omituinen ääni moottorista
Valvoja: Moderators
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
omituinen ääni moottorista
Onko muilla esiintynyt samanlaista. Konehuoneesta kuuluu omituinen ääni 2500 kierroksen kohdalla... kuulostaa vähän resonanssin ja pakosarjan vuotamisen sekoitukselta ja ventiili tai kaksi pitää pikkuisen ääntä samalla kierrosluvulla... ääni alkoi kuulumaan paripäivää sitten... Konalan Alfa mestari kuunteli ja oli huolestuneen näköinen ja sanoi että todennäköisesti tulisi nokka akseleista tai jakopäästä... autolla ajettu karvan alle 50tkm (147 2.0TS -05)...?
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 07 Huhti 2003, 14:31
- Car(s): Giulia Super 1.3 -73
Vespa GL 150 -64
Ducati ST4s -06
EX. 75 TS LE -91
EX. 156 Super -01
EX. 155 Super -96 - Paikkakunta: Liperi
Hei,
minulla kuului 156 1.8 ts:ssä moottorista n. 2500 rpm kohdalla kuuluvaa resonanssia mutta en osannut paikallistaa äänen lähdettä.
Hihnanrempan yhteydessä (2v 8kk ja 57 tkm edellisestä jakopäärempasta) todettiin hihnan olleen aivan löysällä ja kulunut sekä kiristinpyörä aivan lopussa.
Nyt uusilla osilla ääntä ei kuulu eli luultavasti löysä hihna tai kiristin resonoivat tietyllä kierrosluvulla.
minulla kuului 156 1.8 ts:ssä moottorista n. 2500 rpm kohdalla kuuluvaa resonanssia mutta en osannut paikallistaa äänen lähdettä.
Hihnanrempan yhteydessä (2v 8kk ja 57 tkm edellisestä jakopäärempasta) todettiin hihnan olleen aivan löysällä ja kulunut sekä kiristinpyörä aivan lopussa.
Nyt uusilla osilla ääntä ei kuulu eli luultavasti löysä hihna tai kiristin resonoivat tietyllä kierrosluvulla.
Raudassa ei ole raha hukassa.
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
En ajaisi metriäkään tollaisten äänien saattelemana. nimim. kokemusta on.kiahonen kirjoitti:Minulla kuuluu myös samanlaista resonoivaa ääntä. Auto menee ensi viikolla nokkahihnan vaihtoon, joten saapa nähdä häviääkö samalla myös tuo hämmennystä aiheuttava ääntely. Mittarissa on nyt 52 tkm ja Kesäkuussa tulee täyteen 3 vuotta auton käyttöönotosta.
Kandee avata jakohihnan muovikoppa ja kattoo ettei mikää satu olemaan menossa poikki.
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
mulla vaihdettiin eilen hihna ja ajoituksenmuunnin takuuna ja toivoin että ko.kaltainen ääni poistuisi, mutta ei. Tyhjäkäynnillä kalkatus hävis ja auto suorittaa pehmeämmin ja paremmin eli muunnin oli kyllä skö, mutta tuontapainen sivuääni vielä häirii. kuuluu maantieajossa sellaisena tasaisena mökänä, kun olisi jokin pakoputkiviritys. Veikkaan itse jotain pakosarja juttua tai ihan vaikka laakeria koneessa (mitään en näistä ymmmärrä).
Autohan on kyllä ihan kalkkiviivoilla,, 17 000 km jo mittarissa ja jo vaihdetaan kallita osia kauheaan tahtiin.
täytyy ajaa Konalaan tuota kuunteluttamaan.
(Laitoin jo kerran mailia että ottaisivat keksintönsä takaisin, myyjä ei vastannut )
Autohan on kyllä ihan kalkkiviivoilla,, 17 000 km jo mittarissa ja jo vaihdetaan kallita osia kauheaan tahtiin.
täytyy ajaa Konalaan tuota kuunteluttamaan.
(Laitoin jo kerran mailia että ottaisivat keksintönsä takaisin, myyjä ei vastannut )
- Alfisti felice
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45
Sama oli minun ex. 147 Selessäni, n. 55Mm ajettuna piti vastaavaa vaimeaa ääntä muutaman päivän ennen hihnan vaihtoa. Syyksi paljastui kiristimen loppumisen johdosta löysä hihna. Ääni loppui vaihdon jälkeen.AR_155_wb kirjoitti:minulla kuului 156 1.8 ts:ssä moottorista n. 2500 rpm kohdalla kuuluvaa resonanssia mutta en osannut paikallistaa äänen lähdettä.
Hihnanrempan yhteydessä (2v 8kk ja 57 tkm edellisestä jakopäärempasta) todettiin hihnan olleen aivan löysällä ja kulunut sekä kiristinpyörä aivan lopussa.
Vaihdata hihna asap. Deltahan voisi maksaa osan työstä kun ennen aikojaan joutuu vaihtamaan.
Viimeksi muokannut Alfisti felice, 09 Touko 2007, 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tämä tuli mullekin ensimmäiseksi mieleen, vaimon entisessä pelissä se helisi aikansa , sitten pistelin vähän isompia prikkoja mutterin alle.Aluksi voi katsoa ettei pakosarjan lämpösuoja (se alumiinifoliosta askarreltu kikkare) ole korkannut toisesta kiinnityksestään. On ainakin helppo tutkia, pelti vaan auki ja lärväkkeen kulmista vääntelemään.
Uus oli muuten hävyttömän hintanen ja ei sitä voi oikeen poistaakaan.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
Joo ei ole se lämpösuoja... ja yksi tai useampi ventiilikin pitää pientä ääntä... veikkaisin tuota aiemminkin mainittua jakohihnan kiristäjää. Mielenkiitoista oli se että parempaa huoltoaikaa varaessa kaveri tisikin takaa sanoi että jos nokka-akselissa on vika niin sitten kestää, koska ne ei oo hyllytavaraa... käsittämätöntä jos maahantuojalla ei ole osia hyllyssä... uskaltaisin väittää että kaikilla muilla autonmaahantuojilla on.
Onhan näistä kiristimien uudelleenvirittämisistä ollut puhetta. 30 tkm kohdalla viritys ja sen jälkeen ei enää veny juurikaan. Todettu on.Alfisti felice kirjoitti: Sama oli minun ex. 147 Selessäni, n. 55Mm ajettuna piti vastaavaa vaimeaa ääntä muutaman päivän ennen hihnan vaihtoa. Syyksi paljastui kiristimen loppumisen johdosta löysä hihna. Ääni loppui vaihdon jälkeen.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Ei sen kova homma pitäis olla. Jos haluaa kopan kokonaan irti, pitää ottaa apulaite hihna pois, mut suojaa pääsee varmaan raottamaan ilman että hihnaa irroittaa.nihell kirjoitti:Kandee avata jakohihnan muovikoppa ja kattoo ettei mikää satu olemaan menossa poikki.
Kuinka tuo koppa lähttee auki, onko työläskin homma?
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
No nyt se myrkyn keitti! Kävin autoa näyttämässä. Ja siellä asiantunteva asentaja totesi sivuäänestä.:"Tulee tod.näk kiertokangen laakerista, lohkosta joka tapauksessa! ":shock:juhala kirjoitti:mulla vaihdettiin eilen hihna ja ajoituksenmuunnin takuuna ja toivoin että ko.kaltainen ääni poistuisi, mutta ei. Tyhjäkäynnillä kalkatus hävis ja auto suorittaa pehmeämmin ja paremmin eli muunnin oli kyllä skö, mutta tuontapainen sivuääni vielä häirii. kuuluu maantieajossa sellaisena tasaisena mökänä, kun olisi jokin pakoputkiviritys. Veikkaan itse jotain pakosarja juttua tai ihan vaikka laakeria koneessa (mitään en näistä ymmmärrä).
Autohan on kyllä ihan kalkkiviivoilla,, 17 000 km jo mittarissa ja jo vaihdetaan kallita osia kauheaan tahtiin.
täytyy ajaa Konalaan tuota kuunteluttamaan.
(Laitoin jo kerran mailia että ottaisivat keksintönsä takaisin, myyjä ei vastannut )
Ei voi miestä näin kohdella! Ostaa ensimmäisen melkein uuden auton neljänkympin kunniaksi ja homma on tällaista säätöä
Eli pajalle ja moottori auki jne... On joskus ajettu ilmeisesi öljystä kuivalla moottorilla.... Itselle kun vehje tuli mittarissa oli 10 600 ja nyt 7000 enemmän. Pimeetä!
Voiko näillä eväillä jo kauppoja perua? Eräiden tarkastetut takuuvaihdokit..prkle.
edellisessä huollossa (14 000 km) jo juttelin äänestä, mutta silloin koeajolla ei huomattu kun en itse tajunnut osoittaa mitä ääntä tarkoitin. Juuri tällaista välttääkseni ostin maahantuojalta premium hinnalla vähänajetun. Tuohan on jo melkein petos!
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
juhalan postauksia lukeneena ei voi kuin ihmetellä miten yhdelle miehelle voi kerääntyä kaikki viat. Todella valitettavaa, kun kyseessä varmaan ensimmäinen Alfa. Voi vain kuvitella lähipiirin kommentit, kun kaikki essonbaarin puheet käyvät toteen..juhala kirjoitti:Ei voi miestä näin kohdella! Ostaa ensimmäisen melkein uuden auton neljänkympin kunniaksi ja homma on tällaista säätöä.
Itselläni myöskin ensimmäinen Alfa ja vikoja ei ole ollut nimeksikään.
Tämä ei varmaan silti sinua yhtään lämmitä..
Senza cuore saremmo solo macchine
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Alf a on kyllä jo toinen (tai siis kolmas) edellinen oli.vm. 88 75 1.6 kaasareilla. Sen myin n.vuonna 2000. Oli paljon luotettavampi
ainakin suhteessa odotuksiin/hintaan. Tuo mun 2. yksilö ilmeisesti ollut esittelyautona....
Merkkiä en kyllä vaihda! Olen jo omaksunut tämän "mies joka ajaa punaista Alfa-Romeoa" minäkuvan niin voimakkaasti
mutta voi olla että noihin "takuuvaihdokkeihin" en enää koske.
Hakisin saksasta itse jonkun kivan, mutta kun tu perheen Audi kehitti IHAN kaikki saksantuonti myytit toteen
(Olen varmaan ollut edellisessä elämässä Idi Amin tai muu lajitoverien sydänystävä ja se palkitaan nyt näissä....)
ainakin suhteessa odotuksiin/hintaan. Tuo mun 2. yksilö ilmeisesti ollut esittelyautona....
Merkkiä en kyllä vaihda! Olen jo omaksunut tämän "mies joka ajaa punaista Alfa-Romeoa" minäkuvan niin voimakkaasti
mutta voi olla että noihin "takuuvaihdokkeihin" en enää koske.
Hakisin saksasta itse jonkun kivan, mutta kun tu perheen Audi kehitti IHAN kaikki saksantuonti myytit toteen
(Olen varmaan ollut edellisessä elämässä Idi Amin tai muu lajitoverien sydänystävä ja se palkitaan nyt näissä....)
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Se tuossa vaan mietityttää, että vaikka laakeri tulisi kuntoon, niin jääkö muita juttuja vielä piiloon. Vahvin epäily vaurioiden syntyyn on että autolla on joskus ajettu vajailla öljyillä. Tai rääkätty konetta kylmänä. (esittelypeli).
Lisäksi toinen takaovi on aikalailla erivärinen kuin muut. Kuva albumissa.
eli hotsittaako maksaa melkein "golgytdonaa" moisesta pommista "jos" vaihtoehtona on kaupan purku-/auton vaihto. Olen vähän kahden vaiheilla?
Mitä itse tekisitte?
Toisaalta kaiken ihmisen tekemän voi periaatteessa korjata...
Edit:sorry ketjun kaappaus.
Lisäksi toinen takaovi on aikalailla erivärinen kuin muut. Kuva albumissa.
eli hotsittaako maksaa melkein "golgytdonaa" moisesta pommista "jos" vaihtoehtona on kaupan purku-/auton vaihto. Olen vähän kahden vaiheilla?
Mitä itse tekisitte?
Toisaalta kaiken ihmisen tekemän voi periaatteessa korjata...
Edit:sorry ketjun kaappaus.
moro
pura kauppa, tulee hyvä mieli...saattavat tietty nikotella, mutta sulle lienee myönnetty pitkä takuu? Voihan sitä korjauttaa maailman tappiin asti mutta itselläni vastaavia kokemuksia uusista autoista (eri merkki) ja merkki meni vaihtoon. Ei voi seisottaa pajalla jatkuvasti monta päivää...
Brittiläinenkään rauta EI ruostu
Niin se ajoituksenmuunninhan hajos jo, oli ehkä saanut metallipurua sisäänsä tai jäänyt muuten vaan vähälle öljylle. Nokista löytyy skraaduja ja nostajista ehkä leikkausjälkiä mikäli kone on tosiaan ollut vähällä öljyllä. Öljynsuodattimen sisältö antaisi myös viitteitä siitä mikä on koneen tila.juhala kirjoitti:Se tuossa vaan mietityttää, että vaikka laakeri tulisi kuntoon, niin jääkö muita juttuja vielä piiloon. Vahvin epäily vaurioiden syntyyn on että autolla on joskus ajettu vajailla öljyillä.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Siitä voit olla aika varma, että jossain vaiheessa esittelyauto on saanut kunnolla kenkää kone kylmänäkin. Sen takia niitä vehkeitä kokeillaan, että vastaako kulku odotuksia. Kaikki eivät odota, että kone olisi lämmin, valitettavasti. Se onko tuo ääni tai vika tullut siitä, on sitten asia erikseen.juhala kirjoitti:Tai rääkätty konetta kylmänä. (esittelypeli).
Minulla oli aikoinaan uudesta -92 164 TS:stä kiertokangen laakeri sökö. Kone nakutti ja kilisti vähän samaan tapaan, kuin olisi ollut liian vähän oktaaneja bensassa tai sytkä aikaisella. Kokeilin jopa ajaa 98:lla, ei auttanut Laakeri vaihdettiin takuuna ja kärry on edelleen liikenteessä.
No niin, nytpä on jakohihna vaihdettu ja löytyihän samalla ylimääräisen ääntelyn syykin; Moniurahihnan seurantapyörä ja kiristinrulla olivat aivan lopussa. Nyt ei kuulu ylimääräisiä resonointeja ja vinkumisia.kiahonen kirjoitti:Minulla kuuluu myös samanlaista resonoivaa ääntä. Auto menee ensi viikolla nokkahihnan vaihtoon, joten saapa nähdä häviääkö samalla myös tuo hämmennystä aiheuttava ääntely. Mittarissa on nyt 52 tkm ja Kesäkuussa tulee täyteen 3 vuotta auton käyttöönotosta.
Jakohihna osastollla ei kuulema vielä ollut nähtävissä mitään vaaran merkkejä hihnan katkeamisesta.
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
No tänään auto oli sitten Deltassa... vaihtoivat jakohihnan ja kiristäjän ja sanoivat että hyvä kun toit huoltoon oli sen verran huonossa kunnossa hihna.... lupasivat kuulemma tulla hinnassa vastaan 1/6 osan koska hihnanvaihto olisi ollut 60tkm ja nyt se oli finaali 49tkm kohdalla... olisko pitänyt ajaa surutta 60tkm asti ja jos se olis mennyt ennen sitä poikki niin olis menny koko setti takuuseen koneen vaurioiden kanssa...?
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
Tuskin olisivat koko remonttia silti maksaneet. Eiköhän se oo kaikkien osapuolien kannalta parempi korjata viat ennen ku ne aiheuttaa enemmän vahinkoja.Twin Spark kirjoitti:No tänään auto oli sitten Deltassa... vaihtoivat jakohihnan ja kiristäjän ja sanoivat että hyvä kun toit huoltoon oli sen verran huonossa kunnossa hihna.... lupasivat kuulemma tulla hinnassa vastaan 1/6 osan koska hihnanvaihto olisi ollut 60tkm ja nyt se oli finaali 49tkm kohdalla... olisko pitänyt ajaa surutta 60tkm asti ja jos se olis mennyt ennen sitä poikki niin olis menny koko setti takuuseen koneen vaurioiden kanssa...?
Mulla kuulostaisi samanlaiselta vialta. Melko kovaääninen resonoiva ääni (kolina), kuten esim. pakoputki hakkaisi, kun kannatin on särki. Juurikin n. 2500 rpm kohdilla ja moottorijarrutuksessa. Eipä mitään, varasin ajan perjantaina Delta-Autoon, niin kolina loppui kuin siihen paikkaan. Sen jälkeen olen ajanut autolla n. 1000 kilometriä, eikä kalina ole palannut. Ilmeisesti tekivät DA:ssa jonkin etähuoltotoimenpiteen.. ja vielä ilmaiseksi!
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
Eiks mahda olla sellanen käytäntö että ainakin saavutetun hyödyn joutuu maksamaan. Eli käytännössä 5/6 hihnanvaihdosta olisit varmaan joutunu maksamaan silti. Ainoo ero nykyiseen tilanteeseen olis ollu suunnaton v*tutus ja auto pois ajosta pari viikkoo.Twin Spark kirjoitti:koska autossa on täysi takuu päällä niin ihan varmasti olisivat joutuneet maksamaan... muuten olis mennyt nenä hommiksi...
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
meinasitko että jos autossa olisi esim. 100tkm / 3 vuotta takuu.... niin jos se hajoaa esim 95tkm kohdalla alle 3 vuodessa ja jos esim. korjaus kustannus olisi vaikka 20k euroa... niin auton omistaja joutuis maksamaan 95% kuluista ja 5% maahantuoja... jos se näin menee niin tarvii seuraavaa autoa valittaessa lukea pirun tarkaan takuu ehdot...
...nyt ei kuitenkaan oo enään aprilli päivä...
...nyt ei kuitenkaan oo enään aprilli päivä...
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Vaikkei asia minulle kuulukaan, niin sotkeudunpa tähänkin.
Eli saavutetusta hyödystä oli kyse. Jos hihna katkeaa esimerkiksi 55000 km:n kohdalla aiheuttaen ~3500€ kustannukset, niin näistä kustannuksista joutuu itse maksumieheksi hihnan vaihtoa koskeviin kustannuksiin. Ei siis koko korjauskustannuksiin. Luulen ma.
Eli saavutetusta hyödystä oli kyse. Jos hihna katkeaa esimerkiksi 55000 km:n kohdalla aiheuttaen ~3500€ kustannukset, niin näistä kustannuksista joutuu itse maksumieheksi hihnan vaihtoa koskeviin kustannuksiin. Ei siis koko korjauskustannuksiin. Luulen ma.
- Jochanan
- Viestit: 442
- Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
- Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001 - Paikkakunta: Tammela
Juurikin tätä tarkoitin.juuuso kirjoitti:Vaikkei asia minulle kuulukaan, niin sotkeudunpa tähänkin.
Eli saavutetusta hyödystä oli kyse. Jos hihna katkeaa esimerkiksi 55000 km:n kohdalla aiheuttaen ~3500€ kustannukset, niin näistä kustannuksista joutuu itse maksumieheksi hihnan vaihtoa koskeviin kustannuksiin. Ei siis koko korjauskustannuksiin. Luulen ma.
Mulla paljastui autossa sama oire eli kankien ylemmät laakerit kulahtanut, autolla kurvattu 55Kkm, epäilevät soikeaa laakeripesää syyksi ovat Tammerissa kuulemma mittauksessa. Auto siis 156 2.0 -04
juhala kirjoitti:No nyt se myrkyn keitti! Kävin autoa näyttämässä. Ja siellä asiantunteva asentaja totesi sivuäänestä.:"Tulee tod.näk kiertokangen laakerista, lohkosta joka tapauksessa! ":shock:juhala kirjoitti:mulla vaihdettiin eilen hihna ja ajoituksenmuunnin takuuna ja toivoin että ko.kaltainen ääni poistuisi, mutta ei. Tyhjäkäynnillä kalkatus hävis ja auto suorittaa pehmeämmin ja paremmin eli muunnin oli kyllä skö, mutta tuontapainen sivuääni vielä häirii. kuuluu maantieajossa sellaisena tasaisena mökänä, kun olisi jokin pakoputkiviritys. Veikkaan itse jotain pakosarja juttua tai ihan vaikka laakeria koneessa (mitään en näistä ymmmärrä).
Autohan on kyllä ihan kalkkiviivoilla,, 17 000 km jo mittarissa ja jo vaihdetaan kallita osia kauheaan tahtiin.
täytyy ajaa Konalaan tuota kuunteluttamaan.
(Laitoin jo kerran mailia että ottaisivat keksintönsä takaisin, myyjä ei vastannut )
Ei voi miestä näin kohdella! Ostaa ensimmäisen melkein uuden auton neljänkympin kunniaksi ja homma on tällaista säätöä
Eli pajalle ja moottori auki jne... On joskus ajettu ilmeisesi öljystä kuivalla moottorilla.... Itselle kun vehje tuli mittarissa oli 10 600 ja nyt 7000 enemmän. Pimeetä!
Voiko näillä eväillä jo kauppoja perua? Eräiden tarkastetut takuuvaihdokit..prkle.
edellisessä huollossa (14 000 km) jo juttelin äänestä, mutta silloin koeajolla ei huomattu kun en itse tajunnut osoittaa mitä ääntä tarkoitin. Juuri tällaista välttääkseni ostin maahantuojalta premium hinnalla vähänajetun. Tuohan on jo melkein petos!
Tämäkin tuli hankittua rakkaudesta muotoiluun.
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
ei ole, mutta muuten saatan tietää tapauksen. Koeajelin kesällä noilla kilsoilla olevan 04 JTS:n Helsingissä, autossa oli "niukahkosti" öljyä tuolloin....mopokuume kirjoitti:Mulla paljastui autossa sama oire eli kankien ylemmät laakerit kulahtanut, autolla kurvattu 55Kkm, epäilevät soikeaa laakeripesää syyksi ovat Tammerissa kuulemma mittauksessa. Auto siis 156 2.0 -04
Auto oli punainen SW. Hinta oli ainakin tuolloin suht.edullinen, joten koneen laitto ei kokonaisuutta vielä ihan täysin tärvää. Tuo oli yksityishenkilöllä myynnissä.
Ei saakeli.. heitän nyt oman lusikan sekaan! Ostin jokin hetki sitten Alfa 156 1.8ts:n -00 ajettu 74tkm! ja juurikin tuolla n.2500rpm kohdalla kuuluu sellainen reso ääni kiihdytyksessä ja jos ajaa tasaisesti sillä kierosnopeudella! onko tämä tuota samaa vikaa...? itse lähinnä ajattelin sen tulevan jostain pakoputkesta tai jostain, en pitänyt vaarallisena. autossa kluitenkin on se 6kk takuu koska sen DA:sta ostin joten taidampa käydä siellä vähän kyselemässä..
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Itellä oli samaa vaivaa ennen jakopäänhuoltoa. 2500rpm kohdalla resonanssia ja rapinaa. Ihan sama oliko veto päällä vai ei. Tutkin äänenlähdettä paikallaan kaasuttelemalla ja jakopään seutuvilta se kuului. Kuvittelin kuitenkin että todellinen syy ois pakoputken mutka koneen alla.
No nyt kun huolto on tehty - ääni loistaa poissaolollaan. Kysäisin syyllistä huoltomieheltä ja tuomio oli moniurahihnan kiristin. joka oli ihan finaalissa.
No nyt kun huolto on tehty - ääni loistaa poissaolollaan. Kysäisin syyllistä huoltomieheltä ja tuomio oli moniurahihnan kiristin. joka oli ihan finaalissa.
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Kyllä laukee, eikä ole paha homma käyttää vaikka vain näyttämässä sitä huollossa.... voi säästyä useampi tuhat euroa. Tarkistus maksaa maks 30e.PK kirjoitti:Mun hihnalla ajettu 47 000 km. Ja kone kyllä pitää ihme mekkalaa kun kierrokset ylittyy sen 2300 -2500 rpm. Ensi heinäkuussa muistaakseni tulee 3 vuotta täyteen, et ei kai helvetti toi ny enne sitä laukee....
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Usko pois, kyllä se voi laueta. En riskeerais.PK kirjoitti:Mun hihnalla ajettu 47 000 km. Ja kone kyllä pitää ihme mekkalaa kun kierrokset ylittyy sen 2300 -2500 rpm. Ensi heinäkuussa muistaakseni tulee 3 vuotta täyteen, et ei kai helvetti toi ny enne sitä laukee....
Mulla remmillä ja kilkkeillä oli ajettu muistaakseni 45tkm ja 2v 10kk. Ei ois kuulemma kestäny enää pitkään. Samalla paskana ollut kiristin oli melkein katkaissut itse hihnankin.
Juu voi hajota helpostikkin. Mulla kuului kans epämäärästä meteliä kun kiihdytti, juurikin tuolla n.2400-2800 kierroksen tietämillä.
Kurkkasin kopan sisään ja tasapainohihnankiristin siellä kolkutteli tapissaan ja ite hihnankiristinkin oli kulunut (muovinen kun oli).
Rojut lähti ennenaikaseen vaihtoon (40tkm ajetut) ja ääntelyt katos.
Kurkkasin kopan sisään ja tasapainohihnankiristin siellä kolkutteli tapissaan ja ite hihnankiristinkin oli kulunut (muovinen kun oli).
Rojut lähti ennenaikaseen vaihtoon (40tkm ajetut) ja ääntelyt katos.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
No melkein tuntuu että mulla tuo ääni olisi hieman vielä voimistunut, mutta jos sitä pitää kuvailla, niin se kuuloistaisi enemmän siltä kuin venttiilit kilkattaisivat siinä reilun 2000 rpm:n kohdalla. Autossani joku aiempi omistaja on vaihdattanut hihnan Lappeenrannan Deltassa 2005 ja soitin sinne, niin sanoivat että hihnan takuu on vuosi ja 15 000 kilometriä. No piruuttani soitin Lahden Deltaan, ni hemmo sano että takuu on vaihtoväli, että kannattaa olla yhteydessä vaihdon tehneeseen liikkeeseen... onkos muut kyselleet ja saaneet vastaavaa tietoa...