156 V6 2.5 katkenneet jakohihnat

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Peltoperkele
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
Paikkakunta: Helsinki

156 V6 2.5 katkenneet jakohihnat

Viesti Kirjoittaja Peltoperkele »

Terve,

en löytänyt täältä yhtäkään viestiä, jossa 156 V6 2.5 koneesta olisi ilmoitettu jakohihnan katkenneen.

Onko tosiaan niin ettei tätä ole tapahtunut kenellekään forumilaiselle? Pistää miettimään. Pienistä koneista hihnoja näyttäisi katkeavan yllättävän paljon.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kaksi tapausta muistaisin kuulleeni. Joltain CARFilaisesta taisi paukkua useampi vuosi sitten. Muistaakseni takuuajan puitteissa. Rune taas kertoi toisesta tapauksesta, jossa vaihtoaika oli ylittynyt jo pariinkin kertaan.

Avatar
Peltoperkele
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peltoperkele »

Jep jep.

Mulla on sellainen salaliittoteoria, että V6:sen hihnoja vaihdatetaan täällä rahastusmielessä liian usein. Esimerkiksi ruotsissa vaihtoväli on 80 tkm, tai neljä vuotta.

Pelkoa ylläpitämällä hihnat jatkavat vaihtumista, ja Alfistit köyhtymistä.

Joo, tuli juotua pari kuppia liikaa kahvia äsken. Mutta ehkä tässä voisi olla jotain perääkin, kaikki V6 hihnankatkeamiset ovat ikäänkuin jostain muualta kuultuja.

Etsin tässä siis omistajaa, jolla hihna on todella katkennut.


Edit: Pitääpä katsoa toi Runen case läpi.
Edit 2: Eihän täällä ole Rune-nimistä käyttäjää. Mikä siis on Rune?

hougan
Viestit: 44
Liittynyt: 28 Helmi 2005, 22:54
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja hougan »

itellä vanhalla hihnalla ajettu n. 70000km ja ihmettelin ku
moottori ei vetäny enää ja käynti oli kuin jyrällä.
hihnan vaihtoon ja huomattiin et hihna oli melkein puoliksi poikki
ja jokainen nokka hypännyt 1-3 hammasta pieleen.
olin :roll: jaah ja vaihdon jälkeen :-D kun pelas kuin unelma jälleen.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Peltoperkele kirjoitti:Edit: Pitääpä katsoa toi Runen case läpi.
Edit 2: Eihän täällä ole Rune-nimistä käyttäjää. Mikä siis on Rune?
www.tmuukkonen.fi on kyllä rekisteröitynyt mutta en muista nimimerkkiä.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Peltoperkele kirjoitti:Jep jep.

Mulla on sellainen salaliittoteoria, että V6:sen hihnoja vaihdatetaan täällä rahastusmielessä liian usein. Esimerkiksi ruotsissa vaihtoväli on 80 tkm, tai neljä vuotta.
Ei oo enää kahteen vuoteen ollut näin vaan sama kuin Suomessakin. Mutta toki ovat harvinaisempia nämä V6:sten hihnapaukkeet. Hiljattain oli yks tapaus esillä Ruotsin klubin sivuilla mutta siinäkin tais olla autolla hieman epämääräinen historia.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
Peltoperkele
Viestit: 59
Liittynyt: 25 Loka 2005, 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peltoperkele »

Eli eli, vieläkään ei löydy katastrofiin johtanutta hihnakatkoa.

Tosiaan, pistin tän threadin pystyyn, koska mua alko vituttamaan jossain vaiheessa "Alfoihin et voi luottaa"-kavereiden uhkailut katkeavista hihnoista.

Pistä viesti, jos V6 on katkaissut hihnan. Kaverin hihnan katkeaminen ei riitä, omat kokemukset ovat tervetulleita.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Pistän viestin vaikka hihna ei ole katkennutkaan.

Itsestä riippumattomista syistä ajoin 98 tkm ja 5,5 vuotta 166 V6:lla samoilla jakopään hilppeillä. Ei katkennut hihna eikä hajonut kiristin - aivan. Nimittäin kiristin alkoi pitämään korvinkuuluvaa ääntä parituhatta kilsaa aiemmin. Tarkastuksessa huomattiin hilppeet alkuperäisiksi; kiristimen laakerointi oli pettämässä, jolloinka tietty hihnakin olisi palanut poikki. Jakohihna oli ehjä, mutta selvästi kovettunut ja selkäpuolelta halkeillut. Noista kilometreistä 75 tkm ja ajasta 4,5 vuotta auto oli tosin Saksassa. Niin ja jakopäänremppa oli "huoltokirjan" mukaan tehty merkkiliikkeessä... :wink:

60 tkm ja 3 vuotta taitaa olla vaan yhdenmukaisuuden vuoksi ja tuon rajan sanelee enemmänkin neloskoneiden tekniikka.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Virho & Raitiolla oli joku aika sitten työn alla 156:n kutoskone, jossa oli remmi korkannut. Venttiilisallaattia tuli tullut.

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Cuore Sportivo kirjoitti:Rune taas kertoi toisesta tapauksesta, jossa vaihtoaika oli ylittynyt jo pariinkin kertaan.
Liittyvätköhän nämä tapaukset toisiinsa? http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4327&highlight=
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

nettiauto
AUTOSSA ON JUURI TÄYSIN KUNNOSTETTU MOOTTORI.. REMONTTI MAKSOI 3200e!!
meni remmi poikki niin sitte ajattelin laitattaa kaikki niin ei tavi murehtia kilsoja!!
Tässä tapauksessa on käynyt tämä pahin painajainen toteen.
Nyt kiinnostaisi tietenkin tietää paljonko koneella oli ajettu yli ja millon viimeksi vaihdettu.

Ei ole halpaa lystiä tuo.
Sad but true.

e: sataset paukkuu

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

hamppi kirjoitti:
nettiauto
AUTOSSA ON JUURI TÄYSIN KUNNOSTETTU MOOTTORI.. REMONTTI MAKSOI 3200e!!
meni remmi poikki niin sitte ajattelin laitattaa kaikki niin ei tavi murehtia kilsoja!!
Tässä tapauksessa on käynyt tämä pahin painajainen toteen.
Nyt kiinnostaisi tietenkin tietää paljonko koneella oli ajettu yli ja millon viimeksi vaihdettu.

Ei ole halpaa lystiä tuo.
Sad but true.

e: sataset paukkuu
No eihän tuo kovin pahalta kuulosta jos tosiaan on kaikki uusittu.
Muutama hihnanvaihtohan maksaa jo kohta saman etkä saa kuin uudet hihnat ja kiristimet. :?

Tosin en tajua millainen remontti on tehty ettei tarvitse kilsoista murehtia.

Avatar
Carajillo
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Joulu 2004, 19:10
Car(s): Giulietta 1.4TB MA 170HP 2014

Viesti Kirjoittaja Carajillo »

Liittyvätköhän nämä tapaukset toisiinsa? http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4327&highlight=
Tuossa minun tapauksessa hihnalla oli ajettu 116tkm ja tasan 4 vuotta. Mutta varmaan minua Rune tarkoitti, siellä käytin Alfan hoidossa.

Vastaa Viestiin