160 tkm ajettu 166?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

160 tkm ajettu 166?

Viesti Kirjoittaja Monza »

Mites paljon autoa on 160 tkm ajetussa 3.0 166:ssa? Aika paljon joo, tiedän, mutta mitä kaikkea alkaa mennä vaihtoon kun lähestytään 200 tkm rajaa?

Mun mielikuvissa auto on "uusi" 0-100 tkm ajettuna, alusta on kondiksessa ja käytön jälkiä ei paljoa näy. Käyttöauto kun mittarissa on 100-200 tkm, käytön jäljet näkyy ja alustakin kaipaisi remonttia, jotta kyyti olisi täsmällistä. Ylläpitokustannukset pysyy vielä siedettävinä. Yli 200 tkm ajettu -> korjaa ja vaihda jotain kuluvaa osaa joka toinen päivä!

Olisi kiikarissa tuon verran ajettu yksilö, mutta kun parin vuoden päästä siinä olisi se yli 200 tkm...

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Omassa on mittarissa vasta 95tkm, ikää on kuitenkin jo 7 vuotta. Tukivarsiahan noissa menee tasaiseen tahtiin niinkuin muissakin Alfoissa. Sähköpuolella ainakin lukot tuntuvat reistailevan vanhemmiten ja lasihissit on ainakin mulla jo aika väsyneet.
Ammattina autokauppa

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Käytetystä puhuttaessa aika paljon merkkaa miten edelliset omistajat ovat sitä pitäneet. Voi olla että ei tarvitse tehdä paljoa mitään seuraavaan sataantonniin tai sitten joutuu rakentamaan auton uudelleen. Auto kuitenkin on perusrakenteeltaan erittäin laadukasta jälkeä - joskin huoltokohteet ovat aika vaikeita.

Tärkeitä asioita tsekattavaksi: hihnat + apulaitehihnan hihnapyörät, niiden vaihtoajankohdat, samoin vesipumppu. Noissa kilometreissä on pitänyt jo uusia takatukivarret + olka-akselit sekä ylimmät ja alimmat etutukivarret, menevät yleensä siinä sadantonnin hujakoilla. Iskareissa sama juttu. Syyläri voi olla vaihtokunnossa, tsekkaa kunto. Samoin ilmastointilaitteen läppien toiminta ja lämmityskennon kunto (näiden tarkistus on vaikeaa, mutta löytyykö kuitteja?). Vilkkuviiksi ei varmaan palauta (se ei toimi missään 166ssa, so don´t worry) ja keskuslukossa voi olla häikkää. Sähkölasit pelaavat jos niitä on käytetty, ensiapuna silikonia tiivisteisiin. Tarkista myös onko käsijarruvaijeri, jarrupalat ja etulevyt vaihdettu. Pitäisi ainakin jo olla. Jos manuaali kyseessä niin kytkimellä ei ole kovin paljoa elinikää mikäli on alkuperäinen. Jos vaihdettu niin todennäköisesti aika hiljattain.

Jos suurelle osalle noita asioita löytyy vaihtoajankohdat lähimenneisyydestä niin aika huolettomia kilsoja. Jos ei niin noihin saa rahaa palamaan omasta TI-asteesta riippuen.

Omalla autolla on 140tkm mittarissa, siihen on viimeisen 70 tkm:n matkalla tullut suunnilleen nuo palikat vaihdeltua. Mielestäni siinä on erittäin paljon autoa edelleenkin enkä keksi mikä auto nykyisessä Alfa-mallistossa antaisi enemmän.

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Tänks, tuossahan tulikin hyvää mallikohtaista tsekkilistaa. Jos ei tähän ehdokkaaseen, niin sitten seuraavaan.

Muita yksityiskohtia en vielä tiedä, kuin että ainakin remmi on tässä yksilössä jo ylikilometreillä. 3l 24V sen vaihtaminen maksanee kaikkine hiluineen lähelle tonnia vie sen sitten minne vain vaihdettavaksi?

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

MKT kirjoitti:Jos ei niin noihin saa rahaa palamaan omasta TI-asteesta riippuen.
Ai tuostako Alfan TI-versioiden mallinimi tuleekin?

Aika huono.. :oops:

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

155156 kirjoitti: Ai tuostako Alfan TI-versioiden mallinimi tuleekin?
Se selittää myös sen miksi näitä TI-malleja ei tuoda Suomeen. Maahantuojalle ei jää hommia kun porukka ropaa niitä itse.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

MKT kirjoitti:Vilkkuviiksi ei varmaan palauta (se ei toimi missään 166ssa, so don´t worry) ja keskuslukossa voi olla häikkää.
Höh. Kyllä vaan mulla palauttaa molemmissa. :shock: Keskuslukossa mullakin joskus talvella pientä häikkää.

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

Mulla vm.-99 ja vikoja on ilmennyt nämä:
-tuo surullisen kuuluisa vilkunviiksi vasemmalle mentäessä.
-sähköikkunat hitaanpuoleiset,varsinkin kuskin.
-ilmastointilaite on pari kertaa herjannu jotain "system failure-contact workshop"-tyyppistä juttua mutta aina on itsestään lähteny rokkaamaan.
-keskuslukko herjasi kerran viikon verran (oho, runo!) eikä ovet menny lainkaan lukkoon ja sitten yhtäkkiä korjaantui itsestään... :crazyeyes:
QUORTHON 1966-2004

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

MrKirby kirjoitti:
MKT kirjoitti:Vilkkuviiksi ei varmaan palauta (se ei toimi missään 166ssa, so don´t worry) ja keskuslukossa voi olla häikkää.
Höh. Kyllä vaan mulla palauttaa molemmissa. :shock: Keskuslukossa mullakin joskus talvella pientä häikkää.
Aloin kerätä referenssejä 166:sta ja kävin ajamassa vk-loppuna yhtä 2.5 litraista vuodelta -99. Ei palauttanut vilkku vasemmalta eikä oikealta. Onneks on toi mopo niin että manuaalipalautus on tuttua :mrgreen:

Vastaa Viestiin