Ilmi & lambda ym. vaihdettu, mutta . . .

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Ilmi & lambda ym. vaihdettu, mutta . . .

Viesti Kirjoittaja PK »

edelleen nykii hieman toisinaan vähäisellä tasakaasulla. Häiriönpoistajat tulpissa uudet, venttiilien putsausaineet ruiskittu.. mitäs muuta... no kuitenkin. Uuden ilmin ansiosta ottaa aiempaa paremmin kierrokset 3000 - 3500 kierrokseen, mut sit laiskistuu. Kiertää kuitenkin punaselle mut ei kovin räväkästi. Käsittääkseni jäljelle jää enää:

- myyjän puheista huolimatta paskat tulpat
- kaasuläpäkotelo pitäis putsata
- ecua ei ole resetoitu, onko välttämätön ? Vituttas pitää vartti tyhjäkäynnillä... sehän ei tee hyvää koneelle.

Mitähän vielä vois olla mahdollisuutena ? Kyseessä siis 1.8 TS

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

Itellä kans nyki ja oli käyntihäiriöitä, mutta ne korjaantu kun pakoputkesta korjattiin hieman vuotava liitos. Se kannattaa tarkistaa ennen kuin menee hermot ja paalittaa auton. :lol:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ilmi & lambda ym. vaihdettu, mutta . . .

Viesti Kirjoittaja V6 »

PK kirjoitti: - ecua ei ole resetoitu, onko välttämätön ? Vituttas pitää vartti tyhjäkäynnillä... sehän ei tee hyvää koneelle.

Mitähän vielä vois olla mahdollisuutena ? Kyseessä siis 1.8 TS
voihan sitä kokeilla 5 minuuttia riittä tuohon
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Mites nokka-akselin ja kampiakselin anturit, eikö niiden pätkiminen voi aiheuttaa juuri tuollaista?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

:lol: EI jumalauta, eihän toi voi olla mahdollista. Pitääkö tässä muka putki katella vielä... onko muilla kokemuksia... vai vedetäänkö tässä tyhmää nenästä..? :silly:

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Onhan se mahdollista, jos pakoputki vuotaa säätää lambda aivan väärillä arvoilla seosta ainakin jos vuoto on labdan lähettyvillä tai ennen sitä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Morjensta,
Hieman putkiasiaa. Mun ex-alfassa oli putken suuntainen hiushalkeama (n.3-4 cm) juuri ennen lambdaa ja tietty putken yläpinnassa. Sitä ei havainnut ennenkuin muissa asioissa jouduin ottamaan etuputken irti pakosarjasta. Peilin avulla en halkeamaa nähnyt. Kun sain putken hitsautettua kuntoon, kaikkosivat viimeisetkin nykimiset. Paljoa tuo putki ei äännellyt, mutta ilmeisesti lämmittyään laajeni sen verran, että imi tuosta halkeamasta ilmaa.

mikkotheking
Viestit: 60
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja mikkotheking »

ookko koittanu putsata ilmanputsaria?

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Kattelin sen ilmanputsarin taannoin ja heitin sen torven sieltä helvettiin. Kyllä mä koputtelin ja se oli aika tuoreen näköinen putsarin panos, mutta jos tollaki jossain landella pölyteillä vedelty ennen mua niin voishan se olla silti paskanen et varmaan pitää vaihtaa niin ois sekin sit tehty.

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

PK kirjoitti::lol: EI jumalauta, eihän toi voi olla mahdollista. Pitääkö tässä muka putki katella vielä... onko muilla kokemuksia... vai vedetäänkö tässä tyhmää nenästä..? :silly:
No mulla henkilökohtaisesti on aivan sama mitä kattelet tai et kato.

Sen siitä saa kun yrittää auttaa.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Kaikkien ajatuksia ei noteerata ollenkaan, elämä on.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kannattaa nuo tulpat katsoa, myyjä ei välttämättä tiedä todellisuutta. Samalla näkee että ei vettä niissä tulpankoloissa.
Sitten hämää tuo vaihdetut tulpanhäiriönpoistajat. Eli mitä niihin on vaihdettu? Onko tuo osa 13. ?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

lepidus
Viestit: 128
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ilmi & lambda ym. vaihdettu, mutta . . .

Viesti Kirjoittaja lepidus »

PK kirjoitti: Vituttas pitää vartti tyhjäkäynnillä... sehän ei tee hyvää koneelle.
Mitäs haittaa siitä koneelle on? Sehän on tehty käymään.

Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

Bluebate: sorry, en pahalla, vaan enpä ole moiseen ajatukseen aiemmin törmännyt ja josta tulee mieleen, että onko se lambda sitten jossain pakopuolella (kato mä oon ihan unto näissä... :wink: ).

Tyhjäkäynti... ainakin mua jo autokoulussa opetettiin, että tyhjäkäynti ei ole terveellistä koneelle ja muistaakseni oisko jopa Alfan oppaassa, että jos joutuu runsaasti tyhjäkäytteleen, niin öljyjä pitäis vaihtaa useammin.

Tuli mieleen, et jos resetoin ton ecun, niin mikäs helvetti siinä akun miinusnavan ympärillä on se musta rasia? Pitääkö se irroittaa vai pääseekö navan ottamaan irti vain avaamalla sen rasian läpän ?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Lambda anturi on pakoputkessa ja haistelee pakokaasusta palamisprosessissa käyttämättä jäänyttä ns jäännöshappea, jonka perusteella moottorinohjaus säätää polttoaineen ja ilman seosta. Tästä syystä vuoto pakoputkessa saattaa sekoittaa lambda-anturin mittauksia ja seokset mennä pieleen, joka taas saattaa aiheuttaa nykimistä liian suurta polttoaineen kulutusta yms. Sen takia vuotavan pakoputken kanssa ei välttämättä ehjäkään lambda toimi oikein.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

lepidus
Viestit: 128
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja lepidus »

PK kirjoitti:Tyhjäkäynti... ainakin mua jo autokoulussa opetettiin, että tyhjäkäynti ei ole terveellistä koneelle ja muistaakseni oisko jopa Alfan oppaassa, että jos joutuu runsaasti tyhjäkäytteleen, niin öljyjä pitäis vaihtaa useammin.
Höpö höpö. Eihän se kuitenkaan pelkällä tyhjäkäynnillä käy se sun konees. Tommonen vartin tai vaikka päivänkin tyhjäkäynnin aiheuttama karstottuminen häipyy seuraavalla moottoritiellä ajolla. Ja totta hemmetissä ne öljyt pitää vaihtaa tiuhempaan jos kone käy paikallaan, sillon ei kerry katos niitä kilsoja siihen mittariin. Se on itseasiassa päin vastoin, jos konetta käyttää paikallaan suurella pyörimisnopeudella öljy "kuluu" enemmän kuin joutokäynnillä käyttäessä.

Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.

Vastaa Viestiin