venttiilin ohjureista

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jukkas
Viestit: 71
Liittynyt: 21 Joulu 2006, 22:28
Paikkakunta: järvenpää

venttiilin ohjureista

Viesti Kirjoittaja jukkas »

elikkäs jatkoa projekti osastolta olleeseen topiikkiin: ja kysehän oli yhtäkkiä alkaneesta nakutuksesta.kaverini vähän vihjas että voi olla venttiilin ohjureissa vikaa. no otin nyt ventiili kopan irti ja katselin niin 4 sylinterissä mun mielestä se ohjuri on aivan suora.vitosessa hieman vääntynyt ja 6 kaikista vääntynein.eli kun puhutaan aina että ohjurit voi olla paskana tarkoitetaanko sillä juuri sitä että ne ovat vääntyneet vai sitä että ne on katkennut? ja voiko nakutus johtua tuosta? ne ovat vääntyneet siitä mistä kohtaa alkaa kierteet elikkäs heikoimmasta kohdasta. :roll:
ex: bmw e28 520i bavaria alfaromeo 75 3.0v6

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Tarkoitatko nyt kumminkin keinuvipuja eikä venttiilin ohjureita?

jukkas
Viestit: 71
Liittynyt: 21 Joulu 2006, 22:28
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jukkas »

Gasolina kirjoitti:Tarkoitatko nyt kumminkin keinuvipuja eikä venttiilin ohjureita?
siis niitä missä on toisessa puolessa ne kierteet...
http://www.tmuukkonen.fi/Shop/html/479.html käyköhän nämä minulle?
ex: bmw e28 520i bavaria alfaromeo 75 3.0v6

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Luin ton projektiosaston jutun. Nostajat ja ohjurit on eri osa. En ole kyllä tuollaista konetta koskaan tutkinut, mutta tällaisia osia hajoaa yleensä, kun jako menee sekaisin ja venttiilit ottaa mäntiin osumaa. Jos, ohjurit on vääntyneet on myös venttiilitkin vääntyneet. Kannattaa pyörittää konetta käsin ilman venakoppaa ja tutkia mitkä on välykset. Jos jossain sylinterissä on huomattavan iso venttiilin välys on venttiili tod näk vääntynyt.

jukkas
Viestit: 71
Liittynyt: 21 Joulu 2006, 22:28
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja jukkas »

Gasolina kirjoitti:Luin ton projektiosaston jutun. Nostajat ja ohjurit on eri osa. En ole kyllä tuollaista konetta koskaan tutkinut, mutta tällaisia osia hajoaa yleensä, kun jako menee sekaisin ja venttiilit ottaa mäntiin osumaa. Jos, ohjurit on vääntyneet on myös venttiilitkin vääntyneet. Kannattaa pyörittää konetta käsin ilman venakoppaa ja tutkia mitkä on välykset. Jos jossain sylinterissä on huomattavan iso venttiilin välys on venttiili tod näk vääntynyt.
kiitän pitäisi vielä tietää että eikö noi käy minulle kun on 12 tappinen 3,0v6 eli eikö ole sama kuin 164:ssa 3,0 12vkone
ex: bmw e28 520i bavaria alfaromeo 75 3.0v6

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

sama kone on..

Vastaa Viestiin