Uusi jäsen ja uusi AUTO

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pepee
Viestit: 194
Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Pepee »

noh... 95:sta mä oon ainakin käyttänyt .. ihan hyvin se ainakin mun koneessa pelitää..:) ja tervetuloa mun puolesta .. ! :P

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uusi jäsen ja uusi AUTO

Viesti Kirjoittaja 155156 »

saint_tobias kirjoitti:Onkos V6 kuskit käyttänyt 95 oktaanista 98???
95 oktaanista olen käyttänyt. Viime kesänä tankkasin 6 kertaa peräkkäin Shellin V-poweria, mutta en huomannut muuta eroa kuin että lompakko kevenee entistä nopeammin.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

En tiiä onko kuvitelmaa mutta v-powerilla mielestäni vastaa pienimpäänkin polkimen liikkeeseen herkemmän tuntuisesti.. Jotakin eroahan 95 ja melkein sataoktaanisen välillä on oikeastaan pakkokin olla..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

hmk
Viestit: 29
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 11:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hmk »

Silvio kirjoitti:En tiiä onko kuvitelmaa mutta v-powerilla mielestäni vastaa pienimpäänkin polkimen liikkeeseen herkemmän tuntuisesti.. Jotakin eroahan 95 ja melkein sataoktaanisen välillä on oikeastaan pakkokin olla..
Onhan niissä eroa. Korkeampi oktaaninen kestää painetta enemmän höntyilemättä, mutta palamisnopeudessa ei sitten olekaan eroa.

Jos puhutaan siis ihan oktaaniluvusta huomioimatta lisäaineistusta, korkeampi oktaaninen bensa pystyy välttämään spontaania syttymistä pidempään paineenalla, nakutusta siis. 98, v-power on siis omiaan korkea viritteisiin ja ahdettuihin, joissa 95 saa ECUn muuttamaan ajoitusta ja vie tehot. Matalaviritteisissä vapareissa, jossa ajoitus on kohdallaan jo 95 bensalla, nakutusta ei esiinny, ECU ei välttämättä reagoi mitenkään ja hyöty on siis 0.

V-Powerissa voi ja varmasti onkin muutakin tuotekehityksen tulosta, mikä sitten voi tuntua istumalihaksissa ja oikeassa jalassa..

lepidus
Viestit: 128
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ok kiitos!

Viesti Kirjoittaja lepidus »

saint_tobias kirjoitti:Mites tuo natina??

kannattaako vaatia liikettä vaihtamaa koko tukivarsi???
Ei siellä rasva auta, ainakaan kovin pitkään. Vaadi vaan uutta tukivartta, ne ei maksa juuri mitään. Joten vaadi vaikka molemmille puolille.

Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Silvio kirjoitti:Jotakin eroahan 95 ja melkein sataoktaanisen välillä on oikeastaan pakkokin olla..
Joo, on sillä; Suurempi oktaaniluku -> parempi puristuskestävyys. Harmi vaan ettei siitä ole mitään hyötyä jos ne puristukset eivät kasva tai edes sytytysennakko muutu.

Sitä en tiedä tuleeko siitä V-Power-letkusta jotain muuta mustaa magiaa, mutta pelkkää oktaanilukua on kohtuullisen turha nostella.
saint_tobias kirjoitti:miten se natina pitäis korjata kun kuulemma johtuu vain puslista ja että menis vain öljyämällä. Muistan lukeneeni että tukivarret pitäis vaihtaa..?..!
Jos se puslista tulee niin parempi että öljyämisen sijasta vaihtavat sen puslan, ja koska pienin merkkiliikkeessä myytävä yksikkö on tukivarsi, pitäisi siis koko varsi vaihtaa. Ei alustaa ole tarkoitettu rasvausta vaativaksi, ja ainakin minua vähän epäilyttää miten puslien kumi suhtautuu niihin ruikittavaan öljyyn; Eikös öljy yleensä turvota ja haurastuta kumiosia?

Jos narina taas tulee kuivista pallonivelistä, niiden voitelussa voi ollakin ideaa. Kyllähän niidenkin on tarkoitus olla kestovoideltuja mutta nykyisissä nivelissä kuuluu yleisesti säästetyn vaseliinin määrä minimiin ja se viimeinenkin nökäre on mahdollisesti työnnetty hiukan väärään paikkaan, joten pieni lisävoitelu ei varmaan tee heikkoa.

Edit: Jahas, löytyi parikin nopeampaa.
- Epäkelpokeräilijä -

mikkotheking
Viestit: 60
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja mikkotheking »

itse ainakin käytän v-poweria sillon kun ruisku tarvii putsata auttaa muuten aika hyvin... muuten kyllä 98:a
tyyli menee käytännöllisyyden edelle!

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

mikkotheking kirjoitti:itse ainakin käytän v-poweria sillon kun ruisku tarvii putsata auttaa muuten aika hyvin... muuten kyllä 98:a
..ja lehmät lentää.
- Alfaholic -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: natina korjaantuu deltalla

Viesti Kirjoittaja Rolle »

saint_tobias kirjoitti:onko normaalia että kun kääntää rattia parkkipaikalla niin edestä kuuluu sellanen ininä
Ohjaustehostimeen voisi vaihtaa kunnon öljyt, haulla löytynee aiheesta lisää.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: natina korjaantuu deltalla

Viesti Kirjoittaja Carlos »

:mrgreen:
Rolle kirjoitti:
saint_tobias kirjoitti:onko normaalia että kun kääntää rattia parkkipaikalla niin edestä kuuluu sellanen ininä
Ohjaustehostimeen voisi vaihtaa kunnon öljyt, haulla löytynee aiheesta lisää.
Tähän palataankin pakkasten tullen...

Sentinel
Viestit: 1
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 02:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sentinel »

Tervehdys kaikki!

Liityin 20.7.07 Alfa-omistajien ylpeään joukkoon. 156 2.5 v6:n -03 ja 77000km ajettu hopeanuoli rullasi ulos Turun DA:sta, ja suoraan pitkän matkan kestävyystestille Kuopiota kohti. Tottakai olin tietoinen Italialaisten autojen tempperamenttisesta luonteesta ja kummallisista vioista, mutten ikinä kuvitellut että näin paljon vikoja voi ilmetä vain muutama tunti sen jälkeen kun liikkeestä ajetaan ulos... Eli:
Ajotietokone ilmoittaa:
- ABS-järjestelmän häiriö
- Jarrutusvoimien tasapainoitusjärjestelmän (EBD) häiriö
- VDC-Ajonhallintajärjestelmän häiriö (Nämä viat ilmenevät hetken ajon jälkeen, eivätkä poistu kuin käynnistämällä uudestaan, jonka jälkeen ne siis tulevat hetken kuluttua takaisin)

- Moottorin ohjainelektroniikan häiriö (Kone yleensä sammuu tällöin alhaisilla kierroksilla, tai nykii pahasti, esim. parkkeerauksen yhteydessä, aina silloin tällöin. Muutaman kerran kun on ajanut töyssyn yli tekee näin)
- Moottorin öljynpaine alhainen (Vain pari kertaa, sammunut n.parin sekunnin kuluttua)

Muita mielenkiintoisia:
- Stereot sammuvat hetkeksi eri syistä. Välillä: ihan itsekseen, kun pistää vilkun päälle, kun painaa tööttiä, kun painaa jarrua, pistää pitkät valot päälle...
- Sammuttaessa auton stereot sammuvat, mutta käynnistyvät uudestaan. (kerran)
- Muutaman kerran yhtäkkiä cd-levy tulee ulos (ehkä alfan tapa viestittää että paskaa musaa kuuntelen;)
- Ajovalot vilkkuvat ja välkkyvät silloin tällöin
- Keskuslukitus välillä ei sulje ovia/avaa ovia
- Vakionopeudensäädin lakkasi toimimasta yhtäkkiä. Toimi taas seuraavan käynnistyksen jälkeen.
- Jotkut varoitusvalot eivät välillä sammu käynnistyksen jälkeen.(Airbag, turvavyö, akku..)
- Ohjaamon ja mittariston valot leikkivät diskoteekkivaloja välillä kun pistää virrat päälle.
- Yhden kerran auto jopa imitoi tyhjää akkua, eli startatessa kuului vaan VOUVOuvou... ääntä, jonka jälkeen kaikki sähkösysteemit pitelivät mielenkiintoisia ääniä. Lähti käyntiin kuitenkin muutaman yrityksen ja yhden oikein hartaan rukouksen jälkeen. Vika ei ole vielä uusiutunut.

Olo on tällä hetkellä kuin isillä jonka poika juuri esitteli minut poikaystävälleen kasvisravintolassa ja kertoi samalla valinneensa siviilipalveluksen: Ei sillä väliä, kyllä minä sinua silti rakastan...

En haluaisi millään luopua Alfastani, mutta näin ensikokemukseksi tämä oli pieni shokki. Vien sen nyt saman tien takaisin liikkeeseen ja toivottavasti nämä kaikki viat johtuvat jostain yhdestä perhanan viasta eikä mistään sarjasta eri vikoja...

Tietenkään mikään näistä vioista ei ilmennyt koeajon aikana, ja auto on kuitenkin tarkastettu, katsastettu ja huollettu kaikki alle 9kk sitten.

Sanokaa jotain lohduttavaa... :(

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Sentinel kirjoitti: Ei sillä väliä, kyllä minä sinua silti rakastan...
:mrgreen:

Kuulostaa senlaatuiselta hämmingiltä että kyseessä on luultavasti yksi tai kaksi vikaa, ei sataa erilaista. Oireiden perusteella voisin veikkailla että akusta tahtoo joku kenno mennä välillä oikariin, mutta tuohan on onneksi myyjän murhe selvitellä, ei sinun.

Ei nuo sentään ihan noin "luonteikkaita" laitteita yleensä ole, usko pois.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Onnittelut ja tervetuloa Alfistien joukkoon!

En halua pelotella, mutta oma 166 vaati 9 käyntiä Turun Deltassa ennen kuin oli kunnossa. Vikalista oli myös aika pitkä, vaikka olivatkin "tarkastaneet" auton... Erityisesti sähkövikojen löytämisessä ei huolto osoittanut parasta osaamista. Kaiken ovat kyllä kiltisti korjanneet ilman kädenvääntöjä, joten eiköhän tuo sinunkin auto kuntoon tule.
Ammattina autokauppa

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Sentinel kirjoitti: Olo on tällä hetkellä kuin isillä jonka poika juuri esitteli minut poikaystävälleen kasvisravintolassa ja kertoi samalla valinneensa siviilipalveluksen: Ei sillä väliä, kyllä minä sinua silti rakastan...


:mrgreen: Tuo oli kyllä viikon paras.

Mutta asiaan; samoilla linjoilla Rasviksen kanssa, eivät AR:t (varsinkaan 156:t) ole niin huonoja kuin nyt näyttää sinun tapauksessasi. Joo, hiukan akkuvialta kuulostaa tai sitten laturi antaa hetkellisesti ylijännitettä, näin arvauksena.

Kyllä se siitä iloksi vielä muuttuu, usko pois. :)
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

tässä vähän eri bensoista... http://www.youtube.com/watch?v=smLkmCRl6n0

Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

saattaa noista jotain ihan snadia etua Alfoissa ollakkin, koska Alfat on aika korkeapuristeisia koneita ... 2.0 TS = 10:1 GT:n 2.0 =11,3:1 ... mutta taitaa olla niin pietä että mielikuvitus antaa enemmän tehoja kuin itse bensa... :crazyeyes:

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Sentinel kirjoitti:Tervehdys kaikki!

Liityin 20.7.07 Alfa-omistajien ylpeään joukkoon. 156 2.5 v6:n -03 ja 77000km ajettu hopeanuoli rullasi ulos Turun DA:sta, ja suoraan pitkän matkan kestävyystestille Kuopiota kohti. Tottakai olin tietoinen Italialaisten autojen tempperamenttisesta luonteesta ja kummallisista vioista, mutten ikinä kuvitellut että näin paljon vikoja voi ilmetä vain muutama tunti sen jälkeen kun liikkeestä ajetaan ulos... Eli:
Ajotietokone ilmoittaa:
- ABS-järjestelmän häiriö
- Jarrutusvoimien tasapainoitusjärjestelmän (EBD) häiriö
- VDC-Ajonhallintajärjestelmän häiriö (Nämä viat ilmenevät hetken ajon jälkeen, eivätkä poistu kuin käynnistämällä uudestaan, jonka jälkeen ne siis tulevat hetken kuluttua takaisin)

- Moottorin ohjainelektroniikan häiriö (Kone yleensä sammuu tällöin alhaisilla kierroksilla, tai nykii pahasti, esim. parkkeerauksen yhteydessä, aina silloin tällöin. Muutaman kerran kun on ajanut töyssyn yli tekee näin)
- Moottorin öljynpaine alhainen (Vain pari kertaa, sammunut n.parin sekunnin kuluttua)

Muita mielenkiintoisia:
- Stereot sammuvat hetkeksi eri syistä. Välillä: ihan itsekseen, kun pistää vilkun päälle, kun painaa tööttiä, kun painaa jarrua, pistää pitkät valot päälle...
- Sammuttaessa auton stereot sammuvat, mutta käynnistyvät uudestaan. (kerran)
- Muutaman kerran yhtäkkiä cd-levy tulee ulos (ehkä alfan tapa viestittää että paskaa musaa kuuntelen;)
- Ajovalot vilkkuvat ja välkkyvät silloin tällöin
- Keskuslukitus välillä ei sulje ovia/avaa ovia
- Vakionopeudensäädin lakkasi toimimasta yhtäkkiä. Toimi taas seuraavan käynnistyksen jälkeen.
- Jotkut varoitusvalot eivät välillä sammu käynnistyksen jälkeen.(Airbag, turvavyö, akku..)
- Ohjaamon ja mittariston valot leikkivät diskoteekkivaloja välillä kun pistää virrat päälle.
- Yhden kerran auto jopa imitoi tyhjää akkua, eli startatessa kuului vaan VOUVOuvou... ääntä, jonka jälkeen kaikki sähkösysteemit pitelivät mielenkiintoisia ääniä. Lähti käyntiin kuitenkin muutaman yrityksen ja yhden oikein hartaan rukouksen jälkeen. Vika ei ole vielä uusiutunut.

Olo on tällä hetkellä kuin isillä jonka poika juuri esitteli minut poikaystävälleen kasvisravintolassa ja kertoi samalla valinneensa siviilipalveluksen: Ei sillä väliä, kyllä minä sinua silti rakastan...

En haluaisi millään luopua Alfastani, mutta näin ensikokemukseksi tämä oli pieni shokki. Vien sen nyt saman tien takaisin liikkeeseen ja toivottavasti nämä kaikki viat johtuvat jostain yhdestä perhanan viasta eikä mistään sarjasta eri vikoja...

Tietenkään mikään näistä vioista ei ilmennyt koeajon aikana, ja auto on kuitenkin tarkastettu, katsastettu ja huollettu kaikki alle 9kk sitten.

Sanokaa jotain lohduttavaa... :(
kenkää lisää :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Vastaa Viestiin