75 TS säksättää

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

75 TS säksättää

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Oire: maantienopeuksissa, erityisesti vitosella ajettaessa kone säksättää tietyssä kohtaa kaasua. Kun hanaa antaa lisää, ääni häipyy. Ja kun löysää, tulee se taas takaisin. Kuulostaa ihan siltä kuin olisi fillarissa räpätin pinnoissa tai lämppärimoottorin siivet ottaisivat kiinni johonkin. Pakosarja ei ainakaan tunnu vuotavan ja tyhjäkäynnillä ääntä ei kuulu. Desibelejä ei ole sikana, mutta havaittava juttu kuitenkin. Mikähän tuo voisi olla?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Tarkasta pakoputken eka kannatinpusla. Itellä oli just pultti löysällä ja piti semmoista ääntä niinkuin olis pakoputki ollut poikki.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Mistäs tuon puslan muuten saisi helposti? Oli aika heikossa kunnossa kun viikonloppuna irrotin putken..

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Ite löysin motonetistä, mutta voipi olla että ei ole sielläkään enää sitä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Kiitos ehdotuksesta, mutta eipä auttanut pakoputken kanssa pulaaminen säksätykseen/surinaan - yhä kuuluu sitkeästi 3000 kierroksen paikkeilla pintakaasulla ja tarkennuksena edelliseen: myös alemmissa nopeuksissa.

Yksi tulpanjohdoista on näköjään poikki (uudet hakusassa), voisiko olla siitä kiinni?

Edit: tai sitten joku muu kuin pakoputki vaan resonoi jonnekin...

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Voiko pakosarjan tiiviste vuotaa vain tietyillä nopeuksilla. Se muistaakseni säksättää.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Roadkill kirjoitti:Yksi tulpanjohdoista on näköjään poikki (uudet hakusassa), voisiko olla siitä kiinni?
Joo, kyllä omille teilleen karkaileva kipinä pitää samantyyppistä tikitystä kuin esmes vuotava pakosarja.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Pakosarjan tiivistettä minulle tarjoili eräs toinenkin moottorimies. Toinen taas arveli että pakosarjan pitäisi säksättää sitten tyhjäkäynnilläkin. Ota näistä selvää... Osta Alfa (tai joku muu vanha rohjake), Bilteman työkalusarja ja katso kristallipalloon.

Joka tapauksessa ajattelin vaihtaa sekä tiivisteet että johtosarjan - sen jälkeen olenkin paljon viisaampi. Sitä odotellessa, kai tuolla voi ajaa?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Vaihda ensiksi ne johdot. Älä vaihda tiivistettä kuin "pakosta". Pinnapultin katkeaminen on lähes kansi tai moottori ylös remontti. Ja kasaa vain Alfan alkuperäisillä tai vastaavilla lukkumuttereilla (ei nylon, sulaa) muuten nuo löystyvät ja aukeavat jatkuvasti.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Hyvä pointti. Tämän isompia remontteja en kaipaa.

Pakosarjassani on muuten käytetty kahden mutterin systeemiä, päällimmäinen umpimutteri lukkona. Sarja ei siis ole originale, vaan peltisellainen.

Noita tulpanjohtoja on muuten yllättävän hankala löytää tai sitten olen huono etsimään. Motonetistä en löytänyt sopivia, kumimuumin suositteleman US-partsin amerikkapuolella kehotettiin menemään europuolelle ja europuolella amerikkapuolelle ja kummassakaan eivät tienneet Hotwires-piuhoista mitään. Muukkonen taas ei vastaa puhelimeen.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Taisi olla Ricambi Heikka jolta löytyi johdot tuohon minun TS:ään, kannattaa varmaan soitella sinne.

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

No Heikalta löytyi. Tai ainakin luvattiin että löytyy ja lähtee postiin loppuviikosta. Tänks Tuomakselle.

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Voi tätä onnenpäivää. Nyt selvisi, että Heikan toimittajalla ei ollutkaan johtoja ja menee pitkälle ensi kuuhun ennen kuin niitä saadaan.

Sanokaahan nyt moottorimiehet, että tykkääkö tessu kyttyrää jos ajaa seitsemällä tulpalla? Olisi nimittäin vähän kesäajoa tiedossa, kun kesä kerran on.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kyllä se pytyn pitäisi myös yhdellä kynttilällä toimia. Oletko tutkinut sytytysjärjestelmää muuten? Jakajat yms. Kokeile vaikka irroittamalla vuoronperään toisesta puolasta ensiöjohdot. Tuolloin käy täysin toisella piirillä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Alfistipohjoosesta kirjoitti: Ja kasaa vain Alfan alkuperäisillä tai vastaavilla lukkumuttereilla (ei nylon, sulaa) muuten nuo löystyvät ja aukeavat jatkuvasti.
*ttu ja meikäläisen pakosarjat ovat tavallisilla rosterimuttereilla kiinni. Niidenkin ruuvaamiseen tarvittiin kaksi lyhyeksi katkaistua lenkkiavainta, vähän verta ja ihan hyvät kynnet parista sormesta.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

En tuosta avautumisesta mene takuuseen. :wink:
Itsellä pääsi avautumaan turbon pakosarja. Kasasin sen "normilukoilla" joiden piti pysyä tuolla. Laitoin lisäksi lukitetta, nähtävästi se palaa siellä pois. Ainakin turbossa oli lukkumutterit jossa oli sellainen "lamellikruunu". Vaikutti että se on kertakäyttöinen eli lamellit vahingoittuvat avatessa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin