Takapää klonksuu (156) Ideoita?
Valvoja: Moderators
Takapää klonksuu (156) Ideoita?
Mielestäni kuskin puolelta takapäästä kuuluu vaimea klonksunta.
Ei noin korvakuulolla kuulosta pahalta, ainakaan vielä...
Kuulee helpoiten pienessä nopeudessa ja tietysti montuissa.
Onko mitään ideaa äänen aiheuttajasta?
Ei noin korvakuulolla kuulosta pahalta, ainakaan vielä...
Kuulee helpoiten pienessä nopeudessa ja tietysti montuissa.
Onko mitään ideaa äänen aiheuttajasta?
- Alfaholisti
- Viestit: 508
- Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
- Paikkakunta: Kerava
Alatukivarsi
Vilkaiseppas pitkittäisen tukivarren renkaanpuoleista puslaa. Taitaa olla suht yleinen vika, että toi antaa periksi.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint
Tarkastappa
Kuinka valjäksi on menneet iskareiden suojakumit.
Jos ne pääsee vapaasti heilumaan iskarin päällä,niin ne hakkaa sinne ylös niin ääni on yllättävän kova.
Ne suojakumit on yläreunasta sen verran kovat,että ääni on juuri sellainen kloksuva.
Itse ratkaisin asian laittamalla nippusiteet aivan iskareiden yläpäähän,jolloin kumit ei aivan yllä hakkaamaan.
Noita kumeja ei kyllä kannata vaihtaa,ennenkuin vaihtaa iskaritkin
Jos ne pääsee vapaasti heilumaan iskarin päällä,niin ne hakkaa sinne ylös niin ääni on yllättävän kova.
Ne suojakumit on yläreunasta sen verran kovat,että ääni on juuri sellainen kloksuva.
Itse ratkaisin asian laittamalla nippusiteet aivan iskareiden yläpäähän,jolloin kumit ei aivan yllä hakkaamaan.
Noita kumeja ei kyllä kannata vaihtaa,ennenkuin vaihtaa iskaritkin
Re: Alatukivarsi
Onko tietoa mitä mahtaa vaihdettuna maksaa?Alfaholisti kirjoitti:Vilkaiseppas pitkittäisen tukivarren renkaanpuoleista puslaa. Taitaa olla suht yleinen vika, että toi antaa periksi.
Vähän hintaluokkaa selville niin tietää kuinka paljon voi kaljaa ostaa viikonlopuksi mökille

Re: Tarkastappa
Zenery kirjoitti:Kuinka valjäksi on menneet iskareiden suojakumit.
Jos ne pääsee vapaasti heilumaan iskarin päällä,niin ne hakkaa sinne ylös niin ääni on yllättävän kova.
Ne suojakumit on yläreunasta sen verran kovat,että ääni on juuri sellainen kloksuva.
Itse ratkaisin asian laittamalla nippusiteet aivan iskareiden yläpäähän,jolloin kumit ei aivan yllä hakkaamaan.
Noita kumeja ei kyllä kannata vaihtaa,ennenkuin vaihtaa iskaritkin
Miten piru noita pääsee kummastelemaan? Ja käytössä ei siis ole hallinosturia tms.

-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 26 Maalis 2003, 14:14
- Paikkakunta: Vesilahti
Re: Alatukivarsi
Ittelleni vaihdettiin just pari viikkoa sitten normaalin huollon yhteydessä molemmille puolille puslat. Puslien hinta oli muistaakseni 18 e/kpl ja vaihtotyö vähän yli 100 e..Maho 156 V6 kirjoitti:Onko tietoa mitä mahtaa vaihdettuna maksaa?Alfaholisti kirjoitti:Vilkaiseppas pitkittäisen tukivarren renkaanpuoleista puslaa. Taitaa olla suht yleinen vika, että toi antaa periksi.
Vähän hintaluokkaa selville niin tietää kuinka paljon voi kaljaa ostaa viikonlopuksi mökille
Ja kolinat loppuivat!
156 2.0 TS -99 (ex), 156 1.6 TS -99 (ex), nyt olosuhteiden pakosta Volvo ja Audi.
Re: Tarkastappa
Kurkistat takarenkaan yli pyöräkoteloon,että näet iskarit.Miten piru noita pääsee kummastelemaan? Ja käytössä ei siis ole hallinosturia tms.
Iskareiden ympärillä on sellaiset "haitarikumisuojat"
Heiluttele sitä suojaa ylös ja alas,jos liikkuu kevyesti.
Jos ne heiluvat holtittomasti,niin suojakumin kova yläpää hakkaa sinne iskarin yläkiinnityspisteen luo.
Nehän eivät oikeastaan ole millään kiinni vaan tarkoitus on,että ne ovat sen verran tiukat,että pysyvät paikoillaan
Re: Tarkastappa
Näytti olevan kumisuojat ihan reilassa. Ei varsinkaan yläpäästä heilunut mitenkään. Joten kai se on siirryttävä tuohon puslaongelmaanZenery kirjoitti:Kurkistat takarenkaan yli pyöräkoteloon,että näet iskarit.
Iskareiden ympärillä on sellaiset "haitarikumisuojat"
Heiluttele sitä suojaa ylös ja alas,jos liikkuu kevyesti.
Jos ne heiluvat holtittomasti,niin suojakumin kova yläpää hakkaa sinne iskarin yläkiinnityspisteen luo.
Nehän eivät oikeastaan ole millään kiinni vaan tarkoitus on,että ne ovat sen verran tiukat,että pysyvät paikoillaan

Mites nämä uretaanipuslat? esim powerflex Kenelläkään kokemuksia niistä?
Ainiin! Erittäin paljon kiitoksia hyvistä ja nopeista vastauksista.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mulla on Powerflexit, auto tosin on 164.
Uretaanipuslien asentaminen ei ole kummoinenkaan homma, ne toimitetaan useammassa osassa joten nuljaskat on suht helppo kasata paikoilleen. Vanhojen puslien pois saaminen onkin sitten temppu sinänsä, onnistui sekin kotikonstein mutta en suosittele savottaa ihan ensikertalaiselle kotitarvemekatsulle.
Uretaanipuslien hyvistä ja huonoista puolista en osaa varmaksi sanoa kuin sen, että vetely kiihdytyksissä väheni todella huomattavasti. Wanha 164 V6 on aika raju vetelemään ja omassa yksilössäni olivat vielä etualatukivarsien puslat ihan sököt. Powerflexien asennuksen jälkeen voi tasaisella pinnalla ongelmitta kiihdytellä vaikka kädet irti ratista, väsyneillä puslilla autoa sai ohjastaa rystyset valkoisina.
Uretaanipuslien asentaminen ei ole kummoinenkaan homma, ne toimitetaan useammassa osassa joten nuljaskat on suht helppo kasata paikoilleen. Vanhojen puslien pois saaminen onkin sitten temppu sinänsä, onnistui sekin kotikonstein mutta en suosittele savottaa ihan ensikertalaiselle kotitarvemekatsulle.
Uretaanipuslien hyvistä ja huonoista puolista en osaa varmaksi sanoa kuin sen, että vetely kiihdytyksissä väheni todella huomattavasti. Wanha 164 V6 on aika raju vetelemään ja omassa yksilössäni olivat vielä etualatukivarsien puslat ihan sököt. Powerflexien asennuksen jälkeen voi tasaisella pinnalla ongelmitta kiihdytellä vaikka kädet irti ratista, väsyneillä puslilla autoa sai ohjastaa rystyset valkoisina.
- Epäkelpokeräilijä -
Muistatko mitä ne puslat tuli kustantamaan? Kyselin jo tuosta yhdestä paikasta maililla, mutta eihän ne päivässä mitään vastaa...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mulla on Powerflexit, auto tosin on 164.
Uretaanipuslien asentaminen ei ole kummoinenkaan homma, ne toimitetaan useammassa osassa joten nuljaskat on suht helppo kasata paikoilleen. Vanhojen puslien pois saaminen onkin sitten temppu sinänsä, onnistui sekin kotikonstein mutta en suosittele savottaa ihan ensikertalaiselle kotitarvemekatsulle.
Uretaanipuslien hyvistä ja huonoista puolista en osaa varmaksi sanoa kuin sen, että vetely kiihdytyksissä väheni todella huomattavasti. Wanha 164 V6 on aika raju vetelemään ja omassa yksilössäni olivat vielä etualatukivarsien puslat ihan sököt. Powerflexien asennuksen jälkeen voi tasaisella pinnalla ongelmitta kiihdytellä vaikka kädet irti ratista, väsyneillä puslilla autoa sai ohjastaa rystyset valkoisina.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kyselin aikoinaan Muukkoselta 33:seen puslia niin koko alustaan (16kpl) orkkis 175e ja Powerflex 260e.Maho 156 V6 kirjoitti:Muistatko mitä ne puslat tuli kustantamaan? Kyselin jo tuosta yhdestä paikasta maililla, mutta eihän ne päivässä mitään vastaa...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kahdeksan puslan satsi (ei jostain syystä sisällä takapoikittaistukien puslia) kustansi muistaakseni 200 eurooppalaista, Muukkoselta.Maho 156 V6 kirjoitti:Muistatko mitä ne puslat tuli kustantamaan? Kyselin jo tuosta yhdestä paikasta maililla, mutta eihän ne päivässä mitään vastaa...
- Epäkelpokeräilijä -
Kun kysäsin aisaa muukkoselta niin hyvin saman tyylisen vastauksen sain minäkin. Eli powerflexit vaan eteen ja tavalliset taakse.Skyhorse kirjoitti:Rune Petterson sanoi mulle ainakin, että hän ei laita Powerflexejä taakse, koska menee tunto koko ajosta.
Takana pitää kuulemma ollakkin väljyyttä jotta mutkakäyttäytyminen olisi Alfamaista. Eli perä hieman joustaa ja luistaa kun vedetään lujaa mutkiin.
Mutta voiko tuo kolahtelu tosiaan tulla kuluneista puslista?? Miten sen vois testata onko ongelma puslissa vai kenties jostain muusta? Ei nyt kuitenkaan viittis ostaa puslia ja todeta että iskari se siellä kolkottaa...
Tosin iskari kyllä toimii ihan ok.
Mulla kuuluu myös pientä kolahtelu oikealta puolen takaa. Aattelin täs lomilla nyt tutkia asian. Ei ole vielä yhtäkään asiaa tullu Alfassa vastaan jota en olisi selvittänyt. Eli aika luottavaisin mielin lähden etsiin äänen aiheuttajan.Maho 156 V6 kirjoitti: Mutta voiko tuo kolahtelu tosiaan tulla kuluneista puslista?? Miten sen vois testata onko ongelma puslissa vai kenties jostain muusta? Ei nyt kuitenkaan viittis ostaa puslia ja todeta että iskari se siellä kolkottaa...
Tosin iskari kyllä toimii ihan ok.
Kummallista kylläkin, ääni kuuluu vain kun ajelee hiljakseen epätasaisella tiellä taikka vetasee vauhdikkaasti mutkaan kohtuu hiljaisella vauhdilla, alle 60 km/h. Ääni on jokseenkin metallisen oloinen, aivan kuin joku liikkuisi tai olisi hieman irti. Ääni kylläkin tulee suoraan iskari/jousi akselilta.
Muuten auto toimii kuin unelma, mutta muuten hiljaisessa autossa moinen kolahtelu häiritsee.
Itse veikkasin äänen kuuluvan sen takia kun vaihto lyhyemmät jouset, mutta jos tällaista on liikkeellä, niin selvitetään asia pikimiten.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuntuu vähän oudolta nuo Runen puheet. Autossahan on pyöräntuenta, joka hoitaa pyörän liikeradan pysymisen suunniteltuna. Minusta kaikki ylimääräiset löysät vaikeuttavat alustasuunnittelun toimivuutta. Nuljun puslan "ajettavuutta parantavaa vaikutusta" voisi näin äkkiseltään ajatella verrattavaksi vaikka löystettyihin iskarin kiinnityspultteihin; jouston pitäisi syntyä jousissa, ei muissa alustan palikoissa. Käsittääkseni puslien tilalla olisi yleisesti uniballeja sun muita metalliniveliä, jolleivät ne välittäisi kaikkea tärinää ja melua sisään.
No, tuo nyt oli vaan oma ajatelma. Uskon, että Rune on polkenut radalla(kin) vähintään kymmenen kertaa sen minkä meikäläinen
No, tuo nyt oli vaan oma ajatelma. Uskon, että Rune on polkenut radalla(kin) vähintään kymmenen kertaa sen minkä meikäläinen

- Epäkelpokeräilijä -
Joo itekki vähän kyseenalaistin Runen puheet, mutta kun sain kunnon selostuksen ja lopuksi toteamuksen, että Rune ei ainakaan vaihda niitä puslia. Että mikäli tahdon pilata ajettavuuden, niin saan tehdä sen joko itse taikka jossain muualla. Se jokseenkin riitti mulle.
Kyl toi Rune tietää hiukka enemmän kuin tän palstan väki yhteensä. Se tekee sitä kuites töikseen ja tehny jo pitkään.
Kyl toi Rune tietää hiukka enemmän kuin tän palstan väki yhteensä. Se tekee sitä kuites töikseen ja tehny jo pitkään.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Niinpä, vissiin ollut Alfa Rossossa töissä Ruotsissa aikasemmin. Pitäisi saada Runekin tänne mukaan, tuskin se sen myyntiä ainakaan haittaisi ja hyöty olisi molemmin puolinenSkyhorse kirjoitti:Kyl toi Rune tietää hiukka enemmän kuin tän palstan väki yhteensä. Se tekee sitä kuites töikseen ja tehny jo pitkään.

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
No, ainakin Runella on vahva mielipide asiasta
Ja sinänsä kunnioitettavaa, että ei suostu myymään osia, joista katsoo olevan enemmän haittaa kuin hyötyä. Kuinka moni varaosakauppias kieltäytyy rahasta?
Kyllä itsekin nostan hattua Runen asiantuntemukselle, on herra sen verran paljon pelannut noiden kanssa. Vaan tuskin hänkään erehtymätön on, eikös joku kertonut Muukkosella asennutetun 156:n air induction kitin tms. olevan susi? No, ihmisiähän tässä kaikki vaan ollaan.

Kyllä itsekin nostan hattua Runen asiantuntemukselle, on herra sen verran paljon pelannut noiden kanssa. Vaan tuskin hänkään erehtymätön on, eikös joku kertonut Muukkosella asennutetun 156:n air induction kitin tms. olevan susi? No, ihmisiähän tässä kaikki vaan ollaan.
- Epäkelpokeräilijä -
Mulla se nimenomaan pitää ääntä erittäin hiljasessa vauhdissa (alle 20km/h) ja tulee mielestäni myös täysin jousi/iskari suunnalta...Skyhorse kirjoitti:Mulla kuuluu myös pientä kolahtelu oikealta puolen takaa. Aattelin täs lomilla nyt tutkia asian. Ei ole vielä yhtäkään asiaa tullu Alfassa vastaan jota en olisi selvittänyt. Eli aika luottavaisin mielin lähden etsiin äänen aiheuttajan.Maho 156 V6 kirjoitti: Mutta voiko tuo kolahtelu tosiaan tulla kuluneista puslista?? Miten sen vois testata onko ongelma puslissa vai kenties jostain muusta? Ei nyt kuitenkaan viittis ostaa puslia ja todeta että iskari se siellä kolkottaa...
Tosin iskari kyllä toimii ihan ok.
Kummallista kylläkin, ääni kuuluu vain kun ajelee hiljakseen epätasaisella tiellä taikka vetasee vauhdikkaasti mutkaan kohtuu hiljaisella vauhdilla, alle 60 km/h. Ääni on jokseenkin metallisen oloinen, aivan kuin joku liikkuisi tai olisi hieman irti. Ääni kylläkin tulee suoraan iskari/jousi akselilta.
Muuten auto toimii kuin unelma, mutta muuten hiljaisessa autossa moinen kolahtelu häiritsee.
Itse veikkasin äänen kuuluvan sen takia kun vaihto lyhyemmät jouset, mutta jos tällaista on liikkeellä, niin selvitetään asia pikimiten.
Myöskin jouset vaihdettu, mutta ei sitä ääntä kuulunut silloin kun jouset vaihdettiin vaan vasta nyt.
Juuri kyseisestä kitistä juttelin myös Runen kanssa ja hän sitten näytti kuinka olisi asentanut kitin esimerkiksi mun autoon. Ihan fiksulta se ratkaisu vaikutti.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Vaan tuskin hänkään erehtymätön on, eikös joku kertonut Muukkosella asennutetun 156:n air induction kitin tms. olevan susi? No, ihmisiähän tässä kaikki vaan ollaan.
Eli Rune olis sijoittanu koko kartion 30 cm alemmas jatkoputkella ja siihen syöttänyt ilmaa. Olishan se varmasti tuonun enemmän likaa kartiolle, mutta kartio olisi kyl ollu heti kylmän ilman saavutetavissa.
Rune sit katteli mun ratkaisua ja anto vinkiksi suojata lämmöltä ja syöttää 3:lla putkella kylmää. Tein niin kuin neuvottiin ja nyt kartio on viileä kuin viilipytty.
Täähän on selvästi jokin tyyppivika/ominaisuus. Voipi siis olla aika paha juttu ja tuskin voi mitään. No pitää ainakin yrittää. Josko sinne jokin Wurthin SSH 2000 synteettinen vaseliini auttas... on muuten sitkasta ja takertuvaa ainetta... ovien natinat ainakin katos ja ei oo tullu takas.Maho 156 V6 kirjoitti:Mulla se nimenomaan pitää ääntä erittäin hiljasessa vauhdissa (alle 20km/h) ja tulee mielestäni myös täysin jousi/iskari suunnalta...
Myöskin jouset vaihdettu, mutta ei sitä ääntä kuulunut silloin kun jouset vaihdettiin vaan vasta nyt.
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 26 Maalis 2003, 14:14
- Paikkakunta: Vesilahti
Ei muuta kuin auto ilmaan ja heiluttelemaan niitä pitkittäistukivarsia.. Ittellä ainakin heilui pahasti, ei voinut olla huomaamatta missä vika oli. Deltan asentajan mukaan erittäin tyypillistä 156:lle ja vaihtoi mm. seuraavaankin huollettavaan yksilöön samat puslat..Maho 156 V6 kirjoitti: Mutta voiko tuo kolahtelu tosiaan tulla kuluneista puslista?? Miten sen vois testata onko ongelma puslissa vai kenties jostain muusta? Ei nyt kuitenkaan viittis ostaa puslia ja todeta että iskari se siellä kolkottaa...
Tosin iskari kyllä toimii ihan ok.
156 2.0 TS -99 (ex), 156 1.6 TS -99 (ex), nyt olosuhteiden pakosta Volvo ja Audi.
Hmm. nyt tietysti piti sitten käydä kokeilemassa niin toinen takarengas antaa ihan selkeesti periks jonkun millin. Eli eiköhän se ole juurikin tuo takatukivarsi mikä siellä vähän antaa periks?Sportivo156 kirjoitti:Ei muuta kuin auto ilmaan ja heiluttelemaan niitä pitkittäistukivarsia.. Ittellä ainakin heilui pahasti, ei voinut olla huomaamatta missä vika oli. Deltan asentajan mukaan erittäin tyypillistä 156:lle ja vaihtoi mm. seuraavaankin huollettavaan yksilöön samat puslat..Maho 156 V6 kirjoitti: Mutta voiko tuo kolahtelu tosiaan tulla kuluneista puslista?? Miten sen vois testata onko ongelma puslissa vai kenties jostain muusta? Ei nyt kuitenkaan viittis ostaa puslia ja todeta että iskari se siellä kolkottaa...
Tosin iskari kyllä toimii ihan ok.
Nonniin loppuhan se kolina. Auto tuli takasin Milanosta ja vaihtoon oli mennyt takatukivarret + puslat + kaikkea muuta kivaa pientä...
Laskua 530€.
Rupes vielä setä poraamaan kun rupee pakoputki olemaan vähän ruosteessa, että joko tilataan novitecin putki alle (600€) Sanoin että venataan nyt vielä hetki. Ei se nyt niin mätä ole etteikö ainakin tätä kesää kestäisi. Halpaa kun saippua...
Rengas/vanne paketti on myös tilattu. Vanteista en paljasta vielä mitään
renkaat tulee olemaan Nokian NRZi.
Pistän kuvia kehiin heti kun vanteet saapuu.
Laskua 530€.
Rupes vielä setä poraamaan kun rupee pakoputki olemaan vähän ruosteessa, että joko tilataan novitecin putki alle (600€) Sanoin että venataan nyt vielä hetki. Ei se nyt niin mätä ole etteikö ainakin tätä kesää kestäisi. Halpaa kun saippua...
Rengas/vanne paketti on myös tilattu. Vanteista en paljasta vielä mitään

Pistän kuvia kehiin heti kun vanteet saapuu.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mulla on nuo NRZi:t. Vähän vaikea sanoa juuta tai jaata vertailematta eri rengasmerkkejä samassa autossa peräkkäin samoilla tienpätkillä, mutta kai nuo 45-profiilisiksi ovat kohtuuhiljaiset. Saatuani kumit ensimmäistä kertaa alle tuntui kuin olisi korvat lukossa, mutta "osasyylliseksi" paljastui rengaspajan laittamat vaisut 2,2 kilon paineet. 2,7 jyristää vähän enemmän, mutta siedettävästi vielä.steelduck kirjoitti:Onkos kokemusta noista NRZi:stä. Itse olen tilannut sikasäkissä menetelmällä Goodyearin Eagle F1:set. Vähän hermostuttaa onko ne kovin äänekkäät...
Ei kun äh... Johan noita taisi kertaalleen tulla mainostettua. No, kai maailmaan mölyä mahtuu.
Viimeksi muokannut Rasvis, 25 Huhti 2003, 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epäkelpokeräilijä -
Kyllähän se novitecin putki tulee alle heti kun vanha on siinä kunnossa ettei se enää kasassa pysy. Tällä viikolla on autoon mennyt nyt noin 2500€ + bensatRolle kirjoitti:Tule tapaamiseen niin saat varmaan kuunnella "V6":sen pörinöitä, ei enää 600e tunnu missäänMaho 156 V6 kirjoitti:joko tilataan novitecin putki alle![]()
Innolla odotellaan vanteista tietoa, paljonko on toimitusaika?

Noh, ääntähän matalaprofiileista aina lähtee, mutta noi eagle f1-gummit on kyllä kovan hintansa väärtit.. ei hae ja pitoa riittäästeelduck kirjoitti:Onkos kokemusta noista NRZi:stä. Itse olen tilannut sikasäkissä menetelmällä Goodyearin Eagle F1:set. Vähän hermostuttaa onko ne kovin äänekkäät...

- Alfaholic -
Voi kilin kellit. Ei se perkeleen kolina mihinkään kadonut. Rahat lompsasta katos kun vaihdeltiin ties mitä vipuvarrenvatkaajia. Tämä on sitä huoltoa mistä meikäläinen tykkää...
Samoin rupes etupäästä kuulumaan ikävää hankausääntä jarrutuksen loppupäässä kun auto niiaa vähän ylöspäin. Ilmeisesti joku aika yleinen juttu ja jostain luin että pienellä voitelulla siitä selviää, mutta mitä tarkalleen ruvetaan öljyymään/voitelemaan.
Samoin rupes etupäästä kuulumaan ikävää hankausääntä jarrutuksen loppupäässä kun auto niiaa vähän ylöspäin. Ilmeisesti joku aika yleinen juttu ja jostain luin että pienellä voitelulla siitä selviää, mutta mitä tarkalleen ruvetaan öljyymään/voitelemaan.
On hommalla takuu, mutta todennäkösesti on vaihdettu jotain muuta mitä pitäs. Milläs sen sitten todistat, että ei niissä muissa osissa mitään vikaa ollut kun ne on vaihdettu ja vanhat varmaan kaatiksella...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Näin se homma etenee eli usein ei etene![]()
Ei kai siinä muu auta kuin auto takaisin pajalle, pitäähän sen kuntoon tulla jos kerran rahatkin on jo lompsasta imuroitu. Onhan hommalla takuu.
Eli nyt kun vien auton uudestaan vaihdetaan lisää osia joista maksan taas sen 500€

Näin sitä tyhmää ihmistä vedätetään
Maho 156 V6 kirjoitti:perspäästä vaihdettiin puslat. Joten tuskin on ainakaan niistä kiinni.V6 kirjoitti:voisi olla takavakaajan pusla , mulla on hieman löysää kuskinpuolen takavakaajassa, josta ilmeisesti kuuluu pieni "muovinen" kolahdus, perä ylös ja heiluttelu onko klappia?
kaikki puslat takaa? huh
Jos nyt ihan totta puhutaan niin en tiedä mitä puslia sinne vaihdettiin... kuinka paljon niitä perässä on?
Ymmärsin ainakin, että takatukivarsissa olevat puslat tulevat aina tukivarsien mukana. Niitä ei kuulemma kai edes saa erikseen?!? Voi olla että olen ymmärtänyt väärin tai sitten on taas vaihteeksi kusetettu.
Ymmärsin ainakin, että takatukivarsissa olevat puslat tulevat aina tukivarsien mukana. Niitä ei kuulemma kai edes saa erikseen?!? Voi olla että olen ymmärtänyt väärin tai sitten on taas vaihteeksi kusetettu.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
puslat
mula vaihdettiin pitkittäisten takatukivarsien puslat siihen, mistä varsi kiinnittyy runkoon - väljiksi väittivät huollossa, mutta kolinaa ei kuulunut. Tukivarsia ei oo vaihdettu. Sittenhän sinne vielä jää poikittaisa tukivarsia ja kallistuksenvakaajan välivarret. Samoten jos jonnekkin väliin jää pikkukivi tms. niin voi aiheuttaa kolinaa (kuten löysällä oleva vararengaskin peräkontissa
)

MP
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Laitetaans jorina tähän ketjuun kun ainakin otsikko osuu kohdilleen...
Eli rupesi ratapäivien jälkeen auton peräpää ääntelemään.
Tunkkasin nyt auton ylös ja kun rengasta heiluttelee, kampeaa
ylöspäin niin iskarin yläkiinnityksessä näyttää olevan klappia.
Ylhäältä päin katsottaessa se koko kumihökötys heiluu.
Ilmeisesti siis yläkiinnityskumi paskana? Kun ei himasta löydy
välineitä niin en pysty tarkastamaan onko pultti löysällä. Tuskin.
Onko diagnosi oikea? Jos, niin mistäs noita kumekseja saa?
Eli rupesi ratapäivien jälkeen auton peräpää ääntelemään.
Tunkkasin nyt auton ylös ja kun rengasta heiluttelee, kampeaa
ylöspäin niin iskarin yläkiinnityksessä näyttää olevan klappia.
Ylhäältä päin katsottaessa se koko kumihökötys heiluu.
Ilmeisesti siis yläkiinnityskumi paskana? Kun ei himasta löydy
välineitä niin en pysty tarkastamaan onko pultti löysällä. Tuskin.
Onko diagnosi oikea? Jos, niin mistäs noita kumekseja saa?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Voi hyvinkin olla pultti löysällä, kannattaa tsekata. Joskus koitin etsiä noita kumeja huonolla menestyksellä ruostuneiden tilalle, etupäähän tais löytyä jopa motonetista mutta taakse ei mistään. AK/Delta? purkuautoista vois löytyä?silverine kirjoitti:Laitetaans jorina tähän ketjuun kun ainakin otsikko osuu kohdilleen...
Eli rupesi ratapäivien jälkeen auton peräpää ääntelemään.
Tunkkasin nyt auton ylös ja kun rengasta heiluttelee, kampeaa
ylöspäin niin iskarin yläkiinnityksessä näyttää olevan klappia.
Ylhäältä päin katsottaessa se koko kumihökötys heiluu.
Ilmeisesti siis yläkiinnityskumi paskana? Kun ei himasta löydy
välineitä niin en pysty tarkastamaan onko pultti löysällä. Tuskin.
Onko diagnosi oikea? Jos, niin mistäs noita kumekseja saa?
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Täältä löytyy (näitä kai tarkoitatte?):
GTA
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... axle-.html
http://www.alfa-service.com/index.php/c ... V-GTA.html
1.6->2.5
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... axle-.html
http://www.alfa-service.com/index.php/c ... 6-24V.html
GTA
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... axle-.html
http://www.alfa-service.com/index.php/c ... V-GTA.html
1.6->2.5
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... axle-.html
http://www.alfa-service.com/index.php/c ... 6-24V.html
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
Jep, juurikin tämä klöntti.
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... axle-.html
Joko sisuskumi on pettänyt tai sitten se pultti on löysällä..
(uudet tolpat laitettiin keväällä alle eli kaikki on mahdollista..)
22mm pitkä hylsy?
Jep, juurikin tämä klöntti.
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... axle-.html
Joko sisuskumi on pettänyt tai sitten se pultti on löysällä..
(uudet tolpat laitettiin keväällä alle eli kaikki on mahdollista..)
22mm pitkä hylsy?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Sain Muukkoselta tänään kyseisen klöntin. Klöntin ulommainen kumipinta ja sen "nystyrät" oli vanhassa osassa kuluneet sen verran ettei ollut enää tukevasti paikallaan, metalli kolisi välillä metallia vasten ja renkaan pystykulma oli viturallaan. Täytyy hankkia osa myös toiselle puolelle, tuskin sekään paljon paremmassa hapessa on.silverine kirjoitti:^
http://ricambi.alfisti.net/product_info ... axle-.html
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM