Lasinnostin ei toimi
Valvoja: Moderators
Lasinnostin ei toimi
Sattuisiko joku suoralta kädeltä tietämään, missä lienee vika, kun oikean takaoven ikkunannostin ei toimi. Naksutus kyllä kuuluu kun kuskin ovessa olevaa namikkaa liikuttelee ja takaoven vast.namikassa palaa valo (jos se nyt mitenkään tähän edes liittyy). Tarkoitan, saattaisiko olla vain joku muille jo tuttu kosketushäiriö jossain vai vaatineeko isompaa remonttia. Takuuta on kyllä vielä voimassa, mutta en ihan turhaan viitsisi DA:han asti lähteä.
Multa ainakin oli ruoste katkaissut nostimen vaijerin poikki molemmista takaovista(156). DA myy nostinsarjaa n. 200euroon!!!
Kävin ostamassa tarvikeliikkeestä sopivaa vaijeria josta on tarkoitus rakennella systeemi kuntoon.Vähän on hommaa mutta eipä maksa paljoo.
Naksutus kyllä viittaa muuhun kuin kosketushäiriöön.
Kävin ostamassa tarvikeliikkeestä sopivaa vaijeria josta on tarkoitus rakennella systeemi kuntoon.Vähän on hommaa mutta eipä maksa paljoo.
Naksutus kyllä viittaa muuhun kuin kosketushäiriöön.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Jumi
Omassa silloin 2 vuotta vanhassa 156:ssa oli ostettaessa täsmälleen sama ongelma. Takaikkunan mekanismi oli jumittunut käytön puutteen takia. Deltassa herkistelivät sen toimivaksi myyjäliikkeen laskuun. Sen jälkeen olen aina silloin tällöin avannut takaikkunat, etteivät jämähdä uudelleen.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Tämä topicci olikin hyvä muistutus. Mulla on aika nihkeät noi takalasit. Eli nousee, mutta pahaa tekee kun kuuntelee. Onko oven verhouksen avaus ja etenkin takaisin paikoilleen laitto iso homma? Varmaan öljyämistä vaan vailla. Vois lähteä rassaamaan vaikka samantien, siis jos ei sada taas (Eilen oli palokunta ainakin täällä päin taas liikkeellä tyhjentämässä kerrostalojen kellareita
Ayrton Senna da Silva forever
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Itse itselleni vastaten: Ei ollu kummonen homma. Kun kaikki ruuvit on irti pitää vaan väähän nykäistä että muoviset "ruuvit" tulee pellistä ulos ja nostaa verhoilu ylös/pois. Sitten pitää leikata sellainen Muovikalvon tapainen auki jotta pääsee ölyämään. Öljyn saaminen oikeaan paikkaan olikin sitten ihan toinen juttu. En viitsinyt ruveta koko nostinta irti repimään, vaan tyydyin suihkimaan teflon spraytä nostimen mekanismeihin. Muovin teippasin ilmastointiteipillä takaisin kasaan. MUTU fiiliksellä lasit nousee nyt kauniimman äänen kera ja nopeammin. Voi tosin johtua siitäkin että laseja tuli nostettua ja laskettua useammin kuin koko sinä aikana kun auto on minulla ollut
Ayrton Senna da Silva forever
Takalasi
Itselläni takalasi ei auennut etu eikä takakytkimestä. Ylös nostettaessa naksutus kuului mutta alas ei tapahtunut mitään. Etuovessa olevan takaikkunan katkaisija korjasi asian. Ilmeisesti maadoitukset tms. kiertävät takakytkimille etukytkimien kautta.
Hyvä keskustelu, jonka jälkeen tuli testattua reilut kaksi vuotta vanhassa 156:ssa ensimmäistä kertaa takalasien toimivuutta. Liityn minäkin kerhoon, kuskin puoleinen takalasi ei liiku ja vänkärin puoleinen takalasi liikkuu vaivalloisesti, eikä mene edes aivan alas asti. Kiinnostaakin, että meneekö nuo takalasit aivan alas asti, jos ne kunnolla toimii?
Mulla 164 superissa, (jonka just hain saksasta)kesken reissua tuli avattua takalasi ekan kerran, ja eihän se perskales enää ylös lähtenytkään...
Vika korjaantui irrotettuani takaoven sähköjohtojen liittimen ovien välisestä keskipalkista. Nuppineulalla pikkuisen rassasin hapettumia ja CRC:tä suhautin liittimeen ja VOT, johan taas pelasi.
Vika korjaantui irrotettuani takaoven sähköjohtojen liittimen ovien välisestä keskipalkista. Nuppineulalla pikkuisen rassasin hapettumia ja CRC:tä suhautin liittimeen ja VOT, johan taas pelasi.
Lasinnostin ja resonanssi
Kyselin täällä syyskuussa mahdollista syytä siihen, että takaoven lasinnostin ei toimi. Nyt vihdoin käytin auton DA:ssa: nostimen moottori oli yksinkertaisesti rikki. Takuuseen meni.
Samalla selvisi toinenkin asia, josta myös täällä kyselin: omituinen resonanssi pienillä kierroksilla ajettaessa. Sitä jo aikaisemmin kävin kertaalleen Deltassa näyttämässä, mutta syy ei selvinnyt. Nyt takuun loopumisen kunniaksi otin asian vielä kerran esille, ja kas kummaa: äänen aiheuttajaksi paljastui moottorin pohjamuovi, jonka kulmissa olevat ruuvinreiät olivat väljentyneet. Eipä rämise enää.
Samalla selvisi toinenkin asia, josta myös täällä kyselin: omituinen resonanssi pienillä kierroksilla ajettaessa. Sitä jo aikaisemmin kävin kertaalleen Deltassa näyttämässä, mutta syy ei selvinnyt. Nyt takuun loopumisen kunniaksi otin asian vielä kerran esille, ja kas kummaa: äänen aiheuttajaksi paljastui moottorin pohjamuovi, jonka kulmissa olevat ruuvinreiät olivat väljentyneet. Eipä rämise enää.
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Joutuu nostamaan ketjua hippasen ylös, nääs:
Juuri huomasin että kuskin puoleiset etulasien nostinten kytkimet eivät wörki. Takalasien kuskin kytkimet toimivat, samoin pelkääjän puolen lasi wörkkii hienosti pelkääjän puolen nappulasta, mutta ei kuskin paikalta. Mitään en ole vielä asialle ehtinyt tekemään.
Moottorit ja vaijerit lienevät kunnossa kun pelkääjän puolinenkin toimii omasta kytkimestään hienosti. Sulakkeen hajottua kuvittelisi koko höskän olevan toimimatta, vai ovatko takalasien kuskin nappulat eri sulakkeen takana kuin etulasien?
Juuri huomasin että kuskin puoleiset etulasien nostinten kytkimet eivät wörki. Takalasien kuskin kytkimet toimivat, samoin pelkääjän puolen lasi wörkkii hienosti pelkääjän puolen nappulasta, mutta ei kuskin paikalta. Mitään en ole vielä asialle ehtinyt tekemään.
Moottorit ja vaijerit lienevät kunnossa kun pelkääjän puolinenkin toimii omasta kytkimestään hienosti. Sulakkeen hajottua kuvittelisi koko höskän olevan toimimatta, vai ovatko takalasien kuskin nappulat eri sulakkeen takana kuin etulasien?
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Hjälppivä tarvitaan edelleen... vinkkejä anyone?tmv kirjoitti:Joutuu nostamaan ketjua hippasen ylös, nääs:
Juuri huomasin että kuskin puoleiset etulasien nostinten kytkimet eivät wörki. Takalasien kuskin kytkimet toimivat, samoin pelkääjän puolen lasi wörkkii hienosti pelkääjän puolen nappulasta, mutta ei kuskin paikalta. Mitään en ole vielä asialle ehtinyt tekemään.
Moottorit ja vaijerit lienevät kunnossa kun pelkääjän puolinenkin toimii omasta kytkimestään hienosti. Sulakkeen hajottua kuvittelisi koko höskän olevan toimimatta, vai ovatko takalasien kuskin nappulat eri sulakkeen takana kuin etulasien?
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Noniin. Nyt hajosi vasen takalasinnostin minullakin.
Purin oven verhoilut ja kas; vaijeri poikki ja vaijerin säleet tukkineet moottorin. Nyt katson saako moottoriin enää henkeä. Jos ei, niin sitten uudet palikat "jostain"..onkohan muita vaihtoehtoja kuin DA..
Purin oven verhoilut ja kas; vaijeri poikki ja vaijerin säleet tukkineet moottorin. Nyt katson saako moottoriin enää henkeä. Jos ei, niin sitten uudet palikat "jostain"..onkohan muita vaihtoehtoja kuin DA..
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Ennen kuin tilaat Deltasta, kannattaa tarkastaa nuo purkaamot...
www.autovahinkokeskus.fi
www.varaosahaku.fi
www.autovahinkokeskus.fi
www.varaosahaku.fi
Viimeksi muokannut Janne, 13 Maalis 2006, 13:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Ilmeisesti sillä tänään aamulla napit olivat edelleen död ja illemmalla sitten toimivatkin parin päivän kiukuttelun jälkeen. Lienee anyway syytä tehdä tuo toimenpide, sillä eiköhän vika muutoin palaa .Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mahtaisiko se kuskin oven moninapaliitin pätkiä? Otapa kokeeksi irti ja tuikkaa jotain contact cleaneria nastoihin.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Näin on...lasinnostimet tuntuvat hyytyvänCiancarlo kirjoitti: Taitaa tällä hetkellä löytyä vasempaan takaoveen vain mekaanisia nostimia.
samaan aikaan näistä viime vuosituhannen 156:sista
ja kaikki purkuosat menevät kaupaksi samantien
Omassanikin on oikea takalasi jumissa kun vaijeri on katki.
Ja ikäväkseni lasi on myös jäänyt hieman raolleen
-) vedet ei tule sisään mutta tuuli suhisee.
Täytynee tehdä asialle jotain kevväämmällä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Jep, eipä ole käytettyjä osia paljon kaupan ei. Nyt olen tsekannut varaosaputkatkin - ei ole.
Kokeilin antaa tekohengitystä lasinnostimen moottorille, ei auta, taitaa olla ihan päräinä.
Ikkuna on nyt teipattu tiukasti kiinni, mutta suhisee kuten Silverillä. Ilman teippiä se olisi hervottomana alhaalla. Täytyy laittaa lisää jeesus-teippiä, heh. Parin viikon kuluttua Lapin reissu edessä, siihen mennessä pitää löytää parempi ratkaisu.
EDIT: Kysyin hinnan DA:sta: 337 e. Ei hyvää päivää, viimeistään nyt siellä on mennyt eurot ja markat sekaisin..
Kokeilin antaa tekohengitystä lasinnostimen moottorille, ei auta, taitaa olla ihan päräinä.
Ikkuna on nyt teipattu tiukasti kiinni, mutta suhisee kuten Silverillä. Ilman teippiä se olisi hervottomana alhaalla. Täytyy laittaa lisää jeesus-teippiä, heh. Parin viikon kuluttua Lapin reissu edessä, siihen mennessä pitää löytää parempi ratkaisu.
EDIT: Kysyin hinnan DA:sta: 337 e. Ei hyvää päivää, viimeistään nyt siellä on mennyt eurot ja markat sekaisin..
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 05 Huhti 2006, 22:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Enminätiedä. Ei nitkahdakaan virran avulla. Nyt se on tossa pöydällä, mulkoilee mua ja minä sitä. Huomenna firman sähkäri saa tutkia, prkl.Carlos kirjoitti:Mikäs sillä moottorilla on hätänä?Ciancarlo kirjoitti:Kokeilin antaa tekohengitystä lasinnostimen moottorille, ei auta, taitaa olla ihan päräinä.
..
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- azzurro fantasia
- Viestit: 36
- Liittynyt: 06 Helmi 2005, 21:21
- azzurro fantasia
- Viestit: 36
- Liittynyt: 06 Helmi 2005, 21:21
Just näin perkele, ruostunu vaijerin pää törrötti vastaan kun aukasin oven.
Äkkiseltään näyttää hankalalta vaihtaa tuo vaijeri, koska oven sisään ei näe, miten se kiertää. moottorilta oli irti valmiiksi joten siitäkään ei näe miten vaijeri menee.
Ei kellään sattus oleen kuvaa miten sen pitäs olla asennettuna??
Äkkiseltään näyttää hankalalta vaihtaa tuo vaijeri, koska oven sisään ei näe, miten se kiertää. moottorilta oli irti valmiiksi joten siitäkään ei näe miten vaijeri menee.
Ei kellään sattus oleen kuvaa miten sen pitäs olla asennettuna??
Jos on naurettava, on naurettava.
- MilleMiglia
- Viestit: 65
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 14:50
- Paikkakunta: Lappeenranta
- MilleMiglia
- Viestit: 65
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 14:50
- Paikkakunta: Lappeenranta
- haluanalhvan
- Viestit: 25
- Liittynyt: 24 Huhti 2006, 14:33
- Paikkakunta: Helsinki
takaoven verhoilujen irroitus
Terve
Hajos mullakin takalasin nostin ja nyt lasi ei mene ylös asti kiinni. Vähän paha kun asuu Helsingin Kalliossa...
Missäs niitä ruuveja on takaoven verhoilussa että sais verhoilun riisuttua? Ja ruuvit vaan irti ja sen jäkeen vetäisy niin verhoilu on irti?
Hajos mullakin takalasin nostin ja nyt lasi ei mene ylös asti kiinni. Vähän paha kun asuu Helsingin Kalliossa...
Missäs niitä ruuveja on takaoven verhoilussa että sais verhoilun riisuttua? Ja ruuvit vaan irti ja sen jäkeen vetäisy niin verhoilu on irti?
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: takaoven verhoilujen irroitus
Kajarin takana ainaskin..haluanalhvan kirjoitti:Missäs niitä ruuveja on takaoven verhoilussa että sais verhoilun riisuttua?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
- Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11 - Paikkakunta: Vaasa
Huhhuh...tahti vähitellen kiihtyy. Ensin vaihdoin ylätukivarren, siitä alle viikko ja jysähti jarrupala ja sen korjauksesta alle viikko ja nyt jäi kuskin lasi alas - n. 40 km kotoa...
Onneksi ei ollut sen kylmempi keli ajella. Kotiin kun pääsin, niin sain ikkunan kyllä sitten nousemaan kuskin ovessa olevaa vänkärin ikkunan kytkintä lainaten. Mutta kuskin ikkunan kytkin ei toimi enää ylöspäin ollenkaan, vain alas. Onko tähän olemassa kikkakolmosia? Voiko sen pelkän kytkimen vaihtaa? Vai pitääkö kenties vaihtaa se koko neljä kytkintä sisältävä "yksikkö"? Ja jos se pitää vaihtaa kokonaan, niin mikä on sen etsittävän asian virallinen nimike? Varaosahausta löytyy "lasinnostomekanismi"...olisko se juurikin se?
Onneksi ei ollut sen kylmempi keli ajella. Kotiin kun pääsin, niin sain ikkunan kyllä sitten nousemaan kuskin ovessa olevaa vänkärin ikkunan kytkintä lainaten. Mutta kuskin ikkunan kytkin ei toimi enää ylöspäin ollenkaan, vain alas. Onko tähän olemassa kikkakolmosia? Voiko sen pelkän kytkimen vaihtaa? Vai pitääkö kenties vaihtaa se koko neljä kytkintä sisältävä "yksikkö"? Ja jos se pitää vaihtaa kokonaan, niin mikä on sen etsittävän asian virallinen nimike? Varaosahausta löytyy "lasinnostomekanismi"...olisko se juurikin se?
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Näköjään sääntö kuin poikkeus.
Vasen taka ikkuna ei avaudu. Onneksi noin päin. Ikkina on siis nyt kiinn.
Sen enempää kuskin painikkeesta kuin takaovenkaan kytkimestä ei kuulu sieltä jostain hanskalokeron takaa releen naksetta. Eli vika luultavasti sähkössä. Tähän asti on ikkunat toimineet suhkot äänettömästi.
Onko kellään kytkennästä kuvaa, tai tietoa mikä mahdollisesti olisi viean aiheuttaja. Ne liittimet ovista jo avasin.
Vasen taka ikkuna ei avaudu. Onneksi noin päin. Ikkina on siis nyt kiinn.
Sen enempää kuskin painikkeesta kuin takaovenkaan kytkimestä ei kuulu sieltä jostain hanskalokeron takaa releen naksetta. Eli vika luultavasti sähkössä. Tähän asti on ikkunat toimineet suhkot äänettömästi.
Onko kellään kytkennästä kuvaa, tai tietoa mikä mahdollisesti olisi viean aiheuttaja. Ne liittimet ovista jo avasin.
Lisää murheita vasemman takaikkunan kanssa, löytyykö diagnostiikka-apua:
Nyt takaikkuna saa taas virtaa, koska valo palaa sekä kuskin paikalla että takaikkunan luona olevassa kytkimissä. Mutta mitään ei tapahdu kytkintä painettaessa.
Seuraava toimenpide on putsata etuoven johtonipun kontaktit (10 min päästä hommiin) - tosin en usko syypääksi, koska valo palaa katkaisimissa oven ollessa auki (ikkuna saanee tällöin sähköä.)
- Voiko syypää olla sulakkeet, jos kaikki muut lasit paitsi vasen takalasi pelaavat sähköllä? Eli onko eri lasien moottoreilla omat sulakkeet?
Olen säännöllisesti jumpannut ko. moottoria ovi auki - viime kerrasta on enintään kuukausi. En usko, että kuukauden breikki treenikaudessa vetää moottorin ruosteeseen. Ideoita mistä metsästää vikaa?
- EDIT -
Kontaktit putsattu ja vasemman takalasin kytkimeen saa palamaan valon. Eli takaikkuna saa ainakin jonkun verran sähköä.
Kytkintä painaessa kuuluu takaoven sisältä hyvin hienoinen napsahdus (kyseessä ei ole takasähkölasin kytkin). Ei yhtä voimakas kuin jos painaa toimivaa sähkölasia ylöspäin ikkunan ollessa ylhäällä (eli sähkömoottori ei ehkä koita pyörähtää?). Muita laseja yläasennossa ylöspäin painaessa auton ollessa sammuneena voi huomata sisävalaistuksen himmenevän. rikkinäinen lasi ei saa aikaa tätä ilmiötä, eli ko. lasin mootori ei kuluta virtaa läheskään yhtä paljoa kuin muut lasit. Seuraava vaihe lienee avata oven paneelit. Onko jollain kokemusta vastaavasta?
Myöskään kytkin ei ole viallinen, koska samalla kytkimellä pystyi liikuttamaan oikeaa takalasia.
Nyt takaikkuna saa taas virtaa, koska valo palaa sekä kuskin paikalla että takaikkunan luona olevassa kytkimissä. Mutta mitään ei tapahdu kytkintä painettaessa.
Seuraava toimenpide on putsata etuoven johtonipun kontaktit (10 min päästä hommiin) - tosin en usko syypääksi, koska valo palaa katkaisimissa oven ollessa auki (ikkuna saanee tällöin sähköä.)
- Voiko syypää olla sulakkeet, jos kaikki muut lasit paitsi vasen takalasi pelaavat sähköllä? Eli onko eri lasien moottoreilla omat sulakkeet?
Olen säännöllisesti jumpannut ko. moottoria ovi auki - viime kerrasta on enintään kuukausi. En usko, että kuukauden breikki treenikaudessa vetää moottorin ruosteeseen. Ideoita mistä metsästää vikaa?
- EDIT -
Kontaktit putsattu ja vasemman takalasin kytkimeen saa palamaan valon. Eli takaikkuna saa ainakin jonkun verran sähköä.
Kytkintä painaessa kuuluu takaoven sisältä hyvin hienoinen napsahdus (kyseessä ei ole takasähkölasin kytkin). Ei yhtä voimakas kuin jos painaa toimivaa sähkölasia ylöspäin ikkunan ollessa ylhäällä (eli sähkömoottori ei ehkä koita pyörähtää?). Muita laseja yläasennossa ylöspäin painaessa auton ollessa sammuneena voi huomata sisävalaistuksen himmenevän. rikkinäinen lasi ei saa aikaa tätä ilmiötä, eli ko. lasin mootori ei kuluta virtaa läheskään yhtä paljoa kuin muut lasit. Seuraava vaihe lienee avata oven paneelit. Onko jollain kokemusta vastaavasta?
Myöskään kytkin ei ole viallinen, koska samalla kytkimellä pystyi liikuttamaan oikeaa takalasia.
Vanhaan ketjuun vähän samanlaisia kokemuksia, auto tosin 166 vm 2001. Tänään aamulla lähtiessä huomasin, että sisätilan valot eivät syttyneet. Noin 5km ajon jälkeen vänkärin puoleisen takaoven ikkuna avautui täysin. Pysähdyin ja yritin sitä nostella sekä kuskin että takaoven kytkimestä. Kerran se hitaasti nousikin, mutta laskeutui melkein samoin tein.
Muita sivuhavaintoja: kuskin nostimesta kytkintä alaspäin painettaessa sisätilan valot syttyvät. Samoin syttyy mittaristoon kuljettajan oven aukiolon merkkivalo. Takaovesta kuuluu myös pieni naksuminen muutaman sekunnin välein. Olisko jokin nostimen suojamekanismi vai moottorin naksumista? Naksumista ei välttämättä kuulu eikä muita sivuilmiöitä ilmene jos sisätilan valot ovat off-asennossa. Ikkuna ei silti nouse. Mistähän tuota vikaa lähtisi hakemaan.
Muita sivuhavaintoja: kuskin nostimesta kytkintä alaspäin painettaessa sisätilan valot syttyvät. Samoin syttyy mittaristoon kuljettajan oven aukiolon merkkivalo. Takaovesta kuuluu myös pieni naksuminen muutaman sekunnin välein. Olisko jokin nostimen suojamekanismi vai moottorin naksumista? Naksumista ei välttämättä kuulu eikä muita sivuilmiöitä ilmene jos sisätilan valot ovat off-asennossa. Ikkuna ei silti nouse. Mistähän tuota vikaa lähtisi hakemaan.
Vanha posti ylös.
Mites mekaanisen kanssa? Mulla jämähti avatessa lasi puoliväliin, ja väkisin yritin kammeta niin kuulu poksahdus ja kahva pyörii nyt tyhjää.. Aluksi oli vain toinen lasi ja nyt on molemmat...
Heikalla näyttäs olevan mekanismeja hintaan 45e. Löytyykö joltain kokemuksia tapahtuneesta? Tilaanko suoraan vaan osat ja vaihdan vai pitäisikö tutkia.?
Mites mekaanisen kanssa? Mulla jämähti avatessa lasi puoliväliin, ja väkisin yritin kammeta niin kuulu poksahdus ja kahva pyörii nyt tyhjää.. Aluksi oli vain toinen lasi ja nyt on molemmat...
Heikalla näyttäs olevan mekanismeja hintaan 45e. Löytyykö joltain kokemuksia tapahtuneesta? Tilaanko suoraan vaan osat ja vaihdan vai pitäisikö tutkia.?