Alustasarjoista vielä (156)...
Valvoja: Moderators
Mitenkäs talvella on nuo korkeussäädettävät pysyny ehjänä? Jostakin olen kuullu etteivät sovellu talviajoon juurikaan,koska kynäjousten sisään ei oikein saa mitään suojakumeja. Suolapaska kuulemma raiskaa coiloverit talvella,ellei ole tehty itse jotain suojapussiviritelmiä jossa koko jousi on peitossa. Ps. ihanko tosissaan te ootte että tuo alle 600 euron premiumtecci on noin hyvä satsi? ihan onnettoman pientä toivoa mukavasta coil setistä siis on?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Ainankin tolpassa oleva kierreosa on keltapassivoitua rautaa ja säätöpalat näytti olevan myös rautaa, mutta vain maalattuja. Kierteisiin kannattaa ainakin ruiskuttaa esim. ketjurasvaa tai jotain vastaavaa joka on paksua ja jäykää. Ainakin Silverinen sarjan mukana tuli ihan hyvän näköiset pölysuojat. Alumiinisien sarjojen olen kuullut olevan selvät ensimmäisen talven jälkeen.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Se miten setti taipuu Suomen talveen, jää nähtäväksi..Silvio kirjoitti:Mitenkäs talvella on nuo korkeussäädettävät pysyny ehjänä? Ps. ihanko tosissaan te ootte että tuo alle 600 euron premiumtecci on noin hyvä satsi? ihan onnettoman pientä toivoa mukavasta coil setistä siis on?
Tosin luulisi sakemannin jotain ymmärtävän asian päälle?
Muuten ei ole valittamisen sanaa Premium Techistä
vaikkei minulla olekaan kokemusta muista sarjoista;
autoa tyypänneet ja vieressä istuneet ovat kehuneet..
Ahvenistollakin istui radassa kuin tatti.
Tietysti, onhan siinä pakko olla vikaa jos noin halvalla saa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Muutaman viikon päästä saa laittaa auton talviteloille,ja alustan ostopäätös olis käsillä. Kaiken teiltä keräämäni tiedon jälkeen yhteenvetona pari asiaa on vähän ihmetyttänyt: Porukalla tuntuu (kiinteistä sarjoista) olevan aika paljon yhdisteltyjä alustoja,siis eri jouset ja vaimentajat,koko settejä ainakin käsitykseni mukaan vähemmän. Toinen ihmetys on se että eikös huippuvalmistajat ole testanneet tuotteensa nimenomaan kyseisillä autoilla, meinaan noita kauhujuttuja "-40mm sarjan todellinen pudotus 60mm" jne. Lopputuloksena näyttäis kuitenkin tuo valinta olemaan konin ja weitecin säädettävillä iskareilla olevien settien välillä..Molemmathan lupaa sen -40mm. Vaakakuppi kallistunut aika reilusti konin suuntaan...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Konilla tuo ilmoitettu tiputus vastaa myös aika tarkkaan todellisuutta, ainakin uusilla jousilla. Itse lähdin kokeilemaan kepillä jäätä, kun tietoa todellisesta madalluksesta ei oikein ollut. Olen kuitenkin hyvin tyytyväinen valintaani.Silvio kirjoitti:Lopputuloksena näyttäis kuitenkin tuo valinta olemaan konin ja weitecin säädettävillä iskareilla olevien settien välillä..Molemmathan lupaa sen -40mm. Vaakakuppi kallistunut aika reilusti konin suuntaan...
Pian näkee myös miten nuo toimivat talvella. No, pärjäsin yhden talven hienosti matalammalla mutta huonommin toimivallakin alustalla, joten eipä tuo paljon jännitä.
Koska pääset testaamaan? Kerro ihmeessä kokemuksia heti ajeltuasi, itelle tuolossa tuollaiset 2-4vk sisään.maru kirjoitti:Itsellä supersport säädettävät coiloverit jo alla, ei vielä päässyt testaamaan, auto pajalla muiden töiden vuoksi.
Ovat rosteriset, joten olisiko tuosta apua talven suolaa vastaan.
156 2.0TS[/img]
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Sovitaan näin, ainaki odotan hulluna että pääsen asentamaan tuon alle, omat vakioiskarit ovat niin ruvella jo että ei edes tee mieli ajella (kivireki).maru kirjoitti:Luultavasti marras- joulukuussa.
Tuo hinta oli 700 euroa asennuksineen.
Se kumpi ensin pääsee ajamaan uudella satsilla kertoo komemukset,jookos?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Tarkkaa mittaa en nyt muista, kun asennuksen jälkeen tein vain pikaiset vertailut entiseen, mutta vanteen keskiöstä lokarin kaareen oli matkaa n. 340-350mm sekä edessä että takana. Maavaraa on kyllä aivan riittävästi, eikä auto näytä silti maasturilta.Silvio kirjoitti:Voisko Pablo vihjata että paljonko jäi renkaan ja kaaren väliin senttejä, ja millä rengastuksella? Ei tullu sillon vakiosarjasta mitattua,ja ei noista säädettävistä tietenkään enää osaa verrata..
Loistava valinta kyllä tuo Koni Sport Kit. Yhdyn ramin kommentteihin.
Koni sportkit on hyvä valinta. Passatissani ollut alla 3 vuotta.
katsastuksen vaimennintestissä ei heittoa edelleenkään, ajo-ominaisuudet ok. Koneilla ajettu n.20000 km.
kokeilen kuitenkin Alfaani supersportin kynäjousia.
Tuosta katsatuksen tarkistuksista, että onko mitat muuttuneet niin itselläni mitattu vain muutoskatsastuksen yhteydessä, pantu tieto
rek.otteeseen ja sen jälkeen ei olla mittailtu.
katsastuksen vaimennintestissä ei heittoa edelleenkään, ajo-ominaisuudet ok. Koneilla ajettu n.20000 km.
kokeilen kuitenkin Alfaani supersportin kynäjousia.
Tuosta katsatuksen tarkistuksista, että onko mitat muuttuneet niin itselläni mitattu vain muutoskatsastuksen yhteydessä, pantu tieto
rek.otteeseen ja sen jälkeen ei olla mittailtu.
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Olen ajatellut madallushjousia tuohion mun Alfaa ja olis muutama kyssäri mikä tuli mieleen.
Madallusta ajattelin -35 - 40mm. Onko Alfassa takapään kaster/kamber kulmat säädettävissä? Edellisessä autossa kun meni takarenkaat "linkkuun" madalluksen yhteydessä.
Mitkä jouset olisi sellaiset sopivat "pintapehmeät" en halua autosta kuitenkaan mitää kivirekeä...
Tarjolla näyttäisi olevat runsaasti jousia alk jostain 150 € -> ylöspäin
Mitä suosittelisitte? budejetti olis n. 200 €... kai se riittää?
mm. Konin -40mm olisi 185 € setti
Weitec -30 mm 179 €
Madallusta ajattelin -35 - 40mm. Onko Alfassa takapään kaster/kamber kulmat säädettävissä? Edellisessä autossa kun meni takarenkaat "linkkuun" madalluksen yhteydessä.
Mitkä jouset olisi sellaiset sopivat "pintapehmeät" en halua autosta kuitenkaan mitää kivirekeä...
Tarjolla näyttäisi olevat runsaasti jousia alk jostain 150 € -> ylöspäin
Mitä suosittelisitte? budejetti olis n. 200 €... kai se riittää?
mm. Konin -40mm olisi 185 € setti
Weitec -30 mm 179 €
Takapäässä ei ole säätöjä camberille, mutta aurausta voi säätä takatukivarsien epäkeskopulteista...
No jokatapauksessa alusta huononee ja kovenee huomattavasti vakioon verraten pelkillä madallusjousilla olipa ne minkä merkkiset hyvänsä, koska vakioiskarin jäykkyys tulee vastaan madalluksen myötä.
Itsellä on tällähetkellä weitecin 35/45mm madallusjousisarja alla ja olen kyllästynyt tuohon epämukavuuteen vakioiskarien liikuntavaran takia, joten tilasin supersportin madallukseen tarkoitetun iskarisetin noiden jousien kaveriksi.
En kyllä suosittele pelkkien jousien vaihtoa pelkän ulkonäköseikan takia, alustan mukavuus kärsii todella paljon. Mikäli haluat madaltaa autoa, mutta säilyttää mukavan kyydin, niin madallus jousi + iskari setti ehdoton...
No jokatapauksessa alusta huononee ja kovenee huomattavasti vakioon verraten pelkillä madallusjousilla olipa ne minkä merkkiset hyvänsä, koska vakioiskarin jäykkyys tulee vastaan madalluksen myötä.
Itsellä on tällähetkellä weitecin 35/45mm madallusjousisarja alla ja olen kyllästynyt tuohon epämukavuuteen vakioiskarien liikuntavaran takia, joten tilasin supersportin madallukseen tarkoitetun iskarisetin noiden jousien kaveriksi.
En kyllä suosittele pelkkien jousien vaihtoa pelkän ulkonäköseikan takia, alustan mukavuus kärsii todella paljon. Mikäli haluat madaltaa autoa, mutta säilyttää mukavan kyydin, niin madallus jousi + iskari setti ehdoton...
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
...jaa...
Edelliseenn autoon laiton edullisen/halvan alustasarjan ja olin kaikkea muuta kuin tyytyväinen, lopputulos oli ihan kivireki. Monet tuttavani ovat sitten taas puolestaan laittaneet vakio iskarin kanssa "laadukkaan" )koni, weitc tms) madallusjousen ja lopputulokset on olleet omaa kokemusta parempia.
En kuitenkaa missään tapauksessa maksa mitään 800 € alustasarjasta joka alkaa v**tuttaa ensimmäisen kuukauden jälkeen, ei sen puoleen ei mulla olisi niin kalliiseen varaakaan
Siksi noita pelkkiä jousia olen suunnitellu näin aluksi, voihan ne iskarit laitta sitten erikseen kuten "dimmu" näemmä teki....
Edelliseenn autoon laiton edullisen/halvan alustasarjan ja olin kaikkea muuta kuin tyytyväinen, lopputulos oli ihan kivireki. Monet tuttavani ovat sitten taas puolestaan laittaneet vakio iskarin kanssa "laadukkaan" )koni, weitc tms) madallusjousen ja lopputulokset on olleet omaa kokemusta parempia.
En kuitenkaa missään tapauksessa maksa mitään 800 € alustasarjasta joka alkaa v**tuttaa ensimmäisen kuukauden jälkeen, ei sen puoleen ei mulla olisi niin kalliiseen varaakaan
Siksi noita pelkkiä jousia olen suunnitellu näin aluksi, voihan ne iskarit laitta sitten erikseen kuten "dimmu" näemmä teki....
Supersportin alustasarjan, jouset 100€ + iskarit 275€ = 375€ eli ei ihan 800€
Ja on hinta/laatusuhteeltaan enemmän kuin erinomainen, tietty ei mikään paras vertaa. Koni, KW, Bilstein yms. mutta riittävä katukäytössä, kunhan radalle ei ole tarkoitus mennä parastaan kokeilemaan.
Saahan noita jäykkyyssäädettäviä Koniloitakin päälle 500€ saksasta tilattuna, mikäli parempaa haluaa.
Ja on hinta/laatusuhteeltaan enemmän kuin erinomainen, tietty ei mikään paras vertaa. Koni, KW, Bilstein yms. mutta riittävä katukäytössä, kunhan radalle ei ole tarkoitus mennä parastaan kokeilemaan.
Saahan noita jäykkyyssäädettäviä Koniloitakin päälle 500€ saksasta tilattuna, mikäli parempaa haluaa.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ahaa! Mistä tota Supersporttia saa????? toi 375 € ei ole mikään mahdoton jos jo pelkät jouset muuten maksaa sen 200 €!!!dimmu kirjoitti:Supersportin alustasarjan, jouset 100€ + iskarit 275€ = 375€ eli ei ihan 800€
Ja on hinta/laatusuhteeltaan enemmän kuin erinomainen, tietty ei mikään paras vertaa. Koni, KW, Bilstein yms. mutta riittävä katukäytössä, kunhan radalle ei ole tarkoitus mennä parastaan kokeilemaan.
Saahan noita jäykkyyssäädettäviä Koniloitakin päälle 500€ saksasta tilattuna, mikäli parempaa haluaa.
Pistäppäs sähköpostia varastäijjälle tai soita:nuhapumppu kirjoitti:Ahaa! Mistä tota Supersporttia saa????? toi 375 € ei ole mikään mahdoton jos jo pelkät jouset muuten maksaa sen 200 €!!!dimmu kirjoitti:Supersportin alustasarjan, jouset 100€ + iskarit 275€ = 375€ eli ei ihan 800€
Ja on hinta/laatusuhteeltaan enemmän kuin erinomainen, tietty ei mikään paras vertaa. Koni, KW, Bilstein yms. mutta riittävä katukäytössä, kunhan radalle ei ole tarkoitus mennä parastaan kokeilemaan.
Saahan noita jäykkyyssäädettäviä Koniloitakin päälle 500€ saksasta tilattuna, mikäli parempaa haluaa.
varaosavarasto@gmail.com
045-6388506
Hän toimittaa noita suoraan supersportin keskusvarastolta berliinistä, siksi hinta on niin alhainen. Toimitusaika on n. 2 viikkoa.
Hän sanoikin että suomessa varastoituna hinta olisi 480€ tuolle sarjalle kaikkine kuluineen.
Mutta kannattaa pitää kiirettä, hän sanoi että supersportti oli nostanu jouluna hintaa kovan kysynnän johdosta ja oli ilmoittanu helmikuun aikana hinnan taas nousevan, ennen joulua oli 345€.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Tonni euron coilit kokeneena+ liian monia kavereitten pettymyksiä kuulleena: Jokainen voi piponsa alla päätellä minkä tasoisen setin saa 300-500 eurolla Siis ainakin coil overeista puhuttaessa.. Ne taitaakin olla niitä coil övereitä...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Miltäs valmistajalta noin halpoja coil overeita saa?Silvio kirjoitti:Tonni euron coilit kokeneena+ liian monia kavereitten pettymyksiä kuulleena: Jokainen voi piponsa alla päätellä minkä tasoisen setin saa 300-500 eurolla Siis ainakin coil overeista puhuttaessa.. Ne taitaakin olla niitä coil övereitä...
Supersportin coiloverit tais olla siinä 625€.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Noh - ehkä en ole ajanut niin paljon Alfan kanssa Suomen radoilla kuin te - mutta en valittaisikaan. Omalla kohdalla tuntuu toimivan...Pablo Honey kirjoitti:Samoilla linjoilla olen dimmun kanssa. Pelkillä madallusjousilla alustasta tulee vakiota jämäkämpi mutta kontrolloimaton. Pohjaa ja pomppii helposti.
Lukaseppas kuule SINÄ ITSE uudestaan kirjoittamani ylempää, missä siellä lukee että puhun coil overeista? Ihan normaaleista madallus iskari-jousi setistä kyse, ei korkeussäädettävästä...Silvio kirjoitti:Lukaseppas ylhäältä ITSE kirjoittamaasi tekstiä.. jouset 100e+ iskarit 275.... Ja esim JOM:ilta löytyy muistaakseni n. 400 euroon... Mutta vain tosi masokisteille!
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
-
- Viestit: 208
- Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
- Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
- Paikkakunta: Koria
Kuten olet huomannut, kannattaa ennemmin panostaa kunnon jousiin kuin halpaan koko sarjaan. Tavaran määrä ei korvaa laatua, vakio iskareillakin ajettavuus/mukavuus on varmasti parempi, kunnon iskareista puhumattakaan.nuhapumppu kirjoitti:...jaa...
Edelliseen autoon laiton edullisen/halvan alustasarjan ja olin kaikkea muuta kuin tyytyväinen, lopputulos oli ihan kivireki. Monet tuttavani ovat sitten taas puolestaan laittaneet vakio iskarin kanssa "laadukkaan" )koni, weitc tms) madallusjousen ja lopputulokset on olleet omaa kokemusta parempia.
Esim. tossa omassa kirahvin kuljetusautossa on ko. setti. Jousina Eibachit ja niiden kavereiksi on laitettu vakio iskarit, tosin HD versiot. Ajettavuus, jos sitä nyt kehtaa mainita , on aivan toista kuin vakiossa, mutta mukavuus ei ole siitä pahemmin kärsinyt. Samoin madalluskin on mitä on luvattu, toisin kuin alla ensin käyneillä halpis jousilla. Helpommalla ja halvemmalla pääset kun teet sen kerralla kunnon osilla.
Juuri tänään asensin nuo supersportin iskarit weitecin jousien kaveriksi, ja voi jee mikä ajokokemus ensiajelulla
Alusta tuntui aivan mahtavalta vakioiskareihin verrattuna, aivan toiselta planeetalta... Kyllä nyt sitten on mukava ajella kun on mukava jämäkkä mutta pehmeä alusta
Alusta tuntui aivan mahtavalta vakioiskareihin verrattuna, aivan toiselta planeetalta... Kyllä nyt sitten on mukava ajella kun on mukava jämäkkä mutta pehmeä alusta
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
Sori dimmu,hätäsesti luettu.. Kiinteistä sarjoista fk:lta löytyy muistaakseni 370e/setti, jomilta suunnilleen samaan hintaan, joten ajatus oli sama,oli kiinteä tai säädettävä niin tuon hintasista ei yleensä hyvä seuraa,poikkeuksiahan saattaa olla..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Mä oikeastaan viittasin ihan käytännön ajo-ominaisuuksiin. Ootteko koittanu ajaa pelkillä madallusjousilla täydellä kuormalla huonokuntoista tietä? Se on melkein pelottavaa, kun sopivan heiton jälkeen auto hyppää melkein ilmaan ja jää sen jälkeen vielä pomppimaan. Saksassa tuli kokeiltua tuota yli 200km/h...Roach kirjoitti:Noh - ehkä en ole ajanut niin paljon Alfan kanssa Suomen radoilla kuin te - mutta en valittaisikaan. Omalla kohdalla tuntuu toimivan...
Voihan tietenkin olla, että mulla oli vain huonot jouset, mutta kunnon iskari-jousi-setti nosti omani ajettavuuden ja mukavuuden aivan uudelle tasolle. Liian löysistä iskareista johtunut holtittomuus on tipotiessään.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Mulle riitti ihan kahden hengen kuormalla ja 25kmh aikoinaan hidastetöyssyissä aiheuttamaan sydämen tykytyksiä. Putki raapaisi useammankin kerran alas tullessa. Ja iskarit oli tuolloin vakiot ~70tkm ajetut ja jousina novitech -30mm. Kyllä mielestäni kannattaa säästää pennosia hieman pidempään ja ostaa koko setin, jouset ja iskarit. Saa muutakin kuin ulkonäköä. Jos joku haluaa kokeilla niin myyn lähes ilmaiseksi tuon vanhan setin tallin nurkasta
Ayrton Senna da Silva forever
- virtti
- Viestit: 248
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
- Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS - Paikkakunta: Toijala
Re: alustasta
vihdoin kuva tästä sekamelskastavirtti kirjoitti:Täälläkin on premium techit alla. Hieman joutuu tuota korkeutta/mataluutta säätämään uudestaan että saa mieluisaksi. On nimittäin liian matalalla nyt. Mutta sika hyvä ajettava mutkatiellä! On tuo Ollin levy tullut asfaltille tutuksi epätasaisuuksilla...
Kuvia tulee pumiin heti kun saan "sopivalle korkeudelle".
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
No niin nyt löyty huippu alustasarja alfaan sähkösäädöillä. No hinta on vain esteenä.
http://shop.skn-tuning.de/shopexd.asp?id=16212
http://www.maxtrac.nl/UK/402serie_content.html
http://www.maxtrac.nl
http://www.maxtrac.nl/UK/applicationlis ... egorie=402
http://shop.skn-tuning.de/shopexd.asp?id=16212
http://www.maxtrac.nl/UK/402serie_content.html
http://www.maxtrac.nl
http://www.maxtrac.nl/UK/applicationlis ... egorie=402
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
Alustasarjan muutoskatsastus
Liikenneministeriöltä kulmien mittaamisen tarpeellisuudesta muutoskatsastuksessa:
"Pyörien asentokulmista on esitettävä selvitys muutoskatsastuksessa, mikäli au-ton tai madallusosien valmistaja taikka tutkimuslaitoksen todistus sitä edellyt-tää. Muulloin todistus pyöränkulmista edellytetään vain, mikäli siihen on erityis-tä syytä. Pyöränkulmien ei muutetun auton kyseessä ollessa tarvitse olla val-mistajan ohjearvojen mukaisia, ellei auton tai madallusosien valmistaja taikka tutkimuslaitoksen todistus sitä edellytä, vaan todistuksesta voidaan varmistaa kulmien symmetrisyys auton eri puolilla. Varsinkin uudehkojen autojen kysees-sä ollen valmistajat usein ilmoittavat eri arvoja jousista riippuen. Katsastajan harkinnassa on, ovatko muutetun auton pyöränkulmat sellaiset, että niillä on oleellisen haitallinen vaikutus auton hallittavuuteen. Asiakasta tulee kuitenkin informoida pyöränkulmien tarkastuksen tarpeellisuudesta."
Osaako joku sano mistä kohden TÜV todistusta Saksan kieltä taitamaton saa selville, tuleeko olla mukana tosite pyörän kulmien mittaamisesta?
"Pyörien asentokulmista on esitettävä selvitys muutoskatsastuksessa, mikäli au-ton tai madallusosien valmistaja taikka tutkimuslaitoksen todistus sitä edellyt-tää. Muulloin todistus pyöränkulmista edellytetään vain, mikäli siihen on erityis-tä syytä. Pyöränkulmien ei muutetun auton kyseessä ollessa tarvitse olla val-mistajan ohjearvojen mukaisia, ellei auton tai madallusosien valmistaja taikka tutkimuslaitoksen todistus sitä edellytä, vaan todistuksesta voidaan varmistaa kulmien symmetrisyys auton eri puolilla. Varsinkin uudehkojen autojen kysees-sä ollen valmistajat usein ilmoittavat eri arvoja jousista riippuen. Katsastajan harkinnassa on, ovatko muutetun auton pyöränkulmat sellaiset, että niillä on oleellisen haitallinen vaikutus auton hallittavuuteen. Asiakasta tulee kuitenkin informoida pyöränkulmien tarkastuksen tarpeellisuudesta."
Osaako joku sano mistä kohden TÜV todistusta Saksan kieltä taitamaton saa selville, tuleeko olla mukana tosite pyörän kulmien mittaamisesta?
Mitähän mahtoi joksan kommentti "kaikki vakioista lähtien on coileja" tarkottaa?? Perusjousi kuten myös normaali alustasetit esim.konin tyyliin ovat progressiivisiä jousia,siis normijousen profiilisia,vain lyhempiä ja jäykempiä. Coil over tarkoittaa käsittääkseni vain kynäjousta... Rallijousta,joka on kaikkea muuta kun vakion tai normaali madallusjousen kaltainen. Sitä itse oonki ihmetelly miksi ei korkeussäädettävää tolppaa vois tehdä progres. jousella...Miksi niissä aina pitää olla ne hiton kynäjouset??
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Hei, etsiskelin alustasarjaa Alfaani ja törmäsin tälle sivulle:
http://www.alfisti-tuning.de/product_in ... o-156.html
Onko niin että aikoinaan Alfa 156:n on voinut tilata sport alustalla jos niin onkohan se toi mikä tuossa myydään?
Jos muistan vielä oikein niin Sportwagoniin sitä ei saanut Suomessa??
http://www.alfisti-tuning.de/product_in ... o-156.html
Onko niin että aikoinaan Alfa 156:n on voinut tilata sport alustalla jos niin onkohan se toi mikä tuossa myydään?
Jos muistan vielä oikein niin Sportwagoniin sitä ei saanut Suomessa??
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Ainakin omassani on ihan tehtaalla asennettu alustasarja ja dokumenttien mukaan kyseessä on Eibach Pro Kit. Antamassasi linkissä ei mainita mitään merkkiä, joten hieman varauksella suhtautuisin tai ainakin kysyisin ennen tilausta...tube68 kirjoitti:Hei, etsiskelin alustasarjaa Alfaani ja törmäsin tälle sivulle:
http://www.alfisti-tuning.de/product_in ... o-156.html
Onko niin että aikoinaan Alfa 156:n on voinut tilata sport alustalla jos niin onkohan se toi mikä tuossa myydään?
Alfa Romeo - immagine di bellezza