Mitäs nyt tapahtui (gtv)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
tontsa
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Maalis 2003, 12:18
Paikkakunta: Vantaa

Mitäs nyt tapahtui (gtv)

Viesti Kirjoittaja tontsa »

Eli -95 gtv:ssä hävisi ohjaustehostin ja syttyi akun merkkivalo palamaan.. Öljyt on ohjaustehostimessa tallella.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Laturinhihna poikki tai kiristin täysin sökö ja hilut ei pyöri.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Mikäli ovat samalla hihnalla niin luultavasti hihna poikki. Ei ole paha homma vaihtaa.
Tein itse - säästin

Avatar
tontsa
Viestit: 27
Liittynyt: 10 Maalis 2003, 12:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tontsa »

No perkeles, kyllähän tuolta hihna puuttuu kokonaan. On se ihme homma kun auto oli vaimolla 2 päivää ajossa niin heti jostain kohtaa napsahtaa..

Saiskohan ton jopa itse laitettua paikalleen? Minkä verran konehuoneesta pitää purkaa tavaraa että saa vaihdettua?

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Luultavasti riittää että löystää laturia, silloin saa hihnan paikoilleen. Sitten kiristää hihnaa (laturin oikeassa kohtaa) ja ruuvaa tiukempaan. Eiköhän ole sillä autettu. Sen jälkeen vaan lisää kivoja kilometrejä... :-D Jotkut GTV:n kanssa enemmän leikkineet neuvokoot tarkemmin.
Tein itse - säästin

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

tontsa kirjoitti:No perkeles, kyllähän tuolta hihna puuttuu kokonaan. On se ihme homma kun auto oli vaimolla 2 päivää ajossa niin heti jostain kohtaa napsahtaa..

Saiskohan ton jopa itse laitettua paikalleen? Minkä verran konehuoneesta pitää purkaa tavaraa että saa vaihdettua?
Laitetan vielä versio 156 2.0TS:
Oikea etupyörä irti, pyöränkotelon "huoltoluukku" auki, uusi hihna rullile, sitten tuosta huoltoluukustä pääsee käsiksi jousikuormitteiseen kiristäjään, jota kääntämällä (muistaakseni myötäpäivään, 15mm avain) saa kiristimen löysälle ja tämän jälkeen hihnan saa nostettua paikalleen. Hihna pitäisi nostaa ensin tehostajan ja laturin rullille (ilmastointi?) sitten viimeisenä tuon kiristäjän pyörän yli. Ylimääräinen käsipari helpottaa hommaa jonkin verran.
VMP

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Hihna, kiristin ja rullat ovat getvosessa ihan samalla tavalla kuin edellä on 156:ssa kerrottu, mutta en osaa sanoa onko vastaavaa huoltoluukkua ja korjaamomanuaali on tällä hetkellä kotona.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

tontsa kirjoitti:No perkeles, kyllähän tuolta hihna puuttuu kokonaan.
Kannattaa samalla pohtia ja etenkin tutkia miksi se hihna puuttuu. Yleensä tuo häviää silloin kun joltain hihnapyörältä menee laakeri, pyörä leikkaa kiinni ja polttaa hihnan poikki alta aikayksikön.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

kyllähän se näppärä luukku löytyy, rengas pois ja se muovinen suoja sisälokarista, siinä killuu kiristin, kiristin vaihtoon 13mm avaimella ja väännät jousen sisäasentoon. Hihna paikoilleen ja päästät kiristimen kohdalleen. Loput hoitaa automaatti kun starttaat (edellyttäen että meni masennus putkeen).
15min kaikkineen

edit.
jouduin itse homman hoitaan, getvo oli syksyllä jakopää rempassa kaikine hihnoineen ja rullineen. Seuraavana aamuna sellainen rohina ja rahina ettei tohtinut ajaan lähtee. No se moniurahihnan rulla oli vaihtamatta vaikka uuden hihnan laittoivat. En jaksanut odottaa ja viedä autoa takaisin vaan hoidin asian itte.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

^^

Ei välttämättä autossa on jotain rikki. Se hihna voinut hyppättä, koska sitä ei ole vaihdettu ajoissa. Aina välillä on hyvä avata konepellin ja katsoa sisään onko kaikki kohdalleen...
Nothing beats cubic inch

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

mitä nyt tapahtui gtv?

Viesti Kirjoittaja berliina »

Vaimos on tainnut vähän antaa kenkää alffalles, kun hihnat paukkuu ?
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

TestarosaFinland kirjoitti:^^

Ei välttämättä autossa on jotain rikki. Se hihna voinut hyppättä, koska sitä ei ole vaihdettu ajoissa. Aina välillä on hyvä avata konepellin ja katsoa sisään onko kaikki kohdalleen...
Ei se moniurahihna mihinkään hyppää.
Ei ehkä kannata kommentoida, jos ei edes tiedä mistä puhutaan :roll:
- Alfaholic -

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

^

Ehkä ei hyppää, mutta katkea se voi ihan hyvinkin. Tuli nähtyä vastaavia tapauksia. Totta puhut, kun sanot että ei tarvitse puhua kun ei tiedä mistä puhuu...
Nothing beats cubic inch

Vastaa Viestiin