´68 Berlinan puristukset

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

´68 Berlinan puristukset

Viesti Kirjoittaja italia »

Eli tarvitsisin kaverilleni neuvoa ´68 Berlinan puristus-suhteista.
Ja motore on 1750.
Autossa 2 x tuplaweberit,jotka vasta hiljattain korjattu,joten tuskin sieltäkään ahistaa...
Oireena on kuulemma kovemmilla kierroksilla hyytyminen/tukehtuminen,varsinkin lämpimällä koneella.???? :crazyeyes:
QUORTHON 1966-2004

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

puristukset pitäisi oleman tasan yhdeksän eli 9.0:1 ...

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Seuraavat tuli mieleen:

Venttiilivälykset kannattaa ehdottomasti tarkistaa.

Bensafiltteri voi olla tukossa (tuossa mallissa on erillinen bensafiltteri lasikupissa (tuo oli varmaan jo tiedossa?), jos tuo on tukossa niin voi korkeilla kierroksilla tulla bensanpuute.

Bensapumppu tehoton?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kun ei tiedä mitä tuo:"tuplaweberit,jotka vasta hiljattain korjattu" sisältää niin laitan lisäksi tukkeutuneet pääsuuttimet. Edellytyksenä että tuo korjaus ei ole niitä koskenut.
Sitten kannattaa tarkistaa että pakoputki ei ole mennyt tukkoon.
Noiden jo ehdotettujen lisäksi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

11,5:1... :shock: ...taitaa olla hieman "viilattu".. :mrgreen:

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

90 kirjoitti:puristukset pitäisi oleman tasan yhdeksän eli 9.0:1 ...
saattaa olla vaikea mitata ilman koneen purkamista (kansi ainakin irti)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

miksi pitäisi kansi ottaa irti?

vakio vehkeessä puristukset tasan yhdeksän, mittarilla luultavasti täräyttää toistakymmentä jonkinmatkaa jos kaikki OK, pääasia on että antaa lähempänä kymmentä kuin nollaa olevat lukemat ja ovat suhteellisen tasaiset joka sylinterissä..

itse tuli aikanaan tehtailtua kaksilitraiseen kaasarikoneeseen hieman viriä eli 10.0:1 puristeiset männät ja kantta keveästi laskemalla mittarilla irtosi muistaakseni aika tasan kahdentoista lukemat joka mukista..ei mittarilla ikinä tule samaa lukemaa kuin todelliset puristukset, lähinnähän tuolla selviää onko ohivuotoja..

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Mittarilla mitataan puristuspainetta, joka on eri asia kuin puristussuhde. Liityiskö Joksan kommentti tähän..

Onkohan sytkäpuoli varmasti kunnossa Berlinassa. Kokeilin viime syksynä Giuliaa, jossa oli täsmälleen samat oireet. Uusilla tulpilla ja johdoilla alkoi käydä ylhäältäkin.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

luultavasti liittyi..eihän ne todellakaan sama asia ole..

ihmettelin todellakin että miksi pitäisi kantta lähteä irroittelemaan moisen mittauksen takia.. :mrgreen:

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

90 kirjoitti:miksi pitäisi kansi ottaa irti?

vakio vehkeessä puristukset tasan yhdeksän, mittarilla luultavasti täräyttää toistakymmentä jonkinmatkaa jos kaikki OK, pääasia on että antaa lähempänä kymmentä kuin nollaa olevat lukemat ja ovat suhteellisen tasaiset joka sylinterissä..
Juuri näin.
90 kirjoitti:itse tuli aikanaan tehtailtua kaksilitraiseen kaasarikoneeseen hieman viriä eli 10.0:1 puristeiset männät ja kantta keveästi laskemalla mittarilla irtosi muistaakseni aika tasan kahdentoista lukemat joka mukista..ei mittarilla ikinä tule samaa lukemaa kuin todelliset puristukset, lähinnähän tuolla selviää onko ohivuotoja..
Mittarilla saa nimenomaan todellisen painelukeman, kun suhde on geometrinen luku.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jep jep niin saakin painelukeman mutta itse tarkoitan tuolla "todellisella puristuksilla"nyt tätä tehtaan ilmoittamaa puristusuhdetta, sori jos ilmaisin itseäni hieman vaikeasti.. :wink:

lepidus
Viestit: 128
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ´68 Berlinan puristukset

Viesti Kirjoittaja lepidus »

italia kirjoitti:Eli tarvitsisin kaverilleni neuvoa ´68 Berlinan puristus-suhteista.
Ja motore on 1750.
Autossa 2 x tuplaweberit,jotka vasta hiljattain korjattu,joten tuskin sieltäkään ahistaa...
Oireena on kuulemma kovemmilla kierroksilla hyytyminen/tukehtuminen,varsinkin lämpimällä koneella.???? :crazyeyes:
Paljonko se suostuu kiertämään ennen kun puutuu? Ja kuoleeko se kokonaan vai vaan paras veto katoaa?

Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Re: ´68 Berlinan puristukset

Viesti Kirjoittaja italia »

lepidus kirjoitti:
Paljonko se suostuu kiertämään ennen kun puutuu? Ja kuoleeko se kokonaan vai vaan paras veto katoaa?

Janne
Täytynee soittaa kaverille ja kysyä sillä en ole asiaan itse perehtynyt enkä muutenkaan tuon tekniikan ihmelapsi ole... :roll:
joten lisää speksejä tippunee myöhemmin..

Jo tässä vaiheessa iso KIITOS kaikille vastanneille ja tietojaan jakaneille...juuri tämän takia alfabbs on niin toimiva ja kaikille meille alfisteille rakas. :-D

(Huh,ihan meinasi vetää ison ja rumankin miehen tunteelliseksi.. :mrgreen: )
QUORTHON 1966-2004

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

No niin, Lisää tietoja kaverilta on tippunut.

Tässä suora lainaus häneltä:

-kylmänä toimii ihan kunnolla
-kun kone on lämmennyt,ei ota kierroksia kuin max.3000rpm ja ääni muuttuu ihan tukkoiseksi eikä kaasua voi käyttää "kunnolla"
-epäilty että käy liian rikkaalla(bensanhaju myös),mitähän asialle voisi tehdä?
-pidemmän ajon jälkeen tyhjäkäynti seilaa reilusti alle 1000rpm ja öljynpaine laskee 0-40 välille (normaalisti 40-80),samalla meinaa hyytyä tyhjäkäynnillä,muttei aina???

Joo eli tuollaiset viat kaverini antoi ja pyydänkin asiasta ymmärtäviä kertomaan tietojaan/epäilyksiään korjattavista kohteista,sillä kuten jo aikaisemmin kerroin niin en ole mikään ruudinkeksijä tuon tekniikan suhteen ja näin ollen en itse voi kaveria auttaa.... :roll:
QUORTHON 1966-2004

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Olisko ryyppy jumittunut auki asentoon?

lepidus
Viestit: 128
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja lepidus »

Onkos se toiminu aiemmin kunnolla noilla kaasareilla? Jos ei niin veikkaan, että niissä täysin on väärät hilut sisällä. Pitäs olla jotain tämmöstä: 32 kurkut, 125 tai 130 pääsuuttimet, 200 suutinputket, 50f14 tai 50f8 tyhjäkäyntisuuttimet, 65f5 ryypyn suuttimet, 35 kiihytyspumpun suuttimet ja 150 neulaventtiilit.

Jos on aiemmin toiminut, niin polttoaineen paine voi olla liian kova (tulvii), se ryyppy voi olla päällä mutta sillon kuuluu semmonen suhina jonka kuulee kuuro mummokin. Yks ratkasu saattaa olla se öljyrätti ilmansuodattimessa. Tai sitten ne on putsauksen tarpeessa ne kaasarit. Se öljynpaine pitääkin lämpösenä tyhjäkäynnillä olla matala.

Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.

Vastaa Viestiin