164 superia ostamassa..

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

http://www.esv.fi/index.php?info=open&i ... VKugB9.jpg
Ymmärtääkseni Japanin tuontiauto, oliskohan siinä ensimmäinen suomen 168!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfakauppias kirjoitti:Uudempi ja isompi super malli. 232hv.
Niin tai ehkä sittenkin 180 hv?

Jos kilometreillä on jotain tekemistä totuuden kanssa niin on kyllä melko fiksu laite.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Juu hevosvoimat vedetty kyllä hatusta.

Jos olen oikein ymmärtänyt niin Japanissa valvotaan katsastuksissa noita kilometrejä, joten kilsat saattaa jopa pitää paikkaansa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

epezi: käsittääkseni 164:t on kuitenkin japanissa myyty alkup tyyppinumerolla

oli muutenkys alfa poistunut nettiauton listoilta joten lieneekö mennyt kaupaksi..

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Missäspäin maailmaa se sitten oli 168?

Epäilenpä että olisi myyty, kun tuolla nettisivuillakin lukee "Tarkemmat lisätiedot auton saavuttua."

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kiinassa oli 168.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jälleen myynnissä joten eipä ole tainnut syntyä kauppoja...

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1267186

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Epezi kirjoitti:Missäspäin maailmaa se sitten oli 168?

Epäilenpä että olisi myyty, kun tuolla nettisivuillakin lukee "Tarkemmat lisätiedot auton saavuttua."
Hong Kong, Malesia ja Indonesia

1992-1997 V6 24V Super 3,0 V6 211 266/5000 8,0 240
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

nettiautossa id: 1284505

Mikähän ihme tuo on? hinta aivan naurettava, myyjä super superHyper :roll: hmm...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ei se varmaan mikään helmi ole, mutta tervetuloa nykyaikaan, kuitenkin vanhoja autoja jo.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Tolla supersupermegahyper jotain on muuten joku muukin auto myynnissä. Pisti vain nimi silmään. Mikä lie jobbari... :?

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Kuvassa oleva moottori on 12-venttiilinen, eli 180 hevosvoimaa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

^^^^ juu auto maksanut saksassa muutaman satalappusen joten tuskin on ihan priima..ei sieltäkään hyvää yksilöä halvalla saa vaikka vanha auto onkin kyseessä, lisäksi kilsoja sen verran mittarissa että laatikko remppa saattaa olla edessä jos ei ole jo tehty..
muuten kyllä näyttää sekä sisältä
että päältä suht hyvältä ja ehjältä vaikka onkin kuvissa likainen..

mkallio
Viestit: 4
Liittynyt: 26 Huhti 2007, 12:52
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja mkallio »

Alfa 164 hakusessa joten kyselin lisätietoja tuosta ESV:n Japanin-tuontiautosta, kyseessä kuulemma 12-venttiilinen 211hv:n versio. Onko tuollaista olemassa, vai onko 12V->180hv ja 24V->211hv?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no eipä kyllä ole moista variaatiota olemassa,kone on joko 12V -> 180hv tai sitten 24V -> 211hv kun kolmelitraisesta superista puhutaan...

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

mkallio kirjoitti:Alfa 164 hakusessa joten kyselin lisätietoja tuosta ESV:n Japanin-tuontiautosta, kyseessä kuulemma 12-venttiilinen 211hv:n versio. Onko tuollaista olemassa, vai onko 12V->180hv ja 24V->211hv?
V6 3.0

12V -> 180, 184, 192 tai 200 hv.
24V -> 211 tai 232 hv.

mkallio
Viestit: 4
Liittynyt: 26 Huhti 2007, 12:52
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja mkallio »

Kiitokset vastauksista. Kyselin sitten vielä kertaalleen myyjältä ja nyt sanoikin kyseessä olevan 24V/211hv, vuonna -97 ei kuulemma 12V:tä enää valmistettukaan.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Juu ikinä en ole edes nähnyt 12V -97:aa, saati omistanut :silly:

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Japanin tuonti :shock: aika eksootista...miks sitten ratti on väärällä puolella eli vasemalla?Voiko olla että myyjä laskee venäjän kaukoitää japaniksi? :silly:
Nothing beats cubic inch

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

mkallio kirjoitti:Kiitokset vastauksista. Kyselin sitten vielä kertaalleen myyjältä ja nyt sanoikin kyseessä olevan 24V/211hv, vuonna -97 ei kuulemma 12V:tä enää valmistettukaan.
no nettiautossa olevien kuvien perusteella kyseessä kyllä ehta 12-venttiilinen kone eli sanoisin kyllä että ei taida äijät tietää yhtään mitä myyvät.. :roll:


http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1267186

mkallio
Viestit: 4
Liittynyt: 26 Huhti 2007, 12:52
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja mkallio »

Jaa-a, täytynee sitten suhtautua tuohon autoon ja sen tietoihin varauksella. Jos malli on -97 ja moottori 12V jota ei tuolloin enää tehty niin olisiko vaihdettu kone jossain välissä tai muuta vastaavaa? Myös myynti-ilmoituksissa mainitut värit olivat päin prinkkalaa, nettiautossa vihreä ja firman omilla sivuilla harmaa, kuvien ja myyjän mukaan sitten sininen. No ei kait siinä mitään, pieniä juttujahan nuo ovat mutta jos ei edes tämmöisiä saada oikein niin saattaa jotain suurella todennäköisyydellä mennä pieleen mahdollisissa kaupoissakin. :crazyeyes:

Valaiskaapa muuten tietämätöntä, mistä näkee päällepäin onko 12V vai 24V?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

24v kone
12v kone (jonka joku torspo on mennyt töhrimään punaiseksi ja hukkaamaan jakohihnan kopan)

Eroina mm. sytkäpuolien ja öljykorkin sijainti, erilainen jakohihnakoppa (12v:n kopan alle ei mahdu neljän nokka-akselin hihnapyöriä) ja se pikkujuttu että 24v:n imusarjassa lukee 24v :wink:

Se -97 12v:n valmistamattomuus on höpöpuhetta, niitähän on Mobile.de puolillaan ja Rolle uitti yhden kappaleen Suomeenkin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ohessa kuva 164 24V koneesta.

http://members.lycos.nl/alfa164power/hp ... 0romeo.jpg

ja 164 12V koneesta

http://forum.mtk-klub.pl/usercars/1140_ ... 138021.jpg

noista vertailemalla näkee erot päällisinpuolin.

suurimmat rakenteelliset erot ovat venttiilikoneistossa, 24V koneessa hydrauliset nostajat ja neljä nokka-akselia kun taas 12V koneessa perinteiset kaksi nokka-akselia joista imuventtiilit toimivat suoraan nokka-akselilta paininkuppien välityksellä ja pakoventtiilit nokka-akseliin yhteydessä olevien työntötankojen sekä keinuvipujen välityksellä..

eroista johtuen myös jakopää luonnollisesti aivan erillainen joka 12v koneessa huomattavasti käyttäjäystävällisempi..
Viimeksi muokannut 90, 22 Touko 2007, 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mkallio
Viestit: 4
Liittynyt: 26 Huhti 2007, 12:52
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja mkallio »

Kiitokset selvennyksistä molemmille. Jaa, tuo Rollen 12V ja -97 mallin (kieli poskella näkeminen ja omistaminen) meni ensiksi minulta ohitse. :-D

Kyllähän noista vertailukuvista selkeät erot löytyvät eri venttiilisten koneiden välille. Ei siis epäilystäkään, ESV:n kauppaama Alfa siis 12V ja myyjä puhunut jo itsensäkin pyörryksiin.

Jatketaan nyt vielä kysymysten parissa: mitä näillä 12V ja 24V koneilla sitten käytännössä on eroa? 12V lienee simppelimpi eli helpompi/halvempi huoltaa ja 24V:stä lähtee hieman enempi tehoja. Onko näin?

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Muistaakseni vuonna 1995 on valmistettu viimeiset 164:t. Se, milloin auto on rekisteröity, mainitaan sitten rekisteriotteessa. Se ei ole siis valmistusvuosi.

Esimerkiksi 33:seni on valmistettu vuonna 1991, kuten kaikki muutkin 33 P4:t. Sen sijaan 33:seni on rekisteröity vuonna 1993, joka on sen "mallivuosi".

Avatar
JT-Racing
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Loka 2006, 15:39
Car(s): Alfa 156 "2,5" V6, Alfa 156 TS, Alfa 164 Super V6, Alfa 166 Super, Alfa 75 "1,6", Alfa 75 Ts
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja JT-Racing »

164 valmistus lopetettiin kesäkuussa 1997.

Ja tuota 12v konetta valmistettiin myös ihan loppuun asti.
" No risk, no fun"

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

mkallio kirjoitti:Kiitokset selvennyksistä molemmille. Jaa, tuo Rollen 12V ja -97 mallin (kieli poskella näkeminen ja omistaminen) meni ensiksi minulta ohitse. :-D

Kyllähän noista vertailukuvista selkeät erot löytyvät eri venttiilisten koneiden välille. Ei siis epäilystäkään, ESV:n kauppaama Alfa siis 12V ja myyjä puhunut jo itsensäkin pyörryksiin.

Jatketaan nyt vielä kysymysten parissa: mitä näillä 12V ja 24V koneilla sitten käytännössä on eroa? 12V lienee simppelimpi eli helpompi/halvempi huoltaa ja 24V:stä lähtee hieman enempi tehoja. Onko näin?
no suurimmat erot ehkäpä moottorin luonteessa, 12V - kone vääntää alhaalta 24V - konetta väkevämmin kun taas jälkimmäinen rääkäisee vastaavasti yläkierroksilla paremmin..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

mkallio kirjoitti:2V lienee simppelimpi eli helpompi/halvempi huoltaa ja 24V:stä lähtee hieman enempi tehoja. Onko näin?
Kuten 90 tuossa totesi, 12v vääntää väkevämmin alhaalta ja 24v taas potkii paremmin ylärekisterissä. 12v on myös vähemmän janoinen, sitä voisi kokoon ja voimaan suhteutettuna väittää pihiksikin, mutta jokainen harkitkoon kohdallaan kuinka suuri merkitys näillä autoilla ajaville on litran-pari isommalla kulutuksella.

12-naulaisessa on mekaaninen venttiilinsäätö, imuventtiilien säätö edellyttää nokka-akseleiden irrotuksen eli huoltotyötä on hydraulipainimilla varustettua 24-tappista enemmän. Toisaalta imuvenoja ei käytännössä tarvinne turhan usein säädellä, pakoventtiileissä on ruuvisäätö eikä niiden justeeraaminen ole mikään amerikantemppu.

12-venttiilisen jakohihnan vaihtaa kotikonstein ilman mitään erikoistyökaluja, pitsikantisen nyörihuoltoon tarvittaisiin mieluusti ainakin nokka-akseleiden lukituspalat. Kai tuonkin on joku onnistunut autotallin hämärissä tekemään, itse olen vaihtanut remelin vain 12-venaiseen. Siihen ei muuten tarvitse välttämättä vaihtaa kuin hihna, erillisiä tukirullia ei ole ja kiristin on järeä metallirulla jota on turha uusia kuudenkympin välein jos ei siinä tunnu laakerivian alkua. Moniventtiilimyllyssä on sitten kasa tukirullia ja muuta tauhkaa, jotka ilmeisesti ovat sen verran kevytrakenteisia että ne kannattaisi vaihtaa joka samalla kuin hihnakin.
- Epäkelpokeräilijä -

Joni P.
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Touko 2007, 15:07
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

Tervehdys,

Spekuloitu 164 Alfa on ihan muiden Japanin tuontiautojemme ohessa tuotu "lisä" koska tarjolla sattui olemaan hienokuntoinen ja vähän ajettu yksilö samassa kaupassa josta ostimme kouralllisen Skylineja.

Siksipä emme ole autoon oikein perehtyneetkään sen enempää ja olemme olleet vailla kunnon tietämystä auton teknisistä tiedoista. Auton kunto oli se jonka vuoksi kyseinen yksilö hankittiin Suomeen asti lisä "väriläiskäksi" varastoon.

Meillä ei siis ole minkäänlaista omaa intressiä kyseiseen autoon vaan ihan oli tarkoitus tarjota ruosteetonta ja aidosti hienokuntoista autoa harrastajille joista muutama on autoa käynytkin paikan päällä katsomassa.

Auto oli pois nettiauton myyntilistoiltammekin koska piti tehdä tilaa päämyyntiartikkeleillemme. Nyttemmin olemme ostaneet taas lisää kapasiteettia Nettiautosta jotta saamme enemmän autoja listoille. Auton virheelliset tiedotkin on jäänyt korjaamatta ihan siitä loogisesta syystä että emme ole niitä huomanneet/ehtineet päivittää.
Epezi kirjoitti: Jos olen oikein ymmärtänyt niin Japanissa valvotaan katsastuksissa noita kilometrejä, joten kilsat saattaa jopa pitää paikkaansa.
Juurikin näin ja myös naarmut ja lommotkin ovat merkittynä aina auton tietoihin ylös. Käytäntö on aika lailla tarkempaa/tiukempaa kuin Suomessa.

Terveisin,

Exotic Street Vehicles Ky
Joni Peippo
0400-882054
myynti@esv.fi
www.esv.fi
Viimeksi muokannut Joni P., 23 Touko 2007, 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Skyline GT-R tai GT-S, voi sekin olla jollekin se ja sama siinä missä 12V tai 24V Alfa. Ovat kuitenkin aika eri luonteisia, joskin molemmissa hyvät puolensa joten vaikea uskoa sen kauppaa kaatavan jos tuollaista on hakemassa ja hinta/laatu omasta mielestä kohtaa.

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Nostetaas tätä ketjua kysymyksellä oliko viimesissä 164 Supereissa sivuairbagit saatavilla edes lisävarusteena?

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Webbi EPER:i
http://www.spangerum.com:7080
ei tahdo näyttää sivua 2 airbags osiossa, mutta epäilen että niitä tähän aluperin -80 luvulla suunniteltuun luomukseen oltaisiin loppuviimeksi yritetty ympätä.

Esimerkiksi jo tuo etumatkustajan airbagi syö melkein kaiken tilan alkuperäisestä hanskalokerosta. Tai oikeastaan superissa se tosiaan on "hanskalokero", kun mitään muuta sinne ei mahdu, ei edes auton manuaalia. :roll:

Onko muuten autoissa, joissa sivuairbagit on, niille erillinen kiihtyvyysanturi? Vai posahtaako kaikki airbagit kerralla riippumatta siitä mistä suunnasta tömäys tulee?

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

90 kirjoitti:
jos halpaa varaosatarjontaa haluaa niin pitää ostaa toyota.. :mrgreen:
...35€ pienestä punaisesta takapuskurin heijastimesta....edullista...?
no tosin käyttisToyotamme on tullut muuten edulliseksi. Alfoissa on se hyvä puoli, varsinkin 164-malleissa, että varaosa-auto vaikka Saksasta ei maksa paljoa :)
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no alfaan sama heijastin maksaisi luultavasti 135€ ainakin deltassa...

Vastaa Viestiin