Aika äkkiä meni etupyörän laakeri...
Valvoja: Moderators
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Aika äkkiä meni etupyörän laakeri...
Alfallani on vajaa 158 donaa ajettu ja taitaapi olla toinen tai molemmat etupyörän laakerit paskana. Edellisestä autosta (renoo) meni etupyörän laakeri vaihtoon 212 tonnin kohdalla. Mä kun olen luullut et laakerit kestää miljoona kilometriä, mut ei... mites sataviiskutosen omistajat, missä vaiheessa mennyt laakerit vai onkokaan mennytkään..?
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Mulla rupes omassa bilikassa oikea etulaakeri
rohisemaan 110 tkm (auto silloin 7-vuotias) kohdilla.
Vaihdatin luonnollisesti molemmat laakerit eteen.
rohisemaan 110 tkm (auto silloin 7-vuotias) kohdilla.
Vaihdatin luonnollisesti molemmat laakerit eteen.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Mulla taas meni Renu Lagunasta etupyörän laakeri 60 tkm.
Kävin kerran kokeilemassa 5v sitten yhtä 156:sta , jossa laakerit möykkäs tosi pahasti ja kerroin Deltalle , että vaihtakaa , jos meinaatte myydä auton. Alla oli leveät ilmeisesti väärällä ET:llä olevat renkaat, jotka pilaa laakerit alle aikayksikön.
Eipä noita laakerivalmistajia niin hirveesti ole, että tuskin kauheita eroja .
Laakerien kireys tai säätö varmaan ei ole nykypäivänä niin kauheasti valvottu.
Tyttärellä oli vanhassa Bravassa toinen etupyörän laakeri vedetty niin kireelle, että vanne lämpis 50 km ajossa - tämäkin Deltan vaihtoauto - löysättiin vähän ja ei mitään ongelmaa seuraavalla 60 tkm:llä.
Kävin kerran kokeilemassa 5v sitten yhtä 156:sta , jossa laakerit möykkäs tosi pahasti ja kerroin Deltalle , että vaihtakaa , jos meinaatte myydä auton. Alla oli leveät ilmeisesti väärällä ET:llä olevat renkaat, jotka pilaa laakerit alle aikayksikön.
Eipä noita laakerivalmistajia niin hirveesti ole, että tuskin kauheita eroja .
Laakerien kireys tai säätö varmaan ei ole nykypäivänä niin kauheasti valvottu.
Tyttärellä oli vanhassa Bravassa toinen etupyörän laakeri vedetty niin kireelle, että vanne lämpis 50 km ajossa - tämäkin Deltan vaihtoauto - löysättiin vähän ja ei mitään ongelmaa seuraavalla 60 tkm:llä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Re: Aika äkkiä meni etupyörän laakeri...
Niinpä kai niitten pitäis teoriassa kestää maailmantappiin asti,muttaPK kirjoitti:Alfallani on vajaa 158 donaa ajettu ja taitaapi olla toinen tai molemmat etupyörän laakerit paskana. Edellisestä autosta (renoo) meni etupyörän laakeri vaihtoon 212 tonnin kohdalla. Mä kun olen luullut et laakerit kestää miljoona kilometriä, mut ei... mites sataviiskutosen omistajat, missä vaiheessa mennyt laakerit vai onkokaan mennytkään..?
ootkos uudesta asti sillä ajanut itse? Mulla meni jossain 120 tonnin kohdalla hanttarin puolelta ja johtu kai siitä, että oli ajettu johkin monttuun
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Alfallani olen ajanut vasta viisi tonnia, eikä laakerihistoriasta ole tietoa.
Mutta taas... nyt sain huollon ajaksi lainaksi 525 Touring BMW kaikilla herkuilla, niin voi hyvä jumala miten paska auto istua ja ajaa!!! Sama tilanne oli turbo-Passatin ja turbo-Volvon kanssa. Miten Alfa 156 voi olla niin omaa luokkaansa istua ja ajaa ??? *ihmeissään*
Mutta taas... nyt sain huollon ajaksi lainaksi 525 Touring BMW kaikilla herkuilla, niin voi hyvä jumala miten paska auto istua ja ajaa!!! Sama tilanne oli turbo-Passatin ja turbo-Volvon kanssa. Miten Alfa 156 voi olla niin omaa luokkaansa istua ja ajaa ??? *ihmeissään*
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
kummatkii takapyörän laakerit vaihdettu kun autolla oli ajettu 155tkm!!!
taitaa olla että nää eurooppalaisten autojen kosteus suojaus laakereille on puuttellista, en oo koskaan kuullu että esin tojota sorollasta olis menny pyörän laakereita näillä kilometreillä, ja vastaavasti kuullu että monellakin just relluissa menny laakerit alle 100tkm ajettuna, ja näissä euroopan autoissa myöskään rasvaus ei ole parhaimmasta päästä, kosteus ja huono rasva on huono yhdistelmä!!!
omassani oli takapyöränlaakerin rasva kuin saippuaa, kovaa ja kestynyt rullien sivuille, lisäksi ruosteessa!
taitaa olla että nää eurooppalaisten autojen kosteus suojaus laakereille on puuttellista, en oo koskaan kuullu että esin tojota sorollasta olis menny pyörän laakereita näillä kilometreillä, ja vastaavasti kuullu että monellakin just relluissa menny laakerit alle 100tkm ajettuna, ja näissä euroopan autoissa myöskään rasvaus ei ole parhaimmasta päästä, kosteus ja huono rasva on huono yhdistelmä!!!
omassani oli takapyöränlaakerin rasva kuin saippuaa, kovaa ja kestynyt rullien sivuille, lisäksi ruosteessa!
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Lanciassa kesti vaihdettu peruslaadukas n.47e. laakeri 200km. Kun sen jaksoi vaihtaa taas tuhat kilometriä ajettuna eräskin pyörää kokeillut asentajaoppilas ei uskonut siinä edes olevan laakeria Vaihoin toisella kerralla siihen koko olka-akselin, käytetystä paskasta tietty mutta hyvin pelas. Olin itse katsomassa kun se uusi laakeri asennettiin opettajan tarkalla johdolla amiksessa paikalleen, voi silti olla ettei kaikki mennyt aivan putkiloon
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Suurin syy laakerien menemiseen lienee juurikin se vaseliini joka kuivaa/kovettuu eikä voitele enää kunnolla. Riippuen hieman laakerityypistä, saa ikää kummasti lisää jos avaa esim. parin vuoden välein ja korvaa kuivat kikkareet tuoreella vaseliinilla. Tietysti jos suojaus on niin huono että kaikki lika ja paska pääsee laakerin sisään, ei laakeri kestä uusillakaan vaseliineilla...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Morjens!
Mun ALFASTA 156 2,0ts-00 82tkm on todennäköisesti vasen etupyöränlaakeri sanonut sopimuksen irti kun sieltä kuuluu sellaista jurinaa ja rallatusta en ole varma,suoraan ajaessa kuuluu jonkin verran oikealle kääntäessä ääni voimistuu (stereot kovemmalle )ei vainiskaan
mun piti kysästä mitä/paljonko teillä on tullut maksamaan tällainen lysti/etupyörien laakerien vaihtotyö jos vaikka vie omat osat
mulla lähin korjaamo olis malminkartanon autohuolto
Mun ALFASTA 156 2,0ts-00 82tkm on todennäköisesti vasen etupyöränlaakeri sanonut sopimuksen irti kun sieltä kuuluu sellaista jurinaa ja rallatusta en ole varma,suoraan ajaessa kuuluu jonkin verran oikealle kääntäessä ääni voimistuu (stereot kovemmalle )ei vainiskaan
mun piti kysästä mitä/paljonko teillä on tullut maksamaan tällainen lysti/etupyörien laakerien vaihtotyö jos vaikka vie omat osat
mulla lähin korjaamo olis malminkartanon autohuolto
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
Mutta taas... nyt sain huollon ajaksi lainaksi 525 Touring BMW kaikilla herkuilla, niin voi hyvä jumala miten paska auto istua ja ajaa!!! Sama tilanne oli turbo-Passatin ja turbo-Volvon kanssa. Miten Alfa 156 voi olla niin omaa luokkaansa istua ja ajaa ??? *ihmeissään*
tää on ihan totta! kyl se ajettavuus alfassa on ihmeellistä,kuitenkin polkenut pari 535 kannet paskaks jne ja kokeillut uutta BMW:n 116i ja Mini Cooper ässää jne jne niin kyllä voin rehellisesti sanoa et tää kymmenen vuotta vanha alfa vie voiton ja helposti ajettavuudeltaan.
tää on ihan totta! kyl se ajettavuus alfassa on ihmeellistä,kuitenkin polkenut pari 535 kannet paskaks jne ja kokeillut uutta BMW:n 116i ja Mini Cooper ässää jne jne niin kyllä voin rehellisesti sanoa et tää kymmenen vuotta vanha alfa vie voiton ja helposti ajettavuudeltaan.
Tasan sama tilanne mulla. Diagnoosin voit tehdä siten, että tunkkaat ko. pyörän ilmaan ja katsot onko klappia. Jos on, niin tilanne on jo paha.NikEe1927 kirjoitti:Morjens!
Mun ALFASTA 156 2,0ts-00 82tkm on todennäköisesti vasen etupyöränlaakeri sanonut sopimuksen irti kun sieltä kuuluu sellaista jurinaa ja rallatusta en ole varma,suoraan ajaessa kuuluu jonkin verran oikealle kääntäessä ääni voimistuu (stereot kovemmalle )ei vainiskaan
mun piti kysästä mitä/paljonko teillä on tullut maksamaan tällainen lysti/etupyörien laakerien vaihtotyö jos vaikka vie omat osat
mulla lähin korjaamo olis malminkartanon autohuolto
Pahenee verrattain äkkiä. Tekevätkö malminkartanossa pelkkää tuntityötä? Ilmeisesti vie n. 1,5 h vaihtaa?
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Mulle vaihtoivat molemmille puolille muistaakseni kahdessa tunnissa.NikEe1927 kirjoitti: Tekevätkö malminkartanossa pelkkää tuntityötä? Ilmeisesti vie n. 1,5 h vaihtaa?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Mulla taitaa muistaakseni olla kohta 120tkm mittarissa ja oikea etupyörän laakeri vaihdettiin juuri. Termari siinä sitten samalla. Vein osat ja maksoin hakiessa tasan satasen. Kaikki meni niin kuin pitikin, ei erityistä kehuttavaa vaan ei mitään moitittavaakaan. Huollon teki Autokorjaamo Master eli Häkkisen Esa korjalassa.
Ayrton Senna da Silva forever
Mulla alko nyt eessä vänkärin puolen rengas pitämään meteliä.. Suoraan kun ajelee niin ei mitään erikoista kuulu mut oikeelle kun kääntää ni korkeempi ja vasemmalle kääntäessä matalampi rohina/vinkuna mikälie..
Missäs näitä kannattaisi Jyväskyässä käydä vaihdattamassa? Ja minkähintaiseksi remppa tulee?
Missäs näitä kannattaisi Jyväskyässä käydä vaihdattamassa? Ja minkähintaiseksi remppa tulee?
In heaven all the interesting people are missing.
-Friedrich Nietzsche-
-Friedrich Nietzsche-
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Paikkoja on varmaan useitakin, tuohan ei vaadi kuin hyvää wanhan ajan autonasentajataitoa. Itse vaihdatin etulevyt+laakerit AutoMäenpäällä. Ei moitteita, veloitussumma laskussa hieman alhaisempi kuin merkkiliikkeessä kahden tunnin työstä. Ja kyllä, hommaan meni yli kaksi tuntia.Cheich kirjoitti:Missäs näitä kannattaisi Jyväskyässä käydä vaihdattamassa? Ja minkähintaiseksi remppa tulee?
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Kysäisempä tässä säikeessä vähän aiheeseen liittyvää. Tänään Roista palatessa alkoi vasemmalta takaa kuulumaan rohinaa. Parikin vaihtoehtoa äänen lähteeksi vilahti mieleen. 1. vaihtoehto: kuluneet jarrupalat. Palaa on jäljellä kokonaisuudessaan n. 4-5mm (palan ulkoreuna-levy). Näyttäis aika vähältä ja vaihtoon ne on joka tapauksessa menossa.
2. vaihtoehto: laakeri.
Ääni katoaa jarrutettaessa tai kun edes hipaisen jarrupoljinta. Toivon mukaan tämä tarkoittaa että laakeri on poisluettu laskuista? Mitä mieltä olette?
2. vaihtoehto: laakeri.
Ääni katoaa jarrutettaessa tai kun edes hipaisen jarrupoljinta. Toivon mukaan tämä tarkoittaa että laakeri on poisluettu laskuista? Mitä mieltä olette?
Eiköhän Jannen tapauksessa kyse ole jarrupalojen rohinasta, laakeri tuskin lakkaisi pitämästä meteliä jarrupoljinta hipaisemalla.
Itse vein Alfan just laakerin vaihtoon Kukkumäen Autohuoltoon, josta järjestyi aika samantien, kun aamulla soitin. Aika harvinaista... Tommo tuosta paikasta taisi joskus vinkata. Sinne ajaessa rusahti pariin otteeseen jo aika pahasti - toivottavasti ei rikkonut mitään enempää. Ajelin kyllä loppumatkan ihan köröttelyvauhtia. Tähän asti vaan jurissut tasaisesti.
EDIT: PRKL.. soittivat, että laakeri on vääränlainen eli tarvikeliike sössi jotenkin.
Itse vein Alfan just laakerin vaihtoon Kukkumäen Autohuoltoon, josta järjestyi aika samantien, kun aamulla soitin. Aika harvinaista... Tommo tuosta paikasta taisi joskus vinkata. Sinne ajaessa rusahti pariin otteeseen jo aika pahasti - toivottavasti ei rikkonut mitään enempää. Ajelin kyllä loppumatkan ihan köröttelyvauhtia. Tähän asti vaan jurissut tasaisesti.
EDIT: PRKL.. soittivat, että laakeri on vääränlainen eli tarvikeliike sössi jotenkin.
Morjens!
Jannen tapauksessa todennäköisesti"pashaa" kerääntynyt palojen liukujen
kohdille,kannattaa purkaa ja puhdistaa huolellisesti ja voidella vaikka kuparitahnalla niin uskoisin tämän auttavan.
Omassa alfassa oli sama robleema viikko sitten,tein yllämainitun puhdistus
työn,sen jälkeen ollut äänetön
Jannen tapauksessa todennäköisesti"pashaa" kerääntynyt palojen liukujen
kohdille,kannattaa purkaa ja puhdistaa huolellisesti ja voidella vaikka kuparitahnalla niin uskoisin tämän auttavan.
Omassa alfassa oli sama robleema viikko sitten,tein yllämainitun puhdistus
työn,sen jälkeen ollut äänetön
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Tattis avusta. Hain juuri palat ja illalla menee vaihtoon. Kyllä ne aika lopussa on
edit. palat olikin todella lopussa. Silti katsastuksessa täydet pisteet jarrudynossa
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=7529
edit. palat olikin todella lopussa. Silti katsastuksessa täydet pisteet jarrudynossa
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=7529
Viimeksi muokannut Janne, 23 Touko 2007, 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No niin laakeri vaihdettu. Olivat joutuneet hakemaan laakerin Deltasta, kun tarvikeliikkeestä ei ollut löytynyt. Kumma juttu, miksi tuo minulle myyty laakeri ei käynyt. Katsottiin vielä liikkeessä kirjoista uudestaan ja niiden mukaan olisi pitänyt olla oikea, mutta ei vaan ollut. Joku muukin oli tänään tiedustellut vastaavaa laakeria...
Ostikos MKT omansa deltasta vai tarvikeliikkeestä?
Kukkumäen autohuolto oli kyllä erinomaisen positiivinen kokemus, eikä työn hintakaan ollut paha (85€), kun joutuivat vielä juoksentelemaan laakerin perässä.
Ostikos MKT omansa deltasta vai tarvikeliikkeestä?
Kukkumäen autohuolto oli kyllä erinomaisen positiivinen kokemus, eikä työn hintakaan ollut paha (85€), kun joutuivat vielä juoksentelemaan laakerin perässä.
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Tilasin Muukkoselta laakerit samalla kun tuli muutakin himmeliä tilattua. Minua ovat aina essonbaarissa pelotelleet että tarvikelaakerit ei kestä. Parhaimmillaan nuo kyllä ovat samoja kuin originaalit.MrKirby kirjoitti:Ostikos MKT omansa deltasta vai tarvikeliikkeestä?
Kukkumäen autohuolto oli kyllä erinomaisen positiivinen kokemus, eikä työn hintakaan ollut paha (85€), kun joutuivat vielä juoksentelemaan laakerin perässä.
Kukkumäki on kyllä hyvä paikka jos vaan saa auton sinne. Kerran oli 166lle tilattu sinne aika, mutta ei löytynyt sellaista nosturia joka olisi saanut auton ylös. Madallus+helmasarja on aika haastava yhdistelmä. Eivät halunneet kikkailla ajamalla auto korokepalojen päälle. Osoittaa minusta sekin jotain ammattiylpeyttä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Laakeripesät ovat sisältä niin avoimet, että ei ihme etteivät kestä -kaikki paska ja suolavesi pääsee sisään. Mullakin muuten olivat ok näköiset, mutta vaseliinit kokkareena - mulla oli ainakin ranskalaiset laakerit ja sellaiset taas meni alle. 147 mittarissa on 180 tkm ja ei tietoa vielä laakereiden menosta, mutta auto on ollut suunnilleen joka päivä ajossa. Laakerit tuhoaa kosteus ja seisominen, jonka seurauksena laakeripinnat menevät paskaksi....
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Kuinkahan paljon tommosella risalla laakerilla uskaltaa ajaa, ennenku leipoo kiinni. Mulla pitää aika kovaa klap-klap-klap ääntä 80kmh vauhdissa jo ja oikeelle käännettäessä voimistuu vielä lisää..
Viikonloppuna pitäis mennä vaihtaa hallille, jonne joutuu ajaa mm. motaria pitkän matkaa.. Sulaakohan toi risa laakeri kovissa vauhdeissa sinne
Viikonloppuna pitäis mennä vaihtaa hallille, jonne joutuu ajaa mm. motaria pitkän matkaa.. Sulaakohan toi risa laakeri kovissa vauhdeissa sinne
Joo kuullostaa jo melkein sille, et ois jossain vetonivelessä vikaa, mut kyl toi kuitenki enemmän viittaa silti laakeriin kun se klap-äänikin on aika rohisevaa..deek kirjoitti:Itsellä jurisi useamman kuukauden, klapklappia tosin ei kerennyt tulemaan.Kuinkahan paljon tommosella risalla laakerilla uskaltaa ajaa, ennenku leipoo kiinni. Mulla pitää aika kovaa klap-klap-klap ääntä 80kmh vauhdissa jo ja oikeelle käännettäessä voimistuu vielä lisää..
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Itse itseäni (hakutoimintoa käytettyäni lainaten ) lainaten. Nyt meni kuskin puoli ja mittarissa jotakuinkin 123tkm. Aika tasatahtia menee, olis pitäny vaihdattaa molemmat viimeksi mutta köyhä yritti säästää.Wile E. Coyote kirjoitti:Mulla taitaa muistaakseni olla kohta 120tkm mittarissa ja oikea etupyörän laakeri vaihdettiin juuri.
Ayrton Senna da Silva forever
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Onkos joku joutunut vaihtamaan 156:seen takapyörien
laakereita..? Eikös Ciancarlo ole ainakin ajanut jo päälle
200 tonnia Alfallaan, onko mennyt takaa laakereita?
laakereita..? Eikös Ciancarlo ole ainakin ajanut jo päälle
200 tonnia Alfallaan, onko mennyt takaa laakereita?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Ja nyt minä puusilmä vasta huomasin tuon ylläolevan;silverine kirjoitti: Eikös Ciancarlo ole ainakin ajanut jo päälle
200 tonnia Alfallaan, onko mennyt takaa laakereita?
takana edelleen alkuperäiset laakerit (242 tkm). Eteen molemmat vaihdettu oikea 119 tkm ja vasen 198 tkm.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Itsellä oli joskus 10-15v sitten Fiat Tipo,jossa 195/50-15 gummit.Etupyörän laakereita sai vaihdella melkein kerran vuodessa,vaikka laittoi SKF:n tavaraa.
Isäpapalla taas vastaava Tipo ajossa,mittarissa nyt 320tkm,eikä ainuttakaan pyöränlaakeria vaihdettu...
Tosin autossa on kokoajan käytetty alkuperäisen kokoisia renkaita,oikeanlaisilla vanteilla..ja muutenkin pitää kuin kukkaa kämmenellä..
Isäpapalla taas vastaava Tipo ajossa,mittarissa nyt 320tkm,eikä ainuttakaan pyöränlaakeria vaihdettu...
Tosin autossa on kokoajan käytetty alkuperäisen kokoisia renkaita,oikeanlaisilla vanteilla..ja muutenkin pitää kuin kukkaa kämmenellä..