katsastuksesta 75:sen umpiot

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jukkas
Viestit: 71
Liittynyt: 21 Joulu 2006, 22:28
Paikkakunta: järvenpää

katsastuksesta 75:sen umpiot

Viesti Kirjoittaja jukkas »

minun 75 alkaa olla huollettu ja paikattu leimaa varten, mutta nyt vasta huomasin että umpioissa on ruostetta! aikas paljonkin! ja korjaaja sanoi että ei olisi menossa noilla läpi. noh kysäisin että onko jotain vippas konsteja kun tässä opiskelija pudjeteilla painetaan etiäpäin. se sano että oli corsan umpioita maalaillu kromi spray maalilla mutta valoteho oli ollut liian pieni... mutta juolahti mieleen että jos hioisi ruosteet pois ja kiillottaisi ruostuneet kohdat autosolilla ja 1000hiomapaperilla ja vetäisi kevyen lakka kerroksen päälle ettei peili pinta huononisi paljoa. mitäs onkos kukaan törmännyt samaan ongelmaan ja oletteko ratkaiseet muullakin tapaa kun ostaa uudet umpiot???
ex: bmw e28 520i bavaria alfaromeo 75 3.0v6

jukkas
Viestit: 71
Liittynyt: 21 Joulu 2006, 22:28
Paikkakunta: järvenpää

Re: katsastuksesta

Viesti Kirjoittaja jukkas »

ja jos porukka voisi antaa vinkkejä miten saa helpoiten umpion poijes ja siten sen kuvun irti umpiosta
ex: bmw e28 520i bavaria alfaromeo 75 3.0v6

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Välttämättä ei katsastusmies ei sano mitään tai laittaa korjauskehotuksen vaan. Itellä on kanssa toisen umpion heijastin hiukan ruostunut, muttei ainakaan viimeksi sanonut mitään.

Olisiko joku muuten irrottanut 75: nmpion lasia? Itsellä olisi yksi hyvä umpio heijastimiltaan, mutta korvakkeet rikki ja toinen muuten ehjä, mutta ruostuneella heijastimella. Oon joskus koittanut saada lasia irti, mutta ei meinaa uskaltaa riuhtoa, ettei hajoa. Kuumailmapuhaltimella oon koittanut lämmittää ja mattoveittellä leikata liimauksia irti, mutta oon lopettanu aina ennenkuin oon mitään pysyviä vanhinkoja tullut umpiolle sekä itselle. Tiukassa tuntuu olevan lasi.

edit: eli vinkit kiinnostaa myös.

Umpio on helppo irrottaa, Muistaakseni ei tarvinnut purkaa kun maski pois ja sitten pääsi ruuveihin käsiksi. Vilkku ja lyhty lähtee yhtenä pakettina pois ja sitten vilkun saa irti siitä umpiosta. Muistaakseni kolmella tai neljällä M6:n ruuvilla oli kiinni.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

täältäkin löytyy pari ehjää kuskin puolen umpiota turhana (toinen käyttämätön) ja yks vähemmän ehjä oikean puolen umpio (lasi rikki). PM jos kiinnostaa.

jukkas
Viestit: 71
Liittynyt: 21 Joulu 2006, 22:28
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jukkas »

joo elikkäs vielä vinkkeljä umpion kuvun irroitukseen..
ex: bmw e28 520i bavaria alfaromeo 75 3.0v6

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Mulla on tai ainakin oli ylimääräinen umpion pohja. Kun seuraavan kerran meen tallille, ni voisin kattoa, et onko tallessa.

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Niitä on kahta eri mallia. Toisessa on kiinteeks liimattu ja toisessa klipseillä. Oma meni vuos sitte heittämällä läpi umpiruostuneella umpiolla. Eihän siinä ruostu muutakun se n.3cm levee umpion alaosan peltilevy. Klipseillä olevan saa auki ne klipsit irrottamalla ja hiljalleen jollain terävällä "nitkuttelemalla"...

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Juu, niin on. Onkohan ne klipsilliset tarvikemalleja? Motonetistä niitä ainakin tais saada.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Mulla on toinen semmonen klipsimalli ja kaks vähänvikaista ilman klipsejä. On perkeleen tiukassa toi lasi. Täytyy varmaan koittaa taas jollain, kun löytyy sopivan herkkä hetki.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Vastaa Viestiin