Mikä väri jarrusatuloihin??

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Jokke
Viestit: 28
Liittynyt: 30 Kesä 2006, 19:36
Paikkakunta: Itä-Suomi

Mikä väri jarrusatuloihin??

Viesti Kirjoittaja Jokke »

Kun auto on rossonpunainen, niin mikähän väri sopisi parhaiten satuloihin. Musta tai harmaa ei varmaan näytä oikein miltään ja punainen on niin tavallinen mutta ei niitä kehtaisi vihreiksikään vetää. Ehdotuksia/kokemuksia, ehkä jopa kuvia kiitos.
Rahaa on vähän mutta pitäähän sitä aina vähän ollakin :)

JK
Viestit: 16
Liittynyt: 21 Huhti 2007, 02:05

Viesti Kirjoittaja JK »

keltane

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Kultainen

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Hopia

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Pinkki. No eei kun joku kulta tai keltanen.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Jättää alkuperäiset :twisted: Alfa ei ole mikään thyyning fjord laser tai toijota :lol: No jos haluat muuta niitä niin laittaa jo GTA:n jarrut. Ulkonäön lisäksi siitä tulee myös jotain oikein hyödyllistä
Nothing beats cubic inch

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Jarrusatuloiden värittäminen on jotain niitä asioita joita en täysin ymmärrä mutta samapa tuo. Mikä vika mustassa satulassa on? Toisena vaihtoehtona punaiseen autoon voisi olla vaikka valkoinen. Tai jos olisi QV niin sitten mikäettei vihreäksikin...

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Aiheesta tulikin mieleen, että onko sen maalin välttämättä oltava kuumakestomaalia, että pysyykö ihan normi spray maali niissä?
Kun noita kuumakestomaaleja ei ole montaa väriä ja en mitää jarrusatula maalia jaksais ruveta tilailemaan.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Jarrusatulamaalia taitaa saada ihan noista autotarvikeliikkeistä.

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Ärräpää kirjoitti:Jarrusatulamaalia taitaa saada ihan noista autotarvikeliikkeistä.
Mutta eikös niitäkin ole rajoitettu värimäärä? Jos haluaa jotain erikoisvärejä...
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Advisorek
Viestit: 53
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 22:12
Paikkakunta: Varsova
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Advisorek »

dimmu kirjoitti:
Ärräpää kirjoitti:Jarrusatulamaalia taitaa saada ihan noista autotarvikeliikkeistä.
Mutta eikös niitäkin ole rajoitettu värimäärä? Jos haluaa jotain erikoisvärejä...
Eikö tuota Hammerite väriä ole saatavilla vai onko jotain huonoja kokemuuksia? Täällä yleisessä käytössä muun muassa jarrusatuloiden maalaamiseen ja hyvin kuulemma kestää ja värejä runsaasti, vaikka yleensä menee paloauton punaiseksi :)
Ex Advisor

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ruskea... sellanen laikukas... mulla on sellaset... voin laittaa kuviakin ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

K kirjoitti:Jarrusatuloiden värittäminen on jotain niitä asioita joita en täysin ymmärrä mutta samapa tuo. Mikä vika mustassa satulassa on? Toisena vaihtoehtona punaiseen autoon voisi olla vaikka valkoinen. Tai jos olisi QV niin sitten mikäettei vihreäksikin...
Omasta mielestä maalatut satulat pilkistävät vanteiden välistä paljon mukavemmin kuin (yleensä aina) ruosteiset...

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Advisorek kirjoitti:
dimmu kirjoitti:
Ärräpää kirjoitti:Jarrusatulamaalia taitaa saada ihan noista autotarvikeliikkeistä.
Mutta eikös niitäkin ole rajoitettu värimäärä? Jos haluaa jotain erikoisvärejä...
Eikö tuota Hammerite väriä ole saatavilla vai onko jotain huonoja kokemuuksia? Täällä yleisessä käytössä muun muassa jarrusatuloiden maalaamiseen ja hyvin kuulemma kestää ja värejä runsaasti, vaikka yleensä menee paloauton punaiseksi :)
Mulla on ainakin hyviä kokemuksia tosta Hammeritesta. Hyvin pysyy eikä tarvi ihan kaikkee ruostettakaan rapsutella irti. Riittää että neekerintukkalaikalla vetää irtoruosteet pois ja Hammeritee päälle. Värejäkin saa ihan kivasti eikä oo hinnalla pilattu. Mulla oli Puntossa metallinhohtoinen tumman harmaa. Ei erottunu liikaa, mut ei kuitenkaan ollu mustat ruskein merkein. :crazyeyes: :roll:

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Saakos tuota hammeritea ihan spraypulloissa? En oo ainakaan missään nähny koskaan mitään hammeritea, eli mistä sitä edes saa?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

dimmu kirjoitti:Saakos tuota hammeritea ihan spraypulloissa? En oo ainakaan missään nähny koskaan mitään hammeritea, eli mistä sitä edes saa?
Pensselin kans sudittavaa tavaraa se on. Tasottuu helposti. Ite oon ostanu paikallisesta Säästöpörssistä.

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

MIRANOL tarttuu ja pysyy jarruissa! kokemusta on! ja värejä on kaikki tikkurilan värikartasta löytyvät sävyt!
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Komppaan Nuhapumppua tässä. Itse vetelin 156:n satulat mustaksi ihan miranolin ja pensselin avustuksella. Kun sattui kerran varastossa olemaan. Kyllä se maali sen puolitoistavuotta siinä pysyi hyvin mitä auto mulla oli. Huomattavasti paljon paremmalta näytti kuin se ruosteinen versio. Tietysti putsasin ne ruosteen ensin pois.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Musta.

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Edelliseen autoon maalasin ihan tavallisella kuumakesto sprayllä, makso jotain 3euroa kun taas joku FoliaTekin satulamaali maksaa melkein parikymppiä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Melkein jättäsin maalaamatta, jos kuitenkin haluaa maalata niin punaseen autoon melkein hopea.

Itse olen nyt kaksi vuotta maalannut Tikkurilan Unicalla (Miranol on melko vastaava, kiiltoaste eri) ja homma on niin yksinkertaista ja jälki pysyvää että sprayllä en enään vedä.

Tapahtuma menee näin: kesärenkaiden vaihdon yhteydessä irrotan talvinakin, vedän painepesurilla jarrusatulasta suurimmat paskat pois, suihkutan brake cleaneria, pyyhkäsen rätillä, sudilla maalia pintaan. Aikaa menee noin 5 minuuttia per nurkka.

Radalla on oltu ja maalit on pysynyt.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Fixus-varaosaliikkeet ( www.fixus.fi ) tarjoaa tuoreimmassa mainoslehtisessään Motipin jarrusatulamaalisarjaa hintaan 35€/kpl. Sisältää 400ml rasvanpoistosprayta ja 200ml maalia, josta 50ml kovetinta ja loput maalia. Värit tuning blue, racing red, power yellow, speed silver, hot orange ja dynamic black. Pensselillä kai tarkoitus maalata.

Kunhan osui silmään, ei ole kytkentöjä ko. ketjuun muuten :mrgreen:

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

^^ Jopass oli hintaa keksitty setille ;)
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Itse tuli kokeiltua joskus tuota tyyninki liikkeiden jarrusatulamaalia. Sehän oli kuin vettä, eikä peittänyt oikein mitään. Olen vetänyt satulat miranolilla, ja hyvin on jo kaksi vuotta pysynyt :) Eikös urheiluautojen satulat ole lähes poikkeuksetta punaiset ? :lol: Punaiseen autoon ei tosin välttämättä kyllä sovi, ehkä vetäisin ne tässä tapauksessa hopeisiksi.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Kyllä se punainen on oltava , mutta millanen rojekti se olis jos maalais ? Pysyykö ihan joku Honkkarin peruspunanen siinä jos maalais esim.4 kerrosta

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Maalasin juurikin tuolla Fixus-liikkeestä ostetulla Motipin spraymaalilla, makso 8 egee. Siihen ei siis kuulunut noita rasvanpoistajia, niitä löytyy ihan kotoakin. Aika vettähän se on, monta kerrosta sai maalata, mutta on se noissa jo yli vuoden pysynyt. Niin ja väri on punainen punaisessa autossa, eikä tuo hullummalta näytä.

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Just äsken sain kässärivaijerit vaihdettua alfaan, samalla tuhertelin taka satulat punaisiksi miranoolilla. Albumissa on kuva :wink:
Kyl punainen sopii punaiseen autoon!
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

meikä maalasi gtv:stä mustaksi ettei ne vahingossakaan erotu sieltä.. :wink:
Viimeksi muokannut 90, 04 Touko 2007, 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

dimmu kirjoitti:^^ Jopass oli hintaa keksitty setille ;)
Jep. Euroaikana tulee olla tarkkana mitä mistäkin maksaa :roll: Offtopiccina: Hataran muistikuvan mukaan muistelen, ettei markka-aikoina tainnut kellään Catamountia lukuunottamatta olla pokkaa pyytää jakohihnan vaihdosta päälle 7000 mummoa. Viittaan nyt tohon DA:n hinnoitteluun, kun on asia itsellä ajankohtainen.

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Kuva

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Istuin taksissa Hampurissa kun moottoritiellä viereisellä kaistalla lipui Alfa GT jossa oli juuri tuollaiset jarrusatulat kuin Joksan kuvassa. Hienosti näkyivät siinä vauhdissa vanteiden puolien läpi, Alfa Romeo teksti erottui hyvin. Komea ilmestys.

mysteryalfa
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Maalis 2007, 15:13

Viesti Kirjoittaja mysteryalfa »

mikäs väri mun jarrusatuloihi sopis? kuvaa löytyy albumista...itellä vähä mieles et korinväriin mut mitäs ootte muut mieltä...?

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Eikös se oo niin että ite päätetään mitä autolle tehdään, eikä mennä muiden mielipiteiden mukaan? Itse ainakin noudatan tuota periaatetta, pääasia on se että itse tykkää, sanoipa muut mitä tahansa. Makuasiaoita kun on niin monia.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Onko nuo Hammerite ja Miranol kovin tarkkoja pohjien suhteen? Laiskottais vähän viedä hiekkapuhallettavaks noita osia että kaikkikaikki ruosteet lähtis pois. Pysyykö yhtään mikään maali kiinni jos ruosteiset osat rapsuttelee tavallisella teräsharjalla puhtaaks? Neekerintukkalaikka kuulostaa ainakin hienolta, mutta mikä se on oikealta nimeltä? Siltä varalta etteivät tunne moista laitetta autotarvikeliikkeessä.. :)
Tein itse - säästin

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Niinkuin tuossa jo kirjoitin niin itse olen vain pessyt painepesurilla ja sitten brake cleanerilla lääppässyt, eli tosiaankin pohja ei ole ollut hyvä!
Näin ainakin Miranolilla ja Unicalla, hammeritessa on ainakin eri liuotin, siitä en tiedä kuinka herkkä on.

Avatar
Advisorek
Viestit: 53
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 22:12
Paikkakunta: Varsova
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Advisorek »

Hammeritea voi laittaa suoraan ruosteen päälle :-D All In One
[Disclaimer - en ole itse tarvinnut enkä käyttänyt]
Ex Advisor

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Epezi kirjoitti:Niinkuin tuossa jo kirjoitin niin itse olen vain pessyt painepesurilla ja sitten brake cleanerilla lääppässyt, eli tosiaankin pohja ei ole ollut hyvä!
Näin ainakin Miranolilla ja Unicalla, hammeritessa on ainakin eri liuotin, siitä en tiedä kuinka herkkä on.
Niinpä olitkin sanonut, en huomannut :oops:

Täytyypä maalailla samalla ei-ruosteen-väriseksi kun vaihtaa taakse jarrukengät ja eteen levyt.
Tein itse - säästin

pantse
Viestit: 209
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:31
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pantse »

neekerintukka taitaa olla sama kuin karhunkieli..? Itse ainakin maalaan mustaksi näin alkuun, kun mustaa kuumakestopensselimaalia näyttää hyllyssä olevan, hyvin se ainakin lohkossa pysyy.

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Oleino kirjoitti:Neekerintukkalaikka kuulostaa ainakin hienolta, mutta mikä se on oikealta nimeltä? Siltä varalta etteivät tunne moista laitetta autotarvikeliikkeessä.. :)
Kyllä asiantuntevassa autotarvikeliikkeessä tuntevat ton nimen, tai sit ainakin somalilaikan. ;D Nylonlaikka se taitaa ihan viralliselta nimeltään olla. Näyttää neekerintukalta...siitä nimi. Toimii paljon paremmin ku esim teräsharja.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jochanan kirjoitti:Nylonlaikka se taitaa ihan viralliselta nimeltään olla.
Ja rautakaupoista löytyy varmaan ihan ruosteen- ja maalinpoistolaikka nimellä. Tuo on ihan hieno laikka, huononapuolena nopea kulumaan, kallis, ei sovi pehmeille metalleille (alumiiniin tuli kokeiltua ja sinne meni alumiinikin).

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Karkeahiontalaikastakin olen nähnyt puhuttavan. Ja vaikkei sitä laikan fyysisestä olemuksesta uskoisi (sehän vaikuttaa lähinnä muovilta, sormin pystyy puristamaan kasaan), niin varomattomalla käytöllä sillä saa pellin puhki, varsinkin pokkauksista. Teräviä pellinreunoja kannattaa varoa, ne syö tuon parissa hetkessä. Ruosteen tuo irrottaa, eikä vain kiillota, kuten teräsharjat.

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Itse kävin tänään prismassa ihmettelemässä Tikkurilan Miranol maalien värikarttaa ja sieltä poimin mukaani kuparin värisen maalin sekoitettuna. Pitää kokeilla vetää tuolla värillä nuo jarrusatulat ja katsoa miten istuu, ainakin ajatuksena toimii punaiseen autoon jossa hopeat vanteet.
Erottuu peruspunaisesta mutta on kuitenkin jotenkin erilainen väri.

Vielä mietin että jos maalaisi jarrupalojen satuloiden välistä näkyvät pinnat jollain eri värillä kunhan keksisin millä.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

No niin, tarvis ottaa taas projektiksi jarrujen ehostelu. Miranolit ovat pysyneet hyvin kaksi vuotta, mutta ajattelin vetää hiukka uutta pintaan parempi punaisen kiilto mielessä. Jarrulevyjen pintaan vedin tuolloin kirkkaan lakan, jonka kuulemma piti kestää kuumaakin. Vaan ensimmäisen talven aikana olivat levyt jo ruosteessa. Nyt tarvisi siis maalata levyt uudestaan jollain kuumankestävällä spraylla. Millähän noista levyistä saisi helposti ruosteet pois, jotta niiden päälle voisi vetäistä maalit ??

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Neekerintukkalaikka on ihan ehdoton ruosteenpoistoon, toinen on teräsharjalaikka.

Mäkin jätin tuon miranolin suosista kaupan hyllyyn, kun on niin suppea värikartta eikä helmiäsvärejä ollenkaan tarjolla...

Mä vedin ihan PPG:n 2 kerros maalilla (värimassa + lakkakovete) omat satulat ja levyt, ja ainakin vielä on maalit pinnassa, ei sen tarvi välttämättä olla kuumakestomaalia...
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Jos haluaa maalata niin onko muuta vaihtoehtoa kuin korinväri?? Erivärinen kori suhteessa satuloihin menee ehkä sinne teiniosastolle..?? Tai jos on epävarmuutta niin ei maalaa ollenkaan.. Se oli lopulta omakin valintani.. Vaikka punaset näyttäiskin (ehkä) hienolta 8)
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

dimmu kirjoitti:Mäkin jätin tuon miranolin suosista kaupan hyllyyn, kun on niin suppea värikartta eikä helmiäsvärejä ollenkaan tarjolla...
Ei kyllä mä miranolilla vedän tälläkin kertaa, kun on niin hyvin pysynyt. Kahdessa vuodessa hiukan ehtinyt kuitenkin haalistua. Ja punaiseksi, niinkuin ennenkin :)

Mikä tuon neekerintukkalaikan virallisempi nimi on ? :lol: Mihin se lyödään kiinni ? Rälläkkään ? (amatööri :lol:)

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

-Tomi- kirjoitti:
Mikä tuon neekerintukkalaikan virallisempi nimi on ? :lol: Mihin se lyödään kiinni ? Rälläkkään ? (amatööri :lol:)

Scotch brite -tuoteperheessä ainakin tuollaisia. Ja niitä lyödään kiinni, siihen laitteeseen, johon se on ostettu esim. porakoneeseen.
Kuva

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Noniin lapintussu tuli ostettua ja niin saivat ruosteet levyistä kyytiä ja hopeaa pintaansa. Satuloihin myös uusi sipaisu miranolia. Kyllä taas kelpaa kruisailla :)

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Minkä verran miranolille luvataan lämmönkestoa? Ja tietäskö kukaan paljonko satulassa parhaillaan on celssiuksia? Jos niitä sittenkin maalais... :roll:
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

lepidus
Viestit: 128
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja lepidus »

Silvio kirjoitti:Jos haluaa maalata niin onko muuta vaihtoehtoa kuin korinväri??
On. Mattamusta.

Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.

Vastaa Viestiin