teholastusta tietoa(v6tb) kaivataan

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

teholastusta tietoa(v6tb) kaivataan

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Mieli tekisi laittaa teholastu tohon getvoseen.Kertokaa viisaammat ensinnäkin onko mitään hyötyä ja toiseksi onko vaikea asentaa.koneella on jo ajettu 180tkm.Mistä lastua kannattaa kysellä ja onko niissä eroa?Mitä mieltä muukkosen lastuista?kierrosalue tuntuu tällä hetkellä aika suppealta,jos tuota saisi vähän laajemmaksi?Jos joltain löytyy käytettyä niin yv:tä vaan.

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: teholastusta tietoa(v6tb) kaivataan

Viesti Kirjoittaja Coupe »

alfa164 kirjoitti:Mieli tekisi laittaa teholastu tohon getvoseen.Kertokaa viisaammat ensinnäkin onko mitään hyötyä ja toiseksi onko vaikea asentaa.koneella on jo ajettu 180tkm.Mistä lastua kannattaa kysellä ja onko niissä eroa?Mitä mieltä muukkosen lastuista?kierrosalue tuntuu tällä hetkellä aika suppealta,jos tuota saisi vähän laajemmaksi?Jos joltain löytyy käytettyä niin yv:tä vaan.
Suosittelen Squadran lastuja. Minulla 75TB:ssa ja 155:ssa. Hyvin toimivat. Tietoa tuolta: http://www.squadra-tuning.com/EN/EN_alf ... _V6_TB.htm
Coupe

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: teholastusta tietoa(v6tb) kaivataan

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Turboon auttaa kyllä lastunvaihto, ja varmasti on hyötyä.
alfa164 kirjoitti:kierrosalue tuntuu tällä hetkellä aika suppealta,jos tuota saisi vähän laajemmaksi?
Tuohon ei taida lastu hirveästi auttaa kun on turbon mitoituksesta ja koneen hengityksestä kiinni. Mutta ei se lastu ainakaan hallaa tee :wink:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: teholastusta tietoa(v6tb) kaivataan

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Rolle kirjoitti:Turboon auttaa kyllä lastunvaihto, ja varmasti on hyötyä.
alfa164 kirjoitti:kierrosalue tuntuu tällä hetkellä aika suppealta,jos tuota saisi vähän laajemmaksi?
Tuohon ei taida lastu hirveästi auttaa kun on turbon mitoituksesta ja koneen hengityksestä kiinni. Mutta ei se lastu ainakaan hallaa tee :wink:
Ainakin tuolla squadran lastulla rajoitin nousee ylemmäksi ja laajentaa kierrosaluettakin siten. Ja tuntuu vielä ihan käyttökelpoisilta kierroksilta.

laitoin PM:ää 'alfa164' :wink:

Avatar
Batman
Viestit: 75
Liittynyt: 08 Heinä 2007, 10:18

V6 turbon lastutus - vinkkejä -linkkejä ?

Viesti Kirjoittaja Batman »

Etsiskelin haulla linkkejä ja vinkkejä AR:n turbokoneen chippituunaukseen. Vähän on aihetta kommentoitu. Ulkolaisilta sivuilta löytyy tietty lisää mutta kivahan se olisi kuulla ihan härmänkielellä kokemuksista. Ja varsinkin jos joku on sitten chipinvaihdon jälkeen käynyt penkittämässä, säädättämässä tms. - tai onko tullut ns. oheismuutostöitä samalla.

Eli mulla on seuraavaksi ajatus laittaa kulkupuolta kuntoon. Ettei jää vaimon 2.5 5-syl. turbofoordin jalkoihin...ja alkaa olla muilta osin tuo V6TB kohta läpikäytykin niin että konehuoneen vuoro olisi. Eilettäin sain auton maalaamosta - eipä ole enään kivenhakkaamaa ja naarmun naarmua keulassakaan !

Täällä suositeltu Squadran teholastu näytti olevan ihan kohtuuhintainen mutta lisäpuhti on aikas pieni, n. 230 HP luvataan, mitä sitten liene käytännössä. Tietysti tuolla määrällä ei vielä muuta paikat ala paukkumaan, se hyvä..

Laittakaas vinkkiä tulemaan !

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Omastani löytyy tuo Squadran lastu ja kyllähän sen tuntee,lisäksi kartiosuodatin on vaihettu vakiokotelon tilalle,alakieroksilla mielestäni vääntö huononi ja syksyllä tuli pahempia käynti ongelmia kosteuden vuoksi,joten jouduin vaihtamaan vakiokotelon paikoilleen :? Kesällä vois uudelleen paneutua tohon imupuoleen.

alfa 156 v6 vois avata salaista arkkuaan ja kertoa miten v6tb saadaan hurmokseen :wink:

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Kosteus on ongelma, jos systeemissä ei ole kuten vakiokotelossa erillistä ilmankuivain suodatinta kuten vakiokotelossa on. Itse laitoin ilmastointi kanavissa käytettävää suodatinmateriaali parikerrosta putken alkupäähän. Valmiita ilmankosteuden poisto mokkuloita on kai myytävänä jossakin putiikissa joku voi tietää asiasta enemmän.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

alfa164 kirjoitti: alfa 156 v6 vois avata salaista arkkuaan ja kertoa miten v6tb saadaan hurmokseen :wink:
isompi turbo, keulacooleri, ahtoputkistot & downpipe & pakoputkisto 3", iso kartiosuodin ja katti hiiteen, isot suuttimet ja kansiin kevyt porttaus niin se alkaa olla hyvin pitkälti siinä :wink:

Silti se laite painaa liikaa ja on etuvetoinen :oops:

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tuli tänään noteerattua syy Lanzan huonoihin huippuihin. Tuntuu kuin rajoittaja alkaisi asteittain ottamaan vastaan jo 4700 kierroksen paikkeilla. Mahdollisia syitä tähän on törkeästi.. Päällimmäisenä tulee mieleen että elektroniikka tosiaan alkaa hillitä menoa jostain syystä tai sitten putki tukossa. Jotain vastauksia onneksi saa jo piakkoin kun katsastan auton. Jos joku turbon omistaja/ent. omistaja tuntee vastaavuuden niin ripittäytymista kiitos.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Batman
Viestit: 75
Liittynyt: 08 Heinä 2007, 10:18

Viesti Kirjoittaja Batman »

Dobber kirjoitti:Kosteus on ongelma, jos systeemissä ei ole kuten vakiokotelossa erillistä ilmankuivain suodatinta kuten vakiokotelossa on. Itse laitoin ilmastointi kanavissa käytettävää suodatinmateriaali parikerrosta putken alkupäähän. Valmiita ilmankosteuden poisto mokkuloita on kai myytävänä jossakin putiikissa joku voi tietää asiasta enemmän.
Saiskos vinkkiä näistä ilmankuivainmatskuista: mitä ne on / mistä niitä saa ? Voisi olla apua märän talven käyntiongelmiin - loskakelillä välillä pätkii vallan peevelisti ?!

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Tässä olisi AEM valmistama yksinkertainen systeemi.

http://www.aempower.com/ViewCategory.aspx?CategoryID=20
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Avasin tänään tämän projektin sytkäboksin jossa muuten lukee pompei.. Kuitenkin lastussa luki ST fast. Haulla ei löytynyt mitään mutta veikataan ellei joku tyrmää että kyse on tuosta Squadra Tuning lastusta. OT: Autossa tosiaan vaikuttaisi olevan vanha viba jäljellä ettei kierroksia löydy ja kulkee todellisella säästöliekillä mitä saa sinänsä minun puolesta tehdä normaaliajossa.. Hitto kun sais kytkimen ohjaamoon missä saa tehot ja sitten tämän oikeasti säästöliekin, :) kirjoitin tästä johonkin threadiin. Kuitenkin ei tule muita mahdollisia vikapaikkoja mieleen kuin sytytys boksi ja ILMI, suuttimet mahdollisesti, mutta ne on eri kun aiemmin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin