Antenni ei nouse (enää ollenkaa)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
poppah
Viestit: 31
Liittynyt: 17 Touko 2007, 11:02
Paikkakunta: JKL - SJK

Antenni ei nouse (enää ollenkaa)

Viesti Kirjoittaja poppah »

1: Eli ei mitään kielikuvia viitaten kuljettavan fysiikkaan, vaan GTV:n sähköantenni ei meinaa lähteä ylös kun laittaa radion päälle.

Auto lienee seissyt jonkun aikaa. Aluksi vedin antennin käsin ylös (vastustaa aika hyvin aluksi mut lähtee sit itse nousemaan) ja sen seurauksena se nousi ja laski itsekseen sen päivän. Näin kävi muutaman viikon ja joskus se aamulla (antenni) nouse itsekseen, mut nyt on lakannut kokonaan reagoimasta radion herätteeseen. Radio on joku Sonyn parempi malli 4v takaa.

Onko kokemuksia hyytyyko antennin sähkömoottori vai mankassa vikaa, liittimet...? nimim. ei mitään työkaluja ;)

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Antenni kerää ajan mittaan paskaa sisäänsä ja lakkaa toimimasta. Omassani korjasin vian vaihtamalla tilalle Bilteman sähköantennin, maksoi muistaakseni 25 euroa.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Anteeksi OT mutta kun tuo otsikko on vaan
aikasen hauska ... :mrgreen:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
poppah
Viestit: 31
Liittynyt: 17 Touko 2007, 11:02
Paikkakunta: JKL - SJK

Viesti Kirjoittaja poppah »

Muun mielestä toi itse viesti on vielä hauskempi... 8)

Pitänee hakea sit uus antennin moottori, menikö kauan asentaa?

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Eipä toimi mullakaan..
Rikoin koko paskan lopulta kun koitin korjailla.. Moottori kyllä toimii, ainakin se pörähtää käyntiin joka kerta kun laittaa stereot päälle.

Paikkasin antennin jättämän reiän mustalla ruuvilla ja jenkki-purukumilla. :oops:

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Bilteman antenni menee vanhan paikalle jokseenkin helposti. Sähköantennia kannattaa välillä pyyhkiä ja laittaa esim. vähän aseöljyä tai muuta liukastetta, joka ei kärää likaa, niin toimii pitempään. Samoin kannattaa aika ajoin tarkistaa, että pohjassa oleva poistoletku, jonka tarkoituksena on johtaa anteennikoneistoon valuva vesi auton alle, ei ole mennyt tukkoon.

Avatar
TurboKoo
Viestit: 36
Liittynyt: 26 Syys 2006, 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TurboKoo »

Antenninmoottori on myös ihan helppo korjata itse. Yleensä vika on, että pitkä muovi, jossa hampaita, on hypännyt pois paikoiltaan. Muutamalla yrityksellä homma on kuitenkin helppo laittaa takaisin paikoilleen. Ei vaadi muuta kuin muutaman ruuvin käännön.
God created turbolag to give NA engines hope. He failed. They didn't get neither hope or chance.

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Toisaalta - jos Poppah kertoo vetäneensä antennin käsin ylös, niin voi olla, ettei "muovissa" ole enää hampaita, joita asetella rattaalle. Muovi on muovia joten aika ja lika tekevät tehtävänsä...

Avatar
Razor
Viestit: 201
Liittynyt: 30 Marras 2003, 23:04
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Razor »

mullakin jumitteli se antenni hieman omassa, nousi kyllä ylös, mutta ei laskenut kokonaan. Homma korjaantui puhistamalla antenni ja suihkuttelin vielä crc:tä siihen, nyt on toiminut hyvin.

Avatar
TurboKoo
Viestit: 36
Liittynyt: 26 Syys 2006, 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TurboKoo »

Alfieri kirjoitti:Toisaalta - jos Poppah kertoo vetäneensä antennin käsin ylös, niin voi olla, ettei "muovissa" ole enää hampaita, joita asetella rattaalle. Muovi on muovia joten aika ja lika tekevät tehtävänsä...
Hampaat on aika pyöreät ja kestävät poisvedonkin. Itse tein sen 20 pakkasessa ja sitten seuraavalla viikolla korjasin. Poishan se pitää ottaa kuitenkin niin ennenkuin marssii Biltemaan niin kannattaisi kurkata sisäpuolelle on vielä jotain tehtävissä..
God created turbolag to give NA engines hope. He failed. They didn't get neither hope or chance.

Avatar
poppah
Viestit: 31
Liittynyt: 17 Touko 2007, 11:02
Paikkakunta: JKL - SJK

Viesti Kirjoittaja poppah »

Ehkä tuo mun oma vaan jumittaa lian tms takia alas kiinni, sit kun antaa apuja niin nousee kyllä. Noh, vein JMT autopalveluun odottamaan pyöränlaakeria, samalla katsovat tuon, kerron sit mikä oli.

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Olen voidellut ja puhdistanut antinnin crc:llä ja joskus talvisin aseöljyllä. Öljy kerää tieltä kuitenkin kaiken paskan itseensä joten kun antenni on voitelun ja puhdistuksen jälkeen alkanut toimimaan olen kuivannut sen ja vahannut autovahalla. Näillä konsteilla on menty jo vuosia.
TPP

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Jos antennin moottori ottaa maan auton rungosta niin kuin kaverilla oli niin voi olla myös yksinkertaisesti löysällä/hapettunut eikä saa virtasta tarpeeksi. Olisit kyllä ehkä jo huomannut?
Ayrton Senna da Silva forever

Vastaa Viestiin