156 TS käynnistymis probleema
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 05 Kesä 2006, 18:40
- Car(s): Mercedes-Benz E220 CDI -02, Toyota Corolla 1.6 Wagon -03 (harmaa).
- Paikkakunta: Lahti
156 TS käynnistymis probleema
Kuukausi sitten alkoi auto käynnistymään milloin ekalla yrityksellä,milloin tokalla ja viimeisin starttailu vaati yhdeksän yritystä.Kun saa käyntiin niin käy nätisti,ei pätki eikä pauku vaan käy kuin mitään vikaa ei olisi koskaan ollutkaan.Ei pala mitkään ylimääräiset valot ja vikadiagnoosi näyttää kaiken olevan kunnossa.
Vika ilmenee kuivissa oloissa ja kostealla säällä,kylmällä moottorilla ja lämpöisellä moottorilla.
Onko kukaan selvitellyt vastaavaa juttua,summamutikassa hankala etsiskellä vian syytä.
Vika ilmenee kuivissa oloissa ja kostealla säällä,kylmällä moottorilla ja lämpöisellä moottorilla.
Onko kukaan selvitellyt vastaavaa juttua,summamutikassa hankala etsiskellä vian syytä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tämä oli mulla murheena, aiheutti juuri kuvatunlaisia oireita.Jarama kirjoitti:Vai kampiakselin asentoanturi?
Mutta ei niitä osia kannata lottoamalla alkaa vaihtelemaan, auto pajalle ja testeri kiinni niin näkyy onko tallentunut mitään vikakoodeja. Kyllä niitä voi siellä olla vaikka mitään merkkivaloja ei olisi syttynytkään.
- Epäkelpokeräilijä -
- J Grönlund
- Viestit: 112
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
- Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi
Mulla oli ihan sama murhe mun entisessä TS:ssä , vikana oli se ns. antenni joka tunnistaa avainkoodin ja välittää sen ajonestoboxille ! Se on sellainen musta rinkula josta lähtee yksi johto ja sijaitsee virtalukon ympärillä ja sen saa näkyviin kun purkaa ratinkotelon . En nyt muista ihan varmasti mitä se maksoi mutta muistaakseni joku 300 SEK = 33€
Ja se ei myöskään anna vikakoodeja...
/Juha
Ja se ei myöskään anna vikakoodeja...
/Juha
AR GTV V6 TB,AR166 V6,AR 156 V6 SW,AR 155 V6 ,DUCATI 900 SSie ,Ferrari Testarossa
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 05 Kesä 2006, 18:40
- Car(s): Mercedes-Benz E220 CDI -02, Toyota Corolla 1.6 Wagon -03 (harmaa).
- Paikkakunta: Lahti
Auto ei antanut testerillä vikakoodeja.Toimi taas useamman päivän moitteetta,kunnes tänä aamuna käynnistyi neljännellä.
Olisi vaan helpompi hakea vikaa kun jättäs käynnistymättä kokonaan,nyt vian löytäminen on melkoista arpapeliä.Tosin näillä vinkeillä on ainakin hieman pohjaa mistä alkaa selvittämään.
Olisi vaan helpompi hakea vikaa kun jättäs käynnistymättä kokonaan,nyt vian löytäminen on melkoista arpapeliä.Tosin näillä vinkeillä on ainakin hieman pohjaa mistä alkaa selvittämään.

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos noin on niin vaihtaisin kokeeksi sen kampiakselin anturin. Osa sinänsä ei maksa kuin kymppejä ja vaihdonkin pystyy tekemään kuka tahansa autoja joskus kopeloinut, mutta hommaa varten pitäisi päästä auton alle.
Eikö tuon ajoneston antennivian pitäisi oireilla sytyttämällä ajoneston merkkivalo?
Eikö tuon ajoneston antennivian pitäisi oireilla sytyttämällä ajoneston merkkivalo?
- Epäkelpokeräilijä -
- J Grönlund
- Viestit: 112
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
- Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi
tarkista vielä lambda anturi... ota irti etummainen ja heiluta sitä. Jos on helistin niin on rikki. Siitä pitäis kyllä vika valokin syttyä.. ja kun heilutat sitä lambdaa pidä kiinni siitä prikasta ettei ole se mikä kilisee. Toi avaimen lukija virtalukon ympärillä on hyvä veikkaus. Itsellä maksoi 20 euroa ja vaihdoin itse 30minuutissa.
156 Super 1.8 vm.2000
Kona 2005
Kona 2005