistaja Delco.
Onko kenelläkään ollut tuon kanssa ongelmia, ja mitä on kustantanut korjata?
Onko kenelläkään ollut tuon kanssa ongelmia, ja mitä on kustantanut korjata?
Fiat GrandePunto 1.4-16V sporty
Saab 96 V4 -77
Saab 96 V4 -77