Alfa huollot
Valvoja: Moderators
Alfa huollot
Hei,
eli joo.. uusi naama täällä ja ajattelin, että olisi hyödyllinen ns. infotriidi, jossa olisi listattuna oman alueen halpoja alfa huoltoja. eli pikkupajoja, jotka tekevät alfaremppaa halvalla.
itselläni (ja avopuolisolla) ensimäinen alfa ja mm. vesipumpun vaihto edessä heti.. joten vähän on oma lehmä ojassa triidiä perustaessa.
kuka tietää esim helsingin alueelta halpoja alfapajoja?
tämän topicin lienee syytä laittaa sitten stickyksi?
eli joo.. uusi naama täällä ja ajattelin, että olisi hyödyllinen ns. infotriidi, jossa olisi listattuna oman alueen halpoja alfa huoltoja. eli pikkupajoja, jotka tekevät alfaremppaa halvalla.
itselläni (ja avopuolisolla) ensimäinen alfa ja mm. vesipumpun vaihto edessä heti.. joten vähän on oma lehmä ojassa triidiä perustaessa.
kuka tietää esim helsingin alueelta halpoja alfapajoja?
tämän topicin lienee syytä laittaa sitten stickyksi?
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
moi. yritin kyllä etsiä, mutta hieman hankalaa, kun on juttua vähän siellä täällä -> tiedonhaku vähän hankalaa. siksi ajattelin että ehkä hyvä kerätä yhteen paikkaan kaikki, vai?Italian Stallion kirjoitti:Kokeileppa hakutoimintoa, aiheesta on juttua kymmeniä sivuja Tervetuloa joukkoon ja älkäähän vesipumpun vaihtoa säikähtäkö.
Ps. Merkkaahan autosi malli näkyviin ja kuvia albumiin kiitos.
niin ja kiitos!
kiitos!!Carlos kirjoitti:http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=8 ... t=laaksten
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Tuosta ketjusta löytyy muutamia vinkkejä Lahden seudun huoltopaikoista:blacase kirjoitti:Entäs Lahti-Lappeenranta akselilla, missä Alfan saa kuntoon kohtuu rahalla?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=9034&highlight=
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Eihän alfakaan mitään rakettitiedettä ole joten tuskin sitä kannattaa NASA:lle asti viedä eikä myöskään DA:han.Wate kirjoitti: kannaattaako alfaa raijata perushyvälle nyrkkipajalle, joka ei välttämäti alfoja oo huoltanu?
Kyllä tommonen luotettava "nyrkki"paja osannee hoitaa sen siinä missä muutkin merkit.
QUORTHON 1966-2004
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Viimeinen kerta, kun vien Milanoon - V6 hihnanvaihtohuolto + moottoriöljyt 1400 €. Olihan siinä sitten myös vesipumpun ja termarin vaihto kanssa, mutta silti. Hinnan ulkopuolelle jäi vielä rikkinäinen apulaitehihnapyörä (kuulemma kumi osittain repeytynyt), vanha apulaitehihnan kiristin + rullat ja sitten kulunut vaihdelaatikon pääty. Kumia avarrettiin laatikon päädyn osalta, mutta pitää lisätä ite jotain vielä.
On muuten pojat autohuolto hinnoissaan. Taitaa olla oikeata raketti-tiedettä, kun hinnat ovat tuolla 1 k€ ja up...
On muuten pojat autohuolto hinnoissaan. Taitaa olla oikeata raketti-tiedettä, kun hinnat ovat tuolla 1 k€ ja up...
Viimeksi muokannut Kirkinen, 26 Kesä 2007, 21:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Minäkin hieman harkitsin remmivaihdon tekoa "ulkomailla", jutuistanne päätellen Suomessa voisi olla halvempaa kuin Ruotsissa. Haulla löytäisin varmaan tämän mutta mielelläni lukisin tästäkin ketjusta minne Tampereen seudulla kannattais ottaa yhteyttä (Nokialla tais olla joku paja myös). Kuopiokin sopisi suunnitelmiin mutta mahtaako sieltä päin mitään löytyä, ei ole pistänyt silmään sellaiset jutut täällä.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Ensimmäinen ja viimeinen. Pyysin vaihtamaan moniurahihnanKirkinen kirjoitti:Viimeinen kerta, kun vien Milanoon
valittavat rullat ja tutkimaan mikä narisee peräpäässä ja
kun hain auton pois niin mitään ei ollut vaihdettu, ainoastaan
toinen rullista oli otettu pois(rullia ei kuulema ollutkaan varastossa)...
Narinaa ei vaivauduttu paikallistamaan,
ehdotti vain KOKO Powerflex-kattauksen irrottamista ja rasvaamista..
Puolentoista tunnin turhasta sorkkimisesta 106,50e. Kiitos.
Esim. kiristimen hinta heillä 140e kun Heikalta 90e..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Harmaa oli huollossa keväällä - 1400 € silloinkin. Samat roippeet suunnilleen kuin nyttenkin. "Tasapainoakselien hihnapyörät olivat kuluneet, mutta ei voitu vaihtaa, kun ei ole hyllyssä." Huolto maksaa maltaita, mutta mitään ei haluta tehdä ja toisaalta, jos pitäisi olla jotain, niin sitä ei löydy samalla kertaa. "Voihan se olla, että se hihnapyörä kestää vielä 60 tkm tai sitten hajoaa kotimatkalla" oli tämän päivän "noheva" ja viimeinen kommentti.
Muukkosella sentään purettiin vaihteisto irti, avattiin, vaihdettiin laakereita ja kasattiin takaisin. Tunteja oli toistakymmentä - koko homma maksoi kuitenkin vain noin 1000 €. Karua, että määräaikaishuolto maksaa enemmän kuin korjaus eli vettä muuallakin kuin polvessa...
Taitaa tulla jotkut Toyotat tilalle perhana...
Katselin tänään laatikon päätyä ja sitten hihnapyörää. Hihnapyörästä on löytänyt sen kummenpaa vikaa - taisi olla rahastus mielessä. Olisihan se mukava saada tasan 2 k€ per auto.
Sitten viskasin sen laatikon päätyä hinkkaavan kumin mäkeen. Milanon hieno korjaus oli pelkkä leikkaus alhaalle kumiin - mitä hyötyä, koska paskaa menee enemmän väliin ja hankaa entisestään. Toivottavasti reikä ei tuo paska ongelmia vivustojen ja muiden kanssa tai sitten joutuu, vaikka kuidusta tekee kopan...
Muukkosella sentään purettiin vaihteisto irti, avattiin, vaihdettiin laakereita ja kasattiin takaisin. Tunteja oli toistakymmentä - koko homma maksoi kuitenkin vain noin 1000 €. Karua, että määräaikaishuolto maksaa enemmän kuin korjaus eli vettä muuallakin kuin polvessa...
Taitaa tulla jotkut Toyotat tilalle perhana...
Katselin tänään laatikon päätyä ja sitten hihnapyörää. Hihnapyörästä on löytänyt sen kummenpaa vikaa - taisi olla rahastus mielessä. Olisihan se mukava saada tasan 2 k€ per auto.
Sitten viskasin sen laatikon päätyä hinkkaavan kumin mäkeen. Milanon hieno korjaus oli pelkkä leikkaus alhaalle kumiin - mitä hyötyä, koska paskaa menee enemmän väliin ja hankaa entisestään. Toivottavasti reikä ei tuo paska ongelmia vivustojen ja muiden kanssa tai sitten joutuu, vaikka kuidusta tekee kopan...
Viimeksi muokannut Kirkinen, 27 Kesä 2007, 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Näyttää siltä, että asiansa osaavat ja etenkin työtä pelkäämättömät "pajat" alkavat käydä vähiin. Kommentoikaan positiivisista huolto- ja korjauspaikoista ympäri suomen. Negatiivisistakin paikoista teesiä, jos on karuja kokemuksia.
Milanon noin huono taso oli yllätys.
Aikaisempi omistaja oli käyttänyt siellä useamman kerran, joten kai ollut tyytyväinen - tosin vuosia sitten. Maailma muuttuu.
Milanon noin huono taso oli yllätys.
Aikaisempi omistaja oli käyttänyt siellä useamman kerran, joten kai ollut tyytyväinen - tosin vuosia sitten. Maailma muuttuu.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Kerran olen käynyt auto milanossa kyselemassa mihin katoa vettä ja miksi lämmöt nousevat( auto siis 33). Sihvonen tuli ulos katsoi joku aika ja kertoi: Termari+jäähdytin ovat entisia=pakko vaihta. Lisäksi kertoi ettäpitäis pureta konetta, jotta voisi katsoa missä kunnossa kannen tiiviste on. Pelkkä termarin vaihto hänen mukaansa kestää 4 tuntia Tietenkin lähdin sieltä samantien ja termari on vaihdettu tavallisessa pajassa ja aika meni vähemmän kuin tunti. Ja ei varmaan tarvi mainita että auto milanon käynnistä olen ajanut "entisellä" termarilla 25tkm ja hyvin toiminut. Veden vuotoksi paljastui... vuotava kumiputki, joka tulee jäähdyttimestä, joka maksoi hirveän suman 3€ Tosi huono maku on jäänyt tästä pajasta. Muukkonen vaikutti asialiselta, hänellä termarin vaihto kestää puolisen tunti...
Nothing beats cubic inch
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Oma lehmä or what's the point?Carlos kirjoitti:http://www.raceman.fi/
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Eipä ole omia lehmiä navetassa, eikä ojassakaan.Ottimo kirjoitti:Oma lehmä or what's the point?Carlos kirjoitti:http://www.raceman.fi/
Tiedän vain hyväksi tekijäksi.
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Olipa saatu sivuille aika kattava kuvaus palveluistaCarlos kirjoitti:Eipä ole omia lehmiä navetassa, eikä ojassakaan.Ottimo kirjoitti:Oma lehmä or what's the point?Carlos kirjoitti:http://www.raceman.fi/
Tiedän vain hyväksi tekijäksi.
Car pojat Järvenpäässä vaikutti asialliselta paikalta kun siellä tässä parina päivänä asioin, ja ainaki orkkis Bosch ilmi oli halvin mitä mistään oon kuullu saavan! Pari plussaa myös; erikoistunu Alfoihin, pääjehu ajaa 156 2.5 V6.lla www.carpojat.fi
1200 tessuun?!Kivijärvi kirjoitti:Ääni Nokian autotalolle (Nokialla, luonnollisesti). Viime vuonna olis tessuun vaihtunut hihna n. 500 eurolla (vrt. DA 1200 euroa) ja määräaikaishuollosta kärsi 200-250 euroa. Tuntuvat hoitavan homman kuin homman tunnollisesti, tuntuupa tehdyllä työllä olevan takuutakin
Onpas huimat etelänlisät.
Kaks kertaa vaihdatin remmin ja se kustansi öljynvaihdon kans 380€.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Ok, hinnoissa on vaihtelua..! Mutta, eikö tuo 450 euroa ollut DA:n tarjous, joita alkoi tippua postiluukusta viime vuoden syksystä alkaen. Ei se kuulosta vakiohinnalta kuitenkaan. Ja jottei menisi ihan pelkäksi huonojen puolien kertomiseksi, olen saanut Tampereen DA:sta muutaman kerran loistopalvelua hädän hetkellä. Joten on virallinenkin huolto toiminut, vaikka maksaakin enemmän kuin ns. pajoilla.
Ja ihan vertailun vuoksi, nykyistä Opelia huoltaa merkkiliikkeessä todella edullisesti (esim. "iso huolto" 179 euroa, jakohihan + vesipumppu alle 300 euroa ), joten Alfasta tuli osin luovuttua kalliihkojen huoltojen vuoksi. Autohan, Alfa, on hieno muuten, eikä ole auton vika, jos huollot (ja sitä kautta vakuutukset) on hinnoiteltu kunnolla premium-luokkaan
Ja ihan vertailun vuoksi, nykyistä Opelia huoltaa merkkiliikkeessä todella edullisesti (esim. "iso huolto" 179 euroa, jakohihan + vesipumppu alle 300 euroa ), joten Alfasta tuli osin luovuttua kalliihkojen huoltojen vuoksi. Autohan, Alfa, on hieno muuten, eikä ole auton vika, jos huollot (ja sitä kautta vakuutukset) on hinnoiteltu kunnolla premium-luokkaan
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Oma kokemus ainakin Treen DA:sta on se et kun naama on muistissa niin alkaa hommakin pelaan! Ite juossut siellä nykyisen kanssa lähinnä perushuolloissa n8 vuotta ja huoltoaika järjestyy joskus jopa samaksi päiväksi!!(hihna+ylläpitohuolto+jotain kilkkeitä yht.1000e....)
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
156 V6:seen jakohihna+vesipumppu+työt = 820eKurko kirjoitti:Tuolla car pojilla sanovat jakohihnan vaihdon hinnaks n. 300e.. ei todellakaan paha hinta
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Tasan ei käy.. no ajatellen että tuossa on vesipumpun vaihtoKurko kirjoitti:Joo_ o... on sit "vähä" kalliimpi V6.een toi hommeli toi mulle kerrottu hinta oli tessuun.silverine kirjoitti:156 V6:seen jakohihna+vesipumppu+työt = 820eKurko kirjoitti:Tuolla car pojilla sanovat jakohihnan vaihdon hinnaks n. 300e.. ei todellakaan paha hinta
mukana niin ei ihan mahdoton hinta kuitenkaan. Kai.
Muukkosella joskus 560e(ilman vesip.) mutta muistaakseni
kaikkia hilppeitä ei tarvinnut vaihtaa silloin. Täytyy
pistää tarjouskilpa käyntiin kun vuodenvaihteessa tulee
hihna 3 vuoden uhmaikään..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM