156 1.9 jtdm kytkin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Aarghska
Viestit: 94
Liittynyt: 03 Touko 2005, 00:49

156 1.9 jtdm kytkin

Viesti Kirjoittaja Aarghska »

Suunnittelen tässä -04 1,9JTDM:n lastutusta, tulisi 140hv koneeseen n 170hv. Lastutin aiemmin 2,4 JTD -99:n, kaikki muuten ok, mutta kytkin ei tahtonut kestää vääntöjä.
Kytkin ja laatikko siinä lie eniten koetuksella kun lastun laittaa..
Onkohan -04 1,9:ssä ja 2,4:ssa sama kytkin? entä laatikko?
Ajattelin että jos samat niin kai uskaltaa lastunkin laittaa..
- Bensa on pensselinpesua varten.. -

NickName
Viestit: 19
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 09:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja NickName »

Tämä tieto kiinnostaisi minuakin. Ilmeisesti näitä 1.9 savukoneita on Suomessa (tai foorumilla ainakin) sen verran vähän, ettei ole kokemuksia kertynyt. Oma on 110kw malli, mutta lastut lisäisivät kokolailla samoihin tehot kuin tuossa 103kw mallissakin.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kuuluuko tuon 1.9 JTDm:n kytkimen tuntua siltä kuin astuisi kuolleen marsun päälle? Ärsyttävä piirre ajoltaan muuten maukkaassa autossa. 2.4 10v:ssä oli kiva tarkka kytkytin, tässä on ihan toista maata.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Marsun kuuluu juosta siellä kaksoismassavauhtipyörän sisällä. Nähtävästi eri vaihteistot 20v 2.4:ssa ja vanhoissa. Jännästi vanha 6-lovinen V6-vaihteisto ja ekojen dieseleiden 5v vaihteistot kuitenkin samoissa kuorissa? Uudempi jotain GM kuraa?

ePER[/url]

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Marsulta on varmaan loppunut happi ja se on mennyt kytkinpolkimen alle pötkölleen, vauhtipyörästä kun ei tule mitään ylimääräisiä tuntemuksia.

Minusta tuo loosteri ei ole kuraa ollenkaan vaan poikkeuksellisen mukavakäyttöinen vaihteisto. Sitähän tökkisi ihan huvikseen kun vaan kytkimessä olisi vähän enempi särmää.

Voihan se kykä olla loppukin, sillä kun on jo 210 miljoonaa metriä takana.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Ai niin tuon, piti vastata siihen 1.9 16V vastaan 2.4 JTDm hommaan, eikä pitänyt vetää sinne bensakoneita mukaan. Lienee kuitenkin kunkin syytä katsoa itse vaikkapa tuolta linkin takaa. Ei mulla oikeasti tuota GM-valmistetta vastaan mitään ole. Niin ja tuossa 10v vastaan 16v taitaa olla samat kytkinpalikat 156:n tapauksessa.

Ja toivottavasti joku dieselin omistava korjaa, jos olen väärässä. Yhtään dieselin kytkintä en ole avannut. Perustuu pitkälti nettikauppojen kytkintarjontaan tutustumiseen.

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: 156 1.9 jtdm kytkin

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Kytkyttimen kestävyys kiinnostaa täälläkin. Itsellä 150-heppainen (ja nelivetoinen, mikä tuonee oman lisämausteensa) versio, ajatuksissa olisi hankkia squadra-chip.
Aarghska kirjoitti:Suunnittelen tässä -04 1,9JTDM:n lastutusta, tulisi 140hv koneeseen n 170hv. Lastutin aiemmin 2,4 JTD -99:n, kaikki muuten ok, mutta kytkin ei tahtonut kestää vääntöjä.
Kytkin ja laatikko siinä lie eniten koetuksella kun lastun laittaa..
Onkohan -04 1,9:ssä ja 2,4:ssa sama kytkin? entä laatikko?
Ajattelin että jos samat niin kai uskaltaa lastunkin laittaa..

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Jos kytkimen työsylinteri on laatikon päällä, laatikko on Fiatin tekemä. Ainankin 10V:stä löytyy tällainen ja se on ainankin osittain sukua 156:n bensa V6:n 6-vaihteiselle laatikolle.
GM:n laatikossa on työsylinteri kytkinkopan sisällä, 156 20V JTDm ja ilmeisesti uudemmat.

Molemmissa laatikoissa on täysin omat työsylinteri, asetelma, levy sekä vauhtipyörä...

Nyt vaan 1.9JTD omistajat kurkkimaan konehuoneeseen ja listaamaan millainen laatikko luuraa 8V ja 16V JTD koneiden jatkona. Saa sitten kertoa vaikka tähän listaan mitä löytyi :wink:
"No smoke => no power => no hope"

Vastaa Viestiin