156 vai 166?
Valvoja: Moderators
156 vai 166?
Ekaa autoo tässä hankkimassa, ja 156 tai 166 2.5 V6 vaikuttais ihan mukavalta.
Mutta kummankos sitä hommais?
Onko jompi kumpi kenties vähävikaisempi? Suorituskyvyssä ja varusteissa ei näytä hirveitä eroja olevan Kummassakaan (vähän vanhemmissa) ei taida olla luistonestoa?
Kertokaas mielipiteitä
Mutta kummankos sitä hommais?
Onko jompi kumpi kenties vähävikaisempi? Suorituskyvyssä ja varusteissa ei näytä hirveitä eroja olevan Kummassakaan (vähän vanhemmissa) ei taida olla luistonestoa?
Kertokaas mielipiteitä
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Helppo valinta autot ovat nimittäin melko eriluontoiset. Lähdetään siitä että siis olet etsimässä kumpaakin autoa V6 moottorilla.
166
- Ylellinen
- Mukava
- Hiljainen
- Tilava
- Laadukkaan oloinen
- Yksilöllinen
- Erinomainen matka-auto jolla matkustaminen on suorastaan rentouttavaa
- Kaikesta tästä huolimatta myös kuitenkin Alfa ja nimensä mukaisesti nautittava ajettava mutkaisella asvalttitiellä.
156
- Parempi suorituskyky ja ennen kaikkea tuntuu kulkevan paremmin
- Ketterämpi
- Ojaamossa tiiviimpi tunnelma - tämä ihan positiivisessa mielessä
- Urheilullisempi / hauskempi ajettava
- Vähän liian tavallinen vaikka ei näitäkään maaseudulla vastaan liiaksi tule
- Mainio matka-auto tämäkin mutta vaatii aktiivisempaa otetta ajamiseen
Kun mietit noita asiota ja sitä mitä haluat autoltasi valita lienee selvä. 156 on tarjolla enemmän ja sopivampaan hintaan joten hyvän yksilön löytäminen on helpompaa. Sopivan 166:sen löytämiseksi pitää nähdä vähän vaivaa.
166
- Ylellinen
- Mukava
- Hiljainen
- Tilava
- Laadukkaan oloinen
- Yksilöllinen
- Erinomainen matka-auto jolla matkustaminen on suorastaan rentouttavaa
- Kaikesta tästä huolimatta myös kuitenkin Alfa ja nimensä mukaisesti nautittava ajettava mutkaisella asvalttitiellä.
156
- Parempi suorituskyky ja ennen kaikkea tuntuu kulkevan paremmin
- Ketterämpi
- Ojaamossa tiiviimpi tunnelma - tämä ihan positiivisessa mielessä
- Urheilullisempi / hauskempi ajettava
- Vähän liian tavallinen vaikka ei näitäkään maaseudulla vastaan liiaksi tule
- Mainio matka-auto tämäkin mutta vaatii aktiivisempaa otetta ajamiseen
Kun mietit noita asiota ja sitä mitä haluat autoltasi valita lienee selvä. 156 on tarjolla enemmän ja sopivampaan hintaan joten hyvän yksilön löytäminen on helpompaa. Sopivan 166:sen löytämiseksi pitää nähdä vähän vaivaa.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: 156 vai 166?
Haullakin varmaan löytyy paljon asiaa, mutta joitain vastauksia.JK kirjoitti:Onko jompi kumpi kenties vähävikaisempi? Suorituskyvyssä ja varusteissa ei näytä hirveitä eroja olevan Kummassakaan (vähän vanhemmissa) ei taida olla luistonestoa?
Vähävikaisuudesta on paha sanoa varmaa, käytetyt autot kun varsinkin ovat yksilöitä. Se on selvä että 166 kun on laadukkaammin kasattu, niin myös sen huolto on tehty vaikeammaksi. 166seen liittyvät varaosat ovat kalliimpia kuin 156ssa kun valmistusmäärätkin ovat alhaisemmat. Koneen suhteen eroja ei ole.
Vanhemmissa (->2002) ei ole luistonestoa, 156 V6 on varustettu 6-lovisella manuaalilla ja 166 2,5V6 5-pykäläisellä. Tämä ja 156sen luonne herkempänä ajettavana tekevät siitä selvästi sporttisemman kulkineen.
Ensimmäiseksi autoksi mielenkiintoiset vaihtoehdot. Kannattaisi ehkä aloittaa 156sesta.
Re: 156 vai 166?
Mä oonkin vähän outoMKT kirjoitti: Ensimmäiseksi autoksi mielenkiintoiset vaihtoehdot.
Mikä sitten ketäkin viehättää... Eikös sitten kannata ostaa joku iso jenkkilahna, mikä on oikeesti iso auto, eikä pelkästään tunnu siltä?!90 kirjoitti:no jos minun mielepidettäni kysytään niin ehdottomasti 166, onhan tuossa jo sitä ison auton tuntua
Kyllä alfan kuuluu olla urheilullinen ja 166 ei sitä ole parhaalla tahdollakaan.
No, minä ajelin tuolla omalla 2,5 lahnallani apparalla viime keväänä alle 1.45 aikoja, joten ei se ihan toivoton tapaus sentään ole. Moni 156 jäi taakse.Keisari kirjoitti:Kyllä alfan kuuluu olla urheilullinen ja 166 ei sitä ole parhaalla tahdollakaan.
166:ssa yhdistyy mielestäni hienosti urheilullisuus ja ylellisyys.
Ensinnäkään en kutsunut 166:sta lahnaksi! Ja urheilullisuus puolta vertasin 156:seen, mikä nyt on hieman eri maata.
En ole omistanut 166:sta, mutta ihan tarpeeksi kokemusta tieääkseni millanen peli se on. Ei siinä katsos tarvita mitään vuosien ajo kokemusta, kun en nyt puhunut sen enempää auton teknisestä puolesta... niin ja nuoresta iästäni (24) huolimatta olen alfoilla ajellut nyt sitten 17 vuotta...
En ole omistanut 166:sta, mutta ihan tarpeeksi kokemusta tieääkseni millanen peli se on. Ei siinä katsos tarvita mitään vuosien ajo kokemusta, kun en nyt puhunut sen enempää auton teknisestä puolesta... niin ja nuoresta iästäni (24) huolimatta olen alfoilla ajellut nyt sitten 17 vuotta...
Kuka kaipaa isoa autoa? Pienet autot ne hauskoja ovat...no jos minun mielepidettäni kysytään niin ehdottomasti 166, onhan tuossa jo sitä ison auton tuntua
Mutta 166 on varmaan ihan hyvä auto, täytyy tarkistaa joskus... Miinuspuolena minusta hiukan hoiperteleva muotoilu: keula on liian hento isolle autolle... Eikä faceliftkeula asiaa välttämättä paremmaksi muuta: jotenkin maneerista muotoilua josta ensin pitää, ja sitten siihen väsyy nopeasti...
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
höpö höpö .. on se kumma jos mainitsee sanan iso auto niin heti ehdotellaan jenkki lahnaa,kaiken kaikkiaan aika kaukaa haettu vertauskuva..Keisari kirjoitti:Mikä sitten ketäkin viehättää... Eikös sitten kannata ostaa joku iso jenkkilahna, mikä on oikeesti iso auto, eikä pelkästään tunnu siltä?!90 kirjoitti:no jos minun mielepidettäni kysytään niin ehdottomasti 166, onhan tuossa jo sitä ison auton tuntua
Kyllä alfan kuuluu olla urheilullinen ja 166 ei sitä ole parhaalla tahdollakaan.
kyllä alfa voi olla myös luxus eikä vain sport eli jos urheilullisuutta haluat niin osta takaveto hauskanpitoon kuten allekirjoittanut..
meikäläisen mielipide on kuitenkin se että tusina alfa se 156:n on joka tapauksessa, eihän se toki siitä huonoa tee mutta on se kiva ajella sellaisella kulkineella ettei samalla kylällä ole toista...edelleenkin siis 166:n kannalla, sillä huomattavasti harvemmin noita tulee vastaan..
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Nehän niillä ajavat, jotka tilaa tarvitsevat ja autosta pitävät. Kaksi lasta ja vaimo, ryyditettynä lastenvaunuilla ja muulla roippeella ei sovi edes 156 SW:n tiloihin. Molempaisia malleja runsaasti ajaneena liputan 166:sen puolesta, sillä se on kerrassaan ylivoimainen laaduntunnussa hintaluokassaan. Itse olen omistanut vaan 2.0 Ts:n ja nyt tämän 2.4 Jtd:n, jotka kummatkaan ei ole urheiluautoja, vaan riittävän suorituskyvyn omaavia nautiskelupelejä. Jos haluat sporttista menoa, osta 156 2.5 V6, tai GTV, jos urheilullinen, mutta ylellinen kyyti kiinnostaa, osta 166. Tärkeintä on kuitenkin se, että ostat AlfanCZW kirjoitti:Kuka kaipaa isoa autoa? Pienet autot ne hauskoja ovat...no jos minun mielepidettäni kysytään niin ehdottomasti 166, onhan tuossa jo sitä ison auton tuntua
Mutta 166 on varmaan ihan hyvä auto, täytyy tarkistaa joskus... Miinuspuolena minusta hiukan hoiperteleva muotoilu: keula on liian hento isolle autolle... Eikä faceliftkeula asiaa välttämättä paremmaksi muuta: jotenkin maneerista muotoilua josta ensin pitää, ja sitten siihen väsyy nopeasti...
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no itse en kyllä pienessä koirankopissa näe mitään hauskaa.. poikkeuksena peugeot 205 GTi ja Fiat Ritmo 130TC on se kuitenkin kiva istua väljästi kun on tilaa ohjaamossa..CZW kirjoitti:Kuka kaipaa isoa autoa? Pienet autot ne hauskoja ovat...no jos minun mielepidettäni kysytään niin ehdottomasti 166, onhan tuossa jo sitä ison auton tuntua
Mutta 166 on varmaan ihan hyvä auto, täytyy tarkistaa joskus... Miinuspuolena minusta hiukan hoiperteleva muotoilu: keula on liian hento isolle autolle... Eikä faceliftkeula asiaa välttämättä paremmaksi muuta: jotenkin maneerista muotoilua josta ensin pitää, ja sitten siihen väsyy nopeasti...
Viimeksi muokannut 90, 26 Huhti 2007, 11:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Keisari kirjoitti:On täällä jengillä autonvalinta kriteerit..
Jeps, joudut tottumaan siihen että useimmat täällä ovat valinneet Alfansa osittain sen erilaisuuden vuoksi. Corolla ei siis edes ole vaihtoehto, mutta jokaisella on toki vapaus valita millä perustein vaan.
Turha kuitenkaan muiden mielipiteitä on haukkua, mielummin perustelee omaansa. Eli, itsekin mietin 166:sta siitä syystä että sinne menee useampi golfbägi, ei tule joka päivä vastaan ja on laadukkaampi kuin 156. Tällä hetkellä taitaa vain budjetti rajoittaa hyvän 166:sen hankkimista..
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
Joo ja mä hankin 166:n sen hyvän jälleenmyyntiarvon vuoksi...
Mutta asiaan, autothan ovat aika eri henkisiä niinkuin tuossa aikaisemmin muutkin ovat sanoneet. Mielestäni kannattaa asiaa lähestyä siten että miettii mitä ominaisuuksia autossa arvostaa ja mitkä ovat vähemmän tärkeitä.
Omalla kohdalla valinta kohdistui 166:een nimenomaan sen yksilöllisyyden ja harvinaisuuden vuoksi. Tietty tilavampi tavaratilakin oli yksi kriteeri, vaikka mökkireissut yleensä ajetaan vaimon työsuhde corolla versolla.
Mutta asiaan, autothan ovat aika eri henkisiä niinkuin tuossa aikaisemmin muutkin ovat sanoneet. Mielestäni kannattaa asiaa lähestyä siten että miettii mitä ominaisuuksia autossa arvostaa ja mitkä ovat vähemmän tärkeitä.
Omalla kohdalla valinta kohdistui 166:een nimenomaan sen yksilöllisyyden ja harvinaisuuden vuoksi. Tietty tilavampi tavaratilakin oli yksi kriteeri, vaikka mökkireissut yleensä ajetaan vaimon työsuhde corolla versolla.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no niinpä..jokaisella on omat kriteerit..itse tykkään yksilöllisyydestä, väljistä tiloista ja mukavasta kyydistä, jos sitä on niin vaikea hyväksyä niin ei mahda mitään..Keisari kirjoitti:On täällä jengillä autonvalinta kriteerit...90 kirjoitti: on se kiva ajella sellaisella kulkineella ettei samalla kylällä ole toista...edelleenkin siis 166:n kannalla, sillä huomattavasti harvemmin noita tulee vastaan..
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Mä hankin 33:sen sen mahtavin takatilojen vuoksi
Jokaisella on oma makunsa ja vaatimuksensa. Jos minulle tarjottaisiin 166 99vm tai 164 98 niin olisin ottanut 164:sen, koska pidän sitä enemmän, vaikka 166kin on aivan mahtava laite. Minun neuvo sinulle, koeaja molemmat autot ja sitten katso mitä sopii sinulle paremmin niin ei tulee sitten pettymistä.
Jokaisella on oma makunsa ja vaatimuksensa. Jos minulle tarjottaisiin 166 99vm tai 164 98 niin olisin ottanut 164:sen, koska pidän sitä enemmän, vaikka 166kin on aivan mahtava laite. Minun neuvo sinulle, koeaja molemmat autot ja sitten katso mitä sopii sinulle paremmin niin ei tulee sitten pettymistä.
Nothing beats cubic inch
Kun 156:nenkin on jo ehditty haukkua tusina-autoksi niin sana lienee vapaa? Ei mitään sen kummempaa 166:sta kuin että se keula on kyllä nätistikkin sanottuna melkoisen ruma.. Muuten tyylikäs auto,vielä kun ne tihrusilmät korvattais auton olemukseen sopivilla lyhdyillä.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Toivottavasti olet edes joskus ajanut enemmänkin kuin koeajon. Sen kommenttisi perusteella että "166 ei ole urheilullinen parhaalla tahdollakaan" veikkaisin että aika vähissä on kokemukset. Uskoisin että ketjun aloittaja halusi faktaa essonbaaripuheiden sijaan.Keisari kirjoitti:En ole omistanut 166:sta, mutta ihan tarpeeksi kokemusta tieääkseni millanen peli se on. Ei siinä katsos tarvita mitään vuosien ajo kokemusta, kun en nyt puhunut sen enempää auton teknisestä puolesta.
156 on samalla koneella urheilullisempi ajettava kuin 166, ohjaus on tarkempi ja välittömämpi, alusta kertoo tiestä enemmän kuin 166. Silti erot ovat suhteellisen vähäisiä ja on aika paksua väittää että 166 ei olisi urheilullinen sedan ja aito Alfa Romeo.
- Peltoperkele
- Viestit: 59
- Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
- Paikkakunta: Helsinki
Sellainen kommentti vielä, että 166 suunniteltiin ennen 156:sta, ja on hieman vanhempaa koulukuntaa kuin 156. 166 tuli myyntiin 156:sen jälkeen. Myös 166:sen muotokieli on vanhan Alfan tyylistä, josta voi helposti löytää yhtäläisyyksiä kantikkaaseen muotoiluun, vaikkapa juuri se keula. 166:sta ei kynäillyt Walter de Silva.
Makuasioita, käy ajamassa molemmat.
Makuasioita, käy ajamassa molemmat.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Tässä olen erimieltä sinun kansassi. 166 ei ole niin urhellulinen ajettava kuin 156, mutta kyllä siellä yhdistyy mukavuus ja ajettavuus ihan hyvin. Puhun kokemuksesta kun olen ajanut molemmat autot. Itse pidän 166:sta enemmän. Parasta on osta 166:sta ja leluksi joku vanha alfa, jossa on fiilikset kohdallaanSilvio kirjoitti:iso perhe/edustus autohan yleensä tehdään mukavuuden ehdoilla joten onhan se aika harvinaista että molemmat ominaisuudet löytyy... Pelkkää pohdiskelua,ei 166:sta omaa kokemusta.
Nothing beats cubic inch
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Käyttötarkoitushan tuon valinnan ratkaisee..kait.
Hieman haluan vielä spekuloida kommentteja Alfojen ulkonäöstä. Pidin itsekin ennen (vanhan) 166:en keulaa rumana ja ihmettelin, kuinka sellainen on voitu piirtää muuten niin hienoon autoon. Nyt olen kuitenkin huomannut pitäväni siitä.. siinä on jotain eleganttia tyylikkyyttä. Ehkäpä se kestää katseita kauemmin. Saman huomion olen tehnyt 75:n kohdalla, jota pidin aiemmin kirveellä veistettynä laatikkona ja nykyisin jotenkin äijämäisen brutaalin sporttisena. En silti ihmettele, mikäli ulkopuoliset eivät ymmärrä 75:n kauneutta.. Se on klassikko perkeles!
Huolestuneena olen seurannut nykyistä suuntausta keulojen muotoilussa. Uuden 159:n ilmestyessä ihailin sen keulan ilmettä (ja onhan se toki hieno vieläkin), mutta hieman tylsää on, kun sama keula löytyy nykyisin kaikista uusista Alffoista. No ainakin 159, Brera, Spider ja 147:nkin keula on hyvin samanlainen. Bongausviestejäkin lukiessa huomaa, ettei porukka enää tunnista autoja keulan perusteella. Kaipa sillä on haettu jotain sukunäköä..
edit. Niin, se ainoa asia mikä häiritsee 166:ssa on integroitu kasettisoitin uusimmissakin (?) malleissa. Saahan siihen mp3 soittimen jonkun johdon päähän, mutta mielestäni ei ole 2000-lukua, että kojetaulussa killottaa kasettiluukku.
edit2. Mitä tulee 156:n tavallisuuteen, niin vähän aikaa sitten appiukko ihmetteli, kun kerroin, että 156:sta saa myös farmarina. Eipä ollut koskaan tullut vastaan.. Tämä siis Pohjois-Karjalassa. Tokihan se tuntuu tavalliselta, kun puolella foorumin alfisteista on 156:nen, osalla jokin muu ja Rasviksella Pökö. Me olemme kuitenkin vain pieni osa Suomen väestöstä..
Hieman haluan vielä spekuloida kommentteja Alfojen ulkonäöstä. Pidin itsekin ennen (vanhan) 166:en keulaa rumana ja ihmettelin, kuinka sellainen on voitu piirtää muuten niin hienoon autoon. Nyt olen kuitenkin huomannut pitäväni siitä.. siinä on jotain eleganttia tyylikkyyttä. Ehkäpä se kestää katseita kauemmin. Saman huomion olen tehnyt 75:n kohdalla, jota pidin aiemmin kirveellä veistettynä laatikkona ja nykyisin jotenkin äijämäisen brutaalin sporttisena. En silti ihmettele, mikäli ulkopuoliset eivät ymmärrä 75:n kauneutta.. Se on klassikko perkeles!
Huolestuneena olen seurannut nykyistä suuntausta keulojen muotoilussa. Uuden 159:n ilmestyessä ihailin sen keulan ilmettä (ja onhan se toki hieno vieläkin), mutta hieman tylsää on, kun sama keula löytyy nykyisin kaikista uusista Alffoista. No ainakin 159, Brera, Spider ja 147:nkin keula on hyvin samanlainen. Bongausviestejäkin lukiessa huomaa, ettei porukka enää tunnista autoja keulan perusteella. Kaipa sillä on haettu jotain sukunäköä..
edit. Niin, se ainoa asia mikä häiritsee 166:ssa on integroitu kasettisoitin uusimmissakin (?) malleissa. Saahan siihen mp3 soittimen jonkun johdon päähän, mutta mielestäni ei ole 2000-lukua, että kojetaulussa killottaa kasettiluukku.
edit2. Mitä tulee 156:n tavallisuuteen, niin vähän aikaa sitten appiukko ihmetteli, kun kerroin, että 156:sta saa myös farmarina. Eipä ollut koskaan tullut vastaan.. Tämä siis Pohjois-Karjalassa. Tokihan se tuntuu tavalliselta, kun puolella foorumin alfisteista on 156:nen, osalla jokin muu ja Rasviksella Pökö. Me olemme kuitenkin vain pieni osa Suomen väestöstä..
Viimeksi muokannut hagger16, 26 Huhti 2007, 17:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Senza cuore saremmo solo macchine
Epäilemättä näin, itse ajattelin oman autotallin perusteella, kakkosmallin laguna ehdottomasti "neitimäisin" ja mukavin auto mitä itse olen ajanut (c5-citikka mukaanlukien) ja 156 omassa tyylissään paras. Nämä autot ovat tietyssä mielessä "yhtä hyviä", siksi on hyvä että molemmat ovat omassa paketissaan, ei paketoituna.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
En oikeen tiiä, ylellinen, mukava ja hiljainen mellyttäis, mutta tosiaan 156:tta on tarjolla enemmän ja oishan se halvempikin
Eihän tässä vielä mitään kiirettä oo, joskus syksyllä vasta ollaan autoo hommaamassa Tässähän kerkee vielä mieli muuttumaan moneen kertaan
Eihän tässä vielä mitään kiirettä oo, joskus syksyllä vasta ollaan autoo hommaamassa Tässähän kerkee vielä mieli muuttumaan moneen kertaan
Corollassa ei kyl oo kumpaakaan noistaRolle kirjoitti:Niin yleensä puhutaan ajo-ominaisuukista ja ajomukavuudesta. Corollasta löytyy toista ja Alfasta toista.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Kyllä sopii. Ja vielä koirakin. Matkustusmukavuudesta ei tosin kannata silloin puhua.Italian Stallion kirjoitti:Kaksi lasta ja vaimo, ryyditettynä lastenvaunuilla ja muulla roippeella ei sovi edes 156 SW:n tiloihin.
Aika erilaisia pelejä nuo ovat. 156 aktiiviseen ajoon ja 166 rauhallisempaan menoon. Molemmat ovat hienoja pelejä ja ainakin minulle riittävän yksilöllisiä - ei mistään Alfasta massa-autoa saa. Käy kokeilemassa ja fiilistele.
Jatkossa voisimme varmaan keskittyä oman suosikkimme kehumiseen, ei toisen dissaamiseen.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Oman suosikin kehuminen tarkoittaa väkisinkin toisen dissaamista.... itse odotin että gtv olis antanu 156:lle kovemman vastuksen.... Jokainen tietää mitä 156 tarkoittaa romeon historiassa,ja nykyisyydessä. 156 omistajien pitääkin siinä mielessä antaa jo niin sanotusti "löysiä" muitten alfojen kannattajille,ja kunnioitusta myös. Gt tulee 156:sen rooliin sitten jonkun vuoden päästä .
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyseisestä onnettomuudesta johtuen nyt onkin hyvä puolueettomasti huudella vieraisiin pöytiin.hagger16 kirjoitti:...ja Rasviksella Pökö.
Sportpackilla varustettu 156 tuli omistettua puolisen vuotta, muutamaa 166:sta olen koeajanut, molempiin oli vertailukohtana GTV jolla tuli ennen kyseisiin härveleihin perehtymistä liikuttua päivittäin. Täytyy sanoa että noista välittömimmän ja vahvimman omistamisen halun herätti 166 2.5, siinä oli tyylikkyys, mukavuus, ajettavuus ja laadun tuntu sellaisessa paketissa joka välittömästi iski omaan makuhermoon. 156:kin tuntui kivalta autolta, mutta punaisine nahkoineenkin jotenkin vähän vaatimattomalta Kuuskutoseen verrattuna. Siitäkin oppi pitämään, paljonkin, ja olihan se mutkissa herkullinen peli, mutta jokapäiväistä leipää keräilisin Kolmostieltä sittenkin mieluummin vähän ylellisemmällä laitteella.
Jos työmatka olisi Ahveniston moottorirataa, Plösön tilallakin olisi mikroautoksi modifioitu turbo-Uno tai muu vastaava kiihotin.
Se vanhanokkainen 166 on muuten erittäin hyvännäköinen auto, harmi, ettei 20-venttiilistä partikkelitykkiä ole saanut kuin sen pöhöttyneemmän naamataulun taakse.
- Epäkelpokeräilijä -
Mä oon luullu että tommoset kuuluu vaan SS-mallin chevyihin... Camaroon,impalaan ja ehkä jopa novaan.. SS-chevy kuuluu itellä intohimovehkeisiin jotka on pakko saada... Mutta ei alfan kustannuksella,vaan sen rinnalle.. Sitten isona..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..