Mistä hommasit tuon pääsylinterin ja paljon oli hintaa... Deltasta kävin äsken piloillani kysymässä niin pääsylinterin saa ainoastaan jarrutehostimen kanssa! Moinen setti 1060 euroa!!!!!

Valvoja: Moderators
Tarvitsee ainakin, jos autossa on cruise, kenties johonkin muuhunkin diagnostiikkaan. Ei se varmaan muuten menoon vaikuta.Silvio kirjoitti:Mikä se muuten on se valkoinen ihme katkaisijatyyppinen laite jossa on pieni musta nasta päässä,samanlainen löytyy jarrupolkimesta,siis polkimessa oleva kieleke ottaa siihen kiinni ylösnoustessaan...? Painui kytkinpoljinta irrottaessa pohjaan, muttei tunnu käytännön eroa.. Tarviiko auto tosiaan tiedon milloin poljin on ylhäällä ja millon ei?? Eihän se mikään pelkkä "stopparikaan" näytä olevan?
Selkeesti työsylinteri mennyt jos kerran poljinkin menee aina pohjaan, jarrunestettä kuluu ja kun sulla kerran on kutoskone jossa nestekytkin, tessuissa muistaakseni on vaijerilla. Kannattaa tietty katsoa että mistä se sen jarrunesteen vuotaa, jos työsylinteri vuotaa niin se vuotaa sen siihen vaihdelaatikon päälle ja se pitäisi olla kyllä märkä. Samoin jos pääsylinteri vuotaisi niin varmaan huomaisit sen sisällä jarrunesteen hajusta ja että jalkatila on märkä jarrunesteestä. Työsylinteri on siinä vaihdelaatikon päällä ja tosiaan helppo homma vaihtaa, lyhykäisyydessään näin.TwinSpark kirjoitti:Epäilen, että omassa 156:ssa on mennyt juurikin tuo työsylinteri. Jarrunestettä kuluu tasaisesti. Jos unohtaa täyttää säiliön apout viikkoon, kytkin ei enää yksikertaisesti pelitä.
Kysymys kuuluukin, missä moinen sylinteri piileksii? Onko helposti vaihdettavissa?
Käytin autoa näytillä Oulun Autohuollossa ja siellä sanoivat, että koko kytkin joudutaan purkamaan, jos työsylinteri vaihdetaan uuteen.
Pitäneeköhän paikkaansa?
Jos luet noita minun kirjoituksia aiheesta, niin hoksaat että poljin elää hyvinkin paljon. Toisinaan toimii ok ja toisinaan on outo. Tähän vaikuttaa mm. nestekytkimen irrotuksen automaattinen säätyminen. Ja kyllä, vaikka minullakin tuo jousi oli tuossa albumin kuvan kunnossa, niin välillä kytkin oli ihan normaali.jokipoika kirjoitti: Mutta tuo tyhjä alue polkiessa tuntuu noin puoleen väliin ennenkuin tulee vastetta. Alussa on myös kiinniottokohta kovin alhaalla, myöhemmin tilanne paranee auton lämmettyä.
Uskaltaako tuolla ajaa vielä pitkään? Seuraava öljynvaihto olisi noin 5000km päästä. Ajattelin että jos silloin kysyisi samalla korjaamolta.
Tuliko sulla Alfa kuntoon tuolla jousen "virittämisellä"? Meinaan mulla ilmeni aika samanoloinen vika http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=14725 - vähän vaan eri oireet. Kytkinpolin ei taho aina paluttaa kunnolla. Kun polkimen nostaa jalalla tai kädellä yäasentoonsa niin se pysyy siellä muutaman päivän ajeluiden verran, mutta tavallaan valuu pikkuhiljaa alemmas.Laba kirjoitti:Heh, tuossa kiinnittäessäni pääsylinteriä takaisin, huomasin, että se kytkimen palautusjousi oli väärin asennettu. Se painoi koko ajan pedaalia hieman lattiaan päin, mutta nyt kun asensin sen oikein, nostaa se poljinta yläasennossa ylöspäin, ja kun pedaalia hieman painaa, alkaa jousikin painamaan sitä alaspäin.
Veikkaanpa, että kytkinongelmat liittyivät tuohon palautusjouseen. Nyt luulisi ainakin polkimen pysyvän ylhäällä vaikka auto seisoisi, kun jousi sitä nostaa
Mitään näistä nyt tiiä, mutta voisko toi naksuminen johtua juuri tästä minkä Laba myöhemmin totesi.kaalipata kirjoitti:Mulla naksui pari kuukautta sitten parin päivän ajan, sit hiljeni, palasi taas pari viikkoa sitten ja napsahti paskaksi reilu viikko sitten.
Huomasin vaan tuota jousta laittaessa paikoilleen, että naksuntaa ilmeni juuri kun se valkonen holkki/jousi/ohjain ei ole oikeassa kohdassa. Tuota asentaessa kun ei kunnolla näe asentuuko se sinne paikoilleen, niin ainakin liian alhaalla oltaessa piti naksuntaa. Kunhan sen saa asetettua siihen missä (seinässä) on kohta _—_Laba kirjoitti:- - kytkimen palautusjousi oli väärin asennettu.
Kiitoksia vinkistä!Kaalipata kirjoitti:Vähän sitten vinkkiä tuon jousen asennukseen: Menee yhdellä kädellä. Jos kytkinpoljin on ylhäällä täytyy lepotilassa 70 mm jousi puristaa 40 milliseksi. Not good. Poljin pohjassa jousi menee paikalleen noin 65 millisenä. Päätelkääpä siitä kumpi on mukavampaa. Vittu kun tuonkin olis tajunnut 2 kahvikuppia ja 5 röökiä sitten! No...elämä on.
Kiitosta vain , pitääkin soittaa huomena heikalle ja laittaa kuntoon. Vaikuttaako toi kytkinpolkimen toimintaan muuten miten,kun mulla on aina ollut tuo rikki ja poljin vaikuttaa normaaliltaJarsan kirjoitti:^Jep! Sulta on karannu myös nuo samat osaset.Heikalta tilasin jousen ja tuon toisen "ohjurin". Olisko ollu 25€ yhteensä.
Lisäys: Asennuksesta sen verran, että aseta ensin ohjurit jousen kanssa "pötköön", paina kytkinpoljin pohjaan, ja liu'uta ohjurin "haarukkapää" yläsuunnasta tulipeltiä pitkin koloonsa. Tuolla tavalla asennus on naurettavan helppo. Tai ainakin siihen verrattuna, että on aukonut jokaisen rystysen; pääalaspäin roikkuen, jalkatilassa, tunnin ajan ja vailla toivottua tulosta...