75 taka-akseli

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
E.L.
Car(s): 155 Q4, 75 1.8T

75 taka-akseli

Viesti Kirjoittaja E.L. »

Eilen oli tarkoitus vaihtaa taka-akselin etummainen pusla, mutta eipä se hankkimani sitten sopinutkaan paikalleen. Tarkemmin kun aloin tutkimaan niin selvisi että on ilmeisesti kahta tyyppiä, vaihtunut vuoden 87 puolivälissä. Kerran vaihdoin jo yhteen twinsparkiin sen puslan ja muistelen että se akselissa oleva reikä on suora, tässä tapauksessa taas rei'än reunat ovat pienemmät, joten uuden puslan paikalleen saaminen on varmaan kovan työn takana? Onko kellään vinkkejä mitä kannattais tehdä, vaihdanko koko taka-akselin, jos jostain löydän ja vaihdan siihen sen puslan mikä mulla jo on(jos tarvetta) vai ostanko sopivan puslan ja yritän saada sen paikalleen. Vai voiko kenties siitä nykyisestä akselista suurentaa sitä reikää? Samalla reissulla eilen selvisi syy kovaan tärinään joka alkoi viikonloppuna, kardaanin takakumista puuttuu 2 vierekkäistä väliä eli 1/3. Mukavan kallista tuo 75 kardaanin kunnossa pitäminen, vastahan mä eteen vaihdoin donitsin.

jknracing
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Sitä puslaa pitää puristaa kasaan muutaman millin (olettaen, että sulla on oikea pusla) jotta sitä on mitenkään mahdollista saada paikalleen. Muistaakseni mä puristin sitä ekana kasaan klemmarilla ja sitten painoin paikoilleen ruuvipuristimella.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

E.L.
Car(s): 155 Q4, 75 1.8T

Viesti Kirjoittaja E.L. »

Tarkennuksena sen verran että yritin sinne superflexin uretaanipuslaa laittaa, ja se ei paljon anna periksi. Tän puslan halkaisija on 53mm mutta näyttää sitten olevan myös 45 millistä tarjolla. No tietysti mulla on se väärä, kun en muistanu tilatessani että niitä on kahta eri kokoa ja aikaisemmin olin vaihtanut siis yhteen vm-90 twinsparkiin ja sinne meni se pusla melko helposti. Nyt kohteena on -87 turbo america.

dr85
Car(s): 155 2.0 ts 8v

Viesti Kirjoittaja dr85 »

Siis se de dion-pusla sulla on menossa vai?
Mä teetin semmotteen työkalun töissä, jolla saa puristettu pultin avulla sinne reikään sisään eli toimii vähän niin kuin ulosvetäjä. Sillä se meni sinne vähän kuin ukki mummoon. :-D

Vastaa Viestiin