Pakoputkista

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Pakoputkista

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Putkisto vetelee aika tavalla viimeisiään,joten mistäpä edullisesti putkistoa löytäis? Ei tarttunu oikeen silmään netistä.. "Tehoputkikin" käy,kunhan äänet pysyisivät suht vakion kaltaisina. Ja tekeekö sillä katin ja takavaimentajan välissä olevalla pikkupöntöllä mitään,vai joutaisko laittaa suoralla putkella?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

No jos sen keski "pikkupöntön" otat pois niin kaasun läntätessä pohjaan äänien eron huomaa raikuvana murinana, mutta ei juurikaan muuten.

Ja tyhjäkäynti kylmällä koneella ihan kivankuuloista.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Supersprintillä oli se välipätkä ilman vaimenninta 195e. Takapöntöllä vähän suolasen olonen hinta, 503e... Ajattelin että viisainta ois vaihtaa koko hoito,ettei auton alla tarvis hypätä vähän väliä,sen verran ruosteinen kauttaaltaan. Meneekö muuten katsastuksesta läpi esim.supersprintin katalysaattorin "korvikkeella"?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Tsekkaa ragazzon putkistot se on todella suosittu ja antaa mukavat murinat ja ei maksa niin paljoa kuin supersprintin putket. Kotimaassa myy muukkonen kyseistä putkistoa.


http://www.italiatec.com/
http://www.ragazzon.com/
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Eikös tuo "tehoputkisto" ole yhtä kuin free flow katti+takapönttö? Meinaan että katin etupuolelle ei lie kannata koskea ja väliputki on sama olla vaikka itse tehty,jos kerran sitä pikkupönttöä sielä välissä ei tarvi..?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Dobber kirjoitti:Tsekkaa ragazzon putkistot se on todella suosittu ja antaa mukavat murinat ja ei maksa niin paljoa kuin supersprintin putket. Kotimaassa myy muukkonen kyseistä putkistoa.


http://www.italiatec.com/
http://www.ragazzon.com/
Ni siis Muukkonen tuo noita Ragazzon putkia suomeen ? Kauan mahtais kestää tuoda tuollanen takapönttö 155:seen ? Ja nouseeko hinta paljonki tuosta mikä on ilmoitettu nettisaitilla ?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Muukkoselta tosiaan sais ragazzon takapöntön DTM-ulostuloilla 350€. Kai tollasen vois melkee ostaa tossa kesällä

mikkotheking
Viestit: 60
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja mikkotheking »

mulla ois alfan vakio putkisto kun itse tilasin tehoputkiston se pitäs tulla nyt perjantaina...

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

mikkotheking kirjoitti:mulla ois alfan vakio putkisto kun itse tilasin tehoputkiston se pitäs tulla nyt perjantaina...
Jos tilasit tehoputkiston, niin tottahan siihen sitten kuuluu uusi pakosarja ja katti myöskin?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Miksi uusi pakosarja? Eikös nuo yksikköputket sinällään ole jo eräänlainen "peltipakosarja"?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

put put
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Silvio kirjoitti:Miksi uusi pakosarja? Eikös nuo yksikköputket sinällään ole jo eräänlainen "peltipakosarja"?
Onhan se, mutta on niitä saatavilla oikein virisarjojakin ja sitä tarkoitin tuolla tehoputkistolla, eli jos meinaa jotain hyötyä saada niin katin jälkeisen putken vaihto ei varmasti vaikuta muutakuin ääniin.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Ei niin,itse olin siinä käsityksessä että katti,suora väliputki ja takapönttö olis riittävät osat.. Ei varmaan itellä ainakaan tuu kajottua katin etupuolelle muuten kuin se tuplaputkiosa on saanu aika pahan pohjakosketuksen,sen ehkä joutuu vaihtamaan mutta käyriä en ala vaihtelemaan.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Joo kyllähän se katin korvaaminen varmasti vaikuttaa, mutta siitä en tiedä onko vaikutusta vielä vakiokoneeseen, eli tarviik muutoksia johonkin muuallekin.

Sinänsä tuo "tehoputki" käsittää mun korvaan siltä että vaihdetaan pakosarjasta lähtien uusi satsi tilalle, mutta se on niin laajaa käsittävä sana. Että mielestäni jos korvataan katilta taaksepäin lähtevät osat niin silloin ei voi puhua "tehoputkesta".

Eihän Suzuki PV:kään tehoputki hoidu sillä että vaihdetaan vakioäänenvaimentimen tilalle tehoputken vaimennin (huumorimielellä asian sivusta) :mrgreen:
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Aivan. Dt:ssäkin tärkein osa oli pytyn jälkeinen paisuntasäiliö,se teki pääosan gianellin hyödystä. Autoissa ainoa omakohtainen kokemus katin vaikutuksesta löytyy 90 luvun 100hv seatista,oli nimittäin katin korvaamisen jälkeen täysin eri auto! Tehonlisäys oli huikea,vaikka oli noin pieni kone. Ei tietenkään mee ihan yks yhteen,toisilla autonvalmistajilla on jo valmiiks katit tehty suht. virtaaviksi,autokohtaisia eroja paljon... 90 luvun normaaliperheautoissahan sanovat että katti vie jopa 7hv pois tehosta. Tämä siis n.120 hv autoissa.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Silvio kirjoitti:Aivan. Dt:ssäkin tärkein osa oli pytyn jälkeinen paisuntasäiliö,se teki pääosan gianellin hyödystä. Autoissa ainoa omakohtainen kokemus katin vaikutuksesta löytyy 90 luvun 100hv seatista,oli nimittäin katin korvaamisen jälkeen täysin eri auto! Tehonlisäys oli huikea,vaikka oli noin pieni kone. Ei tietenkään mee ihan yks yhteen,toisilla autonvalmistajilla on jo valmiiks katit tehty suht. virtaaviksi,autokohtaisia eroja paljon... 90 luvun normaaliperheautoissahan sanovat että katti vie jopa 7hv pois tehosta. Tämä siis n.120 hv autoissa.
ja jos tarkkoja ollaan niin nuo "tehoputket" noissa kevareissa siirtää vaan tehoalueen eri kierroksille ja tekee kovemmat äänet.Ei sinäänsä "tuo" tehoa lisää. Joskus vakioputkikin voi olla tyhjennettynä paras koska kierrosalue on suunniteltu pytylle täydelliseksi

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Oikeilla linjoilla oot,mutta tarkennetaan että esim.yamaha nostaa tehopiikin tuntuvammaksi,vääntöalue kapenee kuten meinasitkin. Jos haluaa että yläkiekoillekkin riittää heppoja niin polttoaineen syöttöön kannattaa panostaa... Boyesen kurkut avarretuilla kauloilla+mikuni 37 littana??? 8)
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Tarkennetaan vielä sen verran että Fanta-tölkki toimi takapönttönä yhtä tehokkaasti kun gianellin päätösvaimennin... :-D :-D Kaikki on 2-tahtisissa kiinni putken alku-osasta,kuten 4-tahtisten avainsana on katti.. Jos vakiokattia käyttää niin putken toimivuus on ihan sama onko loppu-osa "tehoputkea" vai ei...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

mikkotheking
Viestit: 60
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja mikkotheking »

öö mä laitoin katin sit ostin sen väliputken ilman äänenvaimenninta ja uuden pöntön sitä peltipakosarjaa oon täs harkinnu mut se on kyllä aika kallis ainaki se supersprintin gta versio mut sekää ei vissii passaa suoraa..:S

mikkotheking
Viestit: 60
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja mikkotheking »

onko muuten kellää mitää hajua miten sais tota vääntöaluetta vähä laskettua johonki 2,5 - 3 tuhantee kierroksee?

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Eipä sitä oikein pysty kovin helposti, mutta kannattaa lastuttaa sillä saa lisää vääntöä ja tehoa myllyyn. Ja myös alemmalle alueelle.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

mikkotheking
Viestit: 60
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja mikkotheking »

joo se on kyllä käynyt mielessä ja sit toinen ois kans että tekis uuden ohjelman alkuperäiseen ruiskunohjaus ýksikköön kumpihan lie parempi pitää koittaa lastu kuitenkin maksaa aika rajusti jos meinaa sillä jonku 30hp ottaa autosta enemmän...

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

mikkotheking kirjoitti:öö mä laitoin katin sit ostin sen väliputken ilman äänenvaimenninta ja uuden pöntön sitä peltipakosarjaa oon täs harkinnu mut se on kyllä aika kallis ainaki se supersprintin gta versio mut sekää ei vissii passaa suoraa..:S
Onko sulla SuperSprintin kalut vai Ragazzon paikallaan?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

mikkotheking
Viestit: 60
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja mikkotheking »

supersprintin

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

kannattaako ostaa ragazzon takaäänenvaimennin 2xDTM ulostulolla @ 350€ @ muukkonen ?

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

mikkotheking kirjoitti:supersprintin
Tilasitko mistä?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

mikkotheking
Viestit: 60
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja mikkotheking »

ensiks soitin marteliuksen tehtaalle ja ne sano hinnan joka oli mielestäni liikaa eikä hintaan edes saanut kisa kattia eli marssin paikalliseen auto centteriin ja sain ihan sopu hintaan palaset siinä meni n. 2-3 viikkoa ku se tuli

mikkotheking
Viestit: 60
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja mikkotheking »

mäki ajattelin ostaa ensin tuplaulos tulon mut homma tyssäs siihe ku ois pitäny tehä puskurii toine reikä josta ois pitäny tulla vielä saman laine ku toisesta:D

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Sain auton nosturille tänään ja kuinka ollakkaan katti on "kaput ja mallia kilin kolin". Muukkoselta katti a la free flow?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Tiinaksi
Viestit: 46
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 16:09
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Tiinaksi »

aaargh, nyt ollaan vaikean tilanteen edessä :D...
Kummankohan takapöntön sitä tilais autoon, Novitecin vai CSC:n?
vai ehkäpä ragazzon?

Missä on mielestänne parhaimmat äänet ja olis vielä kiva kuulla kokemuksia näistä.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Tuoretta kokemusta Ragazzonista löytyy, muista ei. Kommentoikoot asianomaiset lisää.

Ragazzon plussia.
- Edullinen. Alfisti.netistä saa tarjouksesta 279 + kulut.
- Rosteria, ei mädi.
- Huomaamaton. Istuu takaosan linjoihin paremmin kuin orggis. Ei minkäänlaista "tuning"- hengen tuntua. Suht pieni ovaali, sopivan huomiotaherättämätön.
- Törkeän hyvä äänimaailma; tyhjäkäynnillä todella matala mörinä.
Matka-ajossa tasakaasulla ei eroa vakiorööristä mitnkn. Ei rasittavaa örinää sisällä. Kaasua reilusti avatessa motarilla murahtelee sisään juuri sopivassa määrin.
- Helkkarin helppo asentaa. Kiinnikkeet oikeissa kohdissa.

Miinuksia.
- Ainakin mulla kolahtaa lievästi takakallistuksenvakaajaan isoissa montuissa, joten istuvuudessa kuitenkin parantamista. Tämä kuitenkin tuskin kuultavana kolahduksena.

Siinäpä ne.

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

En osaa noita vertailla kun kokemusta ei ole kuin Novitecistä.

Plussia:
- Rosteria, ei mädi (katilta taaksepäin, myös väliputki)
- Erittäin tyylikäs tuplaulostulo Novitec-teksteillä, istuu tosi hyvin (myydään sekä DTM-ulostulolla että suoralla)
- Tykkään äänistä tosi paljon, matala murina alakierroksilla.
- Ei häiritsevää kuminaa tasakaasulla eikä ala huutaan korkeammillakaan kierroksilla motariajossa.

Miinuksia:
- Kalliimpi ainakin kuin Ragazzonin takapönttö.
- Kesällä ei malta ajaa ikkuna kiinni :mrgreen:

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

CSC, sisälle hajuton ja mauton, mutta ulos mukavan muhkea soundi tms. äänimaailmaspecialisti VJ vastatkoon tähän yhden ohituksen perusteella. :mrgreen:

Ostan myös seuraaviin alfoihin marmitea.
..ammattina autoslalom..

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

No kyllä tuo CSC tuo sisällekin melkoisesti lisää kumua... :?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Onko jollain kokemuksia 155:sen takavaimentimen vaihdosta ? Kun alkuperänen on sillanen "kenkälaatikko" et esim.tollasen läpivirtaavan tarvikepöntön asennus ?

Vastaa Viestiin