Alfa 164:sen varoitusvalot

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Mausto
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Touko 2007, 21:20

Alfa 164:sen varoitusvalot

Viesti Kirjoittaja Mausto »

Eli mikä avuksi, kun mittarin varoitusvalot jää palamaan/vilkkuu vielä käynnistämisen jälkeenkin...? Ongelma häipyy yleensä lyhyen ajon jälkeen..

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kykenemättä antamaan tarkempaa diagnoosia, veikkaisin maavikaa. Jos auto muuten toimii, niin tuo tulee ensimmäisenä mieleen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Mausto
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Touko 2007, 21:20

Viesti Kirjoittaja Mausto »

Jees, eli auto toimii muuten aivan moitteettomasti, sekä kaikki mittarit, mutta nuo varoitusvalot eivät tykkää toimia... Mist näit maadoituksia vois lähtee metsästään?

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Vetää piuhat irti :mrgreen:
Tämä on kuuluisa vika 164:ssa. Kyseessä on anturi vika, tai anturi on hapentunut. Minulla 33:ssa paloi veden tason valo jatkuvasti, kunnes otin anturin säiliöstä, puhdistin sen ja jo 40000km toimi kunnolla eli ei syttyy
Nothing beats cubic inch

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Minä ymmärsin niin, että nyt jää koko varovalorivistö palamaan/vilkkumaan, kö?

Joku muu, esim. Scuderia rasvanäppi (hyvin delegoitu :wink: ) tuntee kuusnepan mittariston oikut hippasen paremmin, kuin allekirjoittanut.

edit: yksi tuli nyt mieleen, siinä ratin vasemmalla puolellahan on se testinappula.
Jos se ottaa aiheetonta kontaktia, niin silloin syttyy mittariston valot, kurkkaa mitä se on syönyt. En uskalla neuvoa, kuinka irtoaa, mutta sitä painelemalla voisi ainakin testata vaikuttaako mitenkään vian "päällä ollessa".
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Mausto
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Touko 2007, 21:20

Viesti Kirjoittaja Mausto »

Elikkäs, koko varoitusvalorivistö palaa yhtaikaa... Se testinappulan painaminen ei tunnu vaukuttavan, eli kun kaikki valot palaa, niin nappulalla ei vaikutusta... olen koittanut niinkin, että oon ottanu johdot irti, eikä vaikutusta.. Mutta kun valot sammuu testinappula toimii normaalisti... Mikä anturi tällaista vois tehä?

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Ota mittaristo irti ja kato että ne kaikki liittimet on kunnolla kiinni

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfissimo kirjoitti:Joku muu, esim. Scuderia rasvanäppi (hyvin delegoitu :wink: ) tuntee kuusnepan mittariston oikut hippasen paremmin, kuin allekirjoittanut.
Jaa mää vai? Jaa nyt vai?

Jos ne kaikki valot palavat kerralla niin vikaa luulisi tosiaan olevan sen testinappulan piirissä. Mutta jos testinappelille menevän liittimen irrotus ei vaikuta, voisi vika olla siellä mittariston päässä eli Mittaristo! Lepooo. Mittaristo! Irrota ja kiinnitä!

Voihan siellä tosiaan olla joku maavikakin mutta silloin luulisi myös mittareiden elävän ihan omaa elämäänsä. Tuolla on noin pääpiirteittäin selostettu mittariston purkaminen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

itsellä sekoili alfacontrol eräässä 164:ssa hieman samaan tyyliin, syy taisi muistaakseni juurikin olla siinä testinappulan seutuvilla, joko testinappulan liitin oli lipsahtanut väärinpäin tai sitten mittari valaistuksen himmentimen ja testinappulan liittimet oli vaihtaneet paikkaa, valitettavasti en muista enää tarkemmin..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei sitä testinappia voi himmentimen kanssa ristiin kytkeä, mutta testi- ja matkamittarin nollausnappuloiden liittimet voi kyllä vaihtaa päikseen. Sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä kummin päin liittimen työntää paikalleen, nappi kun on pelkkä tyhmä kytkin joka joko johtaa virtaa tai sitten ei.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu varmaankin sitten noin sillä jotain siellä kuitenkin oli väärinpäin kun ARC-helotti päällä koko ajan eli jatkuva virta tuli johonkin, muistaakseni tuosta selvisi kun kytki pari liitintä oikeisiin paikkoihin..aikaa on tosin jotain viisivuotta joten ei voi tarkoin muistaa..

toinen hieman vastaava esimerkki oli erään tuttavan 164TS:ssä jossa myös helotti controllin valot miten sattuun mutta kys yksilössä vika korjaantui kun vaihtoi ARC.n boxin ehjään, tuo on vähän harvinaisempi syyvikaan sillä toistamiseen ei ole moista tullut vastaan..eli ehkäpä se boxikin kannattaa tarkistaa..

Mausto
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Touko 2007, 21:20

Viesti Kirjoittaja Mausto »

Jees, kiitos hyvist neuvoist, mutta oon koittanu eri mittareit, eikä oo tuntunu olevan mitää vaikutust... kaikki johdot mitä on näkyvil on tarkastettu.. siis mittarin pääst.. Väärin kytkemisiä ei oo voinu tapahtua, koska vika tuli yhtäkkiä... Ja tosiaan kaikki liittimet on kunnos.

Vastaa Viestiin