
nimim. ex-fiksari-yrittäjä...
Valvoja: Moderators
kumimuumi kirjoitti: Suosittelen kiillotusta....
tai omakätistä vahausta tallissa.
Koneellisen (=myllytys?) hionnan/kiillotuksen voi tehdä monella asteella, ei sitä lakkaa ole aina tarpeen poistaa saman verran. Osaava tekijä osaa suhteuttaa käytettävät aineet ja menetelmät maalipinnan kuntoon. Paras tapa on aloittaa vähiten aggressiivisilla tuotteilla ja siirtyä tarpeen mukaan vahvempiin. Kyllä uudenkin auton voi myös kiillottaa koneella siinä missä vanhankin, aineita kun on hiovista aina pelkästään kiiltoa lisääviin, erilaiset laikat eroavat "karkeudeltaan" ja koneistakin löytyy kierroslukusäädin.Portti kirjoitti: Tuo myllytys on minusta kuulostanut aina hiukan epäilyttävältä kun siinä hiotaan tuota maalipintaa ohuemmaksi. Varsinkaan tuollaiseen uudehkoon autoon en olisi hirveän mielelläni myllytystä ottamassa. Olenko väärässä epäluuloineni? Onko konepellin myllytys hyvä keino saada läiskät pois? Mitä muuta keinoa voisi yrittää?
Voi olla, että ymmärsin väärin näin 15 tunnin työvuoron jälkeen, mutta et kai nyt tarkoita, että auto pitäisi kiillottaa aina ennen kestovahausta?kumimuumi kirjoitti:Sama täytyy tehdä autolle esim. kestovahauksen yhteydessä, muutoin vanhoja vahoja ei saa auton pinnasta pois.
No mutta osta Claybar niin saat kestovahalle kunnon pinnan... eikä ohene maalit/lakat turhaankumimuumi kirjoitti:Cuorelle: Täytyyhän se vanha vaha saada alta pois, jotta ns. kova vaha saa puhtaan tartunta pinnan..
Musta AG oli ainakin itselleni pettymys. Ostin putelin kun se tuli vuosi tai kaksi sitten kauppoihin. Maksoi silloin jotain 20-25€, mutta korkea hinta ei haitannut kun mainosmiesten lupaukset olivat niin mahtavia.Rolle kirjoitti:Turtlella tai jollain Korrekilla tuntuu olevan vain aivan toisenlainen kestävyys kuin AG:n tuotteilla jotka haihtuvat parin pesun jälkeen vaikka miedoilla aineilla pesee.
Vedin tuota AG:n mustaa omaan autoon, jotenkin ei mennyt ihan putkeen kun pinnassa näkyi osittain hinkkauksen jälkiä. Eli ihan kuin ei olisi kaikki tullut pois. Eikö auto ollut kuiva, kuivuiko vaha liian vähän aikaa vai liian pitkään?
Tuo musta AG kun käsittääkseni pitäisi juuri olla sellainen ettei tuollaisia jälkiä tummassa autossa jää.
Mukava kuulla. Kauankos mömmö kannattaa pitää pinnassa ennen kiillotusta?>>Kaitsu kirjoitti: Prestan Best Wax taas on ollut se mun juttu. Yhtä helppo työstää kuin kuin AG:n musta, mutta vielä mukavampi kiillottaa ja mitään laikkuja tai muuta ei jää yhtä helposti. Kestävyys vastaa AG:n punainen-kulta yhdistelmää. Mielestäni aivan loistotuote.
No paras olis tietty yön yli kuivissa oloissa, mutta itse olen melkein heti pyyhkinyt pois. Kesto on silti ollut hyvä.Vittorio Jano kirjoitti:Mukava kuulla. Kauankos mömmö kannattaa pitää pinnassa ennen kiillotusta?>>Kaitsu kirjoitti: Prestan Best Wax taas on ollut se mun juttu. Yhtä helppo työstää kuin kuin AG:n musta, mutta vielä mukavampi kiillottaa ja mitään laikkuja tai muuta ei jää yhtä helposti. Kestävyys vastaa AG:n punainen-kulta yhdistelmää. Mielestäni aivan loistotuote.
Järjenkäyttö on enemmänkin kuin sallittu.RICCHI&POVERI kirjoitti:Mites on moottorin pesun laita? Tulpan reikiä ei varmaan kannata uittaa, mutta ottaako tessu nokkiinsa jos konehuoneen kastelee.. Nim; parempi kysyä kuin ajaa teltta-autoon varoitusvalot vilkkuen...
Ja liuottimen kannattaa olla jotain muuta kuin tärpättiä tms "kovaa" kamaa ... eli vain autoille sopivaa miedompaa liuotinta, muuten tulee helposti ongelmia (ainakin toistuvasti pestynä)...Cuore Sportivo kirjoitti:Pesuaineina kannattaa käyttää liuotinta, sekä normaalia autoshampoota.
Mitähän nyt mahdat tarkoittaa? Jos moottori on kuuma, niin tottakai pesuaine ja liuotin palaa pintoihin kiinni. Sama pätee korin osiinkin, mikäli auto on seissyt esim. auringon paisteessa tarpeeksi kauan. Moottoria ei saa pestä, jos auto on juuri tullut ajosta.Autoshampoo käy hyvin moottorin puolella korin osiin, mutta itse moottoriin sitä ei kannata laittaa ... vesi ja liuotin haihtuu jos sitä jonnekkin koloon jää... pesuaine kuivuu pintaan.
Jonkunaikaa autonhoitotuotteita myyneenä, olen sattunut törmäämään ihmisiin jotka pesevät KOKO auton tärpätillä ja vastaavilla liuottimilla... kuulema lähtee paskat tosi hyvinCuore Sportivo kirjoitti:^ Jep, ei kai kukaan tärpättiä auton pesuun käytä.
No puhutaan tietty kylmästä koneesta ... Tarkoitin siis että jos pesuainetta (vesi + pesuaineliuos) joutuu esim sähköliittimiin tms, ja ei huuhtoudu kunnolla pois, niin ko. liuoksesta vesi ja osa pesuaineen aineksista haihtuu, mutta osa pesuaineesta jää pintaan... ei se nyt varmaan moottorinpesua ajatellen hirveä asia ole, mutta jos joku nyt vaikka viikoittain sen pesee niin haittavaikutuksia voi olla ...
Mitähän nyt mahdat tarkoittaa? Jos moottori on kuuma, niin tottakai pesuaine ja liuotin palaa pintoihin kiinni. Sama pätee korin osiinkin, mikäli auto on seissyt esim. auringon paisteessa tarpeeksi kauan. Moottoria ei saa pestä, jos auto on juuri tullut ajosta.
Turtlen värivahoilla ei kannata alkaa lotraamaan... myllytä mielummin!Pitääkö ottaa töistä kone lainaan ja myllyttää koko katto? Ja aiemminkin varmaan ketjussa on ollu juttua turtlen värivahoista niin onko niistä mihinkään? Jos siihen punaista värivahaa koittais?
Jos tuulilasiin tuota sotkee, niin kannattaa hommata myös uudet pyyhkijänsulat. On meinaa näkyvyys reippaasti huonompi, jos yrittää taajamanopeuksissa käyttää normaalisti vanhoja/kovia pyyhkijöitä.Riccardo kirjoitti:Olen käyttänyt vuosikaudet "5 sateesta". Kyllä on kiva ajaa sadekelillä kun ei tarvitse pyyhkijöitä käyttää. Kannattaa käsitellä myös sivulasit ja takalasi, niissä vaikutus kestää tosi pitkään. Kesäautossani, Beemerissä olen käsitellyt sivulasit ja takalasin joskus 5 vuotta sitten ja edelleen pelaa.
Ketkä tuota myy?Pasi kirjoitti:Tämmöinen tuli todettua
Tuota ihme naarmua on hinkkailtu aikaisemmin mm. glymin aineilla ilman vaikutusta.
Kun säät paranee niin testaan ovessa oleviin "muiden autojen iskemiin" ja otan paremmat kuvat.
Vesihionta ja sitten kiillotus:Ipi76 kirjoitti:Voi itku, vaimo oli tuossa pariin otteeseen raapinut etuvaloja jääraapalla ja nyt on muutama aaltoileva huomattavasti näkyvä naarmu umpioissa.![]()
![]()
Eli kysymys kuuluu: onko olemassa toimivia aineita jolla naarmut saisi kokonaan pois tai ainakin osin häivytettyä?
p.s tämän takia meni jo yhdet yöunet,mutta kyllä tastä selvitään
Kokeile varovasti"ihmesientä", sillä saa nahan tosi puhtaaksi mutta on myös hiukan hiovaa tuo materiaali joten ei kannata liikaa hangata.hagger16 kirjoitti:Oletteko huoltaneet nahkaratteja mitenkään?
No, tuossa.. äh.. ooppelissa ratti tuntuu lähinnä virttyneeltä esinahalta (mielikuva, ei henk.koht. kokemusta) ja sille olisi kiva tehdä jotain.
Hand & Nail?
Alfan puuratti vain kiillottuu tyylikkäästi vanhetessaan..