Pienet viat isoiksi ja päinvastoin
Valvoja: Moderators
Pienet viat isoiksi ja päinvastoin
Ostin hiljattain vuoden 2005 147:n. Koeajossa havaitut asiat kirjattiin nätisti kauppakirjaan, ja joiden korjautuksesta tietenkin sovimme liikkeen kanssa.
Havaintona oli tuolloin seuraavat:
- Etusähkölasien nostoautomatiikka ei toiminut (vaikutti kosketushäiriöltä)
- Matkamittari vilkkui koko ajan
- Ohjauspyörän varren suojamuovit irtosi kun ratin etäisyyttä sääti
- Alakierroksilla kuului etupäästä peltinen resonointiääni (epäiltiin pakosarjan suojapellin löystyneen/irronneen)
Isoimpina huolenaiheina pidin noita sähkövikoja. Resoäänen luulin olevan pienintä.
No, tuli huollon ja korjauksen aika.
Sähkö"viat" kuittaantu kuntoon uudelleen ohjelmoinnilla, mutta resoääniongelma nousikin sitten omiin svääreihinsä. Huollon pojat ilmoitti, että ongelma vaikutti olevan katalysaattorissa ja että semmoinen on pistetty tilaukseen , samalla tilattiin uudet ohjauspyörän tangon muovit.
Hups! Aika kova ylläri, että 15 000 km ajetussa autossa menee katti vaihtoon!? Tietenkin olen onnekas kun minulle ei tästä kuluja koidu. Osa näistä taitaa kuiten mennä takuuseen, ja osa edellisen liikkeen persnettoon. Mutta silti?
Noh, nyt kun kuivat kelit tuli, huomasin aamulla ison lammikon koneen alta. Pikkasen tuommonen tietty säikäyttää, ketäpä ei! "Onnekseni" makutesti paljasti vuodon pikantisti pesurinesteelle maistuvaksi vedeksi.
Nesteet tosiaan tulee ulos puskurin ja muovisen pohjapanssarin liitoskohdasta. Konehuoneessa eikä pohjapanssarinkaan päällä näy kosteutta, eikä näy myöskään syylärin tietämillä. Ilmeisesti vuoto on jossain ajovalupesureissa tai niiden läheisyydessä? Vuoto on kuitenkin merkittävää. Harmillisia asioita näinkin uudesta löytää...
Saas nährä mitä koituu.
Havaintona oli tuolloin seuraavat:
- Etusähkölasien nostoautomatiikka ei toiminut (vaikutti kosketushäiriöltä)
- Matkamittari vilkkui koko ajan
- Ohjauspyörän varren suojamuovit irtosi kun ratin etäisyyttä sääti
- Alakierroksilla kuului etupäästä peltinen resonointiääni (epäiltiin pakosarjan suojapellin löystyneen/irronneen)
Isoimpina huolenaiheina pidin noita sähkövikoja. Resoäänen luulin olevan pienintä.
No, tuli huollon ja korjauksen aika.
Sähkö"viat" kuittaantu kuntoon uudelleen ohjelmoinnilla, mutta resoääniongelma nousikin sitten omiin svääreihinsä. Huollon pojat ilmoitti, että ongelma vaikutti olevan katalysaattorissa ja että semmoinen on pistetty tilaukseen , samalla tilattiin uudet ohjauspyörän tangon muovit.
Hups! Aika kova ylläri, että 15 000 km ajetussa autossa menee katti vaihtoon!? Tietenkin olen onnekas kun minulle ei tästä kuluja koidu. Osa näistä taitaa kuiten mennä takuuseen, ja osa edellisen liikkeen persnettoon. Mutta silti?
Noh, nyt kun kuivat kelit tuli, huomasin aamulla ison lammikon koneen alta. Pikkasen tuommonen tietty säikäyttää, ketäpä ei! "Onnekseni" makutesti paljasti vuodon pikantisti pesurinesteelle maistuvaksi vedeksi.
Nesteet tosiaan tulee ulos puskurin ja muovisen pohjapanssarin liitoskohdasta. Konehuoneessa eikä pohjapanssarinkaan päällä näy kosteutta, eikä näy myöskään syylärin tietämillä. Ilmeisesti vuoto on jossain ajovalupesureissa tai niiden läheisyydessä? Vuoto on kuitenkin merkittävää. Harmillisia asioita näinkin uudesta löytää...
Saas nährä mitä koituu.
-onko pakko jos ei taho-
mo
mulla pärähti ainakin kuskin puolelta pesurin takaiskuventtiili. Ei ollut kyllä mitään mahdollisuuksia itse vaihtaa, piti irrottaa puoliautoa...eli valui sieltä vas. etukulmasta!
Brittiläinenkään rauta EI ruostu
Kyllä se pesunestettä oli, siinämäärin sitä tuli ulos, ja samalla toisaan huomasin nestesäiliön vajuneen.
Huoltoon viedessä epäilivät myös tuota takaiskuventtiiliä, niitä on kuulemma mennyt.
Jospa se pärinä sittenkin olis jotain pientä. Pikkasen epäilyttää tuo katalysaattorin rikki meneminen...
Huoltoon viedessä epäilivät myös tuota takaiskuventtiiliä, niitä on kuulemma mennyt.
Jospa se pärinä sittenkin olis jotain pientä. Pikkasen epäilyttää tuo katalysaattorin rikki meneminen...
-onko pakko jos ei taho-
Jep, huollosta terveisiä.
Pesurin ventiilit vaihdettiin. Eivät tosin pystyneet paikallistamaan vuotoa. Vaihtoivat siis vain mututuntumalla.
Ja se resonointiääni... Todellinen syy paljastui tosiaan vasta kun katalysaattori irroitettiin. Katin "takana" sijaitseva pakoputken kiinnitysrauta oli murtunut poikki ja se piti sitä mekkalaa. Selvis tämäkin. Kattia ei vaihdettu.
Rauta oli aikas vahvannäköistä tekoa ja silti se oli mennyt poikki pelkästään pakoputken tärinöistä. Korroosiota ei ollut. No, nyt kuullostaa hyvältä!
Ajokokemuksia lannistaa vain se tunne joka jäi päälle kun kävin koeajamassa 3.2 V6 Breraa...
Pesurin ventiilit vaihdettiin. Eivät tosin pystyneet paikallistamaan vuotoa. Vaihtoivat siis vain mututuntumalla.
Ja se resonointiääni... Todellinen syy paljastui tosiaan vasta kun katalysaattori irroitettiin. Katin "takana" sijaitseva pakoputken kiinnitysrauta oli murtunut poikki ja se piti sitä mekkalaa. Selvis tämäkin. Kattia ei vaihdettu.
Rauta oli aikas vahvannäköistä tekoa ja silti se oli mennyt poikki pelkästään pakoputken tärinöistä. Korroosiota ei ollut. No, nyt kuullostaa hyvältä!
Ajokokemuksia lannistaa vain se tunne joka jäi päälle kun kävin koeajamassa 3.2 V6 Breraa...
-onko pakko jos ei taho-
Pesuneste???
Minulla on uusi 2 kk käytössä ollut 147 jtd, jossa pesunesteet valuvat samasta paikasta kuskin puolen suuttimesta pihalle. Olen nyt kaksi kertaa käynyt asian tiimoilta huollossa, mutta ei ole tullut vielä kuntoon.
Vaihdettiin kuskin puolelle uusi suutin, mutta ei auttanut vaivaan. Parin viikon kuluttua asennetaan takaiskuventtiili lampunpesimille menevään letkuun. Näitä on kuulemma asennettu tehdasmääräyksenä Stiloihin, joissa on sama systeemi, kuin Alfassa.
Ps. Letku on mukavasti pelkääjän puolella ja ei tarvitse kuin irrottaa etupyörä ja sen takana oleva tarkistusluukku, niin pääsee venttiilin asentamaan.
Vaihdettiin kuskin puolelle uusi suutin, mutta ei auttanut vaivaan. Parin viikon kuluttua asennetaan takaiskuventtiili lampunpesimille menevään letkuun. Näitä on kuulemma asennettu tehdasmääräyksenä Stiloihin, joissa on sama systeemi, kuin Alfassa.
Ps. Letku on mukavasti pelkääjän puolella ja ei tarvitse kuin irrottaa etupyörä ja sen takana oleva tarkistusluukku, niin pääsee venttiilin asentamaan.