Pasodoble kirjoitti:
Huollosta ja öljyn vaihdosta on 4000 km ja nyt jo öljymäärä on öljytikun alarajassa! Onko normaalia?
tarkistitko missä se pinta oli huollon jälkeen? ja mitä öljyä siellä koneessa on? tuostahan tulisi noin hiukan päälle 2 litraa/kympitonni joka ei ole vielä ihan mahdoton ohjekirjan saliittuun maksimiarvoon verrattuna..
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Kannattaa todellakin selvittää, minkä viskositeetin omaavaa tavaraa siellä koneessa on. Itselläni vei 5w-40:stä melkein tuohon tahtiin ja nyt sisällä olevaa 10w-60:tä ei ole kulunut juuri ollenkaan.
Tehtaan suositus 2-litraiseen tessuun on 10W40 ja lämpötilan ollessa alle -20 5W40. Delta kumminkin jostain syystä lykkää koneeseen 0W40 öljyä, joka ei tessussa pysy.
KJS kirjoitti:Tehtaan suositus 2-litraiseen tessuun on 10W40 ja lämpötilan ollessa alle -20 5W40. Delta kumminkin jostain syystä lykkää koneeseen 0W40 öljyä, joka ei tessussa pysy.
Jep. Deltan 0W40:tä on koneessa. Ihme touhua jos merkkiliike ei noudata tehtaan suosituksia! Saman viskositeettista laitoin kuiten tilalle, mutta merkki ei tainut pysyä samana.
Täytyy seuraavassa öljyvaihdossa laittaa 5W40:ta sisuksiin. Pitää kuiten vielä kysyä huollon kommentti asiaan jahka palaan kotio...
Joo kannattaa ehdottomasti siirtyä takaisin 5W40:een.Delta laittaa itelleni 5W40:t koneeseen vaikka ohjekirja tarjoaa 10W40... Mulla kulutus n. 1,5 litraa/10000 ja kone on kyllä mielestäni iskussa. 0Weetä en kyllä laittais kun vaihtelen kerran huoltojen välissä ite yleensä mönjät...menis varmaan saman tien läpi kaikki! Tosin näistä jutuista on kai yhtä monta melipidettä kun on kirjoittajaakin
Onko muuten muilla kokemuksia siitä et huolto tuppaa "ylitäyttään"koneen kun öljyjä vaihtavat? Itellä ainakin öljyä on AINA yli maksimin kun auto tulee hallista ulos...Call me paranoid mutta tarkistan yleensä aina kaiken
Rupesin ite joku aika sitten tarkemmin seuraamaan kulutusta,niin kyllähän tuolla ei aja öljynvaihtoväliä välillä lisäämättä,vaikka on 10-60 selet... Ajettu 144tkm. Normaalia vissiin..??
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Vaihda ihmeessä Valvoline Maxlife 10W40 öljyyn, niin loppuu se älytön öljynkulutus normaaliajossa/reippaammassakin tai sitten ajele jollakin 10W60 hyviä merkkejä Selenia, Castrol, Valvoline, jos revittelet enemmän kesähelteillä.
Itsellä litran verran lisätty öljynvaihdon jälkeen ja ajettu n. 4000 kilometriä. Selenia 10w60:stä on sisuksissa, mutta ei näytä pysyvän paljon paremmin kuin halvemmatkaan sisässä. Eli kannattanee siirtyä teboilin öljyihin? Laadulla ei liene niin väliä, kun on tuoreöljyvoitelu..
Minusta tuo on aika paljon, mutta pysynee vielä ohjearvon sisällä (ja onhan tuolla kärryllä työnnetty jo yli 180000). Tosin saman verran ajettu vaimon VW ei syö ollenkaan, mutta eihän se olekaan läheskään yhtä hyvin muotoiltu..
Otsosmi kirjoitti:Delta-auton mukaan on "normaalia". Myös kuulemma laatikkoöljyn katoaminen on "normaalia"...
Hmm,
mitenkäs laatikkoöljyn tilan voi tarkistaa? Jos tuota pitää kerta tuollaisten kommenttien jälkeen alkaa seurata ihan itsenäisesti moottoriöljyn lisäksi?
mitenkäs laatikkoöljyn tilan voi tarkistaa? Jos tuota pitää kerta tuollaisten kommenttien jälkeen alkaa seurata ihan itsenäisesti moottoriöljyn lisäksi?
.Doni
Rakkaan äitini 147:n laatikko rupesi ujeltamaan hiljalleen. Järvenpään Deltassa huomasivat huollossa laatikköljyjen vajauksen ---> lisäsivät öljyä. Oli kuulemma "normaali homma" ja nyt ?kunnossa?. Itse en tiedä muuta huomaamistapaa tuohon kun juurikin tuo "ujellus".
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Otsosmi kirjoitti:
Rakkaan äitini 147:n laatikko rupesi ujeltamaan hiljalleen. Järvenpään Deltassa huomasivat huollossa laatikköljyjen vajauksen ---> lisäsivät öljyä. Oli kuulemma "normaali homma" ja nyt ?kunnossa?. Itse en tiedä muuta huomaamistapaa tuohon kun juurikin tuo "ujellus".
Ujellus arvatenkin esiintyy tässä tapauksessa ainoastaan vaihde pykälässä ja kytkin ylhäällä?