Juuri näin.
Ennen ensimmäistäkään starttausta irroitin, levitin osiksi ja puhdistin:
-startin (hiilten ja kaikkien puslien vaihto, maalaus).
-laturin (laakerointi, kiillotus ja lakkaus).
-molemmat kaasarit (tiivisteiden takatus / vaihto).
-virranjakaja (tarkastus, voitelu).
-kytkimen pää- ja työsylinteri.
-bensatankki.
Muita uusia osia laitettu:
-kaikki bensaletkut.
-imusarjan kumilaipat.
-stytystulpat ja johdot.
-vettiilien paininkupit.
Paininkuppien vaihdon yhteydessä säädin venttilivälykset. Välysmitat oli joku kirjoittanut konepeltiin.
Edellinen omistaja oli onneksi osannut säilyttää tätä harvinaisuutta tarvittavalla kunnioituksella. Oli vähintään kahden kuukauden välein tiputtanut tulpanreijistä öjyä mäntien päälle ja pyoritellyt moottoria käsin.
Kaikkien näiden toimenpiteiden jälkeen ensikäynnistys joka sujui yli odotusten: toisella stasrttaukella käyntiin ja öljynpaineet nousi heti noin 6.kiloon.
Sytytys ennakko ym. on säädetty arvoon "noin", koska takkoja säätöarvoja en ole käsiini saanut.
Voitaneen puhua ylivarovaisuudesta?
