156 pissapoika ei ruiki,eikä neste ole jäässä?
Valvoja: Moderators
156 pissapoika ei ruiki,eikä neste ole jäässä?
Ajaltiin Lahden moottoritietä ja vesi loppui,no ei muuta kuin huoltsikalle täyttämään säiliö.
No vettä ei tullut siitä huolimatta, ei valoille eikä ikkunaan.Pesurin moottori kyllä surisee?
Onko kellään ollut vastaavaa ja mikä neuvoksi?
No vettä ei tullut siitä huolimatta, ei valoille eikä ikkunaan.Pesurin moottori kyllä surisee?
Onko kellään ollut vastaavaa ja mikä neuvoksi?
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Kyl on joskus ollu...
niin yksinkertainen vika kun noi suuttimet joista vesi suihkuaa niin on tukossa!
Nuppi neulalla vaan pistämään siihen ni johan voi alkaa toimii!:)
Nuppi neulalla vaan pistämään siihen ni johan voi alkaa toimii!:)
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Tai sitten letku on irti suuttimesta, lähtee aika helposti, kokemusta on
edellisestä autosta. Katso sinne ritilän alle, ja pyydä jonkun painamaan pesuria, jos neste lorisee sinne, niin letku on "huulilla", murtunut tai irti, sen kyllä näkeekin valoisassa helposti.
-cr
edellisestä autosta. Katso sinne ritilän alle, ja pyydä jonkun painamaan pesuria, jos neste lorisee sinne, niin letku on "huulilla", murtunut tai irti, sen kyllä näkeekin valoisassa helposti.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mulla näkyy olevan pesurin ruikkaukset "säädetty" mihin sattuu. Yritin nuppineulalla väännellä niistä rei'istä mutta lopputuloksena pelkkä vääntynyt nuppineula. Onko tuossa joku tavallista hienompi säätö vai pitäisikö vaan olla stydimpi neula käytössä? Silloin kun tuota olisi viikolla aikaa ronklata niin pihalla on järjestään pimeä eikä tahdo nähdä minkälainen rakenne tuolla on.
- Epäkelpokeräilijä -
Suuttimen sivussa on tasapäämeisselillä pyöriteltävä säätö. Suutin on kuitenkin niin jumissa, että kanta nylppäytyy ja suutin ruilii edelleen minne sattuuScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mulla näkyy olevan pesurin ruikkaukset "säädetty" mihin sattuu. Yritin nuppineulalla väännellä niistä rei'istä mutta lopputuloksena pelkkä vääntynyt nuppineula. Onko tuossa joku tavallista hienompi säätö vai pitäisikö vaan olla stydimpi neula käytössä? Silloin kun tuota olisi viikolla aikaa ronklata niin pihalla on järjestään pimeä eikä tahdo nähdä minkälainen rakenne tuolla on.
VMP
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Itsekin olen tuota ruikkimista ihmetellyt. Nesteet ei tod. ole jäässä, sikäli kun autokin on vielä hallissa parkissa ja ihmettelin sitä jo tuossa syksyllä. Oikealta puolelta lentää hyvin, mut vasen jää tosi alas. Ja mun mielestä se tuli yht'äkkiä. Ajattelin, et siel ois ollu joku pumppu paskana. Mut ku oikealla lentää hyvin, niin kait se vika on sit siin suuttimessa ?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mullakin kiusii se vasemmanpuoleinen suutin. Oikea puoli pesee säädön jälkeen ihan hyvin mutta vasen puoli tuntuu olevan jotenkin vinossa, vain sen oikeanpuolimmainen suihku tuntuu tulevan suunnilleen oikealle korkeudelle. Pitäis tonkia, mutta kun päivisin ei ehdi ja iltaisin on pimeää.
- Epäkelpokeräilijä -
Vasemman puoleisen suuttimen letku puhki, jolloin osa paineesta karkaa "harakoille". Itsellä meni 145:sen raitisilmansuodattimen asennuksessa suuttimen nippa ensin halki ja sitten poikki. Ensin ei ollut ollenkaan samaa painetta kuin toisella puolella ja sitten ei tullu mitään. Mutta pikku fiksaus ja nyt ruiskii kummaltakin puolelta todella tehokkaasti ja vielä kun säädin suihkut osumaan tuulilasille, niin homma oli valmis.-Tomi- kirjoitti:Itsekin olen tuota ruikkimista ihmetellyt. Nesteet ei tod. ole jäässä, sikäli kun autokin on vielä hallissa parkissa ja ihmettelin sitä jo tuossa syksyllä. Oikealta puolelta lentää hyvin, mut vasen jää tosi alas. Ja mun mielestä se tuli yht'äkkiä. Ajattelin, et siel ois ollu joku pumppu paskana. Mut ku oikealla lentää hyvin, niin kait se vika on sit siin suuttimessa ?
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Tänään tuli haettua uudet Valeon xtreme pyyhkimet, jotka ovat muuten aivan loistavat, kuten jo toisessa topicissa porukka on hehkuttanut Sulkien vaihdon yhteydessä tuli myös tarkastettua miksei oikein tykkää pissapoika heittää vettä. Poistin ne mustat muovit, missä suuttimet on kiini ja minkä alla letkut kulkee. Puhalsin letkut ja suuttimet auki. Ihmetyttämään kuitenkin jäi erikoinen letkuhaaroitin, joka haaroittaa vasemmalle ja oikealla suuttimelle. Miksei siinä ole kiinteä liitintä, vaan jonkin sortin venttiilillinen ? Voiko siinä olla normaali ? Mikä sen virka niinkuin on ? Painettiin letkun päät tukkoon, painettiin vettä lasiin katsoaksemme vuotaako letkut. Letkut ei vuotanut, mutta venttiilin pienestä reiästä lensi kyllä vettä komeasti. Ilmeisesti onnistuimme sen sitten vuoto-kokeilullamme rikkomaan. Sen sisällä on ohut kumi lätty, joka ilmeisesti jousen varassa kuuluu nousta kun vettä tulee, kumi nousee ja vesi pääsee virtaamaan suuttimille johtaviin letkuihin. Pesuvettä meinaan valui auton alta siihen malliin, että jotain on vialla Ja säiliö tyhjeni aikas äkkiä, siinä kun tuli säädettyä suuttimia ja samalla käytettyä ruittaa. Kyseinen venttiili-jako-blokki nyt ilmeisesti on ihan standaria, että sitä saattaisi helpommin löytää ?
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Tuo ventiilijakotukkihässäkkä on nimeltään takaisku, eli se estää letkuja valumasta tyhjiksi ja nestettä tulee heti lasille kun pumpun ei tarvii ensin täyttää letkuja. Hain aikanaan tuollaisen halvalla Biltemasta, mutta se ei tykännyt toimia. Toimivan hain sitten Hatanpäältä Osaset liikkeestä ja maksoi muutaman euron, mutta noitahan saa mistä vaan autotarvikeliikkeestä.
Heh, itsekin ihmettelin tuota muutama viikko sitten. Mullakin ruikki vettä siitä venttiilin keskellä olevasta reiästä hyvää tahtia... Tosin ajattelin, että se huuhtelee varmaan jotain kuraa pois siitä kanavasta, missä ne letkut kulkevat No nytpä ainakin tiedän, että se on rikki ja voin vaihtaa sen ehjään... tyhjenee nimittäin tuo säiliö hieman turhan nopeasti kurakeleillä...-Tomi- kirjoitti:Nopeaa toimintaa Kiitoksia
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
Jos haluaa viel vähemmällä päästä, ni ottaa vaa keskimmäisen pyyhkijän pois ja sen apukuskin puoleisen muovipaneelin =) Itse juuri vaihdoin tuon y-haaran toissapäivänä, mut ennoo viel päässy testaamaan, ku remontti auton osalta venyy pyhien yli muuten...-Tomi- kirjoitti:Lasinpyyhkijät ottaa pois tieltä ja sitten ne mustat suoja muovit, olisko viidellä ruuvilla/torxilla kiinni. Sieltähän se sit jo kurkkaakin
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
Hehe, okei, sorry, kirjotan selvemmin seuraaval kerral Tarkoitin siis tietysti sitä enemmän keskellä olevaa niistä kahdesta-Tomi- kirjoitti:Ei mulla ainakaan kolmea pyyhkijää ollut sorry ot.Jeppaa kirjoitti:Jos haluaa viel vähemmällä päästä, ni ottaa vaa keskimmäisen pyyhkijän pois
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään