156 JTD 2.4
Valvoja: Moderators
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Jeps, kiihdytyksen alussa syötöt ovat normaalit ja ahdin piikkaa nätisti 1,3 bar, mutta sitten kone menee laihalle ja ahtimen meno hyytyy-> ahdot laskee 0,8 bariin. Sitten seos hieman rikastuu, mutta pysyy vielä selvästi laihan puolella ja ahdot rupeaa pikkuhiljaa kipuamaan kohti 1,0 baria. Tuolla välillä ahdot seilaa oikeastaan kokoajan ja kiihtyminen on sitten sen mukaista
No, lauantaina saan uuden anturin, joten sunnuntaina saadaan uusia mittausarvoja ja maanantaina kirjoittelen niitä sitten tänne.
No, lauantaina saan uuden anturin, joten sunnuntaina saadaan uusia mittausarvoja ja maanantaina kirjoittelen niitä sitten tänne.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Eilen tuli asennettua uusi ILMI kiinni (Lucas-merkkinen tarvike Heikalta) ja nyt päästiin uudelle sekunttiluvulle 11.2 sek. Jotenkin tuntuu vielä kestävän... Ahdot ei enään seilaa vaan pysyy kiltisti kilon paikkeilla.
Käykääs nyt joku kokeilemassa omalla 2.4 JTD:llänne tuota 60-120 väliä nelosella, niin saataisiin pikkuhiljaa jotain vertailupohjaa.
Käykääs nyt joku kokeilemassa omalla 2.4 JTD:llänne tuota 60-120 väliä nelosella, niin saataisiin pikkuhiljaa jotain vertailupohjaa.
Pitäis pikapuolin tarkistaa venttiilin välykset ja olis kiva tietää valmiiksi mikä mahtaa olla säätöprikkojen halkaisija? (Auto siis 156 2,4JTD -99 eli 10 venanen.)
Entä onko kenellekään tullut vastaan että mekaaniskäyttöiset takaikkunat laskevat itsestään hieman? Ja missä mahtaa olla ongelma? Eivät laske niin paljoa että vesi tulisi sisään mutta tuulen suhina lisääntyy. (Joskin kattoluukku suhisee aika paljon enemmän.)
Mikä vaihteisto öljy tuohon 5-vaihteiseen laatikkoon kuuluu (laatuluokitus)? Muistan että joku olisi kirjoittanut että suositus on muuttunut ohjekirjan tyypistä.
t. Jussi
Entä onko kenellekään tullut vastaan että mekaaniskäyttöiset takaikkunat laskevat itsestään hieman? Ja missä mahtaa olla ongelma? Eivät laske niin paljoa että vesi tulisi sisään mutta tuulen suhina lisääntyy. (Joskin kattoluukku suhisee aika paljon enemmän.)
Mikä vaihteisto öljy tuohon 5-vaihteiseen laatikkoon kuuluu (laatuluokitus)? Muistan että joku olisi kirjoittanut että suositus on muuttunut ohjekirjan tyypistä.
t. Jussi
75 T.S. -91 (evp), GT JTS -06, Fiat 124 Spider -75, 159 2.4JTDM Aut -07 (ex: 156 2.4JTD 1999)
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Noiden kolikoiden halkaisijaa en nyt muista, mutta ne ovat samat kuin 128:ssa ja Ritmossa, eli ei mitään harvinaisia. Venttiileiden välyksiksi huolto CD antaa IMU 0,25-0,35 ja PAKO 0,30-0,40.
Itse ostin Heikalta laatikkoöljyt jotka on vieläkin vaihtamatta Luokitus olisi SAE 75W90, API GL5.
Tärinä taitaa osittain vaikuttaa takaikkunoiden avautumiseen. Ainankin omassa 128:ssa auttoi, kun käänsi veivit siten, että nupin paino kääntää ikkunaa kiinni tärinässä.
Itse ostin Heikalta laatikkoöljyt jotka on vieläkin vaihtamatta Luokitus olisi SAE 75W90, API GL5.
Tärinä taitaa osittain vaikuttaa takaikkunoiden avautumiseen. Ainankin omassa 128:ssa auttoi, kun käänsi veivit siten, että nupin paino kääntää ikkunaa kiinni tärinässä.
No kävin kokeilemassa molemmat pirssit. Laatukellotukset rannekellolla, missä on vain pääilmansuunnat...Keltsi kirjoitti:Eilen tuli asennettua uusi ILMI kiinni (Lucas-merkkinen tarvike Heikalta) ja nyt päästiin uudelle sekunttiluvulle 11.2 sek. Jotenkin tuntuu vielä kestävän... Ahdot ei enään seilaa vaan pysyy kiltisti kilon paikkeilla.
Käykääs nyt joku kokeilemassa omalla 2.4 JTD:llänne tuota 60-120 väliä nelosella, niin saataisiin pikkuhiljaa jotain vertailupohjaa.
156 14-15 s. ilmeisesti ilmitarkastelun paikka
166 9-10 s. boxin voimalla.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
1.9 Jtdm:llä 9,5 s
Eli 147 1.9 JTDm ja aika 60 - 120 nelosella 9,5 s. Ei taida olla vertailukelpoinen, mulla 6-vaihteinen loota.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
No niin, nyt se sitten on todistettu, tuossa omassa JTD:ssä on kaikki kunnossa! Eli penkissä tuli käytyä ja penkitimme tehot neljällä erillaisella setupilla.
1. Lucas tarvike ilmi kiinnitettynä suoraan ahtimelle menevään letkuun, ei ilmanpuhdistinta-> n. 130hv
2. Alkuperäinen Bosch ilmi kiinnitettynä suoraan ahtimelle menevään letkuun, ei ilmanpuhdistinta-> n. 136hv
3. Ilmin runko kiinnitettynä suoraan ahtimelle menevään letkuun, ilmin pistoke irti, ei ilmanpuhdistinta-> n. 103hv
4. Alkuperäinen Bosch ilmi, vakio ilmansuodatin sekä alkuperäinen imuputkisto-> n. 136hv
Että näin...
1. Lucas tarvike ilmi kiinnitettynä suoraan ahtimelle menevään letkuun, ei ilmanpuhdistinta-> n. 130hv
2. Alkuperäinen Bosch ilmi kiinnitettynä suoraan ahtimelle menevään letkuun, ei ilmanpuhdistinta-> n. 136hv
3. Ilmin runko kiinnitettynä suoraan ahtimelle menevään letkuun, ilmin pistoke irti, ei ilmanpuhdistinta-> n. 103hv
4. Alkuperäinen Bosch ilmi, vakio ilmansuodatin sekä alkuperäinen imuputkisto-> n. 136hv
Että näin...
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Joo ei ahdista vakioputsari ihan heti ekana.. (turbo kylläkin)
Näyttäis olevan kytkennältään erilainen tuo 156:n boksi kuin 166:n. Huolto-CD:llä todella epämääräisesti tietoa 156:n boksin pinninumeroista. Autodata ei taas tunne 166:n pinnijärjestystä. Kaikki näihin liittyvä info kelpaa! Siis 166 2.4JTD -99 / 156 2.4JTD -98 ECUn eroihin liittyvä.
Näyttäis olevan kytkennältään erilainen tuo 156:n boksi kuin 166:n. Huolto-CD:llä todella epämääräisesti tietoa 156:n boksin pinninumeroista. Autodata ei taas tunne 166:n pinnijärjestystä. Kaikki näihin liittyvä info kelpaa! Siis 166 2.4JTD -99 / 156 2.4JTD -98 ECUn eroihin liittyvä.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
No niin, onneksi olkoon!
Itse oikein yllätyin kuinka hyvin tuosta 156 JTD:stä löytyi tietoa Autodatasta. Ruiskun osalta tietoa on huomattavasti enemmän, kuin tuolla korjaus CD:llä. Pitänee asentaa tuo Autodata omalle koneelle ja tutkia oikein ajan kanssa.
Mitäs Zulak meinaat tuolla vakio ahtimen ahdistamisella? Korkeita pakopaineita? Mulla näyttäisi olevan max. pakopaineet 2,5bar ja kun siivet aukeavat, paineet putoavat n. 1,5 bar tietämille. Näin vakiona...
Itse oikein yllätyin kuinka hyvin tuosta 156 JTD:stä löytyi tietoa Autodatasta. Ruiskun osalta tietoa on huomattavasti enemmän, kuin tuolla korjaus CD:llä. Pitänee asentaa tuo Autodata omalle koneelle ja tutkia oikein ajan kanssa.
Mitäs Zulak meinaat tuolla vakio ahtimen ahdistamisella? Korkeita pakopaineita? Mulla näyttäisi olevan max. pakopaineet 2,5bar ja kun siivet aukeavat, paineet putoavat n. 1,5 bar tietämille. Näin vakiona...
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Taas vaihteeksi hihnaongelmia.. Kiristimen laakeri menny aivan sököksi ja välystä niin paljon, että hihna lerpattaa miten sattuu. Eilen sitten katkes kokonaan.
Vaihdoin vasta joitain kuukausia sitten kaikki ohjurirullat ja hihnan. Ois pitäny vaihtaa se itse kiristinkin eikä vaan sitä rullaa siihen.. Piti näköjään liian tiukalla hihnaa.
Vaihdoin vasta joitain kuukausia sitten kaikki ohjurirullat ja hihnan. Ois pitäny vaihtaa se itse kiristinkin eikä vaan sitä rullaa siihen.. Piti näköjään liian tiukalla hihnaa.